Πτώση πυροσβεστικού αεροσκάφους PZL

σήμερα το πρωί πέτυχα και ένα άλλο Link με το ίδιο βίντεο υποθέτω. Σ'αυτό γράφει πλέον "This video has been removed due to terms of use violation."
Δεν ξέρω πώς και γιατί κατέβηκαν αυτά τα βίντεο αλλά το δυστύχημα δεν παύει να αφορά την ΠΑ... Εγώ θα έλεγα οτι καλώς κατέβηκε...
 
Αντι απαντησεως θα παραθεσω ενα ποστ απο μελος του φορουμ (δικια μου η υπογραμμιση), το οποιο ηταν στο ιδιο κλιμα με τις δημοσιευσεις που ακολουθησαν στον εντυπο τυπο (αλλα και σε καποια ΜΜΕ), χωνοντας τα στην ΠΑ και τα αεροσκαφη. Καλως ειναι online το βιντεο, για να το κλεισουν ορισμενοι.

30W":1zljmphy said:
Ακομα πετανε αυτα τα φερετρα? Δεν υπαρχει τσιπα? θα παμε απατοι ολοι σε αυτη την χωρα.Κριμα το παλικαρι, αδικα χαθηκε.

ΥΓ: Δεν επιτιθεμαι στο μελος, απλα η δηλωση της ειναι η ιδια με αυτα που γραφονταν εκεινες τις μερες
 
Ναι εντάξει δε λέω, απλά ίσως την ΠΑ (η οποία δεν είναι ιδιωτικός αερομεταφορέας) να την ενδιαφέρει περισσότερο το απόρρητο (λέμε τώρα) των στοιχείων που σχετίζονται με ένα δυστύχημα, παρά το τι θα πει ο ένας κι ο άλλος.

Δεν ξέρω, σκέψεις κάνω...
 
Με το μπαρδόν Στέφο, αλλά από πού στο βίντεο φαίνεται καθαρά ότι το αεροπλάνο κτύπησε καλώδια?

Καλώδια δεν φάινονται έτσι και αλλιώς. Η λάμψη που αναφέρεις, δεν σημαίνει ότι είναι απο "ηλεκτροπληξία". Αν προσέξεις, ο ήλιος είναι στην πλάτη του λήπτη του βίντεο. Γιατί να μην είναι αντανάκλαση από το δεξί παράθυρο του PZL?

Επίσης, η τροχία-roll-roll rate-pitch-pitch rate, δεν είναι τρομερά ξαφνικές. Προφανώς το αεροπλάνο είναι χαμηλών ταχυτήτων, άρα ότι πάθει, είναι λιγότερο "δραματικό" (από πλευρά ταχύτητας που εξελίσεται η πτήση), αλλά τόσο αργά?

Δεν λέω ότι δεν κτύπησε καλώδια, απλά εγώ με το φτωχό μου το μυαλό, το βίντεο δεν το βλέπω σαν ακράδαντο στοιχείο για το τί έγινε. Θα μπορούσα με άλλα λόγια να ισχυριστώ (με αυτό που βλέπω στο βίντεο), ότι ο συγχωρεμένος λιποθήμησε κατά την ρίψη (ίσως και από ηλεκτροπληξία). Πάντως το αεροπλάνο δεν έπαθε σοβαρή δομική βλάβη από τα καλώδια (να κοπεί δηλαδή φτερό ή οριζ. σταθερό).
 
gonso":26l5kb67 said:
Με το μπαρδόν Στέφο, αλλά από πού στο βίντεο φαίνεται καθαρά ότι το αεροπλάνο κτύπησε καλώδια?

Καλώδια δεν φάινονται έτσι και αλλιώς. Η λάμψη που αναφέρεις, δεν σημαίνει ότι είναι απο "ηλεκτροπληξία". Αν προσέξεις, ο ήλιος είναι στην πλάτη του λήπτη του βίντεο. Γιατί να μην είναι αντανάκλαση από το δεξί παράθυρο του PZL?

Στη ζουγκλα εχει παραποιηθει το βιντεο, οποιος το ειδε ανερτημενο στη γνησια εκδοση του το ξερει. Δεν ειναι αντανακλαση. Αν δεν ειχαν βγαλει τον ηχο θα ακουγες και το "τσαφ" (τεσπα ξερεις ποιον ηχο εννοω) στην λαμψη εκατοστα δευτερολεπτου πιο μετα. Αλλωστε η κινηση με την οποια απλωνεται η λαμψη αποδεικνυει οτι δεν ειναι αντανακλαση. Δηλαδη. Στην αντανακλαση, η πηγη της εχει ενα "κεντρο". Στην προκειμενη περιπτωση αν το δεις καλα, ξεκιναει απο το αεροπλανο προς τα κατω. Πρεπει να βρηκαν οι τροχοι τα καλωδια. Αλλωστε μια αντανακλαση θα επρεπε να ακολουθει το αεροσκαφος, στο βιντεο φαινεται πεντακαθαρα οτι το αεροπλανο εχει απομακρυνθει καποια μετρα πριν σβησει το φως. Εχω κανει καρε καρε φωτο που φαινεται ξεκαθαρα αυτο που σου λεω... Οποιος ενδιαφερεται ας στειλει εμειλ και να αναφερει για ποιο λογο, και θα του στειλω τις φωτο (5). Καλωδια δεν φαινονται (παρανοικο θα ηταν) αλλα μην ξεχνας οτι τα σκελη προσγειωσης στον τυπο αυτο δεν ειναι ανασυρομενα, οποτε η με αυτα η με τον ελικα τα πετυχε (λεω εγω, δεν ειμαι της ΠΑ). Και ολα τα αεροπλανα πυροσβεσης επιβραδυνουν κατα την ριψη, εδω φαινεται οτι μολις εγινε η ριψη, ειναι και που ειναι απο τη μανα του αργοα το αεροσκαφος, εδω ακομα πιο αργο, γιαυτο σε ξενιζει.
 
Επειδή λόγω απουσίας δεν παρακολούθησα το δυστυχές συμβάν , διαβάζοντας τα τελευταία ποστς με αφορμή το βίντεο για το αν προσέκρουσε ή όχι στα καλώδια, συμερίζομαι την άποψη του gonso , ο οποίος αντιλαμβάνεται και μπορεί να "διαβάσει" πολλά περισσότερα εκ των υπολοίπων ημών στο βίντεο,από τη συμπεριφορά του αεροπλάνου , αφού δεν έχασε φτερό ή οριζόντιο σταθερό κλπ. Δεν επιβεβαιώθηκε αυτό επίσημα από τις αρχές άσχετα αν φαίνεται ή δεν φαίνεται στο βίντεο , ότι αυτή ήταν η αιτία της πτώσης του ?? Στην οποιαδήποτε περίπτωση επειδή μιλάμε για ΠΑ ,αν στο δελτίο τύπου ακοινώθηκε συμβάν καλωδίων, αυτό πρέπει με το προσήκοντα σεβασμό να αποδεχτούμε, διότι η αυτοθυσία του ήρωα ούτως ή άλλως μακαρίτη χειριστή ήταν δεδομένη!!
 
Στο παρακάτω λίνκ, βρίσκεται ολόκληρο το βίντεο του ατυχήματος, σε υψηλή ανάλυση, αμοντάριστο και με τον πρωτότυπο ήχο.
http://www.youtube.com/verify_age?&next ... AMwKDQJL_o
Το βίντεο έχει μαρκαριστεί από το utube ως ακατάλληλο για ανηλίκους, γι αυτό ζητά να κάνεις login για να επιβεβαιωθεί η ηλικία.
Αν παρατηρήσει κάποιος καρέ καρέ το βίντεο, θα διαπιστώσει ότι αν και δεν έχουμε αποκόλληση φτερού μετά την σύγκρουση, το δεξί φτερό έχει εμφανή παραμόρφωση προς τα πίσω, στο χείλος προσβολής... Αυτό, αν ισχύει όπως φαίνεται, είναι σοβαρή αστοχία...
Εικασία προσωπική και μόνο εικασία, είναι ότι το δεξί φτερό μετά την σύγκρουση περιήλθε σε stall, τόσο λόγω της παραμόρφωσης του χείλους προσβολής της πτέρυγας, όσο και λόγω του yaw προς τα δεξιά. Έτσι, το αριστερό φτερό υπερισχύοντας, προκάλεσε την περιστροφή.
Είναι εντυπωσιακό και τραγικό το πώς ο πιλότος σχεδόν κατάφερε να επαναφέρει το αεροσκάφος... Κατά την προσπάθεια επαναφοράς, έχω την εντύπωση ότι το αεροσκάφος κάνει δεξί roll πολύ πιο γρήγορα από τις δυνατότητες ελιγμών του αεροσκάφους, κάτι που μου συνηγορεί στην εικασία για απώλεια στήριξης στη δεξιά πτέρυγα...
Το παραπάνω σενάριο νομίζω εξηγεί και γιατί δεν υπήρξε άμεση και απότομη αλλαγή στην στάση του αεροσκάφους μετά την σύγκρουση...
Επαναλαμβάνω, απλά μια εικασία, που θέτω προς σχολιασμό σας.
Τέλος, να επιβεβαιώσω ότι υπάρχει έντονος κρότος, 2 δευτερόλεπτα μετά την λάμψη, λογικός χρόνος δεδομένης της απόστασης από το σημείο που τραβήχτηκε το βίντεο.
Ας είναι ο τελευταίος πιλότος που θυσιάζεται...
 
Top