''Σαν Σήμερα'' - B767 Crash

  • Thread starter Thread starter sotisdiv
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

sotisdiv

Economy-Class-Member
Εγγραφή
24/06/2007
Μηνύματα
139
Likes
0
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Με αφορμή το χθεσινό επεισόδιο της εκπομπής ''Σαν Σήμερα'' της ΕΤ1 (23 Νοε 2007),θυμήθηκα το δυστύχημα της πτήσης 961 της Ethiopian Airlines στις 23 Νοεμβρίου 1996 στις Νήσους Κονόρες.
Στο αεροσκάφος είχε εξελιχθεί αεροπειρατία και κατέπεσε λόγω έλλειψης καυσίμων 100 μέτρα περίπου απο την παραλία.
Απο τους 175 επιβάτες κατάφεραν να επιζήσουν μόνο οι 50.
Το μοναδικό βίντεο της συντριβής κατέγραψε ένας Αμερικανός τουρίστας ο οποίος βρισκόταν εκεί για τον Μήνα Του Μέλιτος.
http://www.youtube.com/watch?v=nV7yE4hK2hI

Πάντως μπράβο στους πιλότους που προσπάθησαν (επιτυχώς για μένα) να το προσθαλασσώσουν ομαλά και μακρια απο τους λουόμενους.

Θα ήθελα με αφορμή αυτό το περιστατικό να ρωτήσω.
Μπορεί ένας πιλότος όταν έχουν τελειώσει τα καύσιμα να υπολογίσει με χειρισμούς στο 'περίπου' το σημείο προσθαλάσσωσης ειδικά σε τόσο βαριά αεροσκάφη,γιατί αν κρίνω απο το βίντεο, έχω την εντύπωση πως επέλεξαν να το 'ρίξουν' εκεί για να είναι πιο κοντά στην ακτή για τους επιζώντες ενω παράλληλα να μην υπάρξουν και θύματα απο αυτούς που ήταν στην ακτή.
 
Σίγουρα ναι. Υπάρχουν αρκετά περιστατικά όπου ακόμα και βαρύτρεα αεροσκάφη ανεμοπορήσαν σε μεγάλες αποστάσσεις και τελικά προσγειωθήκαν ασφαλώς σε αεροδρόμια. (αρα δεν υπολογίσαν στο περίπου αλλά ακριβώς) Μη ξεχνάμε το περιστατικό με το 747(??) πάνω από τον Ατλαντικό που ανεμοπόρησε και γώ δε ξέρω για πόσα μίλια και τελικά προσγειώθηκε ασφαλώς σε κάποιο αεροδρόμιο στην Ισλανδία νομίζω. Αν κάπου δεν θυμάμαι σωστά ας με διορθώσετε.
 
Νομίζω ότι δεν είχε γίνει διαρροή καυσίμων αλλά λάθος υπολογισμός.
Ο κυβερνήτης είχε δηλώσει τα καυσιμα σε κιλά και τα φορτώσανε σε λίβρες. Κάποιος που να το θυμάται καλύτερα από μένα ας το επιβεβαιώσει.
 
Είχα δει πριν λίγους μήνες την περίπτωση στο national geographic και όχι, δεν υπήρχε λάθος υπολογισμός. Υπήρξε διαρροή καυσίμων, την οποία άργησαν να την καταλάβουν, μην αξιολογώντας σωστά τις ενδείξεις. Θυμάμαι πως υπήρχε διαφορά στο απόθεμα των δεξαμενών μεταξύ δεξιάς και αριστερής πτέρυγας, και με την κίνηση να ανοίξουν δίαυλο για να ισορροπήσουν τα καύσιμα κάνανε την κατάσταση χειρότερη. Η αρχική ένδειξη είχε να κάνει με την πίεση του πετρελαίου ή κάτι τέτοιο, αλλά σε κάθε περίπτωση θεωρήσαν πως οι ενδείξεις είναι λάθος.
 
Δεν επιμένω. Το συγκεκριμένο περιστατικό το έμαθα από το επεισόδιο του Mayday και ομολογώ ότι δεν θυμάμαι τι είχε ειπωθεί :wink:
 
al.porto":3nl3fmad said:
Νομίζω ότι δεν είχε γίνει διαρροή καυσίμων αλλά λάθος υπολογισμός.
Ο κυβερνήτης είχε δηλώσει τα καυσιμα σε κιλά και τα φορτώσανε σε λίβρες. Κάποιος που να το θυμάται καλύτερα από μένα ας το επιβεβαιώσει.

Αυτό είχε συμβεί σε ATR μιας Τυνυσιακής εταιρίας που αλλάξανε τον μετρητή καυσίμων από ΑΤ7 σε ΑΤ4 και έδειχνε άλλες μετρήσεις με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να πέσει ανοικτά της Σικελίας ή της Σαρδηνίας. Υπάρχει αντίστοιχο thread στο forum αλλά βαριέμαι να το ψάξω.
 
flying Doc":ffos9tog said:
Ήταν ένα Α330-200 της Air Transat από YYZ για LIS που λόγω διαρροής καυσίμων πάνω από τον Ατλαντικό ανεμοπόρησε ως το Αμερικανικό σταρτιωτικό αεροδρόμιο των Αζορών.

Σωστός ο Doc!
Μία πολύ παράξενη διαρροή καυσίμων....
Όλο το περιστατικό εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=or40TLiP30Q
http://www.youtube.com/watch?v=yIcOcM8Hk40
http://www.youtube.com/watch?v=7cFhw-GlHQk
http://www.youtube.com/watch?v=KVyEXV8xvCs
http://www.youtube.com/watch?v=yOs57rNqbm8
http://www.youtube.com/watch?v=EHww6JiG4no
 
Όντως σωστός ο doc. Μάλλον για το ίδιο περιστατικό μιλάμε αρα σωστά έβαλα τα ερωματικά στο post μου. Εχουμε βγεί βέβαια λίγο ως πολύ off.
Nikos thx για τα links.
 
Top