Περιστατικό σε πτήση της Α3 ΑΤΗ-TLV

  • Thread starter Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Καλή χρονιά σε όλους,
Προσωπικά δε θα μπορούσα να κρίνω την αντίδραση κάποιου συναδέλφου σ'ένα περιστατικό λέγοντας αν κάτι είναι σωστό η' λάθος γιατί τουλάχιστον εγώ δεν ήμουν μπροστά και σ'αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν πράγματα που δεν αναφέρονται καν.
Αν όμως, ΑΝ, τα πράγματα όντως έγιναν έτσι τότε απ' ότι φαίνεται το περιστατικό δεν αντιμετωπίστηκε σύμφωνα με την υπάρχουσα διαδικασία. Ακόμη κι αν ήταν 2 όπως αναφερόταν αρχικά αυτοί που αντιδρούσαν, ή 50, 60, 70 τότε απο τη στιγμή που υποστηρίζεις πως πρωταρχικό σου ρόλος είναι η ασφάλεια των επιβατών, απομακρύνεις όλους οσους δημιουργούν πρόβλημα. Κι αν είναι όλο το αεροπλάνο τότε ν'ακυρωθεί και η πτήση. Γιατί αν κάποιος/οι εξεγείρονται έτσι στο έδαφος, τι θα γίνει στον αέρα; Η΄ σε μια κατάσταση στην οποία πρέπει ν'αντιμετωπίσεις ολόκληρο όχλο, όπως σε μια αναγκαστική. Υπάρχει κι αυτό που λέγεται crowd control και σ'αυτή την περίπτωση απέτυχε. Απο την άλλη, ξαναλέω, υπάρχουν διάφορα σχόλια απο επιβάτες (ή έτσι υποστηρίζουν τουλάχιστον), πως οι 2 που τελικά αποβιβάστηκαν όντως προκάλεσαν, και η αντίδραση του κόσμου ηταν γιατί δεν αισθάνονταν ασφαλείς, κατηγορώντας πλήρωμα/αστυνομία για αγένεια και αργοπορία.
Απο την άλλη γνωρίζω απο πρώτο χέρι τι σημαίνει πτήση και επιβάτης απο Μέση Ανατολή και απο Τελ Αβίβ ειδικότερα και με δεδομένη και τη μαλθακή αντιμετώπιση των πληρωμάτων της Αιγαίου στους επιβάτες, δε μου έκανε εντύπωση. Σίγουρα όμως, δε νομίζω πως η εν λόγω ενέργεια ήταν πρωτοβουλία του πληρώματος, προφανώς η πρόταση ήρθε απο τα κεντρικά.
 
Έχοντας διαβάσει τα παραπάνω posts και έχοντας καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό από αυτά, ανεβάζει η aegean στο facebook το εξής:

Σε συνέχεια της πληθώρας των ερωτημάτων και σχολίων που έχουμε δεχθεί αλλά και της ανακοίνωσης της PLO νωρίτερα σήμερα σχετικά με το επεισόδιο που συνέβη στην πτήση μας Α3 928 για Τελ Αβίβ, θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε ότι το πλήρωμά μας προσπάθησε να διευθετήσει μία πολύ δύσκολη κατάσταση για περισσότερο από μία ώρα και τριάντα λεπτά, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών.
Δυστυχώς, σε αυτό το διάστημα, υπήρξαν αδικαιολόγητες και άδικες αντιδράσεις από μια μεγάλη ομάδα επιβατών, οι οποίες και οδήγησαν τους δυο θιγόμενους επιβάτες να μην αισθάνονται άνετα να πετάξουν. Ήταν κυρίως λόγω της ανησυχίας για την ασφάλεια αυτών των δύο επιβατών μετά από όσα είχαν προηγηθεί, που τους προτείναμε να διανυκτερεύσουν με έξοδά μας και να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση την επόμενη μέρα.
Για ακόμα μία φορά θα θέλαμε να εκφράσουμε τη λύπη μας για την αναστάτωση που προκάλεσε ο χειρισμός αυτός και να διαβεβαιώσουμε ότι δεν υπήρξε καμία διάθεση διακριτικής μεταχείρισης από την πλευρά του πληρώματος.

Καταλήγω στο ότι το γεγονός έχει λήξει, ειδικά από τη στιγμή που δεν κινούνται νομικές διαδικασίες από τους ίδους τους θιγόμενους συνεχίζει όμως η επικοινωνιακή του διαχείρηση, η οποία έχει πάρει ασύμμετρα μεγαλύτερες διαστάσεις από το ίδιο το γεγονός. PLO, υπουργείο, μμε, κόμματα τοποθετούνται για το περιστατικό.

Εικάζω στο ότι η εταιρεία, γνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα του περιστατικού που αντιμετώπιζε, και πατώντας στην οικιοθελή αποχώρηση (η aegean το λέει κατανόηση και συνεργασία, πάντως σε καμία περίπτωση δεν τους έβγαλαν σηκωτούς) των 2 θιγόμενων επιβατών , αποφάσισε να το χειριστεί έχοντας ως κριτήρια πρώτον τη μη ανάμειξή της σε δικαστικές διαμάχες, κάτι το οποίο θα ήταν αναπόφευκτο αν υποχρέωνε 60 άτομα να απομακρυνθούν (θα αλληλομηνύονταν) και δεύτερον τη μικρότερη δυνατή ζημιά στο όνομά της.
 
Η αεροπορική κουλτούρα αποκτάται αργά, σταθερά και κυρίως "πετώντας" εκατομμύρια ευρώ σε άχρηστες επενδύσεις κατά τους μετόχους σε ανθρώπινο δυναμικό και διαδικασίες, που θα κάνουν μέρος της απόσβεσης τους σε περιπτώσεις όπως αυτή προστατεύοντας την εταιρεία και τους μετόχους.
Αντίθετα όταν οι διαδικασίες χαρακτηρίζονται από κεκτημένη ταχύτητα (δώσε free και hotac να ξεμπερδεύουμε) δυστυχώς στην αεροπορία, κάτι πολύ μικρό μπορεί να οδηγήσει σε κάτι μεγάλο, με άγνωστες συνέπειες.
 
fasoli":35p622em said:
Από τηγανίτα τίποτα όμως. Το μόνο επιχείρημά σου ήταν το "η Α3 έχει δίκιο γιατί οι Ισραηλινοί είναι Ισραηλινοί - όσοι ξέρουν από Ισραηλινούς, ξέρουν". Δεν πάω να σε κοντράρω, απλά λέω.
Αγαπητέ/ή, δεν είναι θέμα κόντρας, κουβέντα κάνουμε. Όποιος θέλει μαθαίνει πολύ εύκολα τι συμβαίνει, μικρή χώρα είμαστε. Μην περιμένεις απο εμένα να γράψω λεπτομέρειες. Κάποια πράγματα δεν λέγονται και δεν μαθαίνονται αλλά δεν σημαίνει ότι δεν γίνονται κι όλας και μάλιστα ως common practice.

Τελειώνοντας, κάτι έγραψε ο gonso για το χούι των Ελλήνων να σηκώνονται πριν την ώρα τους και ότι αυτό δεν συμβαίνει πουθενά αλλού. Προσωπικά μου έχει συμβεί και με ΑΖ (FCO, BCN) και με ΙΒ (PMI) και όχι δεν ήταν Έλληνες αλλά και με FR σε πτήση εσωτερικού. Η Α3 έφταιγε;
 
Θα ήθελα να σταθώ λίγο σε αυτό, όταν προσγειώθηκα μια φορά στην Θεσσαλονίκη προερχόμενος από Μόναχο, ενώ διασχίζαμε τον taxiway E, κάποιοι συνεπιβάτες έλυσαν τις ζώνες τους, σηκώθηκαν όρθιοι και άρχιζαν να ανοίγουν τα bins. Η παρέμβαση του πληρώματος ήταν άμεση, μου είχε κάνει εντύπωση το πόσο γρήγορα η προϊσταμένη καμπίνας από την L1, παρακάλεσε από το μικρόφωνο τους επιβάτες να παραμείνουν στις θέσεις τους, και η ανταπόκριση τους ήταν και αυτή άμεση.

Κάτι ακόμα που θα ήθελα να προσθέσω, είναι να πάρουν παράδειγμα μερικοί, από κάποια μέλη που δεν μπήκαν καν στην διαδικασία να γράψουν κάτι σε αυτό το θέμα, διότι όχι μόνο δεν ήταν παρών εκεί, αλλά και δεν τους αφορά. Ούτε ένας από εσάς δεν βρέθηκε μέσα στο συγκεκριμένο αεροσκάφος, την συγκεκριμένη στιγμή, και βιαστήκατε να βγάλετε συμπεράσματα υπέρ η κατά, κατηγορώντας ή αποθεώνοντας εταιρία, επιβάτες, αρχές κλπ.

Make love not war :banana:
 
Αν κατάλαβα καλά, οι μισοί επιβάτες, περίπου 70 άτομα, μιας πτήσης της Α3 προς Ισραήλ, απαίτησαν να κατέβουν από την συγκεκριμένη πτήση 2 Αραβοισραλινοι... οι υπεύθυνοι της Α3 υπέκυψαν στις πιέσεις, κατέβασαν τα 2 συγκεκριμένα άτομα και τα προώθησαν με μια επόμενη πτήση μιας άλλης εταιρίας...

Αν όντως έγιναν έτσι τα πράγματα, ορισμένες σκέψεις... έπαθαν γενική παράκρουση 70 άτομα, μόνο και μόνο επειδή δεν γούσταραν τις φάτσες των συγκεκριμένων 2 επιβατών ή συνέβει κάτι άλλο? Μήπως οι επιβάτες ένοιωσαν ότι μπορεί να κινδυνεύει η ασφάλεια τους και αντέδρασαν έτσι? Έστω ότι η Α3 ενεργούσε με το γράμμα του νόμου, ακύρωνε την πτήση και ανέβαζε αστυνομία να συλλάβει τους 70 ταραξίες, τότε άραγε τι θα γινόταν? Μεγαλύτερο επεισόδιο, με πιθανούς τραυματισμούς και σχεδόν βέβαια μαζική καταγγελία 70 επιβατών ότι η εταιρία δεν έλαβε υπόψιν της μαρτυρίες επιβατών ότι τα δύο συγκεκριμένα άτομα απειλούσαν την ασφάλεια της πτήσης, δηλαδή πιάσταυγό και κούρευτο... οι επιπτώσεις στην φήμη της εταιρίας θα ήταν καταστροφικές και το επεισόδιο με τις πλάτες του Ισραήλ θα τράβαγε μέχρι τα άκρα...

Συμπέρασμα... η Α3 έλαβε μια αμφιλεγόμενη αλλά τηρουμένων των αναλογιών σωστή για την ίδια απόφαση... ναι στα μάτια του κόσμου δεν έπρεπε να υποκύψει στις παράλογες ίσως απαιτήσεις των επιβατών αλλά σε αντίθετη περίπτωση τα προβλήματα που θα είχε να αντιμετωπίσει θα ήταν πολύ περισσότερα από όσα αντιμετωπίζει τώρα...
 
COMPUTERISE":197dqr4i said:
έπαθαν γενική παράκρουση 70 άτομα, μόνο και μόνο επειδή δεν γούσταραν τις φάτσες των συγκεκριμένων 2 επιβατών ή συνέβει κάτι άλλο? Μήπως οι επιβάτες ένοιωσαν ότι μπορεί να κινδυνεύει η ασφάλεια τους και αντέδρασαν έτσι?

Η ίδια η Α3 στις ανακοινώσεις της λέει ότι όντως οι διαμαρτυρόμενοι διαμαρτυρόντουσαν λόγω ρατσιστικών κριτηρίων, το γράφει ως racist profiling ή κάτι τέτοιο. Όπως και να 'χει, όντως ανταποκρίθηκαν στην ανησυχία τους και κάλεσαν την Αστυνομία, ελέγθχηκαν ξανά τα διαβατήρια των Αράβων κι όμως οι άλλοι συνέχισαν να διαμαρτύρονται και μοιραία άρχισαν να μπαίνουν και περισσότεροι στο χορό. Εφόσον οι Άραβες πέρασαν από τον έλεγχο που πέρασαν όλοι και ξαναπέρασαν από δεύτερο έλεγχο τον οποίο απαίτησαν βίαια και παράτυπα οι Ισραηλινοί, δε βλέπω το λόγο που το πλήρωμα έστω τότε δεν επιβλήθηκε και δεν είπε "τώρα τέρμα, έχουν ελεγχθεί ΌΛΟΙ, καθήστε όλοι κάτω και ο επόμενος που κάνει σαματά έχει φύγει". Το αν "ένιωσαν ότι μπορεί να κινδύνευαν" όπως λες, ακόμα και μετά που το πλήρωμα τους έκανε το χατίρι με τα διαβατήρια, δε σταματάει πουθενά. Δε γίνεται να χάνει κόσμος τις πτήσεις του επειδή κάποιοι φοβούνται. Όπως έγραψε και κάποιος άλλος εδώ μέσα, είμαστε στην Ευρώπη του 2016, όχι στην Αλαμπάμα του 1950. Απλά δε γίνεται να γίνονται τέτοια πράγματα.

COMPUTERISE":197dqr4i said:
Έστω ότι η Α3 ενεργούσε με το γράμμα του νόμου, ακύρωνε την πτήση και ανέβαζε αστυνομία να συλλάβει τους 70 ταραξίες, τότε άραγε τι θα γινόταν? Μεγαλύτερο επεισόδιο, με πιθανούς τραυματισμούς και σχεδόν βέβαια μαζική καταγγελία 70 επιβατών ότι η εταιρία δεν έλαβε υπόψιν της μαρτυρίες επιβατών ότι τα δύο συγκεκριμένα άτομα απειλούσαν την ασφάλεια της πτήσης, δηλαδή πιάσταυγό και κούρευτο... οι επιπτώσεις στην φήμη της εταιρίας θα ήταν καταστροφικές και το επεισόδιο με τις πλάτες του Ισραήλ θα τράβαγε μέχρι τα άκρα...

Αρχικά γιατί τραυματισμούς; Αν η Αστυνομία ενημερωνόταν για τόσο πολύ κόσμο, θα ερχόντουσαν αρκετοί αστυνομικοί. Έπειτα, εγώ βλέπω πολύ πιο πιθανό και επικίνδυνο οι ήδη ταραξίες και ήδη φωνακλάδες και απαιτητικοί επιβάτες να ξεκινούσαν κάποιον άλλο καυγά στην πτήση, πράγμα που δεν έγινε ευτυχώς. Σε κάθε περίπτωση, είναι στο χέρι της Αστυνομίας να περιορίσει επεισόδια και τραυματισμούς. Δεν εφαρμόζουμε τους κανόνες της αεροπλοΐας αλλά και τους νόμους (η ρατσιστική διάκριση ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ) με βάση το να μην υπάρξουν τραυματισμοί.

Μαζική καταγγελία φυσικά θα γινόταν, όμως ξανά, το πλήρωμα θα έλεγε ότι το περιστατικό έχει έτσι κι έτσι και ΔΕ θα δικαιώνονταν οι άλλοι. Το κράξιμο που τρώνε τώρα είναι καλύτερο; Δεν έχει κανένα κόστος; Τουλάχιστον να σου κοστίσει αλλά να έχεις κάνει το σωστό, το νόμιμο και το σύμφωνα με τους κανονισμούς. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι συζητάμε. Για να αποφύγουμε τους υποθετικούς τραυματισμούς και την καταγγελία, δικαιολογούμε κάτι κατάφωρα παράνομο και ενάντια στους κανόνες; Ξαναλέω, οι κανόνες τελικά ισχύουν για όλους και πάντα ή όχι; Μπορώ να απαιτήσω κι εγώ πράγματα φωνάζοντας δηλαδή, αρκεί να παρασύρω πολύ κόσμο μαζί μου, και θα το δικαιολογήσετε; Ειλικρινά ρωτάω, όχι ειρωνικά και ρητορικά.

COMPUTERISE":197dqr4i said:
Συμπέρασμα... η Α3 έλαβε μια αμφιλεγόμενη αλλά τηρουμένων των αναλογιών σωστή για την ίδια απόφαση... ναι στα μάτια του κόσμου δεν έπρεπε να υποκύψει στις παράλογες ίσως απαιτήσεις των επιβατών αλλά σε αντίθετη περίπτωση τα προβλήματα που θα είχε να αντιμετωπίσει θα ήταν πολύ περισσότερα από όσα αντιμετωπίζει τώρα...

- Ούτε σωστή ήταν (κανονισμοί, έχουν ποσταριστεί κιόλας στο θρεντ) ούτε για την ίδια ήταν. Έχει φάει τόσο μα τόσο κράξιμο που προφανώς ούτε καλό για τους ίδιους δεν είναι, πήγαν να γλιτώσουν τη μανούρα κάνοντας παρατυπία και τη φάγανε χειρότερα, όπως ήταν αναμενόμενο. Όπως και να 'χει όμως, στη φράση σου η λέξη κλειδί είναι "για την ίδια". Εδώ δε μιλάμε για περίεργα μικρά γράμματα στις χρεώσεις, που σαφώς συμφέρουν την εταιρία πάντα. Μιλάμε για κανόνες που υποτίθεται ότι εξασφαλίζουν την ασφάλεια της πτήσεις. ΔΕΝ εφαρμόζονται όποτε θέλουμε, ΔΕ διαλέγουμε ποιους θα εφαρμόζουμε, ΔΕΝ είναι στην ευχέρεια του πληρώματος ή της εταιρίας να εφαρμόσει ή όχι τους κανονισμούς.

- Όχι, δεν είναι "στα μάτια του κόσμου". Ξαναλέω, δε μιλάμε για το να προσφέρουμε μελομακάρονο στις πτήσεις ώστε να ευχαριστηθεί ο επιβάτης. Είναι πολύ σοβαρό. Η απόφαση του πληρώματος για τέτοια θέματα, ΔΕΝ έχει να κάνει με το πώς θα το πάρει ο επιβάτης, ΔΕΝ έχει σκοπό να τον ευχαριστήσει αλλά απλά ακολουθεί τον κανονισμό. Όπως με τα κινητά, τις ζώνες, το να σηκωνόμαστε όρθιοι στην απογείωση κλπ. Μιλάμε για κανόνες που υποτίθεται ότι είναι εν ισχύ για κάποιο λόγο και υποτίθεται ότι ισχύουν πάντα.
 
Μου λες δηλαδή ότι από το τίποτε 70 επιβάτες τρελλάθηκαν και απαίτησαν να βγουν από την πτήση 2 Αραβοισραηλινοί επειδή επειδή δεν γούσταραν τα μούτρα τους... λυπάμαι αλλά δεν το πιστεύω και δεν το πιστεύω γιατί δεν έχει ματαγίνει τέτοιο πράγμα... ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να τρελλάθηκαν 70 νοματέοι και να δημιούργησαν τέτοιο επεισόδιο μόνο και μόνο γιατί 2 συνεπιβάτες τους ήταν Αραβοισραηλινοί... κάτι άλλο έγινε... λογομαχία, ύποπτη συμπεριφορά, προκλήσεις... συνεπώς αυτά περί ρατσιστικών κριτηρίων τα ακούω βερεσέ...

Αυτό με τον παράτυπο έλεγχο που απαίτησαν βίαια οι επιβάτες μού το εξηγείς λίγο καλύτερα? Αν έχω σοβαρές ενδείξεις ότι ένας συνεπιβάτης μου έχει ύποπτη συμπεριφορά δεν θα το καταγγείλω στο πλήρωμα και δεν θα απαιτήσω επανέλεγχό του? Αν είναι δυνατόν... καμιά χάρη και καμία υποχώρηση δεν έγινε... όταν πλήθος επιβατών καταγγέλει ύποπτες συμπεριφορές τότε πρόδηλο καθήκον της εταιρίας είναι να προβεί σε επανέλεγχο... κανένα χατήρι λοιπόν δεν έγινε, απλά έγινε το αυτονόητο... εκτός αν βάζεις το κεφάλι σου στο ντορβά και έχεις τέτοια εμπιστοσύνη στους ελέγχους των αεροδρομίων που η όποια ύποπτη συμπεριφορά στο αεροπλάνο από συνεπιβάτες σου δεν σε επιρρεάζει καθόλου...

Προφανώς δεν έχεις καταλάβει την έκταση του θέματος... δεν μιλάμε για 2-3 επιβάτες που φοβήθηκαν... φοβήθηκε το μισό αεροπλάνο, συνεπώς μάλλον δύσκολο το κόβω να προσπαθείς να πείσεις τόσο κόσμο ότι δεν τρέχει τίποτε, όταν όλοι αυτοί πιστεύουν ότι 2 συνεπιβάτες τους είναι ύποπτοι τρομοκρατίας... η εταιρία λοιπόν είχε 2 λύσεις μπροστά της... ή να κάνει αυτό που έκανε ή να ακυρώσει την πτήση και να φωνάξει ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις για να συλλάβει τους ταραξίες επιβάτες... μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή... διάλεξε το πρώτο και για μένα καλά έκανε... εσύ πιστεύεις ότι στο όνομα μιας αμφιλεγόμενης νομιμότητας έπρεπε να μπουκάρει η αστυνομία και να εκκενώσει δια της βίας το αεροπλάνο, να γίνουν καταγγελίες, αλληλομηνύσεις και να διασύρετε η εταιρία στα κανάλια για έλλειψη ασφάλειας...

Πάμε στο θέμα του κραξίματος που θέτεις και στο θέμα των κανόνων και της νομιμότητος... Το κράξιμο που τρώει η εταιρία τώρα, φυσικά και είναι καλύτερο από το να γινόταν μια μαζική καταγγελία 70 ατόμων ότι η εταιρία αγνόησε προειδοποιήσεις 70 επιβατών ότι 2 συνεπιβάτες τους είναι ύποπτοι τρομοκρατίας... για ποιά νομιμότητα μιλάς αγαπητέ όταν παίζεται η ζωή σου στα ζάρια? την όποια νομιμότητα επικαλείσαι την γράφω στα παλαιότερα των υποδημάτων μου όταν έχω υπόνοιες ότι κινδυνεύει η ζωή μου... αν είχαν δίκιο οι 70 και στον επανέλεγχο διαπιστώνονταν ότι οι 2 ήταν όντως τρομοκράτες θα συζήταγες για νομιμότητα, κανόνες και πράσινα άλογα? όταν έχω υπόνοιες ότι κινδυνεύει η ζωή μου στον αέρα ασφαλώς και θα κάνω σαματά και θα απαιτήσω πράγματα... δεν πάω βόλτα στο Φάληρο με ποδήλατο, στο Ισραήλ με αεροπλάνο πάω, που είναι πασίδηλος στόχος τρομοκρατών... όταν λοιπόν υπάρχει έστω και το παραμικρό ενδεχόμενο τρομοκρατίας τότε ναι, θα δεχθώ αγογγύστως και ρατσιστικές διακρίσεις και υπερβολές στους ελέγχους ασφαλείας και εκπτώσεις στους κανόνες και στη νομιμότητα, γιατί θέλω να φτάσω στη δουλεία μου ζωντανός...
 
Δεν είναι όμως θέμα πλειοψηφίας και δε γνωρίζουμε καν πόσοι επιβάτες αντέδρασαν.Ο αριθμός εβδομήντα είναι αυθαίρετος.
Καλό θα ήταν επίσης να λάβεις υπόψη την ψυχολογία του όχλου.
Το πρόβλημα είναι οι ενέργειες του προσωπικού της εταιρείας.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top