Supplemental Type Certificate (STC)

  • Thread starter Thread starter 121.5
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

121.5

Economy-Class-Member
Εγγραφή
14/10/2008
Μηνύματα
168
Likes
0
Θα ήθελα να πληροφορηθώ από καλούς γνώστες του αντικειμένου τα εξής:

1) Μέχρι ποιό μοντέλο Lycoming 320 παίρνει STC για να καίει αμόλυβδη ή σούπερ αμόλυβδη?
2) Ο κινητήρας θέλει κάποιες ρυθμίσεις όπως είναι, πρέπει να φορέσει κάποιο κιτ ή υπάρχει ανάγκη αλλαγής και εγκατάστασης κάποιων εξαρτημάτων?
3) Από πού ζητάμε ένα STC?
4) Aν πχ κάποιος αγοράσει τώρα ένα ΤΒ9 με Lycoming 320 που καίει Avgas, τι πρέπει να κάνει για να πάρει STC για να καίει MOGAS?
5) Yπάρχει συνεργείο που μπορεί να εκτελέσει τις απαιτούμενες εργασίες για έκδοση STC? Ποιό είναι αυτό?
6) Υπάρχει τυποποιημένη οδηγία από την ΥΠΑ ή την EASA για την έκδοση STC?
7) Ποιά είναι το ανώτερο μοντέλο -από πλευράς ισχύος- εμβολοφόρου κινητήρα αεροπλάνου γενικής αεροπορίας που παίρνει STC για ΜΟGAS?

Eυχαριστώ για τις απαντήσεις
 
1. O-320-A, -C, -E
2. Τα λέει το συγκεκριμένο STC, συνήθως είναι από τίποτα έως ψιλοπράγματα. Σίγουρα θέλεις ταμπελάκια στίς δεξαμενές και μέσα
3. Δες αυτό εδώ της EAA, και αυτό εδώ της Petersen Aviation και οι δύο έχουν πλήρη κατάλογο των τύπων με το κόστος και link για την αίτηση να τα αγοράσεις.
4. Δεν νομίζω ότι γίνεται στο γαλλικό, δεν είναι σε κανενός τον κατάλογο και ο Petersen το λέει αρκετά καθαρά :
Generally speaking, any pump fed airplane not already on the approved list is incapable of passing the flight tests unless substantial modifications are made.
Γενικά η διαδικασία είναι αγορά του STC και μετά έγκριση της ένταξής του στίς άδειες του α/φου του από την ΥΠΑ.
5. γιά έκδοση STC δεν θέλεις μόνον συνεργείο για να κάνει την υλοποίηση-εφαρμογή, πρώτα θέλεις αεροναυπηγικό τεχνολογικό ινστιτούτο-πολυτεχνείο για την μελέτη-υπολογισμούς, σχέδια, θεωρητική τεκμηρίωση και μετά διαδικασία πρακτικών δοκιμών συμφωνημένη με την ΥΠΑ.
6. Από όσο ξέρω όχι, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος γιατί με την EASA αλλάζουν συχνά τα πράγματα.
7. Δες τον κατάλογο και θα εκπλαγείς, πάντως το STC δεν είναι κάτι που προσφέρεται έτσι γενικά στο εμπόριο, έχει νόημα σαν μιά τροποποίηση που εξυπηρετεί ειδικές ανάγκες και την οποία εγκρίνει η ΥΠΑ αφού η ορθότητα της τεκμηριωθεί με υπολογισμούς και δοκιμές.
 
@121.5
STC μπορεί να σχεδιάσει μόνο ένας Part-21 Design Organization και να εκδόσει η EASA. Μπορεί να το εφαρμόσει/εκτελέσει ένας οργανισμός συντήρησης (Part-145).
Ο κανονισμός της EASA για τους Part-21 κανονισμούς είναι ο EC 1702/2003 και βρίσκεται εδώ: http://easa.europa.eu/regulations/regul ... ucture.php.
Δες επίσης και τα AMC and GM του Part-21.
Η τροποποίηση που σε ενδιαφέρει μπορεί να γίνει με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
1. Είτε αγοράζοντας ένα STC που να υπάρχει ήδη για τον συγκεκριμένο τύπο και να αναλαβει ένας οργανισμός συντήρησης να το εκτελέσει.
2. Να υπάρχει μια τεχνική οδηγία (Service Bulletin, Service Letter κλπ) από τον κατασκευαστη του αεροπλάνου ή κινητήρα για την συγκεκριμένη τροποποίηση που να αναλαβει ένας οργανισμός συντήρησης να εκτελέσει.
3. Αν δεν υπάρχει τίποτα από τα παραπάνω πρέπει να απευθυνθείς σε έναν Part-21 Design Organization ο οποίος θα αναλάβει να σχεδιάσει/εκδόσει ένα STC για την συγκεκριμένη περίπτωση.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει design organization για την συγκεκριμένη εργασία. Αντίθετα νομίζω ότι ένα τέτοιο STC μπορεί να εκτελεστεί στην Ελλάδα από υπάρχοντες οργανισμούς συντήρησης.

Και μία διευκρίνηση: Τα παραπάνω αφορούν οποιαδήποτε τροποποίηση σε αεροπορικό υλικό, είτε πρόκειται για κάτι πολύ απλό όπως η αλλαγή στο part number μιας βίδας, είτε πρόκειται για πολύ πιο σύνθετες τροποποιήσεις, όπως πχ η εγκατάσταση νέων ηλεκτρονικών.

Τα παραπάνω για αεροσκάφη ευρωπαικού (βλέπε EASA) νηολογίου.
 
Top