Ναιgianestras_kavala":3k32rgcn said:Καλημέρα σας. Όταν έχουμε μια RNAV SID ή RNAV STAR procedure τα waypoint που μας δείχνει τα περνάμε κανονικά στο FMC μας;
RNAVgianestras_kavala":3k32rgcn said:Τι το διαφορετικό υπάρχει από μια SID ή STAR procedure;
cbarbas":1e2ljwed said:gianestras_kavala":1e2ljwed said:Καλημέρα σας. Όταν έχουμε μια RNAV SID ή RNAV STAR procedure τα waypoint που μας δείχνει τα περνάμε κανονικά στο FMC μας;
Ναι
An RNAV departure or arrival may only be flown if it is retrievable by route name from the FMC navigation database and conforms to the charted route. The route may subsequently be modified through the insertion or deletion of specific waypoints in response to ATC clearances. The creation of new waypoints by manual entry is not permitted.
Συνεπώς,τα waypoints στα RNAV SID/STARs τα περνούν σε βάσεις δεδομένων κάποιοι ειδικοί που εργάζονται σε άνετα γραφεία επί τού εδάφους και δέν κάνουν ποτέ λάθη,ώστε π.χ. αντί γιά 19o25'40" να γράψουν 19o25'4" (γιατί προφανώς το FMC επεξεργάζεται συντεταγμένες και όχι ονόματα) και να στείλουν κάποιον άτυχο να κοπανήση την μούρη ενός άλλου άτυχου που κανονικά θα έπρεπε να είναι μίλια μακρυά του..gonso":34g34rh9 said:Εάν, για τον αλφα ή βήτα λόγο, δεν υπάρχει το SID αυτό στο database, ΔΕΝ μπορεί ο πιλότος να πάρει το χάρτη και να "ζωγραφίσει" στο FMC τα σημεία αυτού του RNAV SID. Πρέπει να ενημερώσει τον ελεγκτή ότι δεν μπορεί να το πετάξει.
Οι λόγοι που απαγορεύεται είναι δύο: 1) Μήν γίνει κανένα λάθος στην εισαγωγή και μειωθεί ο διαχωρισμός με άλλα αεροσκάφη (μιάς που τa RNAV SIDs και STARs, λόγο ακρίβειας ναυτιλίας, έχουν μικρότερους διαχωρισμούς από τα άλλα α/φη.
gonso":19jbl4ia said:.....
2) γιατί δεν μπορεί ο χειριστής στα σημερινά FMC, να επιλέξει αν ένα waypoint είναι "fly-over" ή όχι
Δεν θα μπώ σε λεπτομέρειες για τα fly-over, απλά μερικά waypoints στα RNAV SIDs και STARs πρέπει το αεροπλάνο να τα περνάει ακριβώς από πάνω, ενώ κάποια άλλα μπορεί (λόγω στροφής και ταχύτητας), να περάσει κοντά τους, αλλά όχι και ακριβώς από πάνω.
Hastaroth":19jbl4ia said:Ωραία όλα αυτά,άν όμως οι ενδείξεις τού χάρτη δέν συμφωνούν με αυτές που έχει η database γιά κάποιο σημείο,ποιές ενδείξεις ισχύουν;Γιατί και τήν database καί τον χάρτη τα φτιάχνουν άνθρωποι....
Και το DC10 τής ANZ που είχε πέσει στο Ερεβος στην Ανταρκτική,με flight plan φτιαγμένο βάσει database πετούσε,αλλά ήρκεσε ένα λαθάκι στην πληκτρολόγηση από τον επιμελητή πτήσεων γιά να πάη το αεροπλάνο κάμποσα μίλια εκτός πορείας....
ΥΓ.Σίγουρα υπάρχουν οι δικλείδες που αναφέρεις,όμως το ζήτημα είναι να μήν τίς χρειαστή το πλήρωμα.Θα μού πής βέβαια "καλά ρε φίλε,μ'εμάς είσαι ή με το λιοντάρι;",αλλά στην αεροπορία νομίζω ότι επιβάλλεται να είσαι με το λιοντάρι,αλλιώς θα σε κάνη μιά χαψιά....