Τα Υπέρ Ύπαρξης και Ανάπτυξης Ενός Εθνικού Αερομεταφορέα

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

flightnumber

Business-Class-Member
Εγγραφή
09/09/2005
Μηνύματα
316
Likes
0
https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?p=80993#p80993
Επειδή το θέμα πραγματικά έτεινε να ξεφύγει και επειδή δε μου αρέσει να κλειδώνουν "θέματα" είτε να καταλήγουν στα trash τα μηνύματα... Απαντάω εδώ για όσους κακώς εννόησαν τα "γραφόμενά" μου. Καλώντας τους να είναι πιο ήρεμοι.(συζήτηση κάνουμε, χαλαρά) Δε πρόκειται να απαντήσω σε αυτούς όμως που χρησιμοποιούν ειρωνεία ή που τους "κουράζουν" οι συζητήσεις (όμως συμμετέχουν πάντα!!!).
Το θέμα της ιδιωτικοποίησης της ΟΑ είναι τρέχον. Μου ζητήθηκε να παραθέσω ποια είναι τα θετικά για τη χώρα μας (κατά τη γνώμη μου) με την ύπαρξη ενός "εθνικού αερομεταφορέα". Πιστεύω ότι απάντησα. Τώρα αγαπητέ sv1xv να βάζεις ταμπέλες για το τί πιστεύει ο άλλος, σε ποιά πολιτική παράταξη ανήκει κλπ, πέρα ότι είναι εκτός θέματος( δεν ενδιαφέρει κανένα) δείχνει την έλλειψη επιχειρημάτων σου.( είναι ποιο εύκολο πάντα να βάλεις μια ταμπέλα, από το να κάτσεις να σκεφτείς).
Αγαπητέ KGP, επειδή με γνωρίζεις και προσωπικά, πιστεύω ότι ξέρεις ότι δεν έχω καμία μα καμία σχέση με τους Συνδικαλιστές κλπ κλπ. Ίσα ίσα τους αντιπαθώ, αν έκανες τον κόπο να διαβάσεις 3-4 threads πιο πάνω θα το καταλάβαινες. Μου κάνει εντύπωση που ακόμα και εσύ σχολιάζεις με μια εκνευριστική δόση ειρωνίας (huh,what,lol κλπ) χωρίς όμως επιχειρήματα!
Έχουμε το εξής πρόβλημα σα λαός, δεν έχουμε καθόλου καλή μνήμη, είμαστε ξερόλες, δεν εκμεταλλευόμαστε τα καλώς κείμενα άλλων χωρών( μόνο τα αρνητικά).
Τα επιχειρήματα που παρέθεσα αφορούσαν μια ΟΑ ή Pantheon η οποία σίγουρα δε θα είναι όπως έχει καταντήσει σήμερα. Εύρωστη και κερδοφόρα. Γιατί είστε τόσο σίγουροι ότι αυτό δε μπορεί ποτέ να συμβεί? Γιατί επίσης είστε τόσο σίγουροι ότι αύριο ο ιδιώτης δε θα πάρει την ιδιωτικοποιημένη Πάνθεον και θα τη μεταφέρει στη Βουλγαρία(για παράδειγμα) που οι μισθοί είναι 300€? (Δεν είναι κάτι καινούριο) (Εγώ δε θέλω να έχω connection μέσω Σόφια!)
Όσο για τα τρένα και τα ΚΤΕΛ, πέρα ότι είναι σε ιβρυδική φάση, μη μου πείς ότι ένας επιχειρηματίας για να πάει Βρυξέλλες θα πάρει τρένα και κτελ! Στην Ευρώπη όμως αυτό μπορεί να γίνει, γιατί πέρα από τις αποστάσεις έχουν ξεκινήσει την ανάπτυξη υπερταχείας που ανταγωνίζεται ευθέως το αεροπλάνο.
Πηγαίνετε τώρα στα trip reports του φόρουμ μας, βλέπετε πολλά τριπ ριπορτς να λένε "πήρα το charter" προς μια χώρα? Πολλοί προτιμούν τον εθνικό αερομεταφορέα της εκάστοτε χώρας, για πολλούς λόγους. Τα Charter είναι αλήθεια ότι διακινούν τον περισσότερο κόσμο, αλλά συνήθως για συγκεκριμένες περιόδους και συχνότητες. Για μένα χρειάζονται και τα 2 (βλέπε μεγαλύτερη συνδεσημότητα). Όσο για τα ποσά που ακούστηκαν και γώ με τη σειρά μου θα τα αμφισβητίσω γιατί δεν έχουμε κάτι χειροπιαστό! Μην ανησυχείς, aas59, για να το γράφω σημαίνει ότι το έχω βιώσει ότι η ΟΑ( παρόλα τα προβλήματα) έχει πιο αξιοπρεπές σέρβις από πολλές άλλες.(Την Emirates άστη ανήκει σε άλλη κατηγορία, μη συγκρίνεις βούρτσες!)
Μην καταδικάζεται τις χρεοκοπημένες εταιρίες, να καταδικάζετε αυτόν (ή αυτούς) που τις χρεωκόπησε! ( αν καεί το δάσος, φταίει ο εμπριστής, ΟΧΙ το δάσος που είναι έφλεκτο ή κάνω λάθος). Η όλη συζήτηση ξεκίνησε από το ανεπαρκές (γελείο) σχέδιο του κυρίου Χ. και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν μια τόσο σημαντική υπόθεση. Κάποιος εύστοχα παρατήρησε την προχειρότητα (άρπα κόλλα) ακόμα και των pdf της παρουσίασης...

Τέλος ήθελα να τονίσω ότι μπορούμε να κρατήσουμε σε χαμηλούς τόνους το θέμα, με επιχειρήματα, χωρίς ειρωνείες. Επίσης δεν είναι απαραίτητο να συμμετέχουν όλα τα μέλη στον παρόν θέμα. Θα παρακαλούσα τους συντονιστές να αφήσουν το παρόν θέμα ξεκλέιδωτο για ανταλλαγές απόψεων και μόνο! Βέβαια αν έχουν διαφορετική άποψη θα τη σεβαστώ...
Αυτά για την ώρα...
 
Νομίζω ότι όντως οι λέξεις έχουν χάσει τη σημασία τους. Δεν ζητάς έναν "Εθνικό Αερομεταφορέα" αλλά έναν αερομεταφορέα κρατικής ιδιοκτησίας και ειδικού σκοπού, ο οποίος θα έχει στόχους άλλους από το επιχειρηματικό κέρδος.

Εδώ μπαίνουν οι κανόνες των απελευθερωμένων αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι κανόνες αυτοί επιτρέπουν στο Δημόσιο να έχει στην ιδιοκτησία του μια αεροπορική εταιρεία υπό ορισμένους όρους. Οι όροι αυτοί μπορούν απλοϊκά να συνοψισθούν στα εξής:

* Η πρόσβασή της στις αγορές, στα αεροδρόμια και στον εναέριο χώρο θα γίνονται με τους ίδιους κανόνες που ισχύουν για τους ανταγωνιστές.

* Η εκμετάλλευση της εταιρείας δεν θα είναι συστηματικά ελλειματική ώστε να επιδοτείται από το Δημόσιο για κάλυψη των ελλειμάτων.

Με βάση τα παραπάνω:

* Δεν μπορεί π.χ. το Δημόσιο να κατέχει 4 Α-340 και να τα διαθέτει στην "Ολυμπιακή" χωρίς αντάλλαγμα ή με αντάλλαγμα ουσιαστικά χαμηλότερο από την τρέχουσα αγορά leasing.

* Δεν μπορεί να το Δημόσιο να "αμελεί" την είσπραξη ΦΠΑ, ΙΚΑ κλπ ειδικά από την εταιρεία αυτή, και μάλιστα παράλληλα να της εκδίδει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για συμμετοχή σε διαγωνισμούς.

* Δεν μπορεί η ΥΠΑ να παρέχει "φιλική" προνομιακή μεταχείριση στην "Ολυμπιακή" σε θέματα ελέγχων και αδειοδοτήσεων.

* Οι αναθέσεις άγονων γραμμών, κρατικών μεταφορών κλπ δημοσίων αεροπορικών υπηρεσιών θα γίνονται κατόπιν ανοικτού διαγωνισμού.

* Αν η εκμετάλλευση είναι ζημιογόνος, η "Ολυμπιακή" θα δανείζεται με κανόνες της αγοράς και όχι με εγγύηση του Δημοσίου. Αν δεν μπορεί να εξυπηρετήσει το χρέος της θα πτωχεύει, όπως όλες οι άλλες επιχειρήσεις.

* Το Δημόσιο δεν θα μπορεί να παρεμβαίνει και να ακυρώνει τις κρατήσεις στις εκλογές για να μεταφέρει ψηφοφόρους, ιδίως όταν τα κόμματα δεν καταβάλλουν σχεδόν ποτέ τα χρεωστούμενα.

Πιστεύεις λοιπόν ότι με τους περιορισμούς αυτούς μπορεί να λειτουργεί μια εταιρεία με τους έντονα παρεμβατικούς και οικονομικά ζημιογόνους στόχους που αναφέρεις αρχικά? Αν ναί, γράψε ένα πλήρες business plan και ίσως πάρεις Διδακτορικό στα Business Economics.
 
Το μεταφέρω στη σωστή κατηγορία (αφού το "Πολλά και Διάφορα έχουμε πει επανειλημμένα ότι είναι για μη συζητήσεις μη αεροπορικού περιεχομένου). Παρ' όλα αυτά επειδή υποθέτω ότι το topic αυτό θα καταλήξει εκεί που φαντάζονται οι περισσότεροι, βλέπω να πηγαίνει για κλείδωμα. Προφανώς δεν μιλάς για τα υπέρ και τα κατά ενός εθνικού αερομεταφορέα γενικά, αλλά στην Ελλάδα. Δε βρίσκω το λόγο ύπαρξης ενός (ακόμα) τέτοιου topic με ένα θέμα που έχει κορεστεί. Αλλά προς το παρόν ας του δώσουμε μια δεύτερη ευκαιρία, μήπως και βγει κάτι χρήσιμο από αυτή τη συζήτηση.
 
Εθνικούς Αερομεταφορείς είχαν όλες οι χώρες (σχεδόν...) τότε που το αεροπορικό ταξίδι ήταν σπάνιο , ακριβό , πρεστίζ και σε αρκετές περιπτώσεις (για τους πολλούς ανθρώπους)όνειρο ζωής.

Ήρθε όμως το "Deregulation" στην Αμερική και άλλαξε όλο το τοπίο στις αερομεταφορές.

Δειλά δειλά έκαναν την εμφάνισή τους εταιρείες βασισμένες σε επενδυτικά κεφάλαια ιδιωτών και άρχισαν να παίρνουν σημαντικά μερίδια από τους κρατικούς αερομεταφορείς.
Ο ανταγωνισμός έφερε και μειώσεις των τιμών , γεγονός που έδωσε την δυνατότητα σε πολύ μεγαλύτερα μερίδια του κόσμου να πετάξουν για δουλειές και ταξίδια αναψυχής αλλά συγχρόνως απάλειψε την όποια "γκλαμουριά" υπήρχε στο μυαλό των εν δυνάμει επιβατών.

Τελικό χτύπημα σε αυτό έδωσαν οι εταιρείες low cost που έφεραν τις τιμές του αεροπορικού εισιτηρίου σε επίπεδα ίδια ή και πολλές φορές μικρότερα από τα αντίστοιχα της ίδιας διαδρομής με πλοίο η τραίνο.

Η ενδυνάμωση των νέων αυτών εταιρειών δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας και συγχρόνως δημιούργησε τις ελλειμματικές κρατικές εταιρείες.

Στο μεσοδιάστημα τέθηκε σε ισχύ η κοινοτική οδηγία που πλέον έθετε κανόνες για τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Με τους κανόνες αυτούς κάθε κράτος μέλος είχε την δυνατότητα να διατηρήσει τον κρατικό αερομεταφορέα του σε όποιο ποσοστό συμμετοχής ήθελε σε αυτόν , αλλά απαγόρευσαν τις ενισχύσεις σε όποια μορφή και αν είχαν αυτές (πχ Εγγύηση δημοσίου για αγορά αεροσκαφών , μη είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών κλπ) .

Ένα ένα λοιπόν τα κράτη φρόντισαν να περάσουν στο ιδιωτικό κεφάλαιο τις αεροπορικές τους εταιρείες διασώζοντας τις από την βέβαιη χρεωκοπία.
Στήν Ευρώπη ελάχιστα κράτη προτίμησαν να διατηρήσουν αμιγώς κρατικό τον αερομεταφορέα τους και η Ελλάδα ανήκει σε αυτά.

Φθάσαμε λοιπόν σήμερα να καταδικάζεται η Ελλάδα (όχι για πρώτη φορά.....) γιατί δεν τήρησε τους Ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού και να τις δίδονται δύο δυνατότητες.

1) Να διατηρήσει τον κρατικό της αερομεταφορέα με ποσοστό 100% αλλά μόνο αφού πρώτα αυτός επιστρέψει τα ποσά στο Ελληνικό Δημόσιο που έχει λάβει μέχρι σήμερα σαν ενισχύσεις.
2) Να τον κλείσει οριστικά.

Η πρώτη δυνατότητα είναι αστεία αφού όλα τα περιουσιακά στοιχεία που κατέχει δεν φθάνουν (ακόμα και αν πωληθούν στις καλύτερες τιμές) να καλύψει τα ποσά αυτά.

Η Δεύτερη είναι ακόμα χειρότερη. Κλείνει μία ιστορική εταιρεία και φεύγει εντελώς από το προσκήνιο αφήνοντας τον χώρο ελεύθερο σε Ελληνικά και ξένα ολιγοπώλια.


Θεωρώ ότι η ΤΡΙΤΗ λύση που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση είναι αυτή την στιγμή η ΜΟΝΗ εφικτή.

Με αυτή την λύση (ελπίζω...) ότι θα διατηρηθεί το όνομα και τα trade marks της εταιρείας η οποία περνώντας σε ιδιωτικά κεφάλαια θα διατηρήσει μέρος των πτήσεων και ΕΝ ΚΑΙΡΩ θα αρχίσει να αναπτύσσεται δημιουργώντας ενα ισχυρό παίκτη στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή αγορά.

Εδώ που φθάσαμε , ακόμα και αυτή η λύση που επιβαρύνει (ελπίζω για τελευταία φορά) τους φορολογούμενους με ποσά που θα πάνε σε ήδη προνομιούχους εργαζόμενους μοιάζει ανεπαρκής.
Πολλοί έχουν ασκήσει κριτική επ' αυτού.
Αυτό κυρίως γιατί στηρίζεται σε πολλά ΑΝ .

Δηλαδή
ΑΝ βρεθεί επενδυτής διατεθειμένος εν μέσω διεθνούς αναταραχής να αναλάβει τόσο μεγάλο ρίσκο.
ΑΝ δεχθούν οι εργαζόμενοι το κατατεθειμένο σχέδιο και δεν το σαμποτάρουν με απεργίες καταλήψεις κλπ.

Φοβάμαι λοιπόν ότι η συζήτηση δεν πρέπει να επικεντρώνεται στο αν επιθυμούμε κρατικό αερομεταφορέα , αλλά αν είναι εφικτό να έχουμε έναν .

Εκ του υπάρχοντος αποτελέσματος (μία χρεοκοπημένη εταιρεία που δεν μπορεί ούτε αεροπλάνα να αγοράσει) η διατήρηση η η ανάπτυξη ενός (νέου?) κρατικού αερομεταφορέα δείχνει να είναι ανέφικτη αφού η (διαχρονική) υπάρχουσα τακτική και διαχείριση του εγγυάται ότι θα επανέλθει (ακόμα και αν ξεκινήσει από το μηδέν) στα κόκκινα.

Μονόδρομος λοιπόν η ιδιωτικοποίηση και εκφράζω μία ευχή , ο νέος ιδιοκτήτης να είναι μία υπάρχουσα δυνατή εταιρεία που να έχει την όρεξη και την τεχνογνωσία να καταστήσει την ΟΑ και την Αθήνα ένα μεγάλο hub που θα αναλάβει την Ευρώπη και το εσωτερικό με νέα αεροσκάφη και παράγοντας ΚΕΡΔΗ.
 
Η έννοια του "εθνικού" αερομεταφορέα είχε νόημα όταν α) το αεροπορικό έργο ήταν τόσο ακριβό που μόνο προϋπολογισμοί κρατών μπορούσαν να το χρηματοδοτήσουν και β) όταν είχε νόημα να πηγαίνεις τη σημαία σου στην Αυστραλία, στην Ισλανδία και στο Διάστημα μόνο και μόνο για να νιώσεις "εθνικά υπερήφανος" και, επιπλέον, να τη σπάσεις στον γείτονα πέρα από τα σύνορα.

Σήμερα που οι αεροπορικές συγκοινωνίες έχουν γίνει επιχειρήσεις εναερίων ΚΤΕΛ, ποιος ο λόγος να κάνει το (κάθε) κράτος τον επιχειρηματία; Ή, όπως έχω ξαναπεί, πώς να ανταγωνιστεί μια διορισμένη κρατική διοίκηση (συνήθως αποτυχόντες βουλευτές) τον Stelios και τον Richard Branson;

Οταν αλλάζει το επιχειρηματικό περιβάλλον πρέπει να προσαρμόζεσαι. Δεν θα συνεχίσεις να εφαρμόζεις το μοντέλο του κράτους-επιχειρηματία όταν όλα γύρω σου είναι επιχειρήσεις που κόβουν η μία το λαιμό της άλλης. Απλά δεν μπορείς, δεν έχεις τα αντανακλαστικά, δεν έχεις την ευελιξία, δεν έχεις τη διοίκηση. (Προσοχή: Δεν λέω ότι το ένα μοντέλο είναι καλύτερο από το άλλο, ιδιωτικες εταιρίες χρεοκοπούν συνεχώς, απλά περιγράφω την κατασταση).

Συνεπώς, δεν με ενδιαφέρει ποιος είναι ο ιδιοκτήτης της (όποιας) βασικής και μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρίας στην Ελλάδα αρκεί αυτή να είναι υγιής και αποτελεσματική (προϋποθέσεις, βέβαια, που αυτόματα αποκλείουν την κρατική διοίκηση). Αδιαφορώ για όρους όπως "ιστορική εταιρία" και "Κύκλοι που χάνονται". Από τη στιγμή που κοστίζει ένα σωρό λεφτά που τα στερεί από ένα σωρό τομείς που πραγματικά τα έχουν ανάγκη (πχ νοσοκομεία), να κλείσει εκατό φορές. (Το ίδιο ισχύει και για τον ΟΣΕ).

Ο όρος "εθνικός αερομεταφορέας" (Flag carrier) είναι πια πεθαμένος. Αδιαφορώ αν υπάρχουν Airbus και Boeing που φέρουν τη γαλανόλευκη. Προτιμώ τα ίδια αεροσκάφη να παράγουν αποτελεσματικά αεροπορικό έργο. Αν το κάνουν αυτό, ας φέρουν και σημαία με καμηλοπαρδάλεις. Εθνικά υπερήφανος θα γίνω αν η χώρα μου παράγει επιστήμονες, καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες, πλούτο και ευημερία για τους πολίτες της και όχι τώρα που με ξεζουμίζει με κάθε ευκαιρία (και) ο εθνικός της αερομεταφορέας.
 
Θα μοιραστώ μαζί σας ένα διάλογο που είχα με ένα 'φίλο' μου. Θα τον κατέτασσα στους 'εθνικόφρονες' - και όπως γνωρίζετε όλοι, τέτοιοι υπάρχουν σε γερές δόσεις σε όλα τα κόμματα.

Η συζήτηση είχε φτάσει στην ΟΑ, και στο ενδεχόμενο κλεισίματος. Ο συνομιλητής μου ήταν 'ανένδοτος', ενάντιος σε κάθε επιχείρημά μου. Κάποια στιγμή, αφού τα 'οικονομικά' επιχειρήματά του δεν κρατούσαν την άμυνα που έπρεπε, μου είπε ότι 'θέλω να μείνη η ΟΑ κρατική, γιατί θέλω κάθε μέρα να προσγειώνεται στην Κωνσταντινούπολη η γαλανόλευκη".

Στην ερώτησή μου "και καλά, η Αegean τι σημαία φέρει" δεν είχε απάντηση.
 
Δε νομιζω οτι θα πρεπει να σταθουμε στο ζητημα Εθνικος αερομεταφορεας η οχι, αλλα στο οτι η ελλαδα ακομα και σημερα βρισκεται τουλαχιστουν 15-20 χρονια πισω ως προς τις αερομεταφορες και κυριως στο εσωτερικο δυκτιο.
Βασικο ερωτημα ειναι οτι ακομα και αν ιδιωτικοποιηθει η ΟΑ , οι τιμες θα πεσουν;
Η δικη μου αποψη ειναι οτι οσο υπαρχει το διπολο ΟΑ-Α3 και κυριως η ΥΠΑ στη διαχειρηση των αεροδρομιων με το ιδιωτικο αλλα μονοπωλικο καθεστως διαχειρησης στην Αθηνα δεν προκειται εμεις ως καταναλωτες να δουμε ασπρη μερα.
Αρα το ζητημα δεν ειναι η σημασια της εννοιας Εθνικος αερομεταφορεας, αλλα εαν η ιδιωτικοποιηση των ΟΑ θα δρομολογησει και αλλες εξελιξεις στην ελληνικη αεροπορικη αγορα.
Δυστυχως στην Ελλαδα το αεροπορικο εργο ειναι ακριβο ειτε θεωρουμε την υπαρξη των ΟΑ ως Εθνικου αερομεταφορεα ειτε οχι.
Ολοι βλεπουμε οτι εκει που λειτουργει ο ανταγωνισμος οπως π.χ το Λονδινο οι τιμες πεφτουν σε πολυ ικανοποιητικα επιπεδα.
 
Αγαπητοί φίλοι sv1xv, aas59.
Συμφωνώ με πολλά από τα γραφόμενά σας και είναι γνωστά (περί υγιούς ανταγωνισμού, ΕΕ, κλπ). Ο προβληματισμός μου όμως πηγάζει από το γεγονός ότι τα προβλήματα που αναφέρετε είναι το αποτέλεσμα μιας διεφθαρμένης κοινωνίας. Το ότι η ΟΑ είναι κρατική δεν έχει και πολύ σχέση. Και οι ιδιώτες λαδώνονται και λαδώνουν (απλά δε μαθαίνεται τόσο εύκολα)
Για να γίνω κατανοητός, βλέπουμε τον τελευταίο καιρό πχ τη Siemens (αυτό τον κολοσσό) που για να κερδίσει διαγωνισμούς στη χώρα μας βγήκε στη φόρα ότι λάδωνε ακόμα και πολιτικούς.
Θέλω να πώ το πρόβλημα είναι η διαφθορά. "Καλοθελητές" ιδιώτες θα βρεθούν να μεταφέρουν δωρεάν τους ψηφοφόρους κλπ, αυτοί που θα λαδώσουν την ΥΠΑ για δικές τους εξυπηρετήσεις, το ΙΚΑ για να μην τους γίνει έλεγχος... Αφού τα ζούμε καθημερινά!
Η κατάντια της ΟΑ είναι αποτέλεσμα της κατάντιας του κράτους μας. Δε νομίζω ότι μια άρον-άρον ολικήιδιωτικοποίηση θα λύσει κανένα πρόβλημα. Το πρόβλημα όπως έλεγε ο κύριος Χ. είναι όντως δομικό, αλλά όχι της ΟΑ, ολόκληρης της κοινωνίας μας. Μετά λέει ο κύριος Χ. και πολλοί τον πιστεύουν, ότι ήθελαν να κάνουν κοινωνική πολιτική (νοσοκομεία, σχολεία και άλλα) αλλά λόγω της ΟΑ δεν μπορούσαν! Και ρωτάω εγώ! Είμαστε σοβαροί? Όλα τα προβλήματα της χώρας δηλαδή τα προκαλεί η ΟΑ, ο ΟΤΕ κλπ. Αυτά είναι γελοία επιχειρήματα που δεν πείθουν ούτε απόφοιτους δημοτικού. Βέβαια πολλούς, ανάμεσά τους και εγώ, μας ενοχλεί η προκλητική στάση των εργαζομένων (όχι όλων βέβαια,αλλά λίγοι φτάνουν για να σου βγεί το όνομα).
Εγώ έχω να προσθέσω μερικά αναπάντητα ερωτήματα->
1) Αφού οι εργαζόμενοι θα αμειφθούν τόσο πλουσιοπάροχα και θα κάθονται, ποιος και για πόσα χρόνια θα τους πληρώνει (για πρόωρες συντάξεις κλπ) Τα ταμεία κύριε Χ. δεν έχουν τώρα πρόβλημα? Σε πόσα χρόνια λειτουργίας του "βαρελιού χωρίς πάτο" αντιστοιχούν?
2)Ποιο είναι το ποσό που τιμάται η ΟΑ?
3)Οι γείτονές μας οι Ιταλοί μέσα στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Αλιτάλια θέτουν απαραίτητο όρο 10 χρόνια έδρα-βάση της εταιρίας στην Ιταλία. Υπάρχει κάποιος αντίστοιχος όρος?
 
Όταν σε όλο τον κόσμο ο ιδιωτικός τομέας εδραιωνόταν και γιγαντωνόταν,στην Ελλάδα επιμέναμε στο δημόσιο τομέα.Τώρα,εθνικοποιούνται τράπεζες,σιδηρόδρομοι που είχαν ιδιωτικοποιηθεί περνούν και πάλι στο κράτος (Νέα Ζηλανδία) και εμείς μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις,και πράσινα άλογα.Θέλουμε και πάλι μια κρατικοδίαιτη εταιρεία όπως τόσες και τόσες.Και επειδή μίλησε κάποιος για ΚΤΕΛ,αν πλήρωναν για τα έργα που χρησιμοποιούν,θα ήταν 5 φορές μέσα σε σχέση με τον ΟΣΕ.Χερσαίες μεταφορές και τα δύο.Άντε,να ιδιωτικοποίησουν την Ο.Α,να πληρώνουμε συνταξιούχους στα 50,και μετά να μας λένε ότι το κάνουν για το καλό της χώρας και της Εθνικής οικονομίας.Για το καλό των ημετέρων το κάνουν.
 
flightnumber":vf11qw29 said:
….. τα προβλήματα που αναφέρετε είναι το αποτέλεσμα μιας διεφθαρμένης κοινωνίας. Το ότι η ΟΑ είναι κρατική δεν έχει και πολύ σχέση. Και οι ιδιώτες λαδώνονται και λαδώνουν (απλά δε μαθαίνεται τόσο εύκολα)
Για να γίνω κατανοητός, βλέπουμε ............Το πρόβλημα όπως έλεγε ο κύριος Χ. είναι όντως δομικό, αλλά όχι της ΟΑ, ολόκληρης της κοινωνίας μας. Μετά λέει ο κύριος Χ. και πολλοί τον πιστεύουν, ότι ήθελαν να κάνουν κοινωνική πολιτική (νοσοκομεία, σχολεία και άλλα) αλλά λόγω της ΟΑ δεν μπορούσαν! Και ρωτάω εγώ! Είμαστε σοβαροί? Όλα τα προβλήματα της χώρας δηλαδή τα προκαλεί η ΟΑ, ο ΟΤΕ κλπ. Αυτά είναι γελοία επιχειρήματα που δεν πείθουν ούτε απόφοιτους δημοτικού. …….

Η διεφθαρμένη κοινωνία δεν διορθώνεται από την μια μέρα στην άλλη και κυρίως δεν αλλάζει με κυβερνητικές αποφάσεις.
Αρχίζεις λοιπόν πρώτα με αυτά που μπορείς να αλλάξεις και σου κάνουν και την μεγαλύτερη ζημιά.
Στην ΟΑ μέσα σε 4 χρόνια χάσαμε περίπου 1,2 δις €. Ο δρόμος Κόρινθος-Πάτρα-Τσακώνα, που, φαντάζομαι, όλοι μας θέλουμε να φτιαχθεί για να μειωθούν κάπως τα θανατηφόρα ατυχήματα, θα κοστίσει 1,8 δις € και επειδή δεν τα έχουμε, βάζουμε τον εργολάβο να δανειστεί για λογαριασμό μας και για να τα πάρει πίσω, του παραχωρούμε μέρος από τα διόδια για 30 χρόνια.
Το γεφύρι Ρίο-Αντίρριο κόστισε 800 εκατ €, θα το ξεπληρώναμε με δύο χρόνια ζημιές της ΟΑ, τώρα το παραχωρήσαμε σε ξένους για 30 χρόνια.
Τα συνολικά λεφτά που χαλάει μέσα σε ένα χρόνο το Ελληνικό Κράτος είναι περίπου 100 δις € και από αυτά τα 60 είναι οι φόροι και τα 40 είναι δανεικά. Κάθε χρόνο δανειζόμαστε 40 δις €, να πετάμε από δανεικά, κοντά μισό δις στην θάλασσα, δεν είναι και τόσο έξυπνο, νομίζω ότι αυτό μπορεί να το καταλάβει και ένας απόφοιτος του Δημοτικού


flightnumber":vf11qw29 said:
…….Εγώ έχω να προσθέσω μερικά αναπάντητα ερωτήματα->
1) Αφού οι εργαζόμενοι θα αμειφθούν τόσο πλουσιοπάροχα και θα κάθονται, ποιος και για πόσα χρόνια θα τους πληρώνει (για πρόωρες συντάξεις κλπ) Τα ταμεία κύριε Χ. δεν έχουν τώρα πρόβλημα? Σε πόσα χρόνια λειτουργίας του "βαρελιού χωρίς πάτο" αντιστοιχούν?
2)Ποιο είναι το ποσό που τιμάται η ΟΑ?
3)Οι γείτονές μας οι Ιταλοί μέσα στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Αλιτάλια θέτουν απαραίτητο όρο 10 χρόνια έδρα-βάση της εταιρίας στην Ιταλία. Υπάρχει κάποιος αντίστοιχος όρος?

Απαντήσεις.
1) Θα τους πληρώνουμε όλοι εμείς, όπως πληρώνουμε και τους υπόλοιπους Δημόσιους υπαλλήλους, απλά στις νέες θέσεις δεν θα χειρίζονται ένα τόσο ακριβό πράγμα όπως είναι μία εταιρεία αερομεταφορών και ευελπιστούμε ότι δεν θα μας κάνουν μεγαλύτερη ζημιά από τον μισθό τους. Τα ταμεία έχουν και πολύ μεγάλο πρόβλημα, δες παραπάνω. Με περίπου 400 εκατομμύρια € τον χρόνο ζημιά, σε τρία χρόνια θα έχουμε καλύψει το κόστος του προγράμματος εξόδου και θα έχουμε βάλει και πάτο και καπάκι στο βαρέλι.
2) Προφανώς σε περίοδο πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν περιμένεις απάντηση σε τέτοια ερώτηση, έτσι δεν είναι; Δεν θα βάλουν μόνοι τους κάποια ανώτατη οροφή όταν ψάχνουν τα περισσότερα. Στις εφημερίδες γράφτηκαν οι αποτιμήσεις των υλικών περιουσιακών στοιχείων (αεροπλάνα, υπόστεγα, εξοπλισμός, κτήρια κλπ), μπορείς να τα βρεις εύκολα για να πάρεις μία ιδέα για τι νούμερο συζητάμε περίπου.
3) Διάβασε την πρόταση του Yπουργείου, είναι στο site του και το link έχει δημοσιευτεί και εδώ μέσα στην σχετική συζήτηση για την Πάνθεον.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top