Αφ' ενός μπορεί να μειώνεται το κόστος ανά θέση επιβάτη, αφετέρου θα χρειάζεται πολύ καλή πληρότητα για να καλυφθούν τα έξοδα μιας πτήσης. Ενδεχομένως να είναι κατάλληλο να χρησιμοποιηθούν για έκτακτες μεμονωμένες πτήσεις αυξημένης ζήτησης.
Ακριβώς αυτό είναι το κλειδί, το κόστος δεν μειώνεται, παραμένει σχετικά ίδιο για κάθε τύπο αεροσκάφους ανά θέση και ανα ώρα πτήσης.Ο υπολογισμός είναι σύνθετος και περιλαμβάνει πλήρωμα, καύσιμα, overflight charges, landing fees, maintenance costs, engineering costs, catering,crew accommodation (if any), IFE costs, variable costs κ.α.
Η κερδοφορία έρχεται από την πληρότητα και από το τι είναι διατεθειμένος ο πελάτης να πληρώσει, π.χ. στο FRA-JFK business class fares παίζουν στα 1,500 ~ 2,500Ε..Δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος operator να χρεώσει intra-european αυτά τα νούμερα.
Πολύ χονδρικά ένα widebody κοστίζει περίπου 8-10k ανά ώρα και ένα short haul γύρω στα 4-6k.
Εξού και ότι οι lcc χρεώνουν τα πάντα, επειδή οι τιμές του ναύλου είναι χαμηλές, η κερδοφορία βασίζεται και στο ancillary revenue.