Πρόβλημα στην OA 571 στην MJT

  • Thread starter Thread starter eliasg17
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
makedonas":qqeuk9o8 said:
Αυτό που έκανες quote το διάβασες?? :P :P :P

Ασφαλώς. Εσύ κατάλαβες από τα γραφόμενα τι έκανε ο ανθρωπος; Εγώ πάντος όχι. Φαντάζομαι βέβαια αλλά αυτό δεν έχει σχέση με τα παραπάνω.

Τώρα τα :P:P:P πού κολάνε δεν κατάλαβα. Ξέρεις προφανως εσύ.
 
APO":3kaqwys4 said:
Απογειώθηκε από τον Rwy32 και μετά από go around (left turn-πάνω από θάλασσα φυσικά)

Επίσης δεν μπορώ να αντιληφθώ πως η απογείωση από τον 32 και left turn οδηγεί πάνω από τη θάλασσα. Το left turn οδηγεί μάλλον δυτικά προς το νησί... :roll:
 
avidriver":1ha0cy1y said:
Κάτι δεν μου "ακούγεται" καλά.
Φαντάζομαι ότι εννοεί "απογειώθηκε από τον 32, έκανε δεξιά στροφή πάνω από τη θάλασσα ανερχόμενος στα 1000 ft και προσγειώθηκε πάλι στον 32" ή κάτι παρόμοιο ("σκόρδο-κρεμμύδι").
 
Ακουσα από VHF και είπε μετά την απογείωση θα κάνω go-around.
Right Turn έκανα λάθος στα αγγλικά μου.
Ανέφερε για τελευταία φορα στο δεξί βασικό 32 και 1000ft.
 
Αγαπητοί φίλοι APO, Makedona και λοιποί. Σήμερα έχω περισσότερο χρόνο και κάνω μια προσπάθεια στο να αποσαφηνίσω μερικές έννοιες και διαδικασίες που εκτελούνται σε παρόμοιες περιπτώσεις. Η συγκεκριμένη φρασεολογία έχει απασχολήσει κατά καιρούς αρκετούς και ενώ είναι κάτι απλό στη διατύπωση, εντούτοις μπερδεύει ακόμα κάποιους. Είναι σαν και το κλασικό σε όλους "Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στον αεροδιάδρομο" :lol: που ακούμε συχνά στα ΜΜΕ και στις συζητήσεις των "ειδημόνων". :evil:

Ξεκινώντας με τον ορισμό του "GO AROUND" που στα ελληνικά σημαίνει "ΕΠΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ" είναι ο όρος στην αεροπορική φρασεολογία που χρησιμοποιεί ο χειριστής όταν στην τελική φάση της προσγείωσης αυξάνει την ισχύ/όση του/των κινητήρων και εκτελεί νέο κύκλο προσγείωσης.

Ο ορισμός νομίζω σαφέστατος !
(Βλ. English-Greek encyclopedia-dictionary of aviation page 1155)

Πάμε τώρα να διατυπώσουμε και τον όρο "Engine Failure after Take off"
Νομίζω εδώ το λέει μόνο του. "Απώλεια ισχύος μετά την απογείωση". Είναι όπως λέει ο κατασκευαστής NNP (Non Normal Procedure) και ο/οι χειριστής/τες ακολουθούν διαδικασίες από μνήμης. Μετά την ολοκλήρωση αυτών των διαδικασιών ο χειριστής που πετάει το αεροπλάνο εκτελεί τη διαδικασία που έχει συμφωνηθεί στο "pre-departure abnormal briefing". (Στην περίπτωση της Μυτιλήνης προφανώς είχαν αποφασίσει "Άμεση επιστροφή για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης" (Υποθέτω από τα γραφόμενα του APO ότι ο καιρός ήταν καλός και δεν χρειάστηκε να κάνουν ενόργανη προσέγγιση και προσγείωση)

Τώρα ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΠΑΝΤΑ αν στη φάση της προσγείωσης με ένα πια κινητήρα (ο άλλος είχε βγεί εκτός στην απογείωση) ο χειριστής αποφασίζει να επανακυκλώσει τότε εκτελεί την NNP "Single Engine - Go Around" και ανακοινώνει στο ATC "Going-Around".

Βλ. Boeing 737 FCTM (Flight Crew Training Manual) Chapter 3,7 & 8 Non Normal Operations.

Προσπάθησα χωρίς πολλή ορολογία να σας το εξηγήσω. Ελπίζω να το κατάφερα και να μη σας θόλωσα :roll:

Avidriver 8)

ΥΓ1: Αγαπητέ makedona ελπίζω τώρα να αναθεώρησες και να καταλαβαίνεις κι εσύ ότι τα αρχικά σου "γελάκια" σε παραπάνω post μου ήταν άτοπα !

ΥΓ2: Το left turn στον RWY 32 της Μυτιλήνης ήταν λάθος εκ παραδρομής του φίλου APO όποτε δεν χρήζει περαιτέρω κουβέντας. Ασφαλώς το α/φος πέταξε δεξιά πάνω από θάλασσα.
 
Ζητάω συγνώμη για το θέμα που δημιούργησα.Αλλά ακούστε την μου συνέβη και είπα για GO-AROUND :
Το .mp3 file της συνομιλίας που εγγράφτηκε σε ένα παλιό Laptop(PII 300Mhz) με το πρόγραμμα Snooper, όταν κάθησα να το ακούσω με έκπληξη διαπύστωσα ο,τι ακούγοτανε κάτι σαν DONALT DUCK-με διπλάσια ταχύτητα!!!(Το laptop αυτό εννοείτε οτι το εκλεισα για πάντα!!!)
Όσο και να προσπάθησα στο Windows Media Player δέν κατάφερα να το ακούσω σωστά.To ακουσα 2-3 φορές και ακουγόταν σαν να είπε GO-AROUND!
Σήμερα κατάφερα με ένα πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου να αλλάξω SPEED και PITCH οπότε ακουσα καθαρα τί είπε ο πιλότος αμέσως μετά την απογείωση. . .<<Ζητάμε επιστροφή,χτυπήσαμε πουλί και έχουμε κραδασμούς στον κινητήρα Νο1>> τώρα το πώς έφτασε στο δεξί βασικό 32 δέν ξέρω,αλλά για ραδιοβοηθήματα δέν άκουσα τίποτα,μάλλον θα γύρισε εξ'όψεως αφού θα είχε σίγουρα ανακτήσει το ύψος κυκλοφορίας.
 
APO":2e6jnwl7 said:
Ζητάω συγνώμη για το θέμα που δημιούργησα.

Αλλοίμονο !! Δε δημιούργησες θέμα. Όλα τα μέλη του forum έχουν το δικαίωμα να γράφουν τις απόψεις τις σκέψεις και τα σχόλιά τους. Γι αυτό και λέγε forum :wink: Το αν κάποιοι ξέρουν λίγα παραπάνω πράγματα σε κάποια θέματα, είναι εδώ για να ενημερώνουν τους υπόλοιπους που ενδιαφέρονται. (Αρκεί να το κάνουν καλοπροαίρετα και τεκμηριωμένα) :!:

Avidriver 8)
 
Τι μου θυμίζουν αυτές οι συζητήσεις με left και right turns, πάντα τα μπέρδευα, αφού να φανταστείτε στην Αμερική μου είχε πει ο πύργος right turn on taxi way τάδε και εγώ έκανα left turn και βρέθηκα face to face με ένα Boeing 737, το φρενάρισμα που πάτησε ο τύπος ήταν κάτι άλλο, πώς είναι τα funky αυτοκίνητα που χορεύουν στους δρόμους.
 
Ημουν ενας απο τους επιβατες της πτησης αυτης και μαλιστα ο μοναδικος στην business class..Να μην μακρυγορω το αεροσκαφος με νηολογιο ec-jqx νοικιασμενο απο τι hola airlines περιπου ηταν 07 και 10 αν θυμαμαι με 113 επιβατες ηταν ετοιμο για αναχωρηση προς αθηνα .Κανονικη τρωχοδρομηση line up στον 32 και rotation για απογειωση.Οσο επιταχυναμε απο τα αριστερα οπου και καθομουν ξαφνικα κατι γλαροι μας πλαγιαζουν και το αεροπλανο δονειται και κανουμε take off.Ειχα πολυ καθαρη οπτικη επαφη με τον κινητηρα που χτυπηθηκε και ηταν ο αριστερος και το τονιζω επειδη διαβασα οτι καποιοι πιστευαν οτι ηταν ο δεξιος κινητηρας .αφου πηραμε καποιο υψος κανουμε δεξια στροφη πανω απο τη θαλασσα και εν τω μεταξυ ο κινητηρας να στρεφει μονο με τον ανεμο .κανονικα οι διαδικασιες απο τους πιλοτους και μετα απο κανα 3 λεπτο προσγειωνομαστε με ασφαλεια στη μυτιληνη .ο διαδρομος ηταν γεματος αιματα και κουφαρια απο ψωφια γλαροπουλια.Σταθμεουμε αρχιζει η αποβιβαση κανονικα χωρις καποιος να φωναζει και καποιοι απο το handling απλα επιθεωρουσαν τι ζημια .Μας πηγαινουν στην αιθουσα αναμονης καποιοι ετρεχαν να αλλαξουν εισητηρια με την αιγαιου που εφευγε 30 λεπτα νομιζω τοτε μετα απο μας με τα avro rj-100 τοτε που δρομολογουσε .Οσοι ημασταν ατυχοι δεν ειχε ουτε στην επομενη πτηση της ΟΑ που εκεινη τι μερα εκτελεστηκε με ATR72 το μεσημερι .Καπου στις 3 μπορει να κανω και λαθος την ωρα κατεβαινει ενα Β737-400 της ολυμπιακης ερχομενο απο αθηνα με προορισμο τη Ροδο.κατεβασε τους μηχανικους και τα εργαλεια που χρειαζονταν για να γινει η επισκευη και εμεις απλα περιμεναμε...Μας ειχαν δωσει και ενα voucher στον καθενα μας να χρησιμοποιησουμε σε περιπτωση που πεινασουμε,λογικο τοσες ωρες.Ειχαν ερθει και τα καναλια θυμαμαι ο alpha ηταν και δειχνανε το χαος που επικρατουσε (προς οφελο τους τοτε που εθαβαν σιγα σιγα την ολυμπιακη )Να μην τα πολυλογω κατα τις 19.30 περιπου φερανε το αεροπλανο στο appron και αρχισε η επιβιβαση .Στην business εγω με 6 μηχανικους και οι υπολοιποι επιβατες πισω αναχωρησαμε επιτελους για αθηνα .Μετα απο 30 λεπτα περιπου παταμε αθηνα και ετσι η πτηση απο τις 5 και κατι που βρισκομουν στο αεροδομιο στις 8 και κατι το απογευμα φτανει στον προορισμο της. :)
 
Top