Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

  • Thread starter Thread starter jetflight
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ναι, ΟΚ, αν έχουμε και άποψη τώρα για το τι πρέπει να κόψει μαχαίρι ο δίπλα για να ικανοποιήσει εμάς (για κάποιον μυστήριο λόγο), η μόνη απάντηση είναι mind your own business, δεν μας πέφτει λόγος πώς ξοδεύει τα λεφτά του ο καθένας.

Όσο για το προηγούμενο μήνυμα, εξαιρετική περιγραφή που συνοψίζει κατανοητά το νόημα της τιμολόγησης και την κύρια (όχι τη μόνη) αιτία της ανόδου των τιμών.

Το βασικό takeaway είναι ότι οι αεροπορικές δεν τιμολογούν με βάση το κόστος, αλλά με βάση το πόσα είναι διατεθειμένος να πληρώσει ο επιβάτης. Και όσο υπάρχει αρκετή ζήτηση για κάθε εύρος τιμών, οι τιμές δεν θα πέσουν.

Επίσης ξέρουμε ότι ο αλγόριθμος τιμολόγησης «χτίζει» πάνω σε προσδοκίες και διαμορφώνει ψυχολογία «αγόρασε τώρα, γιατί αύριο θα είναι ακριβότερα» και «κοίτα deal, μην το χάσεις!» Η αίσθηση του «κερδισμένου» επιβάτη είναι μέρος της διαδικασίας και, κατά έναν παράξενα ειρωνικό τρόπο, δημιουργεί δύο «κερδισμένους».
 
ΟΚ, εντάξει, γλωσσική υπερβολή κάνω (ούτε σε μένα περισσεύουν τα λεφτά), αλλά αυτή η τρέλα του στυλ «πάμε στο Άμστερνταμ για ένα καφέ και γυρίζουμε το βράδυ» ή «αύριο πάω κι ερχομαι Στοκχόλμη για να κάνω review την αεροπορική» πρέπει να κοπούν μαχαίρι.

Το πρόβλημα, βέβαια, είναι ότι ειδικά το δεύτερο είναι (και αυτό) ένα επακόλουθο της ιδιωτείας που λέγεται social media & influencer culture, ή όπως πολύ καλύτερα είπε ο Καστοριάδης (πριν καν το ίντερνετ), «η κατάρρευση των κριτηρίων».

Το να κουνάμε το δάχτυλο στον Μπάμπη από το Μενίδι γιατί δεν ανακύκλωσε το πλαστικό καπάκι από τον φραπέ ενώ ο Sam Chui πετάει δεξιά κι αριστερά χωρίς κανένα ορθολογικό λόγο είναι λιγάκι παρανοϊκό.

Το αν πας για καφέ Άμστερνταμ, το έχει να κάνει με επιλογές του καθενός που εξαρτώνται από πολλά κριτήρια και εκεί υπάρχουν διαφορετικές απόψεις (παρόλα αυτά ναι, και ο Μπάμπης από Μενίδι πρέπει να κόψει το πλαστικό καλαμάκι γιατί στο τέλος είναι μερικά δισεκατομμύρια καλαμάκια τον χρόνο, και όσο και αν η Τέιλορ Σουιφτ παίρνει το τζετ για καφέ, τα καλαμάκια δεν θα εξαφανιστούν).

Το άλλο θέμα, και για να επιστρέψουμε στο οικονομικό του πράγματος είναι οι Sam Chui αυτού του κόσμου. Όποια και αν είναι η άποψη μας, δεν παύει ότι ο Sam Chui (που έχει πετάξει και με Ολυμπιακή στο Καστελόριζο αν θυμάμαι καλά) να είναι επαγγελματίας, δηλαδή πληρώνεται με αυτά τα βίντεο, όπως ο άλλος πληρώνεται για να πουλάει μήλα ή να διδάσκει. Η πικρή αλήθεια στις αερομεταφορές είναι ότι χωρίς διάκριση τιμών, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούσαν ποτέ να πετάξουν, και αυτό δεν θα επηρρέαζε μόνο αυτούς που πάνε για καφέ, αλλά και αυτούς που πάνε να βρουν δουλειά, να σπουδάσουν, να κάνουν μια επέμβαση από ένα απομακρυσμένο νησί κλπ. Όπως ήταν δηλαδή πρίν την δεκαετία του '90, που οι τιμές ήταν φιξ και δεν υπήρχε καν η διάκριση του πόσο νωρίς έκλεινες. Ο λόγος είναι απλός, αν η Α3 έπαιρνε το κόστους της πτήσης + ένα περιθώριο κέρδους και το διαιρούσε με το 174 που είναι οι θέσεις του Α320, το μέσο κόστος θα ήταν πολύ υψηλό και έτσι μόνο οι πολύ πλούσιοι θα είχαν πρόσβαση, και αυτοί με πολύ λιγότερες επιλογές καθώς η ζήτηση θα έπεφτε. Τώρα αντί το μέσο κόστος για όλους να είναι πχ 400Ε, δίνει ο Sam Chui 600Ε, εσύ 300Ε και έτσι και εσύ γλυτώνεις 100Ε, και η Α3 βγάζει 100Ε έξτρα και ο Χ που δεν τον νοιάζει να δώσει 600Ε, είναι ευχαριστημένος γιατί μπορεί να αλλάξει το εισιτήριο του τελευταία στιγμή ή να κάτσει μπροστά.
 
Μιας και είμαι στο Ντουμπάι και ήρθα με την Aegean, σε καμία απολύτως περίπτωση δεν δικαιολογούνται τα 855 που ζητάει πχ τον Μάιο business class μόνο μετάβαση, για αυτά που προσφέρει.
Εκτός αν πληρώνουμε τις υπερωρίες του προσωπικού που πάνε κ έρχονται σε μια μέρα.
 
Από τη στιγμή που τα έδωσες, η Aegean θα σου πει ότι μόλις τα δικαιολόγησες :)
 
Α δεν τα έδωσα, 130 κάτι ευρώ και ένα κουπονακι μου κόστισε.
Εντάξει μας έδωσαν και το amenitiy kit, και κουβερτουλα, μαξιλάρι και μπουκάλι νερό σε όλη την business. Και έξτρα 2 γλυκάκια μπουκιες.
 
Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογουνται τέτοιες τιμές για standard θέσεις. Χωρίς να λάβεις τπτ άλλο υπόψιν. Το 2026 μπορεί να κάνει ότι θέλει με τις lie flat
 
Αυτό δεν το είδα στο forum, ίσως είναι σε κάποια συζήτηση που προσπέρασα:

Η AEGEAN προσφέρει δωρεάν επιστροφή στη Σαντορίνη σε όσους ταξίδεψαν με την εταιρεία από 1/2/2025 έως 7/2/2025 όταν το αποφασίσουν μέσα σε διάστημα 6 μηνών !
 
Να ρωτήσω, για έναν ναύλο comfort flex domestic από νησιά στη Θεσσαλονίκη μέσω ATH. Ο Comfort Flex δίνει δωρεάν αλλαγή στη μέρα. Γίνεται αν κάνω το πρώτο σκέλος, να αλλάξω για μεταγενέστερη πτηση μόνο το 2ο σκέλος; Στην ίδια μέρα.
 
Απο όσο ξερω αυτο δε γίνετε. Αφορά μονο απευθειας πτήσεις, καθαρες πτήσεις Α3 (εννοώ οχι code share) .
Αν βέβαια στον ενδιάμεσο σταθμό μπορούν να στο κάνουν χατιρικά, είναι άλλο θέμα.
 
Είναι όπως ακιρβώς το είπες. Δεν γίνεται, αλλά αν είσαι στο αεροδρόμιο κάτι μπορεί να γίνει. Έκανα πχ αλλαγή στο lounge αρκεί να μην έχεις βαλίτσα και εντελώς χατιρικά.

Καταγγελία όμως για domestic comfort flex ναύλο. Ένώ έχει δωρεάν αλλαγή πτήσης την ίδια μέρα, χωρίς χρέωση, πήγα να κάνω αλλαγή και έβλεπα κάτι 30άρια από την εφαρμογή. Μου είπε να ξεκινήσω τη διαδικασία του τσεκ ιν και θα μπορούσα να κάνω αλλαγή από εκεί, που δε γινόταν, μου είπε να το τσεκάρω από υπολογιστή που πάλι έδινε διάφορους ναύλους παραπάνω εως και 180€. Τελικά μου το έκανε τηλεφωνικά δωρεάν. Δεν ξέρω αν ήταν πρόβλημα εκείνη τη στιγμή ή αν το κάνουν έτσι ώστε να μην αλλάζει ο κόσμος.
 
Top