Southwest φωτιά στο δεξί σκέλος μετά την προσγείωση

Πράγματι,τώρα που το ξαναείδα το βίντεο,φαίνονται και άνθρωποι που έρχονται από το μπροστινό μέρος τού αεροπλάνου,έχω όμως την εντύπωση οτι μπροστά δέν άνοιξε τσουλήθρα (αν δέν απατώμαι,στό 737 υπάρχει ενσωματωμένη -αναδιπλούμενη- σκάλα σ'αυτή την έξοδο).Τό γεγονός οτι ο τύπος μέ τό λάπτοπ (μέ τό λευκό πουκάμισο) καθώς και μιά επιβάτις μέ τό τσαντικό υπό μάλης φαίνονται να περπατούν ήδη πρίν απομακρυνθούν από το αεροπλάνο (ο "λαπτοπάκιας" μάλιστα σταματάει γιά μιά στιγμή καί κοιτάζει πίσω,πρός το αεροπλάνο),μέ κάνει να υποθέτω οτι κάτι τέτοιο έγινε.

Φυσικά,οι άνθρωποι έδειξαν ψυχραιμία,όπως φαίνεται-δέν είδα ούτε υστερίες ούτε πανικό.
 
Στο 3:02 λεπτό του video φαίνεται καθαρά η κάθοδος της μπροστινής τσουλήθρας ακριβώς δεξιά από τη φωτιά στο πλάνο. Μπορεί να μου πεις κανείς γιατί έκαναν τόση ώρα οι πυροσβέστες; Παίζαν τάβλι; Θυμάστε το video που έλιωσε από φωτιά ένα 737-800 της china airlines όταν τρύπησε τη δεξαμενή καυσίμων ο μηχανισμός των slats επειδή έφυγε ένα παξιμάδι και εκτροχιάστηκε; Εκεί πρώτα έλιωσε εντελώς το αεροπλάνο και μετά εμφανίστηκε το πυροσβεστικό.
 
Πριν αρχίσουμε να κυνηγάμε δαίμονες, ας παρατηρήσουμε ότι:

Το αεροσκάφος ακινητοποιήθηκε στο 0:46 του σχετικού βίδεο :D

Προφανώς έχουν πληροφορηθεί ότι έχουν φωτιά στο σκέλος, η οποία έχει κατά πάσα πιθανότητα προκληθεί από υπερθέρμανση φρένων. Επίσης κατά πάσα πιθανότητα, η απομόνωση των μη απαραίτητων ηλεκτρικών δεν θα βοηθήσει στην κατάσβεση της φωτιάς. Στο χρόνο αυτό, προφανώς το πλήρωμα κάνει μιά απλή κράτηση κινητήρων, αφού βεβαιώθηκε πως τα emergency vehicles είναι καθοδόν.

Στο 2:34 βλέπω να κινούνται και να κλείνουν κάποια spoilers/ailerons στην πτέρυγα, πράγμα που δείχνει ότι κάπου εκεί έχουν τελειώσει με τις διαδικασίες. Χαρακτηριστικά φαίνεται πως στο 2:44 δεν έχει καν ανοίξει καμία έξοδος κινδύνου, πράγμα που δείχνει μια γενική χαλαρότητα που πέρασε και στους επιβάτες οι οποίοι αποχώρησαν από το άφος με άκρως τουριστικό τρόπο. Αν και ενάντια στις διαδικασίες, κατά τη γνώμη μου δεν είναι τόσο μεμπτό...

Στο 2:54, 2 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα μετά την ακινητοποίηση και σχεδόν 2:30 λεπτά μετά την συνειδητοποίηση του περιστατικού, φτάνει στο χώρο το όχημα της τοπικής ΥΠΑ, ή όπως αυτό λέγεται.

Στο 3:16 και αφού το όχημα της ΥΠΑ βεβαιώθηκε πως η συνθήκες το επιτρέπουν, το Πυροσβεστικό όχημα αρχίζει να ρίχνει πυροσβεστικό υγρό στο σκέλος. Ακριβώς 2:30 μετά την ακινητοποίηση. Δεν ξέρω τι απόσταση έχει το σημείο που φυλάνε readiness οι πυροσβέστες, αλλά δεν φαίνεται να προλαβαίνουν να τελειώσουν μιά παρτίδα τάβλι και μετά να ξεκινήσουν.
Εκτός αν οι πυροσβέστες παίζουν τάβλι τόσο γρήγορα, όσο γρήγορα κάποιοι από μας εκτοξεύουν κατηγορίες (και συμπεράσματα).

Δικός σας.
 
Παναγιώτη μου, με κίνδυνο να μεταφερθούμε στην χωματερή του φόρουμ σου απαντώ:

Ναι, όντως δικό σου είναι, αλλά το είχα ανάγκη. Είναι ο καλύτερος τρόπος να κλείσεις, όταν είσαι προκλητικά δηκτικός αλλά δεν θες να ανοίξει μύτη.
Δικαιώματα και κοπιράτια, σου πλερώ από κοντά. :p
 
Αν καί ο πάλαι ποτέ αρχηγός τής Ελληνικής Πυροσβεστικής,ο Μονάντερας (αυτό ήταν το επίθετό του),είχε πεί οτι οι πυροσβέστες είναι οι καλύτεροι ταβλαδόροι,φαίνεται οτι οι συγκεκριμένοι έφτασαν αρκετά έγκαιρα.Προφανώς είχαν ενημερωθεί άμεσα γιά την φύση τού ατυχήματος αλλά καθώς δέν ξέρουμε από ποιό σημείο ξεκίνησαν,δέν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι οτι θά μπορούσαν να φτάσουν γρηγορώτερα στο σημείο τού ατυχήματος.Πάντως,τρία λεπτά καί δέκα δευτερόλεπτα μετά την έναρξη τού emergency δέν είναι και μεγάλος χρόνος γιά να φτάση κάποιος στον τόπο τού συμβάντος.

Επειδή δέ από το βίντεο φαίνεται οτι η φωτιά στόν τροχό ήταν ορατή από μεγάλη απόσταση,οι πυροσβέστες πρέπει να ειδοποιήθηκαν ενώ ακόμα το αεροπλάνο τροχοδρομούσε.Οπότε ο χρόνος επέμβασης μού φαίνεται λογικώτατος.
 
Top