Συντριβή αεροσκάφους Α330 της Air France AF447

  • Thread starter Thread starter flyer
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

aas59":3dka7t4h said:
Αν μάλιστα λάβουμε υπ' ΄όψιν μας ότι η Boeing έχει στο στόχαστρο την Ευρωπαϊκή εταιρεία που τους κόβει (ειδικά με αυτό το μοντέλο) πωλήσεις , πιστεύει κανείς ότι θα άφηνε ανεκμετάλλευτη ακόμα και την παραμικρή υποψία ?

Nα αρχίσω από αυτό το τελευταίο. Σε τόσο λεπτά θέματα, μεταξύ κατεργαρέων υπάρχει ειλικρίνεια. Ποτέ στην ιστορία δεν έχει υπάρξει πόλεμος μεταξύ κατασκευαστριών (Boeing-MDD, ή Boeing-Airbus), και ούτε θα υπάρξει γιατί α) δεν συμφέρει κανέναν και β) ράμματα για την γούνα του έχει ο καθένας και είναι απόλυτα φυσικό.

Ηastaroth, να το πώ πιό απλά. Αν βρεθούν τα κουτιά (πράγμα παντελώς δύσκολο και αυτό φαινόταν από την πρώτη μέρα, πόσο μάλλον τώρα), υπάρχουν τρία ενδεχόμενα ευρήματα (που να αποδεικνύονται).

α) το πλήρωμα να έβαλε το αεροπλάνο μέσα σε καταιγίδα (αποδεδειγμένα και όχι με "ασκήσεις επί χάρτου" όπως δείχνει το report), το αεροσκάφος να ξεπέρασε τα όρια που έχει θέσει ο κατασκευαστής ( φορτίου φτερών ή να δημιουργήθηκε φοβερό ηλεκτρικό ή ηλεκτρονικό πρόβλημα στο αεροπλάνο. Ότι και να έγινε, το ατύχημα το παίρνουν πάνω τους οι χειριστές και η κατασκευάστρια περιορίζεται στην χαρτούρα που εκδίδει πρός πάντες τους αεροναυτιλομένους περί τεχνικών αποφυγής καιρού μπλά μπλά. Βάσει του report, αρκετά παλληκάρια περάσανε από το συγκεκριμένο σημείο περίπου την ίδια ώρα, και κανένα τους δεν μίλησε για φοβερά δύσκολη διάτρηση του καιρού που βρήκε μπροστά του. Κρατάμε αυτό σαν πρώτο κρατούμενο.

β) Το αεροσκάφος κτυπήθηκε από κεραυνό, παρά το γεγονός ότι το αεροπλάνο ΔΕΝ μπήκε στην καταιγίδα χάρη στους χειρισμούς του πληρώματος. Η πιστοποίηση κάθε αεροπλάνου επιβάλλει να μπορεί το αεροπλάνο να αντέξει οποιονδήποτε κεραυνό. Το συγκεκριμένο έπαθε (λόγω του κεραυνού) βλάβη flight controls ή κάποια άλλη καταστροφική ηλεκτρονικής φύσης που έκανε την επαναφορά του σε κανονικές παραμέτρους πτήσης πολύ δύσκολη ή ακατόρθωτη. Αυτό είναι το δεύτερο κρατούμενο.

γ) Οι πιλότοι έχασαν κάποια ζωτικά όργανα πλεύσης λόγω βλάβης ή κακού σχεδιασμού του συγκεκριμμένου συστήματος. Οι πιλότοι θα μπορούσαν να ελέγξουν το αεροσκάφος με τα εφεδρικά, έστω και με δυσκολία, αλλά δεν το κατάφεραν ένας θεός ξέρει γιατί. Αυτό είναι το τρίτο κρατούμενο.


Αν πάρουμε τα τρία κρατούμενα, η κατασκευάστρια (εν δυνάμει) φέρει ευθύνη στο 50% των περιπτώσεων που πιθανόν να έριξαν το αεροπλάνο. Παραείναι μεγάλο το ποσοστό. Και αυτό ισχύει για ένα στόλο περίπου 500 Α330 που πετάνε αυτήν την στιγμή. Σχετικά λίγο το κακό να γίνει η όποια μετατροπή χρειάζεται. Αν όμως (σύμφωνα με τα παραπάνω πιθανότητα 30%) το πρόβλημα είναι πιό χοντρό και έχει να κάνει με την βασική αρχή λειτουργίας του fly by wire (π χ), αυτό επηρρεάζει 4-5000 Airbus που πετάνε αυτήν τη στιγμή (από το Α319 και πάνω). Οι καιροί είναι ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟΙ για τέτοια αγγούρια.

Στην αεροπορική βιομηχανία πολιτικών αεροσκαφών, καλώς ή κακώς, η στατιστική και ο "πρώτερος έντιμος βίος" είναι το Α και το Ω. Τα Airbus από το 89 και μετά, δεν έχουν δώσει αφορμές για να τα πεί κανένας ανασφαλή και επικίνδυνα, πλήν κάποιων ατυχημάτων-συμβάντων που πιό πολύ οφείλονταν στην συνεργασία πιλότου-αεροπλάνου και όχι καθ'αυτά σχεδιαστικά προβλήματα. Είκοσι χρόνια υψηλών επιδόσεων ασφαλείας, την στιγμή που μιλάμε για εκατομμύρια πτήσεις κάθε χρόνο, δεν είναι λίγο πράγμα. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν προβλήματα που υποβόσκουν χρόνια τώρα, που λόγω τύχης ή ικανότητας κάποιων χειριστών ή τεχνικών ψιλο-επεμβάσεων της Αιρμπάς, δεν βγήκαν στον αφρό.

Προσπαθώ να μήν φτάσω σε άκρα, αναφέρωντας την υπόθεση του κυβερνήτη του Α320 που έπεσε στην Mulhouse. O δικαστικός του αγώνας για δικαίωση και ότι είναι αθώος, για όποιον έχει διαβάσει την υπόθεση, αναφέρει τρομερά πράγματα που εγώ αρνούμαι να πιστέψω, αλλά είναι από αυτά που δεν μπορείς να μην τα έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου.
 
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

gonso":3a2dtvh2 said:
aas59":3a2dtvh2 said:
Προσπαθώ να μήν φτάσω σε άκρα, αναφέρωντας την υπόθεση του κυβερνήτη του Α320 που έπεσε στην Mulhouse. O δικαστικός του αγώνας για δικαίωση και ότι είναι αθώος, για όποιον έχει διαβάσει την υπόθεση, αναφέρει τρομερά πράγματα που εγώ αρνούμαι να πιστέψω, αλλά είναι από αυτά που δεν μπορείς να μην τα έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου.

πολυ θα με ενδιεφερε να διαβασω (απο εσενα) και για αυτο...)
 
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

Ομοίως, έστω και με πμ.
 
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

Περισσότερα από όσα αναφέρονται εδώ http://www.airdisaster.com/investigatio ... ml#captain
για αντικατάσταση των μαύρων κουτιών, σφάλμα στο αλτίμετρο, σκόπιμη αγνόηση στοιχείων από την επιτροπή κλπ?
 
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

ναι... γιατι εκει δεν εχουν την αποψη (και τον τροπο σκεψης) του gonso .... ;-)
 
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

Δεν θέλω εξαιτίας μου να βγούμε εκτός τόπικ. Το ατύχημα στο Habsheim σηκώνει 30 σελίδες τόπικ από μόνο του.Δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοιο τόπικ. Όποις θέλει το ανοίγει.

Για να μήν παρεξηγηθώ, δεν θέλω να πιστέψω τους τότε ισχυρισμούς, γιατί αν τους πιστέψουμε, να πάμε να φουντάρουμε όλοι μαζί. ΑΛΛΑ, ένα 10% να είναι αλήθεια, μαθαίνουμε πολλά για τον τρόπο που μπορούν να δουλέψουν εν δυνάμει οι διερευνητικές επιτροπές. Απλά συμπτωματικά μιλάμε πάλι για την ΒΕΑ και οι συνειρμοί είναι αναπόφευκτοι παρόλο ότι μπορεί να είναι άδικοι για τους σημερινούς πραγματογνώμονες.
 
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

Ωστόσο,άν υπήρχε τόσο χοντρό πρόβλημα που να επηρεάζη ΟΛΑ τά νύν πετούμενα Airbus (που,σημειωτέον,έχουν την ίδια "φιλοσοφία" στο FBW τους,δέν θά είχε συμβεί μέσα σέ τόσα χρόνια κάτι καί σέ άλλο μοντέλο τού ιδίου κατασκευαστή,που να βγάλη στον αφρό το συγκεκριμένο χοντρό πρόβλημα;

Οση τύχη καί ικανότητες νά έχουν οι τεχνικοί και τά πληρώματα,όταν το πρόβλημα είναι "εκ γενετής",είναι στατιστικά πιό πιθανό να προκαλέση δυστύχημα από τά πρώτα χρόνια χρήσης ενός συστήματος παρά να "περιμένη" είκοσι χρόνια και εκατομμύρια πτήσεις γιά να εκδηλωθή.

Αλλωστε,άν το χοντρό -καί μέχρι στιγμής άγνωστο- πρόβλημα είναι ηλεκτρονικής καί όχι δομικής φύσης (πράγμα που σημαίνει οτι δέν απαιτείται να γίνεται χαλασμός Κυρίου από πλευράς καιρού γιά να εμφανιστή),μέσα σέ τόσα αεροπλάνα τού εν λόγω κατασκευαστή που έχουν πετάξει όλα αυτά τά χρόνια,πώς και δέν το αντιμετώπισε κανένα απ'αυτά;Καί άλλα Airbus έχουν περάσει ξώφαλτσα από καταιγίδες και σίγουρα κάποια από αυτά δέν τον γλύτωσαν τον κεραυνό.Οσο γιά τό τρίτο "κρατούμενο",όπως είπα και πιό πάνω,η "κακή δουλειά" πάνω σ'ένα σύστημα φαίνεται συνήθως από τόν πρώτο καιρό-είναι πολύ σπάνιο να μήν εκδηλωθή παρά δεκαετίες μετά την χρήση τού συστήματος.
 
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

Πάντως ακόμα και αν πρόκειται για κάποιο "πρόβλημα", φαντάζομαι ότι ένα πρόβλημα που εμφανίζεται μια φορά ανά 20-30 χρόνια μετά από πολλές πολλές χιλιάδες καθημερινών πτήσεων.... δεν είναι απαραιτήτως κάτι προς διόρθωση. Εννοώ, όσο καλό και να είναι ένα σύστημα υπάρχουν συγκεκριμένοι συνδυασμοί παραγόντων που θα οδηγήσουν στην κατάρρευσή του. Προσπαθείς πάντα να τους αντιμετωπίσεις. Συνήθως όμως είναι αδύνατο να τους αντιμετωπίσεις όλους ταυτόχρονα, ή το "κόστος" για να αντιμετωπίσεις κάτι τραγικά απίθανο είναι να δημιουργήσεις (μικρότερο μεν, καθημερινό δε) πρόβλημα σε άλλα πράγματα.... Τέλος πάντων, ξέρετε καλύτερα, απλώς νομίζω ότι πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι οτιδήποτε κατασκευάζουμε (είτε σε software είτε σε hardware) ΠΑΝΤΑ μα ΠΑΝΤΑ θα μπορεί να καταρρεύσει υπό συνθήκες. Όσο καλύτερη η δουλειά τόσο πιο απίθανος ο συνδυασμός αυτών των συνθηκών, τόσο πιο σπάνιος. Όμως ΠΑΝΤΑ θα υπάρχει ΚΑΠΟΙΟΣ τέτοιος συνδυασμός. Μου ακούγεται λογικό λοιπόν μετά από τόσα εκατομμύρια κάποια στιγμή να συμβεί κάτι, από στατιστικής πλευράς..... Σίγουρα ακόμη και αν πρόκειται για κάποιο failure δεν καθιστά το αεροσκάφος προβληματικό. στα μάτια μου τουλάχιστον...
 
Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία

H Airbus εκδήλωσε, ανεπίσημα ακόμα, την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει επιπλέον την έρευνα για την ανεύρεση των "κουτιών" και μάλιστα επειδή εικάζει πλέον ότι δεν εκπέμπουν σήμα, θα στρέψει τις έρευνες στον εντοπισμό αρχικά περισσότερων συντριμμιών και έπειτα στα "κουτιά".
Don't give up Airbus :great:
:arrow: http://www.reuters.com/article/rbssAirlines/idUSLU56894820090730

Επίσης, έγινε επισήμως, απ΄την Airbus, σύσταση στις αεροπορικές που τα Α33/34 χρησιμοποιούν speed sensors της γαλλέζικης Thales όπως τα αντικαταστήσουν με τα US made Goodrich (τουλάχιστον 2 στους 3 σένσορες προτείνεται να αντικατασταθούν). Μάλιστα επίκειται και απ' την ΕΕ οδηγία για υποχρεωτική αλλαγή των Thales sensors.
:arrow: http://www.reuters.com/article/companyNewsAndPR/idUSLU35944020090730?sp=true
 
Pitot probes στα Ελληνικά Airbus της OA & Aegean ???

OA701":3jzxb90r said:
Επίσης, έγινε επισήμως, απ΄την Airbus, σύσταση στις αεροπορικές που τα Α33/34 χρησιμοποιούν speed sensors της γαλλέζικης Thales όπως τα αντικαταστήσουν με τα US made Goodrich (τουλάχιστον 2 στους 3 σένσορες προτείνεται να αντικατασταθούν). Μάλιστα επίκειται και απ' την ΕΕ οδηγία για υποχρεωτική αλλαγή των Thales sensors.
:arrow: http://www.reuters.com/article/companyNewsAndPR/idUSLU35944020090730?sp=true

Γράφτηκε και στον Ελληνικό τύπο ότι η κατασκευάστρια AIRBUS ζητά από τις αεροπορικές εταιρίες να αντικαταστήσουν τα συστήματα μέτρησης της ταχύτητας Pitot-probes που κατασκευάστηκαν από τη γαλλική Thales- με τα αμερικανικά συστήματα Goodrich.
Δείτε τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο συστημάτων σε σχετικά φυλλάδια κάθε εταιρείας ΕΔΩ.


Και η ερωτησή μου απο περιέργεια είναι η εξής: ποιας μάρκας είναι τα Pitot probes στα Ελληνικά Airbus της OA & Aegean ??? :thx:
Και ιδίως στα Α340 της ΟΑ ????
Μήπως κινδυνεύουμε δηλαδή ????

Ας μην ξεχνάμε ότι σωματείο πιλότων της AIR FRANCE είχε αρνηθεί να πετάξει με α/φ στα οποία δεν είχαν αντικατασταθεί οι αισθητήρες ταχύτητας ανέμου ....
 
Top