Στο Kangerlussuaq γίναμε... πόλος!

  • Thread starter Thread starter aakunz
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
H θλιβερή ώρα της επιστροφής **** SK-777, 23SEP CPHATH

Όλα τα μεγάλα και όμορφα ταξίδια κάποτε τελειώνουν, έτσι έφτασε και η δική μου σειρά να επιστρέψω στα πάτρια εδάφη. Με θλίψη αποχαιρέτισα το φοβερό Hilton Copenhagen Airport, ακολούθησα το γυάλινο διάδρομο, ανέβηκα στο ασανσέρ του αεροδρομίου και βγήκα κατ' ευθείαν μέσα στο τέρμιναλ 3, αντιμέτωπος με μία απίστευτη ουρά απέναντι από τα check-in της Star Alliance. Πήγα τρέχοντας στο left luggage για να πάρω τη μία βαλίτσα που είχα αφήσει δύο μέρες πριν και έτσι, για άλλη μια φορά, ο ξεριζωμένος πρόσφυγας, πήρε το βιος του και κατευθύνθηκε για έλεγχο.

Όντας πιστός στις παραδόσεις, είχα χάρτινο εισιτήριο και έτσι είχα εξ αρχής ξεγράψει το e-check in. Παραδόξως, είχα λάβει ένα SMS την προηγούμενη ημέρα που μου έλεγε να καλέσω ένα νούμερο και να κάνω τηλεφωνικό check-in. Πάντως, μέσα στην απελπισία μου, ανακάλυψα ότι τα γκισέ του baggage drop ήταν ελεύθερα, έτσι είπα να δοκιμάσω μήπως και μπορούσα να κάνω τον έλεγχο από τα αυτόματα μηχανήματα που έχει η SAS και ανακάλυψα ότι τα ΑΤΒ2 εισιτήρια γίνονται δεκτά από αυτά τα μηχανήματα.

H διαδικασία διήρκεσε το πολύ δύο λεπτά. Είχα τυπώσει μόνος μου τα baggage tags, είχα διαλέξει τη θέση 20Α, όπως και στη μετάβαση, στο Μ82 και είχα πάρει πίσω την κάρτα επιβίβασης μου συμπληρωμένη.

Τελικά, πιο πολύ χρόνο μου πήρε να περάσω από την ασφάλεια παρά να ο έλεγχος του εισιτηρίου. Η αναμονή μέχρι να έρθει η σειρά μου, πήρε ούτε λίγο ούτε πολύ 30 λεπτά. Και αφού προσπάθησα να ξοδέψω τις κορώνες που μου περίσσεψαν, πήγα στο gate B-8 όπου και περίμενα να έρθει το θρυλικό MD82 του επαναπατρισμού... και πραγματικά ήρθε το φοβερό LN-ROU σε snowflake livery (και εγώ που νόμιζα ότι η εν λόγω είχε ενσωματωθεί στο SAS economy).

Και φυσικά είχαμε και το κλασσικό φαινόμενο που σου υπενθυμίζει ότι η πτήση σου κατευθύνεται στην Ελλάδα: κάποιος επιβάτης δεν εμφανίστηκε και η αναχώρηση θα καθυστερούσε. Ο πιλότος είπε χαρακτηριστικά: προσπαθούμε να δούμε αν θα βρούμε εμείς πρώτοι τις αποσκευές του για να τις βγάλουμε από το αεροπλάνο ή θα εμφανιστεί αυτός πρώτος.

Και έτσι, μετά από ένα πεντάλεπτο περίπου, εμφανίστηκε μία κυρία που μπήκε μέσα σαν τρελή, προξένησε μια έπιπλέον αναστάτωση με το πού θα βάλει τη χειραποσκευή της και πού θα καθήσει, ακολούθησε η καταμέτρηση και το MD με την κίτρινη ουρά πήρε το δρόμο της επιστροφής στην Αθήνα.

Μετά από τρεις ώρες το MD άγγιξε το διάδρομο του Κοσμοδρομίου των Σπάτων. Έχοντας πάρει άλλες επτά πτήσεις τις προηγούμενες εννιά ημέρες, έχοντας χρησιμοποιήσει σαν βάση το CPH και έχοντας ζήσει το αχανές Arlanda και το εξαιρετικό τραίνο του, κάθε σύγκριση με το Διαπλανητικό Ηub (credits to Ovelix), τα λεωφορεία του, την αισθητική αποθήκης-κοντέινερ, τα καροτσάκια αποσκευών που κοστίζουν 1 ευρώ, μάλλον γέλια ή προβληματισμό θα μπορούσαν να προκαλούν παρά ικανοποίηση. Αν αυτό ήταν το πολυβραβευμένο αεροδρόμιο στην κατηγορία των 15 εκ., φαντάζομαι πώς θα ήταν τα υποδεέστερα.

Και έτσι, έφτασα σπίτι μου μετά από αυτό το πραγματικά ονειρικό ταξίδι στην ανυπέρβλητη φύση της δυτικής Γροιλανδίας, την φοβερή και αριστοκρατική Στοκχόλμη και την Κοπεγχάγη. "Το ταξίδι των τριών χωρών, των τεσσάρων πόλεων, των οκτώ πτήσεων, των δέκα ημερών και των δεκαεννιά ωρών στον αέρα" έφτασε στο τέλος του.

Σύντομα κοντά σας με το μπόνους ένθετο:
Τέσσερις μέρες στο Νuuk
 
Τα νέα μέτρα ασφαλείας εφαρμόζονται και στις εσωτερικές πτήσεις της Γροιλανδίας.

Στο παρακάτω λίνκ θα δείτε και το ανάλογο ρεπορτάζ του NuukTV, μαζί με εικόνες από το εσωτερικό του μικροσκοπικού αεροσταθμού του Nuuk. H μικρή γροιλανδή που φαίνεται σε πρώτο πλάνο στο δευτερόλεπτο 00:26 του δανέζικου ρεπορτάζ είναι η ίδια που μου είχε κάνει check-in όταν πετούσα με τη GL544 στις 19 Σεπτεμβρίου. Αδύνατον να την ξεχάσω! Αλλά και η τηλεπαρουσιάστρια δεν πάει πίσω! Είναι τόσο Oh my :thx:

Επίσης προσέξτε στο αμέσως επόμενο πλάνο το μόνιτορ των ανακοινώσεων αφίξεων-αναχωρήσεων. Eίναι μια απλή τηλεόραση συντονισμένη στη σελίδα teletext του αεροδρομίου του Nuuk. Φοβερή τεχνολογία αιχμής!

http://www.1915.gl/1915/Arkiv/2006/Nove ... luften.wmv

Για εντελώς trivial λόγους, σας παραθέτω και το αντίστοιχο ρεπορτάζ στα γροιλανδικά. "H ωραία του check-in" είναι στο 00:30
http://www.1915.gl/1845/Arkiv/2006/Nove ... rmi%20akit
 
4 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ NUUK

Για να καταλάβετε που βρέθηκα, ρίξτε μια ματιά εδώ
nuukluftsommer.jpg



Το νησί πίσω από την πόλη ονομάζεται Sermitsiaq και είναι το σύμβολο της. Στα αριστερά βρίσκεται στο Kolonihavn (εκεί που φαίνεται ένα σκάφος). Στα δεξιά, κοντά στο σύμπλεγμα των νησιών φαίνεται το εμπορικό λιμάνι (διακρίνονται τα κόκκινα κοντέινερς) Στην ευθεία από το Sermitsiaq βλέπετε το διάδρομο του αεροδρομίου, ενώ στο βάθος, πίσω από το Sermitsiaq, είναι τα νησιά και οι ακτές του λαβυρινθώδους Nuup Kangerlua.

Όπως είχα πει και παραπάνω, το Nuuk με υποδέχτηκε με φθινοπωρινό καιρό. Σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του πλανήτη, το «φθινόπωρο» είναι συνώνυμο των ειδυλλιακών εικόνων από πρωτοβρόχια και φύλλα που πέφτουν. Εδώ πάλι, φθινόπωρο σήμαινε μάλλον χιονόνερο και 5 βαθμούς Κελσίου, παρά φύλλα που πέφτουν (ας μην ξεχνάμε ότι το να δεις δέντρο στη Γροιλανδία θα ήταν σα να έβλεπες χουρμαδιά στα Χάνια του Πηλίου). Α, καλό ε!


Το ξενοδοχείο το οποίο θα με φιλοξενούσε για τις επόμενες τέσσερις νύχτες ήταν το Hotel Hans Egede 4* το μοναδικό ξενοδοχείο του Nuuk που να ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Το δωμάτιό μου ήταν αρκετά ευρύχωρο με δερμάτινο καναπέ και πολυθρόνες, και φυσικά ένα τεράστιο καλοριφέρ. Η θέα ήταν προς την Aqqusinerssuaq, δηλαδή την κεντρική οδό της πόλης. Απέναντί μου το Brugsen και δίπλα μου ακριβώς το Pissiffik, τα δύο μεγάλα supermarkets της πόλης.

Μία από τις δυσάρεστες εκπλήξεις που αντιμετώπισα κατά την άφιξή μου στη Γροιλανδία, ήταν ότι το δίκτυο στο οποίο ήμουν συνδρομητής, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι είχε περιαγωγή στη Γροιλανδία (το μοναδικό στην Ελλάδα), «έτρωγε πόρτα». Έτσι ανηφόρησα προς το ταχυδρομείο, απ’ όπου με τα λίγα δανικά που ήξερα, κατάφερα και αγόρασα ένα πακέτο καρτοκινητής του τοπικού δικτύου. Το πώς κατάφερα και φόρτωσα τις μονάδες είναι μία φοβερή και σουρρεαλιστική ιστορία, καθώς το φωνητικό μενού ήταν στα γροιλανδικά και έπρεπε να βρω ποιο πλήκτρο θα έπρεπε να πατήσω για να το γυρίσω στα αγγλικά. Αγγλικά δεν βρήκα, βρήκα όμως τα δανικά και μετά από τρεις ώρες έκανα την πρώτη κλήση προς τη μαμά πατρίδα.

Εν τω μεταξύ, έπρεπε να πάω να τακτοποιήσω και κάποιες υποχρεώσεις με το ταξιδιωτικό γραφείο Nuuk Tourism, μέσω του οποίου είχα κλείσει δύο κρουαζιέρες για τις ημέρες που θα ακολουθούσαν. Κατηφόρησα λοιπόν προς το Kolonihavn, δηλαδή το Αποικιακό Λιμάνι, μία συμπαθητική γειτονιά από πολύχρωμα ξύλινα σπίτια εικόνα 1, εικόνα 2. Ανάμεσά τους και κάποιες ξύλινες αποθήκες, μία εκ των οποίων στεγάζει και το Εθνικό Μουσείο της Γροιλανδίας. Η επίσκεψη εκεί ήταν παραπάνω από απαραίτητη, καθώς εκεί θα βρείτε (α)διάφορα εκθέματα, όπως μετεωρίτες που έπεσαν στο νησί, λατρευτικά αντικείμενα των Ίνουιτ, βαλσαμωμένα ζώα, αναπαραστάσεις κυνηγιού, παραδοσιακές ενδυμασίες και έκθεση φωτογραφιών για την γροιλανδική κοινωνία.

Το σημαντικότερο έκθεμα όμως, βρίσκεται στο τέλος: μέσα σε μία μισοσκότεινη αίθουσα βρίσκονται τρεις γυάλινες θήκες στις οποίες φυλάσσονται οι μούμιες τριών γυναικών και ενός αγοριού έξι μηνών. Γύρω στο 1475, στην περιοχή Qilakitsoq (που σημαίνει: Εκεί που ο ουρανός κατεβαίνει στη Γη), κοντά στο Uumaannaq κάποιοι είχαν θάψει τα ανωτέρω άτομα μαζί με κάποιες άλλες γυναίκες. Όλοι φορούσαν χειμερινά ρούχα, έθιμο που τους προετοίμαζε για το μακρύ ταξίδι που είχαν ξεκινήσει. Αποτελεί μυστήριο γιατί οι έξι γυναίκες και τα δύο παιδιά ετάφησαν μακρυά από το χωριό. Το ευτύχημα ήταν ότι οι συνθήκες στο χώρο ταφής βοήθησαν στη διατήρηση των σωρών μέχρι την ανακάλυψή τους από δύο κυνηγούς στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Οι ακτινογραφίες και οι εξετάσεις περιέπλεξαν ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Η μία γυναίκα είχε όγκο στον εγκέφαλο ενώ το ένα παιδί έπασχε από το σύνδρομο Down.

Αφού λοιπόν έφυγα από το Μουσείο συνέχισα την πορεία μου στη Hans Egedesvej όπου βρισκόταν και το Nuuk Tourism. Εκεί βρήκα και τη Stine, τη δανεζούλα που με είχε εξυπηρετήσει και μου είχε κάνει τις κρατήσεις. Εκεί έμαθα ότι περίμενε το δελτίο καιρού για να δει αν θα γίνονταν οι κρουαζιέρες του σαββατοκύριακου. Με αυτήν την αβεβαιότητα επέστρεψα στο ξενοδοχείο, ενώ το χιονόνερο δυνάμωνε. Ήταν Παρασκευή και το βράδυ έφαγα στο εστιατόριο A Herreford Beefstow που βρίσκεται μέσα στο ξενοδοχείο.

Το ότι ξύπνησα στις 00:35, μάλλον οφειλόταν στο jet lag. Στην πατρίδα, συνήθως ξυπνάω στις 06:30. Αν αφαιρέσεις και τις 5 ώρες διαφορά, αντιλαμβάνεσαι ότι το βιολογικό ρολόι δεν είχε ρυθμιστεί. Ρίχνοντας μια ματιά στην Aqqusinerssuaq, διαπίστωσα ότι ο πεζόδρομος απέναντι από το ΗΗΕ ήταν γεμάτος κόσμο, πολύ κόσμο. Μάλλον οι γροιλανδοί είχαν βγει για το night-out. Πολλοί απλά περπατούσαν, ενώ μία ομάδα εφήβων έπαιζε ποδόσφαιρο. Θυμήθηκα ότι είχα διαβάσει πως πολλά παιδιά μένουν έξω ολόκληρη τη νύχτα κατά τα σαββατοκύριακα, προκειμένου να αποφύγουν την κακοποίηση από τους μεθυσμένους γονείς τους. Ο αλκοολισμός είναι το υπ’ αριθμόν 1 φαινόμενο κοινωνικής παθογένειας στη χώρα.

Η δε Aqqusinerssuaq ήταν γεμάτη από 4Χ4. Τι τραγικό να έχεις 4Χ4 και το σύνολο του οδικού δικτύου της πόλης σου να μην ξεπερνά τα δεκαπέντε χιλιόμετρα! Κι όμως, πρώτη φορά στη ζωή μου είδα τόσα πολλά LandCruisers, RAV4’s, Volvo και Škoda Superb. Λογικό ότι με τις συνθήκες οδήγησης εδώ, τα αυτοκίνητα μικρού ή μεσαίου κυβισμού δεν τα βγάζουν πέρα έτσι εύκολα.


[συνεχίζεται...]
 
4 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ NUUK - ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΟ NUUP KANGERLUA

Το επόμενο πρωί, πήρα το ταξί και κατέβηκα στο εμπορικό λιμάνι του Nuuk απ’ όπου θα ξεκινούσε η κρουαζιέρα για το Φιόρδ του Nuuk, το Godthåbsfjorden των Δανών ή το Nuup Kangerlua των Γροιλανδών (διαλέγετε και παίρνετε). Η θέα του λιμανιού καταθλιπτική, με εκατοντάδες κοντέινερς να καταλαμβάνουν το χώρο, προφανώς γεμάτα με εισαγόμενα προϊόντα, μια και κατά τους χειμερινούς μήνες η προσέγγιση του πλοίου είναι προφανώς δυσχερής.

Κάποια στιγμή εμφανίστηκε και το Marie Martek. Η αλήθεια ήταν ότι περίμενα κάτι μεγαλύτερο, αλλά αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερο πλοίο. Με δεδομένο ότι είχαμε ήδη μπει στη νεκρή περίοδο, ήταν εντυπωσιακό το ότι είχαν συγκεντρωθεί δέκα άτομα (όσα δηλαδή μπορούσε να φιλοξενήσει το πλοίο συν τα δύο μέλη του πληρώματος και την ξεναγό.
Αφού πήρε παρουσίες στο στυλ πενταήμερης, η αρχηγός έκανε μία σύντομη περιγραφή του ταξιδιού, μας έδειξε στο χάρτη την πορεία που θα ακολουθούσαμε μέχρι τα βάθη του φιόρδ (κάπου 70 μίλια βορειοανατολικά), ως το σημείο όπου εκβάλλει ο τεράστιος παγετώνας του Kapisillit.

Ευτυχώς για εμάς ο καιρός ήταν καταπληκτικός και, προς ανακούφιση όλων, το Marie Martek ήταν ταχύπλοο. Η κρουαζιέρα ξεκίνησε με ενδιάμεσες – έκτακτες στάσεις για φωτογράφηση ενός φυσητήρα που είδαμε στα ανοικτά του Nuuk, όχι πολύ μακρυά από το Kolonihavn.

Έχοντας την χερσόνησο Akia στα αριστερά μας αρχίσαμε την πολλά υποσχόμενη πορεία στα βάθη του Nuup Kangerlua. Φυσικά ρώτησα την ξεναγό για τα σχέδια της κυβέρνησης για την οικοδόμηση του Διεθνούς Αεροδρομίου του Nuuk στη Χερσόνησο Akia. Έμαθα ότι υπάρχει μία αρκετά έντονη αντιπαράθεση αναφορικά με τη δημιουργία του αεροδρομίου, μια και το σχέδιο προβλέπει ένα τεράστιο για τα δεδομένα της χώρας αεροδρόμιο στη χερσόνησο, το οποίο θα συνδέεται με το Nuuk μέσω υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 15 χιλιομέτρων και σε βάθος 300 μέτρων. Αν πραγματοποιηθεί αυτό το έργο, πρόκειται να είναι το μεγαλύτερο και βαθύτερο τούνελ του είδους παγκοσμίως. Η αρχηγός όμως δεν ήταν και τόσο αιθεροβάμων. «Υπάρχουν πολλοί λόγοι, για τους οποίους το Διεθνές Αεροδρόμιο βρίσκεται στο Kangelussuaq, όσο παράξενο κι αν φαίνεται το ότι δεν υπάρχει πόλη σε ακτίνα 250 χιλιομέτρων» είπε «Το Kangerlussuaq κλείνει για δύο ημέρες κάθε χρόνο λόγω των καιρικών συνθηκών. Το Nuuk έχει ισχυρούς ανέμους και χιονοπτώσεις τουλάχιστον διακόσιες ημέρες το χρόνο» συνέχισε.

Όσο απομακρυνόμασταν από την ανοικτή θάλασσα, τόσο περισσότερα γίνονταν τα κομμάτια επιπλέοντος πάγου από τα οποία περνούσαμε.

https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9327
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9320
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9323


Το εντυπωσιακό είναι ότι ο πάγος αυτός, που δημιουργήθηκε στην ενδοχώρα και που έφτασε στην ανοικτή θάλασσα, είναι ηλικίας έως και διακοσίων χιλιάδων ετών! Όσο πιο σκούρο το χρώμα του, τόσο πιο παλιός σημαίνει ότι είναι (δεν ξέρω το λόγο που ο παλαιότερος πάγος παίρνει τυρκουάζ χρώμα, οφείλω, όμως, να ομολογήσω ότι ήταν κάτι το εντυπωσιακό, ειδικά όταν έβλεπες και τους ύψους εκατοντάδων μέτρων κατακόρυφους βράχους των νησιών του φιόρδ και των ακτών.

Κάποια στιγμή το σκάφος σταμάτησε. Λόγω του πάγου ήταν αδύνατον να συνεχίσουμε πιο μέσα…. Ένοιωθες ότι μπορούσες να αγγίξεις τον παγετώνα…

Οι μηχανές του πλοίου έσβησαν… η διαδρομή σταμάτησε αλλά το ταξίδι σε έναν μοναδικό κόσμο μόλις είχε ξεκινήσει…
Κανείς δεν έλεγε τίποτα… δεν μπορούσες να πεις ή να ακούσεις τίποτα… Οι λέξεις δεν είχαν δύναμη πλέον! Ένοιωθα πως ήμουν μέσα σε ένα όνειρο…
Ένοιωθα πως μπορούσα να αγγίξω τη σιωπή…
Μια απέραντη ηρεμία που μπορώ να νοιώσω ακόμα και τώρα, βλέποντας αυτές τις εικόνες…

https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9330
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9329
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9328
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9326
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9325



Μείναμε στο συγκεκριμένο σημείο περίπου 45 λεπτά. Ο καπετάνιος πήρε ένα κομμάτι πάγου από τη θάλασσα και αφού το έκανε κομμάτια με ένα κατσαβίδι, το βάλαμε στα αναψυκτικά μας. Και με αυτές τις εικόνες ξεκινήσαμε για το ταξίδι της επιστροφής.

Επόμενος σταθμός μας ήταν το Qoornooq, στον πορθμό Qoornuup Suvdula. Εκτελώντας «ασκήσεις ακριβείας» και με κίνδυνο να καταλήξουμε στα παγωμένα νερά (δεν υπάρχουν υποδομές για πρόσδεση-αποβίβαση κλπ.), αποβιβαστήκαμε από το Marie Martek. Πρόκειται για έναν πρώην εγκαταλελειμμένο οικισμό ο οποίος αρχίζει και πάλι δειλά-δειλά να ξαναζεί. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, οι Δανοί αποφάσισαν πως η Γροιλανδία θα έπρεπε να αποκτήσει επιτέλους τη δική της οικονομία για να βρεί τους πόρους για την εξυπηρέτηση των αναγκών της. Η αλιεία φαινόταν πως ήταν η καλύτερη λύση. Με πρόσχημα τις φτωχές συνθηκες υγιεινής των ντόπιων, η τοπική κυβέρνηση υποχρέωσε τους πληθυσμούς των παραθαλάσσιων οικισμών να μεταναστεύσουν στο Nuuk σε τεράστια συγκροτήματα κατοικιών (τα γνωστά και σαν Blok). Τo Qoornooq ήταν ένας από τους οικισμούς που εγκαταλείφθηκαν. Πρόσφατα και κατόπιν πιέσεων, που ασκήθηκαν στην τοπική κυβέρνηση, κατοχυρώθηκαν οι περιουσίες των κατοίκων, απαγορεύτηκε η παράνομη δόμηση και επετράπη η επισκευή των κατοικιών. Το Qoornooq είναι ένας από τους τόπους παραθερισμού και κυνηγιού των κατοίκων του Nuuk και το ταχύπλοο φτάνει εκεί σε 2 ώρες.

https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9333
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9331
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=9332


Η κρουαζιέρα τελείωσε με άλλο ένα φοβερό θέαμα. Το πλοίο σταμάτησε σε μικρή απόσταση από το Όρος Sermitsiaq (το νησί έξω από το Nuuk) στο σημείο που καταλήγουν τα νερά του παγετώνα που βρίσκεται στην κορυφή του νησιού, δημιουργώντας έναν εντυπωσιακό καταρράκτη.
 
Ανπεριγράπταμπλ μπιούτι...
Δώσε μας μία τυπική μέρα των Γροιλανδών...πριν τσακίσουν τα παιδιά τους στο ξύλο... :?
 
captainjumbo":ekh2r5ed said:
Ανπεριγράπταμπλ μπιούτι...
Δώσε μας μία τυπική μέρα των Γροιλανδών...πριν τσακίσουν τα παιδιά τους στο ξύλο... :?

Λοιπόν, ο τυπικός Γροιλανδός δουλεύει σε dual band: Μιλάει Γροιλανδικά και Δανέζικα. Με δεδομένο ότι το 20% του πληθυσμού είναι σκανδιναβικής καταγωγής καταλαβαίνεις ότι πέρα από dual band, αυτό που αποκαλούμε "Γροιλανδός" μπορεί να είναι είτε Ίνουιτ (αυτό που κάποτε αποκαλούσαμε "Εσκιμώος" να το ξεχάσεις γιατί σημαίνει "Αυτός που τρώει ωμό κρέας" και άρα δεν εμπίπτει στην σφαίρα της political correctness), είτε Δανός, είτε μείγμα και των δύο. Όσον αφορά το τελευταίο, μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι οι εκπρόσωποι του ασθενούς φύλου, που ανήκουν στην τελευταία κατηγορία είναι τόσο Oh-my!!! Και τί δε θα δινα για να συναντήσω μία μεθυσμένη από αυτές :twisted: κι ας φάω ξύλο...

Επίσης, υπάρχουν και πολλοί tri-band Γροιλανδοί -ές, άρα να μην ανησυχείς αν δεν ξέρεις δανέζικα.

Ως προς τον συμπαθέστατο πληθυσμό του Kangerlussuaq, μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι απασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με το αεροδρόμιο, τα αεροπλάνα και τίς τουριστικές υπηρεσίες (αεροπλάνα, αεροσυνοδοί και σκανδιναβές τουρίστριες... μήπως να μεταναστεύαμε εκεί;) μια και το Kangerlussuaq θα υπάρχει όσο υπάρχει το αεροδρόμιο.

Για το Nuuk δεν είμαι σίγουρος. Ασφαλώς είναι διοικητικό κέντρο, άρα θα υπάρχει και η σχετική γραφειοκρατία. Υπάρχει Πανεπιστήμιο (το μικρότερο στον κόσμο) αλλά μην φανταστείτε τίποτα σχολές του τύπου Ποιμαντικής-Θεολογίας, Πολιτικών Επιστημών, Μαθηματικών&Στατιστικής, Ιχθυοκαλλιέργειας Μεσολογγίου και άλλα τέτοια... Μόνο επιστήμες της αγωγής διδάσκονται εκεί...

Φυσικά υπάρχει και αυτό που εμείς αντιμετωπίζουμε φολκλορικά και που εκεί ονομάζεται "Brædtet" και είναι κάτι σαν κρεαταγορά-ψαραγορά. Ό,τι και να δεις εκεί, δεν το φωτογραφίζεις, καθότι είναι συνήθως κάτι θαλάσσια θηλαστικά και κάτι άλλα είδη ζώων που στον υπόλοιπο κόσμο θεωρούνται προστατευόμενα είδη και οι ντόπιοι νομίζουν ότι όποιος τα φωτογραφίζει είναι βαλτός από το WWF ή τη Greenpeace. Εντελώς πληροφοριακά, το κρέας της φώκιας κοστίζει λιγότερο από το κοτόπουλο που είναι εισαγόμενο. Και φυσικά, η βαριά βιομηχανία της χώρας: επεξεργασία, τυποποίηση αλιευμάτων.

Λίγο οι σούπερ καιρικές συνθήκες, λίγο το ότι μόλις μπει Οκτώβρης ανάβεις τα φώτα όλο το εικοσιτετράωρο, λίγο το ότι δεν μπορείς να πας πουθενά μια εκδρομή με το αυτοκινητό σου (δεν υπάρχει οδικό δίκτυο σε αυτή τη χώρα), λίγο το ότι τα πάντα εισάγονται και είναι ακριβά, καταλαβαίνεις ότι δε χρειάζεται και πολύ για να το ρίξεις στις μπύρες (για αρχή) και μετά να πλακώσεις στο ξύλο όποιον βρεις μπροστά σου. Άσε που τα τελευταία χρόνια οξύνεται η δυσφορία των ντόπιων για την πολιτική της Δανίας και τους Δανούς, τους οποίους κάποιοι θεωρούν ακόμα αποικιοκράτες.

(φυσικά και δεν θα πέσω στην παγίδα σου για Εργατιές, Αγροτιές κλπ. κλπ. Για το δεύτερο ειδικά είμαι σίγουρος πως δεν υπάρχει εκεί που πήγα, καθ' ότι, τι να καλλιεργήσεις; Βρύα; Στο νότο άκουσα ότι καλλιεργούν πατάτες, άρα μπορεί να οργανώσουμε εκεί την αγροτιά)

Αυτά...
 
Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα από εκείνη την υπέροχη πτήση... και μοιάζει σα να πέταξα χθες.

http://www.youtube.com/watch?v=n36updqlaEQ

(το βίντεο ανήκει σε άλλο επιβάτη που πέταξε με το 332)
 
Λες να το έστειλαν λόγω της "επετείου" :lol:

Απ' ό,τι ανακοινώθηκε πάντως, η SAS ακύρωσε όλες τις υπόλοιπες πτήσεις της σαιζόν προς το SFJ, προκειμένου να χρησιμοποιήσει τα 319 για τα δρομολόγια των Dash, που είναι καθηλωμένα. Κι επιτέλους αρχίζει και κάνει lease σοβαρά αεροπλάνα για τις υπόλοιπες πτήσεις της (βλ. ΟΥ-GRN).

http://www.sas.dk/en/Om-SAS-Danmark2/Tr ... Y-and-SFJ/
 
Top