Συντριβή ΥΑΚ 42 στην Ρωσία

  • Thread starter Thread starter FlyHigh
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Δέν γνωρίζουμε ακόμη άν στο συγκεκριμένο δυστύχημα έφταιγε η μηχανική κατάσταση τού αεροπλάνου ή εσφαλμένος χειρισμός τού πιλότου.

Εμένα αυτό το rotated past the end of the runway μέ κάνει να υποθέτω ότι συνέβη το δεύτερο,κι'ότι θα συνέβαινε ακόμα κι'άν το αεροπλάνο ήταν 787...

Having said that,γεγονός είναι πως στην Ρωσία,αλλά και σε άλλες χώρες,υπάρχουν εταιρίες και εταιριούλες που πετάνε με κακοσυντηρημένα αεροπλάνα (το "παλιά" δέν έχει τόση σημασία γιατί υπάρχουν ανά την υφήλιο και κάτι Ντακότες και Constellations και άλλα τινά που είναι σάν να βγήκαν χτές από το εργοστάσιο...)

Ο Μεντβέντεφ καλά έκανε-έστω και κατόπιν εορτής-να πάρη ένα τέτοιο μέτρο.Μένει όμως να δούμε άν θα υλοποιηθή.

Θέλω να ελπίζω ότι αφού το ανέλαβε ο ίδιος ο Πούτιν (που κατ'ουσίαν αυτός κυβερνά και όχι ο Μεντβέντεφ),θα υπάρξουν αποτελέσματα...
 
Φίλε hastaroth, έχεις δίκιο, ίσως είμαι λίγο προκατειλημμένος που τείνω προς την θεωρία ότι προκλήθηκε το ατύχημα από μηχανική βλάβη. Αλλά δεν είναι αβάσιμες οι υποψίες μου. Τα έχουμε ξαναδεί όλα αυτά να γίνονται στο παρελθόν, λόγο των κακό συντηρημένων αεροσκαφών, που δεν μπορείς να αρνηθείς το γεγονός ότι η συντήρηση ενώς απαρχαιωμένου αεροσκάφους ειναι πιο δύσκολη και αναξιόπιστη.

Το πόρισμα θα λύσει τις απορίες όλων μας.
 
Ότι και να έγινε με το YAK 42 εδώ, γεγονός είναι ότι στην Ρωσία κάθε μήνα έχουμε και κάτι καινούργιο να διαβάσουμε. Τα Tupolev είναι στο έδαφος και τώρα πέφτουν τα YAK. Δεν μπορεί να είναι σύμπτωση - στατιστικά και μόνο όταν χιλιάδες airbus και boeing έχουν ελάχιστα συμβάντα στην Δύση, στην Ρωσία να είναι τόσο συχνά τα (δυσ)ατυχήματα. Το ΥΑΚ αυτό ας μην ξεχνάμε ότι ηταν κατασκευής δεκαετίας 90, κάτι δεν γίνεται καλά προφανώς σε αυτή την χώρα :?
 
Είχα διαβάσει στη wiki ότι με την διάλυση της ΕΣΣΔ η Aeroflot χωρίστηκε σε καμιά 300αριά :shock: περιφ/κές αεροπορικές, πολλές απ' τις οποίες είναι στη Ρωσία. Η λίστα της wiki είναι χαρακτηριστική του κατακερματισμού των αερομεταφορών με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό...
 
wow! Ισως από τις πιο γρήγορες έρευνες που έχουν γίνει ποτέ! Ούτε 2 μήνες και έβγαλαν ήδη το τελικό πόρισμα!

erroneous actions by the crew, especially by applying brake pedal pressure just before rotation as result of a wrong foot position on the pedal during the takeoff run. This led to braking forces on the main gear requiring additional time for acceleration, a nose down moment preventing the crew to establish a proper rotation and preventing the aircraft to reach a proper pitch angle for becoming airborne, overrun of the runway at high speed with the elevator fully deflected for nose up rotation (producing more than double the elevator forces required to achieve normal takeoff rotation). The aircraft finally achieved a high rate of nose up rotation, became airborne 450 meters past the runway end and rotated up to a supercritical angle of attack still at a large rate of pitch up causing the aircraft to stall at low altitude, to impact obstacles and ground, break up and catch fire killing all but one occupants.

Had the crew rejected takeoff even above V1, with about 1000 meters of runway remaining available after the failed first attempt to rotate the aircraft, an accident would have been averted.

Forensic examination revealed the presence of a psychoactive drug (phenobarbital) in the first officer's body causing an inhibiting effect on the central nervous system. Performing duties as a crew member under the influence of this drug is prohibited by Russian Law.

Contributing factors were:

- serious shortcomings in the re-training of the crew members with regards to the Yak-42, which did not take place in full, was spread out over a long period of time and took place while the crew remained in full operation on another aircraft type (Yak-40), which led to a negative transfer of skills, especially a wrong position of the foot on the brake pedal on the Yak-42.

- Lack of supervision of the re-training

- errors and missed procedures by the crew in preparation and execution of the takeoff

- inconsistent, uncoordinated actions by the crew in the final stages of the takeoff

:arrow: http://avherald.com/h?article=4428da13/0014&opt=0
 
Πρεπει να αποσυρθουν αμεσως για να μην εχουμε και αλλα ατυχηματα
 
Γιατι να αποσυρθούν;
Φταίει το αεροπλάνο αν ο ένας πάταγε τα φρένα στην απογείωση και οι δύο μαζί δεν ματαίωναν ενω έβλεπαν οτι κάτι πάει στραβά;
 
Πάντως οφείλω να πώ ότι αυτή η ιδιότητα που έχουν τα rudder pedals να επενεργούν και στά φρένα είναι κάπως....αντιεργονομική.Δέν είναι δύσκολο να γλιστρήση το πόδι πρός τα εμπρός τόσο ώστε η μύτη του να πατήση το pedal στην άκρη του.Το γεγονός ότι δέν έχουμε ακούσει άλλη φορά γιά τέτοια περίπτωση δέν σημαίνει ότι αποκλείεται να έχη συμβεί-άν όχι σε airliner,σε αεροπλάνο γενικής αεροπορίας πάντως δέν το αποκλείω,γιά να μήν έχη ακουστεί όμως σημαίνει ότι δέν προκλήθηκε δυστύχημα.

Βέβαια στην συγκεκριμένη περίπτωση η έρευνα έβγαλε στον αφρό και άλλους παράγοντες που αν δέν υπήρχαν,ενδεχομένως ακόμα και το να πατάη ο ένας πιλότος τα φρένα στην απογείωση να μήν είχε τέτοια τραγική κατάληξη (χωρίς αυτό να σημαίνη ότι η απογείωση θα είχε γίνει κανονικά).
 
Hastaroth":195a9z3d said:
Πάντως οφείλω να πώ ότι αυτή η ιδιότητα που έχουν τα rudder pedals να επενεργούν και στά φρένα είναι κάπως....αντιεργονομική.
Δεν είναι τόσο απλό όσο νομίζεις. Η σωστή τεχνική είναι να βάζεις "τις φτέρνες στο πάτωμα" για απογείωση/προσγείωση, καθιστώντας έτσι αδύνατη (εκτός αν φοράς 50 νούμερο παπούτσι) την πίεση των φρένων και δυνατή τη χρήση του rudder. Αντίστοιχα, όταν θέλεις να φρενάρεις, "σηκώνεις" τα πόδια από το πάτωμα και επενεργείς στα φρένα (είναι πολύ χαρακτηριστική η κίνηση. Ακόμα και εγώ που φοράω 46 νούμερο αρβύλα δυσκολεύομαι να πατήσω φρένο - πρέπει να βάζω δύναμη στους μηρούς). Την επόμενη φορά που θα πετάξω (ίσως την Κυριακή αν το θυμηθώ), θα βγάλω μια-δυο φωτογραφίες από τα πόδια στα ποδωστήρια και τα φρένα για να δεις τη διαφορά. Βέβαια, κάθε μέσο δεν είναι το ίδιο και ίσως το ελικόπτερο να απέχει παρασάγγας από το ΥΑΚ, αλλά μια εικόνα θα την πάρεις. :mrgreen:
 
Είναι πολύ σπάνιο φαινόμενο αυτό και ο συνδυασμός rudder pedals με φρένα πάει πίσω δεκαετίες.
Όταν πετάς ένα νέο τύπο θέλει κάποιες ώρες να συνηθίσεις πως να τοποθετείς τα πόδια σου ώστε να μπορείς να δουλεύεις το rudder και τα φρένα σωστά. Πάνω σε αυτό που είπε ο Vassdel, αν φοράς μεγάλο νούμερο παπούτσι όπως και εγώ, είναι λίγο πρόβλημα αν πετάς κάποιο τύπο με περιορισμένο χώρο για τα ποδια αλλά μαθαίνεις να μην έχεις τις μύτες των ποδιών σου στα φρένα, πάρα μόνο όταν τα χρειάζεσαι, διαφορετικά ισχύει ότι μπορεί να πατάς φρένο κάποιες στιγμές χωρίς να το καταλαβαίνεις, αλλά μόνο από την φανερή πτώση στην επιτάχυνση του α/φους. Ξέρω παλικάρι, νέος ακόμα όταν έβγαζε το PPL του, κατά την προσγείωση δεν είχε παρατηρήσει ότι πίεζε τα φρένα και λίγο μετά την επαφή με τον διάδρομο, τα λάστιχα των κλειδωμένων τροχών έσκασαν. Είναι μια απλή πειθαρχεία αυτή, από τις πρώτες που μαθαίνει ένας χείριστης στην καριέρα του και δεν είναι δύσκολο να τηρηθεί, αλλιώς θα είχαμε ακούσει πολλά παρόμοια περιστατικά τόσα χρόνια.

Edit: Όσοι έχουν πετάξει α/φος με free-castering nose gear αμέσως μετά από steerable nose gear θα ξέρουν πόσο μπέρδεμα είναι στην αρχή!!!!!
*free-castering nose gear δεν στρίβεται από τα πετάλια. Το α/φος στρίβει πατώντας είτε αριστερό, είτε δεξιό φρένο και ο ριναίος τροχός ακολουθεί ελεύθερος.
 
Top