τελευταια νεα απο τον flash.gr:
Περιμένοντας τον ...νυμφίο της Ολυμπιακής
Η Τετάρτη ίσως αποδειχθεί η κρίσιμη ημέρα για το μέλλον της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Oι σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης του υπουργείου Μεταφορών περιμένουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους επίδοξους αγοραστές της «νέας» ΟΑ. Είναι η τρίτη απόπειρα ιδιωτικοποίησης του εθνικού αερομεταφορέα, μια απόπειρα η οποία αυτή τη φορά γίνεται μέσα σε «κλειστό κύκλο» αποδεκτών.
Προ ημερών η κυβέρνηση, μέσω των τριών συμβούλων της (ΕΤΕΒΑ, Alpha Finance και CBG Investment Bank), απηύθυνε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε τουλάχιστον πέντε επιχειρηματικά σχήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα από αυτά τα επιχειρηματικά σχήματα είναι γνωστά από προηγούμενες απόπειρες διεκδίκησης του Εθνικού Αερομεταφορέα.
Πρόκειται για τον επιχειρηματία Στ. Ρέστη (εκπροσωπεί την Golden Aviation, η οποία κατά την προηγούμενη απόπειρα ιδιωτικοποίησης είχε συμπράξει με τους πιλότους της Ολυμπιακής), τον επιχειρηματία Στ. Ράπτη (Chrysler Aviation, που είναι εταιρεία αεροταξί στην Καλιφόρνια), τον κ. Λασκαρίδη (εφοπλιστή και μέτοχο της Aegean), την Olympic Investors (εταιρεία συμφερόντων ομογενών στις ΗΠΑ) και τον κ. Αγγελόπουλο, ο οποίος φέρεται να εκπροσωπεί επενδυτική εταιρεία στη Νέα Υόρκη.
Το γεγονός ότι η τρίτη απόπειρα ιδιωτικοποίησης γίνεται με άκρα μυστικότητα (σ.σ το υπουργείο Μεταφορών απέφυγε να δώσει στη δημοσιότητα ακόμη και την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος) αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από άλλα επιχειρηματικά σχήματα.
Κάθε ενδιαφερόμενος καλείται το αργότερο μέχρι το βράδυ της Τετάρτης να καταθέσει μνημόνιο εμπιστευτικότητας ούτως ώστε να παραλάβει το επιχειρησιακό σχέδιο της Νέας Ολυμπιακής, τον ισολογισμό μετασχηματισμού και όλο το απαραίτητο πληροφοριακό υλικό. Το επόμενο ραντεβού για τους επίδοξους αγοραστές που θα εμφανιστούν αύριο, δίδεται για τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε οι “μνηστήρες” θα κληθούν να καταθέσουν την απόδειξη ευρωστίας (letter of comfort).
Η ελληνική κυβέρνηση διαθέτει προς πώληση τουλάχιστον το 51% της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας ενώ είναι πρόθυμη να παραχωρήσει ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό, εφόσον φυσικά κάποιος θελήσει να το αγοράσει.
Πόσα χρήματα θα πρέπει να καταβάλει ο επίδοξος αγοραστής; Οι αποτιμήσεις που έχουν γίνει από τους συμβούλους της κυβέρνησης κάνουν λόγο για μια εταιρεία αξίας τουλάχιστον 140 εκατομμυρίων ευρώ. Έτσι, οι οικονομικές προσφορές που θα υποβληθούν, εκτιμάται ότι θα ξεκινούν πάνω από τα 70 εκατ. ευρώ ούτως ώστε να καλύπτουν τις κυβερνητικές απαιτήσεις.
Με αυτά τα χρήματα, ο επίδοξος αγοραστής θα αποκτήσει μια εταιρεία απαλλαγμένη από οποιαδήποτε οφειλή και με καθαρή θέση. Το “πακέτο” περιλαμβάνει το διεθνούς αναγνωρισιμότητας σήμα με τους πέντε κύκλους, την επωνυμία, ένα στόλο 47 αεροκσαφών (τα 18 είναι ιδιόκτητα και τα υπόλοιπα έχουν αποκτηθεί με leasing), τα κατοχυρωμένα δρομολόγια της Ολυμπιακής και φυσικά το management της επιχείρησης. Το “στοίχημα” για την κυβέρνηση και τον υποψήφιο αγοραστή, έχει –και πάλι να κάνει- με το πώς θα αντιδράσουν οι περίπου 1800 εργαζόμενοι που θα μετατεθούν στην καινούργια εταιρεία αλλά και οι υπόλοιποι που θα παραμείνουν στην σημερινή Ο.Α.
Η Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία (ή Olympic Airlines όπως θα είναι η ακριβής επωνυμία της), προς το παρόν υπάρχει μόνο στα χαρτιά. Ως ανεξάρτητη επιχείρηση θα υφίσταται από τις αρχές Δεκεμβρίου, όπως εκτίμησε προ ημερών ο πρόεδρος της Ολυμπιακής, Διονύσης Καλόφωνος.
Περιεργα μας τα λενε μιας και τα παραπανω σχηματα στο παρελθον δεν αποδηχτικαν ικανα να αποδικσουν την αξια τους. Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι οτι στο παιχνιδι ξαναμπαινει η Aegean και οτι απουσιαζει ο Βαρδινογιαννης!