Πτώση προεδρικού αεροσκάφους στην Δυτικη Ρωσία

Δεν γνωρίζω τι μπορεί να συνέβη άλλα ως προς τον χαρακτηρισμό "πολύωρη πτήση", Βαρσοβία - Σμόλενσκ είναι λίγο παραπάνω από 500 Μίλια, χονδρικά 1,1/2 ώρα πτήσης μόνο, άρα μάλλον κάτι άλλο ήταν αυτό που τους "ανάγκασε" να προσγειωθούν. Όπως και να χει πρόκειται για ένα τραγικό δυστύχημα...ας αναπαυθούν οι νεκροί και ας ερευνήσουν τα αίτια οι ζωντανοί.
 
AOA":1kyt7gip said:
ρώτησα ένα τ. ΟΑ Κ1 και ως πρώτη εκτίμηση μου είπε, ............. οπότε η υπερεκτίμηση των ικανοτήτων του Πολωνού Κ1 "αυτοκτόνησε" τους ατυχείς επιβάτες ,τον εαυτό του και όλο το υπόλοιπο πλήρωμα,δυστυχώς ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ + ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ο μακαρίτης, "κυνηγούσε τη μοίρα του"
........οι υποτιθέμενα ικανότεροι πιλότοι, είναι αυτοί που κάνουν τα τραγικά λάθη/δυστυχήματα και όχι οι τυπικοί και υπεύθυνοι 'σπασίκλες' που ακολουθούν τις διαδικασίες και μελετούν δια βίου. Κι αυτοί δυστυχώς, στατιστικά οι περισσότεροι είναι οι προερχόμενοι από την Πολεμική Αεροπορία, αρκετοί εκ των οποίων ακυρώνουν τον εαυτό τους και τις ικανότητές τους, λόγω χαρακτήρα και φιλοσοφίας εκπαίδευσης!
(Συγνώμη αν δεν κατάλαβα κάτι καλά από τα ανώτέρω που ρώτησα και τα μετέφερα λάθος )


Μάλιστα,μάλιστα...
1 ον) Το μεγαλύτερο ελάττωμα του ανθρώπου για εμένα, είναι ο κομπλεξισμός (γενικά μιλώντας )
2 ον) Το μεγαλύτερο λάθος ενός αεροπόρου, είναι να βγάζει πόρισμα αεροπορικού ατυχήματος πριν καν περάσουν μερικές ώρες από αυτό και να ρίχνει ευθύνες σε συναδέλφους του ,χωρίς να ξέρει καν τα στοιχειώδη δεδομένα για το ατύχημα.
3 ον) Αλήθεια ,από που ξέρει ο φίλος σου ο ¨Κ1τ. ΟΑ¨ πως στην Πολεμική Αεροπορία ""αρκετοί εκ των οποίων ακυρώνουν τον εαυτό τους και τις ικανότητές τους, λόγω χαρακτήρα και φιλοσοφίας εκπαίδευσης! ""???????!!!!!!Δηλαδή, αφού αυτός είναι στην Πολιτική Αεροπορία(και όχι σε όποια όποια ε,αλλά στην π.ΟΑ)πώς γνωρίζει την εκπαίδευση αέρος και την φιλοσοφία εκπαίδευσης που παρέχει η Π.Α.???Αλλά και τους χαρακτήρες των πιλότων της Π.Α. πως τους γνωρίζει και τους κατακρίνει????Αναχαίτιζαν μαζί στο Αιγαίο,ή έκαναν νυχτερινές βολές στα πεδία βολών) :wall:
4 ον)Για ρώτησε τον φίλο σου τον ¨Κ1τ. ΟΑ¨ ο πιλότος που προσθαλάσσωσε το Α-320 στον ποταμό στην Νέα Υόρκη και σώθηκαν όλοι οι επιβάτες, μήπως είχε καμία σχέση με την πολεμική αεροπορία???? Ή μήπως ήταν από τους ¨¨τυπικοί και υπεύθυνοι 'σπασίκλες' που ακολουθούν τις διαδικασίες και μελετούν δια βίου.¨¨(προφανώς όχι ,γιατί πουθενά δεν θα διάβαζαν για μια τέτοια αντίδραση σε παρόμοια περίπτωση)
5 ον) Συγνώμη για το off topic .Πραγματικά μεγάλη τραγωδία για την Πολωνία....
 
AOA":2g7um1k0 said:
Τελικά αν είναι έτσι μου φαίνεται ότι οι υποτιθέμενα ικανότεροι πιλότοι, είναι αυτοί που κάνουν τα τραγικά λάθη/δυστυχήματα και όχι οι τυπικοί και υπεύθυνοι 'σπασίκλες' που ακολουθούν τις διαδικασίες και μελετούν δια βίου. Κι αυτοί δυστυχώς, στατιστικά οι περισσότεροι είναι οι προερχόμενοι από την Πολεμική Αεροπορία, αρκετοί εκ των οποίων ακυρώνουν τον εαυτό τους και τις ικανότητές τους, λόγω χαρακτήρα και φιλοσοφίας εκπαίδευσης!
Τελικά "σου φαίνεται" ή έχεις κάποια στατιστική να αναφέρεις? Νομίζω ότι η γενίκευση είναι αυθαίρετη και ίσως πρόωρη, δεδομένου ότι τη στιγμή που το έγραψες δεν ξέραμε καλά-καλά τί είχε συμβεί.
 
Είναι καλό να κάνουμε εκτιμήσεις και να λέμε τη γνώμη μας για το συμβάν. Έστω και τόσο νωρίς. Απλά, αν πιστεύετε ότι φταίει ο Κ1, μην του αποδίδεται χαρακτηρισμούς. Στα περισσότερα συμβάντα, οι Κυβερνήτες φέρουν ευθύνη - μικρή ή μεγάλη. Ας μην βιαζόμαστε να τους θάβουμε παρακαλώ, όσο κι αν αποδειχθεί τελικά ότι φταίνε. Είτε είναι της ΠΑ, είτε της ΟΑ, είτε οποιασδήποτε εκπαίδευσης :cool:
 
Γενικά η εμπειρία φέρνει σιγουριά, με αποτέλεσμα συχνά να μην τηρούνται οι κανόνες κ η ρουτίνα ελέγχων. Είναι πιο φανερό στο skyding (κ το αλεξίπτωτο πτέρυγα είναι) όπου τα περισσότερα ατυχήματα ανθρώπινου λάθους γίνονται επειδή κάποιοι νιώθουν πολύ ασφαλείς κ οικείοι με την πτώση, με αποτέλεσμα να την πατάν. Αυτό βέβαια δεν έχει καμία σχέση με ικανότητα, ούτε σημαίνει ότι οι έμπειροι είναι ικανοί κ ό,τι αντίστροφο. Επίσης δεν συμμερίζομαι τον παλιό κ γνωστό διαχωρισμό με βάση την εκπαίδευση των πιλότων: νομίζω ότι όταν πετάς ένα α/φος ξέρεις όλα όσα είναι να ξέρεις. Ούτε είναι μετρήσιμη η ικανότητα πιλότων (καλό το ανέκδοτο με το ποια ΠΑ έχει τους καλύτερους του κόσμου).

Ας περιμένουμε να δούμε τι θα πουν. Αν κ δεν περιμένω 100% της αλήθειας, εκτός αν πράγματι ο πιλότος φέρει όλη την ευθύνη.

Κάποιες άλλες παράμετροι
-Ένα ρώσικο παλιό κ λίγο αξιόπιστο συγκριτικά αεροσκάφος πέφτει στην Ρωσία. Τα τελευταία 5 χρόνια υπάρχουν 6 συμβάντα με TU-154 :?
- Η Ρωσία έχει παράδοση στο να πλάθει γεγονότα όπως αυτή θέλει κ μεταξύ των δύο χωρών υπάρχει μεγάλη ιστορία έντασης χρόνια τώρα
-Οι Πολωνοί αξιωματούχοι θα πρέπει να εξηγήσουν τους λόγους που για οικονομία έπερναν το ρίσκο τόσο καιρό μη αντικαθιστώντας το. Ουσιαστικά δεν υπάρχουν.
-Ο συγχωρεμένος ο Πρόεδρος κ ο δίδυμος του ήταν ιδιαίτερη περίπτωση για την τοπική κοινωνία: αν πράγματι ισχύει ότι αυτός αρνήθηκε την Μόσχα ή το Μίνσκ όπως λέει μία από τις φήμες
α) πώς θα αποδειχτεί
β) πoιο θα είναι το αντίκτυπο αν αποδειχθεί
-Στη θεωρία ο πιλότος έπρεπε να αρνηθεί πιέσεις, διαταγές ή εντολές αν δεν ήταν 100% σίγουρος (εκτός του προέδρου βρίσκονταν επίσης ο Αρχηγός του στρατού όπως άκουσα κ άλλοι πολύ υψηλόβαθμοι). Στην πράξη όμως δεν μπορούμε να ξέρουμε αν κάτι τέτοιο πράγματι έγινε.

Όλα αυτά υποθετικά..
 
Αν ο πιλότος δέχτηκε πιέσεις απο κάποιον ή κάποιους να προσγειωθεί εκεί, φαντάζομαι ότι θα μπορεί να αποδειχθεί απο το voice recorder του αεροπλάνου.
Λογικά... θα ήταν προφορική η εντολή και όχι με..."ραβασάκι"...!!!
 
1.Η εργασία τού πιλότου,όπως ξέρουμε,δέν αρχίζει μέ το που κλείνουν οι πόρτες και ξεκινά η τροχοδρόμηση.Εχει αρχίσει πολύ νωρίτερα.Ειδικά γιά τό πλήρωμα τού αεροπλάνου που πρόκειται να μεταφέρη τον πρόεδρο και την πρώτη κυρία μιάς χώρας,μερικούς υπουργούς και τόν αρχηγό τών ενόπλων δυνάμεων τής χώρας αυτής.Οπότε ναί μέν η διάρκεια τής πτήσης ήταν μιάμιση ώρα,οι πιλότοι όμως ήταν on duty πολύ περισσότερο χρόνο.

2.Δέν νομίζω ότι όλοι αυτοί οι επίσημοι,βλέποντας τό πλήρωμα να κάνη δύο αποτυχημένες προσπάθειες να προσγειωθή,βλέποντας και από τά δικά τους παράθυρα τόν καιρό που επικρατούσε,θά επέμεναν στόν Κ1 να προσγειωθή εκεί.Ειδικά ο πρόεδρος τής χώρας,ήτοι ο ηγέτης της,που σίγουρα ήξερε τίς ευθύνες του έναντι τών συμπατριωτών του και την πολιτική αναταραχή που θα επικρατούσε άν αυτός έπαυε ξαφνικά να υπάρχη.Οπως επίσης και ο αρχηγός ΕΔ,που εξ επαγγέλματος γνωρίζει τί εστί risk assessment.

3.Τώρα που το σκέφτομαι,όντως απορώ γιατί η Πολωνική ηγεσία κρατούσε αυτό το χρέπι εν ενεργεία.Η LOT έχει κάτι Boeing 738 που να γλείφης τά δάχτυλά σου-θά μπορούσαν κάλλιστα νά χρησιμοποιήσουν ένα απ'αυτά.Αν μή τι άλλο,CAT III δυνατότητα έχει σίγουρα-και οι χειριστές του υποθέτω έχουν και την ανάλογη εκπαίδευση....
 
Hastaroth":1jocoxnb said:
3.Τώρα που το σκέφτομαι,όντως απορώ γιατί η Πολωνική ηγεσία κρατούσε αυτό το χρέπι εν ενεργεία.Η LOT έχει κάτι Boeing 738 που να γλείφης τά δάχτυλά σου-θά μπορούσαν κάλλιστα νά χρησιμοποιήσουν ένα απ'αυτά.Αν μή τι άλλο,CAT III δυνατότητα έχει σίγουρα-και οι χειριστές του υποθέτω έχουν και την ανάλογη εκπαίδευση....

Δε νομίζω ότι έφταιγε το αεροπλάνο σε αυτή τη περίπτωση. Το αεροπλάνο ήταν 20 ετών με πολύ λίγους (για την ηλικία του) κύκλους. Επίσης έχει τουλάχιστον CAT II δυνατότητα αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση και CAT III να είχε θα ήταν εντελώς άχρηστη μιας και το αεροδρόμιο δεν έχει καμία μορφή ILS.
 
Hastaroth":nxxvxzos said:
Οπότε ναί μέν η διάρκεια τής πτήσης ήταν μιάμιση ώρα,οι πιλότοι όμως ήταν on duty πολύ περισσότερο χρόνο.

Δεν βρίσκω κάποιο νόημα στο να χρησιμοποιείς τη διάρκεια μιας συντομότατης πτήσης (420 nm - σαν να λέμε Αθήνα-Βελιγράδι) ως "ελαφρυντικό". Με αυτή τη λογική το να μεταφέρεις τον Παπούλια από την Αθήνα στο Λονδίνο έχεις 6 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα για ατύχημα... οπότε μάλλον ίσως καλύτερα οι πρόεδροι δημοκρατίας να προτιμούν αεροπορικά ταξίδια τύπου Κάρπαθος-Κάσος. Εξάλλου στις περισσότερες περιπτώσεις μεταφοράς υψηλών προσώπων, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχουμε και δεύτερο πλήρωμα στο αεροσκάφος!

Hastaroth":nxxvxzos said:
Η LOT έχει κάτι Boeing 738 που να γλείφης τά δάχτυλά σου-θά μπορούσαν κάλλιστα νά χρησιμοποιήσουν ένα απ'αυτά.

H LOT δεν έχει 738. Μόνο 735 & 734... ηλικίας περί τα 18 έτη.

Hastaroth":nxxvxzos said:
Αν μή τι άλλο,CAT III δυνατότητα έχει σίγουρα-και οι χειριστές του υποθέτω έχουν και την ανάλογη εκπαίδευση....

Δεν καταλαβαίνω πως θεωρείτε δεδομένο ότι η συγκεκριμένη μικρή στρατιωτική βάση διέθετε ILS, και μάλιστα κατηγορίας II/III !!!! :shock: :shock:

Edit: Παναγιώτη με πρόλαβες στο τελευταίο!
 
Μια ερωτηση.
Υπαρχει πιθανοτητα να μην ειναι και τοσο "ατυχημα" ή σκεφτομαι συνωμοσιολογικα?
 
Top