Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Εσύ προφανώς μπορείς να βολευτείς με μια χειραποσκευή των 8-10 κιλών.Εγώ δεν μπορώ να βολευτώ.8 κιλά ζυγίζουν η φωτογραφική μου μηχανή,οι φακοί,και ο Η/Υ μου σε μια φωτογραφική τσάντα.Άρα δεν μπορώ να πάρω άλλη.Άλλωστε και η βαλίτσα μου μια φορά ξεπέρασε τα 11 κιλά σε βάρος,όταν αγόρασα ένα κομπρεσεράκι μοντελισμού.Άρα εγώ δεν μπορώ να βολευτώ με τη χειραποσκευή μόνο.Επίσης κουβαλάω και τρίποδο,που στην καμπίνα δε θα με άφηναν να το βάλω.

Ότι πάω για περισσότερες από 2-3 ημέρες κάπου δε σημαίνει ότι είμαι πλούσιος.Θέλω να πληρώνω αγαθά και υπηρεσίες όσο αξίζουν και όχι περισσότερο.Αν μείνω π.χ σε ένα ξενοδοχείο 3* θέλω η τιμή να είναι σωστή για τις υπηρεσίες που μου προσφέρει και όχι να πληρώνω σαν σε 5*.Όταν παίρνω αεροπορικό εισιτήριο θέλω να πληρώνω για τις υπηρεσίες που μου προσφέρει και όχι περισσότερο.Κι εάν στο θέμα ξενοδοχείου έχω πολλές επιλογές,στο θέμα αεροπορική εταιρεία έχω ελάχιστες...

[
Ulrike":3jkxllwh said:
Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω τί θέλεις. Εάν λες ότι πέρσι πλήρωσες λιγότερο, ίσως είχες και πιο φθηνό ναύλο. Καλά, δεν σου αρέσει η Α3 και το σύστημα τιμών τους με τις έξτρα αποσκευές, αλλά δεν σκέφτεσαι εναλλακτικές. Δεν σκέφτεσαι σαν ανταγωνισμό εταιρίες που θα έπρεπε να αλλάξεις αεροπλάνο λόγω του πολλών ωρών που χάνεις (που σε μια καλή ανταπόκριση είναι 1 ώρα ή και λιγότερο…), Easyjet, Ryanair κλπ. θεωρείς για τους φτωχούς (που επίσης είναι λάθος, θα δεις ακόμα και επιχειρηματίες, αφού όλο και περισσότερες εταιρίες συμπεριλαμβάνων τα LowCost στην travel policy τους ούτε τρέπονται οι «πλούσιοι» να τους επιλέξουν εάν τους βολεύει ένα δρομολόγιο).

Δεν καταλαβαίνεις τι θέλω,διότι μάλλον σαν υπάλληλος της Αιγαίου σκέφτεσαι παρά σαν επιβάτης.

Δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για κάποιους προορισμούς.

Ούτε ανταγωνισμός υπάρχει.Ο ανταγωνισμός προϋποθέτει αγορά στην οποία όλοι οι συμμετέχοντες "παίζουν" με τους ίδιους όρους.Όταν σε πολλούς προορισμούς οι απευθείας πτήσεις είναι από μία εταιρεία ή από δύο που ανήκουν στον ίδιο όμιλο δεν είναι ανταγωνισμός.

Εγώ δεν είπα ότι είναι για τους φτωχούς οι χαμηλού κόστους.Ούτε εγώ είμαι πλούσιος,απλώς δε μου αρέσει η επιλογή αυτών των εταιρειών για τα ταξίδια μου.Διότι αν πληρώσω για τις υπηρεσίες που θέλω,το εισιτήριο καθίσταται ίδιο με τις "συμβατικές" εταιρείες (βαλίτσα,θέση στο παράθυρο συγκεκριμένη κλπ).Σε λίγο θα χρεώνουν και το οξυγόνο που διοχετεύεται στην καμπίνα,και την παροχή ζώνης ασφαλείας...Ότι τις χρησιμοποιούν κι επιχειρηματίες δε λέει τίποτα.Κι εγώ αν πήγαινα στο Λονδίνο αυθημερόν για δουλειά μπορεί να έπαιρνα το πρωί την Ryanair ή την EasyJet και να επέστρεφα με την Α3 ή την BA ανάλογα τα δρομολόγια.Άλλωστε μόνο με το χαρτοφύλακά τους πετάνε οι περισσότεροι.Θυμάμαι το 2009 που πήγαινα στη Φρανκφούρτη με την κρατική Ο.Α κι ένα νοικιασμένο MD 80 της Sky Wings,δίπλα μου πετούσε ένα κύριος που πήγαινε για δουλειά στη Στουτγκάρδη.Κρατούσε μόνο το πορτοφόλι του.Το βράδυ θα επέστρεφε με την Α3.

Εν κατακλείδι,εμένα αυτός ο golight ναύλος μου τη δίνει στα νεύρα.Κι εννοείται ότι προσωπικά όταν θα έχω δυνατότητα επιλογής άλλης εταιρείας στο ίδιο επίπεδο τιμής θα προτιμήσω την άλλη,και ας είναι και αλλοδαπή.Προτιμώ τα προϊόντα και τις υπηρεσίες Ελληνικών εταιρειών,αλλά όταν με σέβονται.Όταν θεωρώ ότι δε με σέβονται γυρίζω την πλάτη.
 
φιλε luz τα εχεις μπερδεψει ....Μιλας τελειως αποξιωτικα για αυτους που επιλεγουν τις loco εταιριες τους λες χαμηλου προυπολογισμου αλλα εσυ γκρινιάζεις για την βαλιτσα γιατι δεν βγαζεις flex εισητηριο να εχεις την βαλιτσα και την δυνατοτητα αλλαγης αφου η διαφορα golight - flex είναι σχεδόν παντα το κοστος τις βαλιτσας.Ο καθενας εχει τα δικα του παντα κριτήρια για τα ταξίδια του και θα σου δωσω ένα παράδειγμα εγω μενω στο κεντρο της Ελλαδας και με βολεύουνε και τα 2 μεγαλα αεροδρομια ηθελα να παω ένα ταξιδακι στην φλωρεντια κοιτα ολες τις επιλογες και η πιο συμφερουσα ηταν η ryanair αφου είναι μονη που παει απευθειας στην πιζα από θεσσαλονικη οτι άλλο ηθελα 2 αεροπλάνα η αεροπλανο και τρενο η λεωφορειο που θα ηθελα τουλάχιστον 8 ωρεσ να φτασω. Οσο αφορα την τιμη μαζι με ολες τις ανεσεις όπως λες πληρωσα 84 ευρω με επιστροφη και σε ωρες παρα πολύ καλες.Αρα τα κριτήρια είναι ατομικα και όχι μονο στον πορτοφολι που εχει ο καθενας!!!!Αλλ όπως σου ειπανε και πιο πανω με την χειραποσκευή για ένα 4μερο εισαι μια χαρα και καθαρος.
 
Νομίζω το εξαντλήσαμε το θέμα!!!
Ο Luz έχει την άποψή του και όλοι οι υπόλοιποι μια άλλη άποψη. Εντάξει, αν θέλουμε να παίρνουμε μηχανές, φακούς, λαπτοπ, τσάντες, θήκες, κομπρεσεράκια κλπ φυσικό είναι να μη μας εξυπηρετεί ο go light ναύλος αφού μόνο αυτά θέλουν μια βαλίτσα από μόνα τους.
Διαβάσαμε και τις δύο απόψεις αλλά δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσουμε να διαβάζουμε τα ίδια πράγματα.
Πάμε παρακάτω... :3:
 
Εντός πιστεύω του γενικού θέματος "Τιμολογιακή πολιτική της Aegean" (την σήμερον) εκτιμώ πως τα πράγματα είναι πλέον απλά, βρε παιδια:

ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ. Μια λέξη που εξηγεί τα πάντα, δικαιολογεί κάθε τιμοκατάλογο, για ΟΛΕΣ τις γραμμές ακόμα και αυτές που δεν εχεις μονοπώλιο. Γιατί αν κονομάς την μάνα σου και τον πατέρα σου στις μονοπωλιακές. πουλάς και εκεί που έχεις ανταγωνισμό "κάπου στην μέση" και ότι κάτσει έκατσε...

Όλα τα άλλα είναι μπουρδολογίες... (με το συμπαθιο...)

Βαλτε ενα Αθήνα-Χανιά και ένα Αθήνα-Χίος
Αναχώρηση γαλατάδικη 10 Δεκ , επιστροφη γαλατάδικη 17 Δεκ
Στο Αθηνα-Χανιά (που έχει ΟΛίγδι με μια σαρανταρούμπα, πάλι γαλατάδικες) το φτηνότερο πέρα-δώθε η A3 ... 60.64 (Go light) per soul

Στο Αθήνα-Χίος (που παίζεις μονάχος..) 150.64 (Go light, ίδιες μέρες , πάντα πρωινές) per soul..

Ε ρε Ο Λίγδι που μας χρειάζεται...

ΥΓ. Έπαιζε να πάω με την γυναίκα ή Χίο (έδρα της) ή Κρήτη (μου). Ε με τα λεφτά που θα εξοικονομήσω (με ryan στα Χανιά) θα αγοράσω μερικα ρούχα και 2-3 σώβρακα από τα Χανιά (άμα δεν μου φτάσουν τα 2 που θα φωράω το ένα πάνω απ το άλλο) και θα τα πετάξω στην Σούδα την μέρα που θα φεύγω... (ή θα πετάξω τα φορεμένα :D ) Που καταντήσαμε ...
 
Ο αγαπητος φίλος Redhell έχει κάνει ένα εξαίσιο ρεζουμέ της κατάστασης. Ποιος θα φανταζόταν ότι θα πίνουμε νερό στο όνομα του Ολίγδη. Το golight θα ήταν πολύ ωραίο αν ήταν σε τιμή LCC. Όταν δεν είναι (πράγμα που συμβαίνει φοβάμαι συχνά), τοτε οφελεί μεν την εταιρεία (και κατ' επέκταση τους εργαζόμενους που εργάζονται σε μια κερδοφόρα εταιρεία) αλλά όχι βέβαια τον πελάτη.
 
Πως καταντήσαμε λοχία. Να βάζουμε το ένα σώβρακο πάνω στο άλλο για να γλιτώσουμε κανένα φράγκο. αν βάλεις μόνο το ένα σώβρακο πάνω στο άλλο είναι καλά. Μόνο κανένα ζευγάρι άρβυλα δεν έχω κρεμάσει από στον λαιμό ακόμα. Τα χρήματα που ζητεί η FR δεν είναι και τόσο ευκαταφρόνητα. Άρα από το αρχικό Low cost low value φτάσαμε στο high cost low value.
 
Σε πτηση μου RHO-SKG με a320 φυσικα, εχοντας ηδη πληρωσει 2 βαλιτσες, στο check in προεκυψε υπερβαρο 7 κιλων. Η υπαλληλος μου ειπε πως θα επρεπε να παραδωσω τις βαλιτσες και επειτα να παω στα εκδοτηρια για να πληρωσω το υπερβαρο. Εκει, μου ζητηθηκε το ποσο των 25 ευρω και σε ερωτηση μου αν υπηρχε καποια ενναλακτικη (τι να ελεγα...) η υπαλληλος μου ειπε πως αν ηθελα θα μπορουσα να βγαλω πραγματα απο τις βαλιτσες...οταν βεβαια της ανεφερα οτι τις αποχαιρετησα προ ολιγων λεπτων απλα μου ειπε το προφανες..."δεν μπορω να κανω κατι"...
 
Για τα 40 ευρώ return για τα δρομολόγια εσωτερικού της Ryanair που αναφέρθηκαν πιο πάνω.
Μη ξεχνάτε ότι για κάθε δρομολόγιο ATH-X προορισμός εξωτερικού-ATH μόνο οι φόροι ξεπερνάνε τα 45 ευρώ. Επειδή ή FR έχει το τεράστιο δίκτυο της έχει τη δυνατότητα (και μπράβο της!) να προσφέρει χαμηλότατους ναύλους και ουσιαστικά να μπαίνει μέσα (όταν δίνει το ATH-SKG-ATH 40 ευρώ και οι φόροι είναι μεγαλύτεροι). Η Α3 λόγω και του μεγέθους της δεν μπορεί και εννοείται ότι δεν στέκει λογικά να κάνει το ίδιο. Ήδη οι τιμές της πχ στο ATH-SKG ξεκινάνε από 3 ευρώ χωρίς τους φόρους.
Και συνήθως η FR έχει αρχικά τέτοιες τιμές με αποτέλεσμα να διώχνει τις legacy και δείτε μετά σε πόσα λεπτά τα 40 ευρώ θα γίνουν 240. Κλασσικό market cannibalization. Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά με την εν λόγω εταιρεία.

Και για να προφτάσω δεν είμαι ούτε anti-ryanair ούτε pro-aegean.
 
Εκτός από το μέγεθος, και η FR δεν πουλάει μόνο φθηνά εισιτήρια. Αλλά εκμεταλλεύεται τους περιόδους μεγάλης ζήτησης, τα ταξίδια τελευταίας στιγμής, τα μονοπώλια (που και η FR έχει), ίσως και πιο ακραία. Έχω δει τιμές (oneway, χωρίς βαλιτσα κλπ.) ATH-SKG των 200 Ευρώ και πάνω (που η Α3 ούτε καν στην πιο ακριβή business δεν ζητάει) , των 300 Ευρώ σε Λονδίνο ή Βρυξέλλες (Charleroi) – Θεσσαλονίκη και παρόμοια. Καμία εταιρία δεν κάνει κέρδος μόνο με τα φθηνά εισιτήρια. Και η Ryanair είναι από τις αεροπορικές εταιρίες με το μεγαλύτερο κέρδος.

Επιπλέον, η FR δεν προσφέρει ένα δίκτυο με ανταποκρίσεις. Ενώ οι παραδοσιακές εταιρίες, με τους κόμβους και τις συμμαχίες τους, σου δίνουν πολύ μεγαλύτερη επιλογή όσων αφορά ημερομηνίες/ώρες/ανταποκρίσεις …. Κάτι που βέβαια κοστίζει (μεταφορά της βαλίτσας στον τελικό προορισμό, συντονισμός των ανταποκρίσεων κλπ) και που για μένα είναι η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα τα legacy (network) carriers και τα LCC.

Και όσον αφορά την Α3, δεν μπορώ να πω ότι είναι γενικά ακριβή. Εντάξει, όπως όλες οι εταιρίες έχει κάποια δρομολόγια που εκμεταλλεύεται, είτε λόγω μονοπωλίου (κυρίως εσωτερικού), είτε γιατί υπάρχει αρκετό κόσμος που πληρώνει και υψηλότερες τιμές (όπως Βρυξέλλες, Λονδίνο) εάν του βολεύει η ώρα, η απευθείας πτήση της Α3, το πιο κεντρικό αεροδρόμιο…. Αλλά μπορείς να βρεις και πολύ καλές τιμές, ιδιαίτερα με τις συχνές εκπτώσεις.
 
Το πρόβλημα όμως έγκειται στις μονοπωλιακές γραμμές.
Το π.χ. Αθήνα-Λονδίνο για 1 Ευρώ δε μου λέει τίποτα, όταν για να πάω στην Αθήνα, πληρώνω από την Κεφαλλονιά 150 Ευρώ.

Και μεταξύ μας, δεν ξέρω βεβαίως την ηλικία των περισσοτέρων εδώ στο φόρουμ, αλλά δεν ήταν όλα τα εισιτήρια παλαιότερα πανάκριβα. Το έχω ξαναπεί. Πετούσα Κεφαλλονιά-Αθήνα-Στουττγάρδη με επιστροφή για 500 Μάρκα (87.000 Δραχμές). Και όχι μόνο μια φορά. Χρόνια ολόκληρα. Οι τιμές μένανε σχεδόν σταθερές. Για βρείτε μου τώρα μια τέτοια πτήση με 255 Ευρώ. Και ανεξάρτητα από ημερομηνία. Όχι, μία στις κάθε τόσο!

Στην Ελλάδα είναι το ίδιο όπως στη Γερμανία. Διαφημίζουν από το πρωί ως το βράδυ, πόσο φτηνά είναι τα εισιτήρια για τη Μαγιόρκα . Ωραία ... Έλα όμως, που ο κόσμος δεν ταξιδεύει μόνο για εκεί! Υπάρχουν βλέπετε και κάποιοι "ανώμαλοι", που δυστυχώς έχουν δουλειές και αλλού ... Αυτοί ξεζουμίζονται όμως ...

Και ερχόμαστε στο δεύτερο παραμύθι ... Αυτό, πως τώρα υπάρχουν περισσότερα δρομολόγια, καλύτερα συντονισμένα μεταξύ τους, κ.ο.κ. Για να μείνω στη Στουττγάρδη που την ξέρω απ'έξω και ανακατωτά, παλαιότερα το αεροδρόμιο είχε απευθείας (χωρίς αλλαγή αεροπλάνου σε άλλη πόλη) συγκοινωνία με 72 της Ευρώπης. Τώρα με 48. Βεβαίως, αυτό δεν αναφέρεται πουθενά.

Διαφημίζουν προρισμούς με αλλαγή αεροπλάνου, λες και αυτό με οφελεί σαν επιβάτης, έναντι μιας απευθείας πτήσης όπως παλαιότερα. Αλλά αυτά τα ξεχνάμε και είμαστε ευχαριστημένοι, όταν για 10 προορισμούς έχουν προσφορές και ξεχνάμε τι γίνεται με τον κόσμο, που πρέπει να πάει στους άλλους 90 ...
 
Top