Ευπρόσδεκτη η πρωτοβουλία σου,άν και έχω δεί σε training manual σχεδιάγραμμα που δείχνει το heels on the floor και το toe braking.Βέβαια οι συγκεκριμένοι πιλότοι δέν φορούσαν αρβύλες αλλά κοινά παπούτσια οπότε εξηγείται η ακούσια πίεση στα φρένα.Ωστόσο,άν και δέν είμαι πιλότος,έχω ιδίαν πείραν από χρήση "ποδωστηρίων" λόγω τής μουσικής μου ενασχόλησης ώς drummer,όπου και εκεί χρησιμοποιούμε ένα pedal γιά να χτυπάμε την "γκρανκάσσα" και υπάρχει τεχνική που παίζουμε με τίς μύτες τών ποδιών (όπως όταν πατάς τα toe brakes) ή με ολόκληρο το πέλμα (άρα έχοντας την φτέρνα στο πάτωμα-γιά την ακρίβεια,στην-ακίνητη-βάση τού pedal) και εναλλάσσουμε τίς δύο τοποθετήσεις τού ποδιού.Γι'αυτό είπα πρίν πως δέν θεωρώ απίθανο το να γλιστρήση το πόδι πάνω στο pedal χωρίς να το καταλάβη ο χειριστής.vassdel":1b70ba99 said:Δεν είναι τόσο απλό όσο νομίζεις. Η σωστή τεχνική είναι να βάζεις "τις φτέρνες στο πάτωμα" για απογείωση/προσγείωση, καθιστώντας έτσι αδύνατη (εκτός αν φοράς 50 νούμερο παπούτσι) την πίεση των φρένων και δυνατή τη χρήση του rudder. Αντίστοιχα, όταν θέλεις να φρενάρεις, "σηκώνεις" τα πόδια από το πάτωμα και επενεργείς στα φρένα (είναι πολύ χαρακτηριστική η κίνηση. Ακόμα και εγώ που φοράω 46 νούμερο αρβύλα δυσκολεύομαι να πατήσω φρένο - πρέπει να βάζω δύναμη στους μηρούς). Την επόμενη φορά που θα πετάξω (ίσως την Κυριακή αν το θυμηθώ), θα βγάλω μια-δυο φωτογραφίες από τα πόδια στα ποδωστήρια και τα φρένα για να δεις τη διαφορά. Βέβαια, κάθε μέσο δεν είναι το ίδιο και ίσως το ελικόπτερο να απέχει παρασάγγας από το ΥΑΚ, αλλά μια εικόνα θα την πάρεις.![]()
Φαίνεται λοιπόν ότι είτε αυτή η φανερή πτώση στην επιτάχυνση τού Yak δέν ήταν τόσο φανερή ή αυτός που εκτελούσε την απογείωση δέν κοίταζε το ταχύμετρο (ο Κ2 ήταν;γιατί λέει το πόρισμα ότι στο αίμα του βρέθηκε φαινοβαρβιτάλη,που είναι ένα υπνωτικό φάρμακο).Aerophile":1b70ba99 said:Είναι πολύ σπάνιο φαινόμενο αυτό και ο συνδυασμός rudder pedals με φρένα πάει πίσω δεκαετίες.
Όταν πετάς ένα νέο τύπο θέλει κάποιες ώρες να συνηθίσεις πως να τοποθετείς τα πόδια σου ώστε να μπορείς να δουλεύεις το rudder και τα φρένα σωστά. Πάνω σε αυτό που είπε ο Vassdel, αν φοράς μεγάλο νούμερο παπούτσι όπως και εγώ, είναι λίγο πρόβλημα αν πετάς κάποιο τύπο με περιορισμένο χώρο για τα ποδια αλλά μαθαίνεις να μην έχεις τις μύτες των ποδιών σου στα φρένα, πάρα μόνο όταν τα χρειάζεσαι, διαφορετικά ισχύει ότι μπορεί να πατάς φρένο κάποιες στιγμές χωρίς να το καταλαβαίνεις, αλλά μόνο από την φανερή πτώση στην επιτάχυνση του α/φους. Ξέρω παλικάρι, νέος ακόμα όταν έβγαζε το PPL του, κατά την προσγείωση δεν είχε παρατηρήσει ότι πίεζε τα φρένα και λίγο μετά την επαφή με τον διάδρομο, τα λάστιχα των κλειδωμένων τροχών έσκασαν. Είναι μια απλή πειθαρχεία αυτή, από τις πρώτες που μαθαίνει ένας χείριστης στην καριέρα του και δεν είναι δύσκολο να τηρηθεί, αλλιώς θα είχαμε ακούσει πολλά παρόμοια περιστατικά τόσα χρόνια.
Edit: Όσοι έχουν πετάξει α/φος με free-castering nose gear αμέσως μετά από steerable nose gear θα ξέρουν πόσο μπέρδεμα είναι στην αρχή!!!!!
*free-castering nose gear δεν στρίβεται από τα πετάλια. Το α/φος στρίβει πατώντας είτε αριστερό, είτε δεξιό φρένο και ο ριναίος τροχός ακολουθεί ελεύθερος.
Αλλά ακόμα και άν δέν το κοίταζε αυτός,δέν έπρεπε ο άλλος πιλότος που υποτίθεται ότι επέβλεπε την διαδικασία,να το δή;
ΥΓ.Δέν ήξερα ότι υπάρχουν και free-castering nose gears,μόνο γιά tail gears ήξερα.Εχει άραγε κάποιο πλεονέκτημα το συγκεκριμένο σύστημα;