Riyadh Air

  • Thread starter jerry
  • Ημερομηνία δημιουργίας

jerry

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
04/01/2003
Μηνύματα
4.268
Likes
1.134
Website
www.air-born.gr
Η Σαουδική Αραβία μέσω του PIF (Public Investment Fund) της δημιουργεί μία νέα αεροπορική εταιρεία με βάση το Riyadh και την ευφάνταστη ονομασία Riyadh Air (το logo πάντως δεν είναι άσχημο με το R να μπλέκεται με το παράθυρο έτσι αρμονικά). Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προμηθευτεί έως 72 787-9 (για την ακρίβεια 39 ντούκου και option για 33 ακόμα). Στόχος της εταιρείας είναι να ανταγωνιστεί τις άλλες "κολπικές" και φιλοδοξεί να έχει 100 προορισμούς έως το 2030.

CEO θα είναι ο Tony Douglas, που είχε αναλάβει την Etihad από το 2018-2022 και την "ίσιωσε" έπειτα από την επεκτακτική της περίοδο (τότε που είχε αγοράσει μερίδια σε AZ, JU, AB κλπ)

Τώρα γιατί δημιουργούν μία νέα εταιρεία που επί της ουσίας θα "ανταγωνίζεται" τη Saudia, αντί να εξελίξουν το υπάρχον προϊόν της SV, είναι κάτι που κανείς δεν το έχει καταλάβει ακόμα...
 
Δηλαδή η Σαουδική Αραβία θα έχει δύο πλήρως κρατικές αεροπορικές εταιρείες, ανταγωνιστικές η μία στην άλλη.

Ας πούμε ότι ο ιδιοκτήτης θα διαχωρίζει τα operations ώστε να αλληλοσυμπληρώνονται. Μένει να αποδειχτεί.

Ωστόσο, αν θέλει η αεροπορική της να μοιάσει με την Emirates, θα πρέπει πρώτα το κράτος να αρχίσει να μοιάζει με τα Εμιράτα. Και κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στον ορίζοντα.


Η «μεταμόρφωση» του Ντουμπάι που του επέτρεψε να μετατραπεί σε παγκόσμιο παίκτη, ξεκίνησε πριν από δεκαετίες με το «άνοιγμα» στη Δύση, την υιοθέτηση κανόνων ελεύθερης αγοράς, ουσιαστικά έφτιαξαν μια «νησίδα» στην οποία δεν ίσχυαν οι νόμοι του κράτους και εκεί έφτιαξαν την ειδική οικονομική ζώνη όπου οι ξένες εταιρείες έκαναν παιχνίδι. Η γιγάντωση της Emirates ήρθε μετά και ήταν αποτέλεσμα εκείνης της διαδικασίας.

Δεν έχω υπόψη μου κάποιο αντίστοιχο σχέδιο για τη ΣΑ, που όσο κι αν κάνει "ανοίγματα" προς τη Δύση, παραμένει μια αυταρχική, θεοκρατικού τύπου μοναρχία με οικονομία που στηρίζεται στο πετρέλαιο.

Το άλλο τιτάνιο έργο θα είναι να πείσει τον πλανήτη να ταξιδεύει μέσω Σαουδικής Αραβίας, η φήμη της οποίας δεν είναι η καλύτερη (για να το πω κομψά) σε ένα σωρό τομείς, να αποδείξει ότι δεν έχει πρόβλημα να προσφέρει αλκοόλ, να προσφέρει στα πληρώματα διαμονή και όρους αντίστοιχους με εκείνους των EK, QR κ.λπ. και άλλα που δεν έχω χρόνο να απαριθμήσω.
 
Τρεις εταιρείες... υπάρχει και μια low cost έκδοση...
 
Δεν έχω υπόψη μου κάποιο αντίστοιχο σχέδιο για τη ΣΑ, που όσο κι αν κάνει "ανοίγματα" προς τη Δύση, παραμένει μια αυταρχική, θεοκρατικού τύπου μοναρχία με οικονομία που στηρίζεται στο πετρέλαιο.
Πιστεύουν ότι αυτό θα αλλάξει με το νεό mega-project της NEOM. Σε συζητήσεις με ανθρώπους από την Σαουδική Αραβία, η ΝΕΟΜ θα βοηθήσει τη χώρα να περάσει στη νέα εποχή, και να γίνουν μια (ακόμα πιο λαμπερή) αντιγραφή των ΗΑΕ. Μεγαλεπίβολα σχέδια, φαντασμαγορικές κατασκευές, χάντρες και καθρεφτάκια, δεν θέλει και πολύ να ξεκινήσουν να θαμπώνονται οι πρώτοι. Οι υπόλοιποι απλά θα ακολουθήσουν.
 
Με τον COO που έχουν επιλέξει θα πάνε πολύ μπροστά!!
Αλλά θα μου πείς θα πρέπει να βγεί το μεροκάματο και γι'αυτόν
 
Πιστεύουν ότι αυτό θα αλλάξει με το νεό mega-project της NEOM. Σε συζητήσεις με ανθρώπους από την Σαουδική Αραβία, η ΝΕΟΜ θα βοηθήσει τη χώρα να περάσει στη νέα εποχή, και να γίνουν μια (ακόμα πιο λαμπερή) αντιγραφή των ΗΑΕ.
Αυτά παίρνουν πολύ χρόνο. H μεταμόρφωση των ΗΑΕ ξεκίνησε πριν από 60 χρόνια, τότε τέθηκαν οι βάσεις, και μόλις τα τελευταία 20 είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο κέντρο, οι δε κάτοικοι του Ντουμπάι είναι κατά 96% αλλοδαποί. Δύσκολα θα γίνει κάτι αντίστοιχο στη Σαουδική Αραβία.

Κατανοώ ότι αυτό είναι ένα τεράστιο πρότζεκτ και σέβομαι ότι ξεκινούν τώρα με όραμα δεκαετιών. Ξεκινούν με 40+40 αεροσκάφη, ενώ οι τρεις μεγάλες εταιρείες του Κόλπου έχουν κάτι σαν 600 in service συν 600 on order. Έχουν δρόμο.

Το όραμα της Riyadh Air είναι τεράστιο και φιλόδοξο όπως περιγράφεται και οι ιδιοκτήτες της έχουν περισσότερα λεφτά παρά άμμο. Μπορεί σε δέκα χρόνια να πετάμε μαζί τους και να μας φαίνεται παρόμοιο προϊόν με τους διπλανούς της. Θα δούμε.
 
Εν τω μεταξύ, γιατί μπιζνες ιζ μπιζνες αλλά παίζουν και politics, το Reuters έγραψε για το ότι ψήνεται και παραγγελία για 350.
 
Η Σαουδική Αραβία θα έχει τεράστια ανάπτυξη και ήδη έχει κάνει γοργά βήματα να επενδύσει εκτός πετρελαίου. H συμφωνία με Boeing για την συντήρηση στρ. ελικοπτέρων (SRSC), το νέο MRO (SAEI), η ίδρυση της Riyahd Air - όλα δείχνουν τις άμεσες επενδύσεις στον τομέα που μας ενδιαφέρει....Το Κράτος είναι αρωγό και όχι τροχοπέδη και για αυτό θα υπάρξει και γρήγορη υλοποίηση.
Για πρώτη φορά στην ιστορία η ΣΑ και η ΛΔ Κινας προσεγγίζουν ο ένας τον άλλο (βλέπε BRICS)- αυτό σημαίνει ότι η κυριαρχία του δολλαρίου και η επιρροή των ΗΠΑ μειώνονται και αυτο πυροδοτεί νέες συνεργασίες με τεράστια βάση προιόντων και καταναλωτών...ότι καλύτερο για την πολιτική αεροπορία της ΣΑ...
 
Με δεδομένο ότι το R στο BRICS είναι Russia, αμφιβάλλω ότι θα δούμε συγκλονιστικές εξελίξεις στο εγγύς μέλλον.
Επιπλέον, δύσκολα η ΣΑ θα επιλέξει να χαλαρώσει το σφιχταγκάλιασμα δεκαετιών με τις ΗΠΑ (σε κάθε τομέα, ειδικά στην άμυνα) για τα μάτια της Κίνας. Θα «παρεκκλίνει» όσο της το επιτρέψουν.

Εν τω μεταξύ, γιατί μπιζνες ιζ μπιζνες αλλά παίζουν και politics, το Reuters έγραψε για το ότι ψήνεται και παραγγελία για 350.
Ε, ναι. Πρέπει να ευχαριστήσει πάρα πολύ κόσμο. Και επίθεση γοητείας χωρίς €€€/$$$ για όλους, δεν γίνεται.
 
Εντάξει, ας αφήσουμε τις πομπώδεις προτάσεις. H Κίνα μπορεί να λέει ό,τι θέλει, αλλά το γεγονός είναι το γουάν είναι ηθελημένα αδύναμο λόγω εξαγωγών, τα νομίσματα των ΜΕ3 είναι dollar-pegged, η Σαουδική Αραβία έχει σε ισχύ αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ με εγγυήσεις ασφάλειας από το 1971, οι BRICS είναι σε κατάσταση αναμονής λόγω πολέμου (και συζητούν εισδοχή του Ιράν, έλεος), ειλικρινά δεν βλέπω κάτι στη στάση της Σαουδικής Αραβίας που να την απομακρύνει από τη Δύση. Ίσα-ίσα, για το πρότζεκτ που ετοιμάζει και που συζητάμε εδώ, έχει περισσότερο ανάγκη 1 δισ. πλούσιους Δυτικούς (από Ευρώπη και ΗΠΑ) ως πιθανούς πελάτες της Riyadh Air, παρά από Ασιάτες. Για τους δεύτερους, και κυρίως για το ραμαζάνι, υπάρχει η Saudia.

Με δεδομένες τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις παράδοσης των 787, η νέα εταιρεία δεν αναμένεται να παραλάβει αεροσκάφη πριν από το 2024. Επίσης, ο στόχος των 100 προορισμών μέχρι το 2030 είναι μια χαρά, αν σκεφτούμε ότι QR και EK έχουν από 150 έκαστη.

Όπως λένε και στα αεροπλάνα, ας χαλαρώσουμε και ας απολαύσουμε το διάστημα αναμονής μέχρι τις πρώτες παραδόσεις.
 
Top