Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

  • Thread starter Thread starter jetflight
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Το ακριβό και το φθηνό είναι κάτι που πρέπει να καθοριστεί έχοντας σαν μέσο σύγκρισης κάτι ανάλογο.

Για να γίνω πιο σαφής ,
Είναι πολλά τα 240 € ΑΤΗ-SKG αν τα πληρώσεις αγοράζοντας εισιτήριο σήμερα αλλά πολύ λίγα τα 80 € αν το αγοράσεις πριν 3 μήνες.
Είναι πολλά τα 240 € αν σκεφτείς ότι για να πάς ATH - FRA (αγοράζοντας εισιτήριο σήμερα)με Lufthansa χρειάζεσαι 265 €.

Το κακό είναι ότι από την στιγμή που υπάρχουν άνθρωποι που θα πληρώσουν 240 € για ΑΤΗ-SKG δεν έχει κανένα λόγο να μειώσει τις τιμές.

Μου προκαλεί εντύπωση που ενώ (ειδικά στο ΑΤΗ- SKG) υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις (Τρένο , αυτοκίνητο) με πολύ χαμηλό κόστος , υπάρχουν άνθρωποι που δεν "Μποϋκοτάρουν" τις ακριβές τιμές.

Είναι λοιπόν και αυτό θέμα καταναλωτή .

Τα δεδομένα αλλάζουν αν αναφερθούμε σε κάποιο προορισμό σε νησί.

Γιατί και το ATH- HER κοστίζει παραπλήσια χρήματα στις ανάλογες ημερομηνίες (ακριβό / φθηνό) αλλά η μόνη εναλλακτική λύση είναι να περάσεις ένα 10ωρο στο πλοίο (άλλο ολιγοπώλιο αυτό με δύο εταιρείες μόνο...) και κόστος πιό πάνω από το φθηνό.

Υ.Γ : Υπενθυμίζω ότι μέχρι την απελευθέρωση των Αεροπορικών συγκοινωνιών εσωτερικού (που τόσο πολέμησαν οι συνδικαλιστές της ΟΑ) υπήρχε μόνο ΕΝΑΣ παίκτης στην αγορά και το να πετάξεις ήταν δείγμα "άπλετου χρήματος" .........
 
Επειδή λέγονται και γράφονται πολλά, θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ κάποια στοιχεία.

Όι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν εξοπλιστεί με συστήματα τα οποία παρακολουθούν και καταγράφουν τη ζήτηση και την πληρότητα κάθε πτήσης. Με αυτόν τον τρόπο είναι σε θέση να αναπροσαρμόζουν τις διαθεσιμότητες των πτήσεων προκειμένου να έχουν τον επιθυμητό μέγιστο βαθμό σε πληρότητες και έσοδα. Αυτό το κάνει και η Α3.

Σε γενικές γραμμές το "κλείσε νωρίς, πέταξε φθηνά" ισχύει. Έχει τύχει όμως αυτά τα επίμαχα φθηνα εισιτήρια να πωλούνται και σε μικρότερο χρονικό διάστημα από αυτό που οριζαν στο παρελθόν. Να θυμήσω ότι το 19ήμερο για το U-class δεν αναφέρεται πλέον στις διαφημίσεις της Α3, αλλά έχει αντικατασταθεί με το "σημαντικό χρονικό διάστημα πριν την πτήση". Το Χ-class που παλιότερα πωλείτο μεχρι και 5 μέρες πριν, τώρα μπορεί να είναι διαθέσιμο μέχρι και μία μέρα πριν την πτήση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ΟΑ μπορεί και πουλάει φθηνά εισιτήρια χωρίς περιορισμούς στο χρονικό διάστημα που υπολείπεται μέχρι την πτήση. Η Α3 ενδεχομένως να αναδιαμορφώνει την τιμολογιακή πολιτική των μη εκπτωτικών εισιτηρίων της σύμφωνα με την ΟΑ (στο εσωτερικό). Αυτό βεβαια ενδεχομένως να είναι και αμοιβαίο.

Το καλοκαίρι, το να πετάξεις Σ/Κ στη Μύκονο ή τη Σαντορίνη με booking class κατώτερο το Υ είναι σχεδόν απίθανο (ακόμα και αν το ψάξεις από τώρα). Αυτό οφείλεται στο ότι η ζήτηση είναι αρκετά υψηλή και τα χαμηλότερα booking classes προσφέρονται σε μικρότερο ποσοστό επί του συνόλου των θέσεων, με το σκεπτικό ότι ακόμα και σε Υ class, η υψηλή πληρότητα στην πτήση είναι πολύ πιο πιθανή απ' ότι στη Θεσσαλονίκη λόγω του ότι η Σαντορίνη αποτελεί δημοφιλέστερο ταξιδιωτικό προορισμό για τους Αθηναίους, απ' ότι η Θεσ/νίκη.

Έχει βέβαια τύχει όταν μία πτήση δεν πάει καλά, ενώ η αντιστοιχη της ανταγωνίστριας πάει καλά, τότε η πρώτη εταιρεία να ανοίξει φθηνότερα εισιτήρια, προκειμένου να προσελκύσει κόσμο. Όλα είναι βέβαια αρκετά ρευστά και βρίσκονται σε ένα ευρύτερο πλαισιο με ροπή περισσότερο στον ανταγωνισμό παρά στις πρακτικές καρτέλ που κάποιοι ανέφεραν. Και όλα αυτά είναι πρωτίστως προς το συμφέρον της εταιρείας και δευτερευόντως προς το συμφέρον του καταναλωτη.

Και δεν πιστεύω πως ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις ότι το συμφέρον της εταιρείας εξαρτάται από το συμφέρον του καταναλωτή. Θα έλεγα όμως ότι τα πάντα σε αυτή τη ζωή είναι θέμα προτεραιοτήτων: προτιμώ να δώσω 30-40-50 ευρώ παραπάνω και να πάω με το αεροπλάνο στη Θήρα, παρά να στριμωχτώ για τέσσερις ώρες με άλλους πεντακόσιους σε ένα Highspeed-κονσέρβα ή για 9 σε ένα συμβατικό που να μη βρίσκω να καθήσω.
 
ΟΚ εντάξει αλλά να λάβουμε υπόψιν και κάποιες επιπλέον παραμέτρους...

1) Η εναλλακτική του αυτοκινήτου κοστίζει 120 ευρώ (μαζί με διόδια) με συντηρητική οδήγηση και χωρίς να υπολογισθεί το κόστος συντήρησης αλε ρετουρ ανα αυτοκίνητο, ποσό αρκετα τσιμπημένο αφού η βενζίνη είναι στα ύψη...μεγαλύτερο όμως μειονέκτημα α) σχεδόν διπλάσιος χρόνος μετάβασης (2,5 ώρες το αεροπλάνο 5 ώρες το αυτοκίνητο πόρτα-πόρτα), β) φτάνεις πτώμα από την οδήγηση, γ) και κυριότερο ΘΕΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ....Το τρένο είναι βέβαια ασφαλέστατο αλλά ο συνολικός χρόνος μετάβασης >5 ώρες...και έχει και άλλα μείον(ο σταθμός στη Θεσσαλονική σε εξαιρετικά άβολο σημείο και χωρίς καλές συνδέσεις)...συνολικά η λύση του αεροπλάνου δεν παίζεται σε σχέση με τις άλλες από άποψης 1) Ασφάλειας, 2) Εξοικονόμισης χρόνου, 3) Πρεστίζ για τον επιβάτη (είναι πιο μουράτο). Όλα αυτά πιστεύω βαραίνουν σημαντικά στο να μη θέλει κάποιος να μπουκοτάρει το ακριβό αεροπλάνο με όλες αυτές τις ανέσεις ακόμη και για 100 ευρώ διαφορά τη φορά.
2) η συνολική αριθμητική δυνατότητα φαίνεται ότι υπερκαλύπτεται από τη συνολική ζήτηση...για το αθ-θεσ διόρθωσε με εάν κάνω τραγικά λάθος 8 δρομολόγια Χ 2 (πήγαινε έλα) Χ 120 επιβάτες ΜΟ διαθεσιμότητα Χ 2 εταιρίες = 4000 επιβάτες ημερησίως φαίνεται πως είναι νούμερο που άνετα απορροφάται από τη ζήτηση.

Πάντως ότι και να λέμε επί του θέματος δεν έχει και πάρα πολύ ουσία....το τμήμα Marketing της Α3 το έχει εξαντλήσει το θέμα πάρα πολύ πριν από εμάς...δηλαδή τα έχουν όλα τόσο καλά υπολογισμένα ώστε να καταλήγουν λίγο πολύ στα κέρδη που θέλουν....τους βοηθάει βέβαια ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ το γεγονός της μη ύπαρξης ανταγωνισμού στο επίπεδο του κοινού που στοχεύει η Α3 (κατά πολύ ανώτερο από της ΟΑ) αλλά και γενικότερα του ισχνου ανταγωνισμού όπως και η νοοτροπία του ελληνάρα που αποφασίζει την τελευταία στιγμή, γουστάρει να είναι "αεροπλανάτος" (παρά να στοιβάζεται σε ΚΤΕΛ και ΟΣΕ) και ενίοτε να σουλατσάρει στα lounge της Αιγαίου.....ότι και να λέμε προσωπικά επιστρέφω στο ίδιο συμπέρασμα: δύο επιλογές αεροπορικών εταιριών είναι σα να έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε μόνο δύο μάρκες τηλεόρασης με εναλλακτική σου το ραδιόφωνο...για σκεφτείτε το...θα σας άρεζε?
 
Απο τη μια η αεροπορικη αγορα στην Ελλαδα βρισκεται αρκετα εως πολυ πισω με τα δεδομενα της ευρωπαικης αντιστοιχης αγορας,απο την αλλη απο διπολο η κατασταση παει να γενει και παλι μονοπωλειο αλλα απο τον ιδιωτικο τομεα και το κεντρικο δρομολογιο-βαρομετρο Αθηνα Θεσσαλονικη <<καταπινεται>> ολο και περισσοετρο απο την Α3 η οποια αυξησε και αλλο τις πτησεις σε 11 απο 10 συν οτι θα αυξηθουν και οι θεσεις μετα 321 που θα δρομολογησει. Οι οα αναγκαστηκαν στις 7-8 πτησεις τους να προσθεσουν ανγκαστηκα ATR ακομα και στη Θεσσαλονικη...Ειναι ευκαιρια για επιπλεον κερδος και οχι απλα κερδος για την Α3. Δεν αντικρουω και εγω εαν διοικουσα αυτη την εταιρια το ιδιο θα εκανα ,αλλα να μην παραμυθιαζομαστε οτι πουλαει φτηνα.Οι φτηνες τιμες ειναι για λιγες περιπτωσεις πλεον...και δεν εχουν απαραιτητα σχεση με τον χρονο που γινεται η κρατηση.π.χ οπως ειπωθηκε τωρα 4-5 μηνες πριν εαν θελω να κανω κρατηση για τη Μυκονο θα πληρωσω ακριβα εως πανακριβα...γιατι οι μεγαλη επιβατικη κινηση για το διαστημα ιουλιου αυγουστου ειναι δεδομενη.
 
giopan":23vcs2is said:
2) Εξοικονόμισης χρόνου, 3) Πρεστίζ για τον επιβάτη (είναι πιο μουράτο). Όλα αυτά πιστεύω βαραίνουν σημαντικά στο να μη θέλει κάποιος να μπουκοτάρει το ακριβό αεροπλάνο με όλες αυτές τις ανέσεις ακόμη και για 100 ευρώ διαφορά τη φορά.

Για το 2:

Καλά αυτό είναι σχετικό.Βάλε 30-50 λεπτά να πάς στο αεροδρόμιο , (τουλάχιστον 30-40 λεπτά πρίν) βάλε μία μικροκαθυστέρηση 10-15 λεπτά , βάλε 15-40 λεπτά στον προορισμό να πάρεις την βαλίτσα λίγο πολύ πλησιάζεις το τετράωρο......
'Αρα και με τον ΟΣΕ να πάς περίπου τον ίδιο χρόνο θα κάνεις και με την ίδια ασφάλεια και άνεση.

Για το 3:

Αν θεωρείτε εν έτι 2008 ότι η πτήση (ρουτίνας ) είναι "Πρεστίζ" πάω πάσο !!!
Με αυτή την λογική κακώς έχουν τόσο φθηνά τα εισιτήρια οι εταιρείες.........

Προσέχεις τι γράφεις ???
Μεταξύ 60-120 € με τον ΟΣΕ (η ΙΧ) Προτιμότερο 240 € (για 100-120 € παραπάνω δεν θα πουλήσει "μούρη" και "πρεστίζ" ο καλομαθημένος Ελληναράς ???) και να είμαστε "στην χλίδα"!!!!!!!

Υ.Γ: Και μετά μιλάμε για το πόσο πετυχημένες είναι οι διαφημίσεις της Α3 και αν η λέξη "Πολιτισμός" είναι αθέμιτη (!!) σε άλλο thread :D :D :D :D :D :D
 
Κι όμως ξέρω πάρα πολλά παιδιά 30 χρονών που ζουν κατα τα άλλα φυσιολογικές ζωές που δεν έχουν πατήσει το πόδι τους σε αεροπλάνο (για το πόσο prestigious είναι οι αεροπορικές πτήσεις για το μέσο Έλληνα που λες)...στη φτωχή Ελλάδα ζούμε εν έτι 2008....
 
Μα θα χάσουμε τον "μπούσουλα" έτσι που πάμε !!!!
Περί πρεστίζ εσύ μίλησες και εγώ απλά απάντησα !!!!!!!!!!!!!!!!
Διάβασε από την αρχή.......
 
Να συμπληρώσω ότι αν θέλεις να κάνεις ημερήσιο ταξίδι στη Θεσσαλονίκη (πχ επαγγελματικό) το αεροπλάνο είναι μονόδρομος καθώς ο ΟΣΕ δεν προσφέρει ανάλογη δυνατότητα.
 
aas59":1xob3h0q said:
Μα θα χάσουμε τον "μπούσουλα" έτσι που πάμε !!!!
Περί πρεστίζ εσύ μίλησες και εγώ απλά απάντησα !!!!!!!!!!!!!!!!
Διάβασε από την αρχή.......

Να εξηγήσω καλύτερα το συλλογισμό μου...

Διαπιστώνω ότι ένα μέρος (μικρό ή μεγάλο) της μάζας του μέσου Έλληνα δεν έχει ταξιδέψει ΠΟΤΕ με αεροπλάνο. Θεωρώ ότι η παραπάνω διαπίστωση προσδίδει στο αεροπλάνο σαν μέσο μεταφοράς επιπλέον πρεστίζ (κάτι για το οποίο ακους μόνο ότι είναι καλό, γρήγορο, ασφαλές, άνετο, ποιοτικό χωρίς να σου έχει τύχει να το χρησιμοποιήσεις δημιουργεί μύθο και ως εκ τούτου αυξάνει το πρεστιζ αυτών που τελικά το απολαμβάνουν). Άρα, συμπεραίνω ότι οι αεροπορικές μεταφορές και τα αεροπορικά ταξίδια (κοντινά ή μακρινά) συνεχίζουν να προξενούν δέος στον μέσο Έλληνα εν έτι 2008.

Πρόσθεσε και το γεγονός του καλομαθημένου Ελληνάρα που προτιμάει να δώσει 100 ευρώ παραπάνω (μπορεί να πάει να πάρει δάνειο ή να κόψει από άλλες πιο βασικές του ανάγκες) προκειμένου να μην ταλαιπωρηθεί και να έχει και να λέει ότι κυκλοφορεί με το πιο άνετο και γρήγορο μέσο που πάει με 1000!! Πρόσθεσε ότι οι εναλλακτικές του υστερούν πολύ (θα διαφωνήσω μαζί σου....χρονομετρημένα 2,5 ώρες αεροπλάνο , 5 ώρες αυτοκίνητο αθ-θεσ πόρτα-πόρτα, το τρένο κάνει μόνο 4 ώρες η καθαρή διαδρομή) ίσως έχεις μία καλή εξήγηση του γιατί ο Έλληνας δεν μπουκοτρει τις υψηλες τιμες της Α3.

Και θα επαναλάβω για να συμπληρώσω το παζλ, ότι έχουμε να κάνουμε με μια καλοστημένη μηχανή (Α3) που εκμεταλεύεται άριστα τις συνθήκες στην αγορά και ενίοτε ξεζουμίζει τους πελάτες της.
 
giopan":97pfd770 said:
Και θα επαναλάβω για να συμπληρώσω το παζλ, ότι έχουμε να κάνουμε με μια καλοστημένη μηχανή (Α3) που εκμεταλεύεται άριστα τις συνθήκες στην αγορά και ενίοτε ξεζουμίζει τους πελάτες της.
...και ενίοτε όμως προσφέρει εισιτήρια των 28 ευρώ!!! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε ένα αεροσκάφος πχ των ΟΑ με 100 επιβάτες που έχουν πληρώσει ο καθένας 120 ευρώ (είτε τα έκλεισαν 1 χρόνο πριν, είτε 1 μέρα πριν), οι ΟΑ έχουν περίπου το ίδιο κέρδος με ένα ίδιο αεροσκάφος της Α3 με τον ίδιο αριθμό επιβατών όπου οι δεκα έχουν πληρώσει 28 ευρώ, οι εικοσι 46 ευρώ, οι εικοσι πεντε 90 ευρώ, οι εικοσι 120 ευρώ και οι τελευταίοι εικοσιπέντε 200 ευρώ.
Άρα που ειναι το "ξεζούμισμα"? Και όπως προαναφέραμε, αν θεωρείς ότι η Α3 σε ξεζουμίζει, παίρνεις τηλέφωνο την ΟΑ και βγάζεις σε αυτήν εισιτήριο. Η Α3 δεν σε υποχρεώνει να της δώσεις 240 ευρώ. Αμα θες τα δίνεις. Αμα δεν θες δεν τα δίνεις και οι θέσεις στο αεροπλάνο της μένουν κενές.
giopan":97pfd770 said:
χρονομετρημένα 2,5 ώρες αεροπλάνο , 5 ώρες αυτοκίνητο αθ-θεσ πόρτα-πόρτα, το τρένο κάνει μόνο 4 ώρες η καθαρή διαδρομή)
ε, δεν είναι έτσι ακριβώς. Ή θα βάλεις την ώρα που θες να φτάσεις και στο αεροδρόμιο και στο σταθμό και στην εθνική οδο και θα την προσθέσεις στον καθαρό χρόνο της διαδομής ή θα πάρεις μόνο τους καθαρούς χρόνους. Οι 4 ώρες του τρένου δεν συμπεριλαμβάνουν το χρόνο που κάνεις για να πας στο σταθμό και να φύγεις απο το σταθμό της Θεσ/νικης για τον τελικό σου προορισμό. Οι 5 ώρες αυτοκίνητο δεν περιλαμβάνουν το πήξιμο που θα φας μέχρι να βγεις εθνική, ούτε την κίνηση όταν μπεις Θεσ/νίκη. Και πάλι μεγάλο ρόλο παίζει από που ξεκινάς.
Αν ξεκινήσω πχ από Βούλα θα φτάσω σε 20 λεπτά στο αεροδρόμιο, σε 45 λεπτά στο σταθμό και σε πάνω από 1 ώρα στην εθνική. Άρα τα "χρονομετρημενα" που μας παρέθεσες έχουν τεράστιες αποκλισεις λογω του που μενεις, που πας, τι ώρα αποφασίζεις να ξεκινήσεις (κινηση κλπ) και πολλών άλλων ασταθμητων παραγοντων. Ο καθένας λοιπόν τα βάζει κάτω και σύμφωνα με τις παραπάνω ιδιαιτερότητες, επιλέγει.
 
Top