το μελλον του επαγγελματος-συζητηση

  • Thread starter Thread starter decryal
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Φιλε ΑΟΑ μαλλον η εκλογικη δυναμη και επιρροη των αποστρατων αλλα και των εν ενεργεια πιλοτων της πολεμικης με μελλοντικες βλεψεις στην πολιτικη αεροπορια, ειναι πολυ μεγαλυτερη απο των ανεργων για να μην πω και εργαζομενων, που ταλαιπωρηθηκαν για να βρουν δουλεια, κατοχων ATPL, που καθονται και στελνουν βιογραφικα μεχρι και στη Καμποτζη, Μπουρουντι κλπ. για k2 σε fokker f-27 μηπως και μαζεψουν καμια ωρα και χτηπησουν την πορτα σε καμια μεγαλυτερη εταιρεια Σ. Αραβιας και Ευρωπης....
 
Συνεχίζοντας με τη μικρή συμβολή μου στη συζήτηση για το πρόβλημα της ανεργίας των χειριστών και ειδικά των νέων που βλέπουν μπροστά τους απειλητικό το φάσμα της μακρόχρονης υποαπαχόλησης σε δευτερεύουσες εφαρμογές όπως είναι η εκπαίδευση (σε αεροπλάνα ή σε υπερελαφρά τώρα που επίκειται η απελευθέρωση των πτυχίων) ή και της απόλυτης ετεροαπασχόλησης με την ελπίδα καλύτερων ημερών , θα ήθελα να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα χρήσιμα σε όλους.
Οι ένοπλες δυνάμεις δίνουν το δικαίωμα να ασκούν τα επαγγελματικά εφόδια που παρέχει η πατρίδα στους αξιωματικούς της μόνο στους στρατιωτικούς γιατρούς.Κανένας άλλος κλάδος ή ειδικότητα δεν μπορεί να ασκεί επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν μπορεί πχ ο ταγματάρχης μηχανικού να κάνει μηχανολογική μελέτη για ασανσέρ μιας πολυκατοικίας, ο υποπλοίαρχος να κάνει νηογνωμοσύνη, ο σμηναγός να πετάει σε εταιρία ή ιδιώτη κλπ.Δεν μπορεί δηλ ένας επισμηναγός εν στολή και εν υπηρεσία να είναι ταυτοχρόνως αρχιεκπαιδευτής σε σχολή, κυβερνήτης εκπαιδευτής γραμμής σε εταιρία, κυβερνήτης σε ιδιωτικό jet, εκπαιδευτής simulator στην CAE στο Dubai και τριγύρω να γίνεται χαμός από την ανεργία... Παραείναι ρε αδέρφια πρόκληση! Και το σπαστικό στην ιστορία δεν είναι οτι κανείς δεν βάζει χειρόφρενο σ αυτές τις τρέλες αλλά είναι σε γνώση των ανθρώπων των υπερτάτων κλιμακίων της ιεραρχίας οι οποίοι κάτι τέτοια φαινόμενα τα χαϊδεύουν και στην πλάτη: Ρε Μητσάρα, ρε εμένα που με είχες διοικούσα και εκπαιδευτή στο Τ2, ρε όπου νάναι αποστρατεύομαι, κάνε κουμάντο να με πάρεις στο μαγαζί που δουλεύεις!...

Η ΜΑΕΔΥ το 1984 και 1985 άνοιξε τις πόρτες της και προσλήφθηκαν 80 άνεργοι χειριστές πολίτες και αργότερα άλλοι 20 περίπου. Ασχημα ήταν? Καθόλου! Σήμερα οι χειριστές που ξεκίνησαν με 42.000δρχ το μήνα το 1984 παίρνουν 65-70.000 ευρώ το χρόνο. Γιατί δεν έμειναν οι πολίτες στην ΜΑΕΔΥ παρά τα πολύ καλά λεφτά που έδινε και δίνει κι έχουν μείνει (η καρδιά τους το ξέρει πώς αντέχουν) μόνο 9 άτομα? Πρώτον διότι παραιτήθηκαν από το πολύ άσχημο κλίμα που υπήρξε και υπάρχει από τους αξιωματικούς εναντίον των πολιτών και δεύτερον γιατί έφυγαν προς αναζήτηση καλύτερης τύχης, μπήκαν σε αερογραμμές κλπ.Τι να έκανε δηλ ο Γ.Π.που έχασε τη γυναίκα του σε τροχαίο κι έμεινε με δυο τρίχρονα παιδάκια στα χέρια και παρακαλούσε τον διοικητή της ΜΑΕΔΥ "Κύριε διοικητά σας παρακαλώ μη με στέλνετε εκτός έδρας στη Μυτιλήνη, θέλω έναν μισθό να πηγαινοέρχομαι να βλέπω τα παιδιά μου, στείλτε με στο Αγρίνιο, στο Επιτάλιο όπου θέλετε να έχω οδική πρόσβαση, με τη μάνα μου μεγαλώνουν..." κι η απάντηση του κοιλαρά διοικητή "Κύριε Π. λυπάμαι διότι προέρχεσθε εκ των τάξεων των εφέδρων αξιωματικών και θα έπρεπε να γνωρίζετε οτι αι υπηρεσιακαί ανάγκαι είναι υπέρτεραι των προσωπικών..." κι έστελνε τα κολλητάρια του τους 60χρονους απόστρατους με παιδιά κι εγγόνια ,που είχαν σκυλοβαρεθεί το τάβλι και τα μούτρα της κυραΣούλας σπίτι, εκτός έδρας στην Τανάγρα και τη Λαμία...! Αλλά βέβαια δεν μπόρεσαν ποτέ να χωνέψουν πως ήταν δυνατόν ιδιωτεύοντες απόστρατοι δηλ μη ανακληθέντες από την εφεδρεία να κάτσουν στο αμφιθέατρο της ικάρων να γράψουν διαγώνισμα στις επαγγελματικές γνώσεις και να ανταγωνιστούν νεαρούς άνεργους χειριστές οι οποίοι κέρδισαν με το σπαθί τους την πρόσληψη στη ΜΑΕΔΥ.Εκει κι αν κλάψανε μανούλες και πήγαιναν τα καντήλια σύννεφο:"Κοιτάτε ένα κωλοκράτος ρε, μας αφήνουν εμάς αξιωματικούς πλάκα τα γαλόνια με 2000 ώρες ψεκασμούς με Grumman έξω και προσλαμβάνουν τα στραβάδια επειδή τα έχουν φρέσκα και έγραψαν πάνω από 70%!Ρε για να γράφουμε μας θέλετε ή για να πετάμε?". Δεν τους άρεσε που η τότε ηγεσία, κυβέρνηση κλπ (δεν μ ενδιαφέρει ποιός το διέταξε) είπε στο ΓΕΑ: Ανοίγω τη ΜΑΕΔΥ, πάρτε τους καλύτερους!Και δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς που να αμφισβητεί την ΜΟΝΑΔΙΚΗ αξιοκρατική πρόσληψη που έκανε το ελληνκό δημόσιο από συστάσεώς του ως κράτος. Υπάρχουν πολλοί που μπορούν να το πιστοποιήσουν.

Και εν αιθρία, η κυβέρνηση 1990-1993 βγάζει στον αέρα την τρίπλα Χειριστές Ειδικής Μονιμότητος!Και προσλαμβάνει 12-15 εφέδρους γιούς στρατηγών, πτεράρχων κλπ μέχρι και το γιο του αρχηγού και τους κάνει χειριστές αεροπλάνων και ελικοπτέρων.Και τους εκπαίδευσε με χρήμα του κράτους και τους έχει σήμερα στα πυροσβεστικά και τα ελικόπτερα.Και φυσικά αυτή ήταν μία και μοναδική πρόσληψη δια τους έχοντες την σφραγίδα της δωρεάς.

Ερωτώ: Γιατί δεν ανοίγουν οι πόρτες για χειριστές ειδικής μονιμότητος και σήμερα? Γιατί το κράτος δεν σπάει την ανεργία των χειριστών προσλαμβάνοντας έτοιμους που μπορεί να τους εντάξει αύριο το πρωί όπου θέλει και με λίγες πτήσεις προσαρμογής να τους έχει μια ζωή? Αυτή τη στιγμή μπορεί να δώσει δουλειά η πολεμική αεροπορία σε 60 χειριστές στη ΜΑΕΔΥ δηλ να γίνει πλήρης αποστρατικοποίηση, σε 40 συγκυβερνήτες στα πυροσβεστικά, σε 20 συγκυβερνήτες στα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, σε 50 συγκυβερνήτες σε αεροπλάνα όπως τα Fokker, τα ελικόπτερα SAR, κλπ. Ας γίνουν αξιωματικοί όσοι ενδιαφέρονται, το ψωμί δεν έχει γαλόνια...Κι αν το κράτος φοβάται οτι θα ξοδέψει για εκπαιδεύσεις και μετά θα του φύγουν έχει δικλείδες όπως η ΜΑΕΔΥ που οι πολίτες χειριστές υπέγραφαν δήλωση οτι αν φύγουν προ της συμπλήρωσης ενός έτους και πιάσουν ΠΑΡΕΜΦΕΡΗ εργασία θα πληρώσουν την εκπαίδευση. Κι επειδή η νομική υπηρεσία του ΓΕΑ από IQ "σκίζει",όποιος έφυγε και πήγε στην ΟΑ του έστειλε πανταχούσα οτι ασκεί παρεμφερή εργασία δηλ πετάει 737 το οποίο είναι παρεμφερές με το PZL και ζητούσε να πληρώσει την εκπαίδευση. Κι όποιος το πήγε στα δικαστήρια το θέμα, το ΓΕΑ με το νομικό συμβούλιο του κράτους τα έκανε πλακάκια και χάθηκαν οι υποθέσεις και φυσικά κοινοποιήθηκαν κατασχετήρια σπιτιών...΄Η πληρώνεις την εκπαίδευση ή σου παίρνουμε το σπίτι!

Ετσι λοιπόν μπορεί να προσλάβει χειριστές με το θεσμό αυτό δηλ warrant officers και το ναυτικό στα ελικόπτερα, κι ο στρατός και το λιμενικό κλπ. Δεν κάνουν μάχιμες αποστολές όλοι οι χειριστές.Κι αν θέλουν μάχιμους και τους θέλουν αξιωματικούς όλοι οι άνεργοι χειριστές είναι πρόθυμοι να γίνουν.

Καλή πίστη χρειάζεται και από μέρους του κράτους λίγη στοργή για τα παιδιά του κατώτερου θεού που λέγονται νέοι και άπειροι χειριστές...
 
Απο 2-3 γνωστούς (fatpl) που ρώτησα, διαπίστωσα μεγάλη απογοήτευση όσον αφορά την απορρόφηση χειριστών εδώ στην Ελλάδα και κατά προέκταση στην Ευρώπη.

Υπάρχει όντως μεγάλο πρόβλημα με τους άνεργους χειριστές. ?
 
Ε, λογικό δεν είναι αφού AEGEAN και Ολυμπιακή όχι μόνο έχουν παγώσει τις προσλήψεις, αλλά φημολογείται πως κατά την συνένωση των δύο εταιρειών θα υπάρξουν και απολύσεις?Δηλαδή,θα υπάρξουν και επιπλέον άνεργοι πιλότοι από Σεπτέμβριο-Οκτώβριο αντί να βολευτούν και κάποιοι καινούργιοι...
 
Παίδες,για εκπαιδευτής στην Ελλάδα υπάρχουν προοπτικές?
Σε καμιά αερολέσχη πχ?Εννοώ ένας χωρίς πολλές ώρες.
 
Απ οσα γνωριζω η μονη σχολη διασυνδεδεμενη με αερολεσχη και η οποια εχει αρκετη δουλεια, εξυπηρετει τις αναγκες της, η μεν σχολη με αποστρατους, η δε αερολεσχη με μονιμους αξιωματικους εκπαιδευτες απο την πλησιεστερη μοιρα πολεμικης αεροποριας.
Εαν πας να δωσεις βιογραφικο θα σου βγαλουν πανω στο τραπεζι 60 βιογραφικα αξιωματικων (μονιμων και αποστρατων) που ζητουν δουλεια.
Οταν πιασουν ολοι αυτοι δουλεια υπαρχουν ελπιδες για προσληψη νεων, ανεργων πολιτων...
 
Ωραία καλά πάμε :(
Ελπίζω μέχρι να τελειώσω τη σχολή μου σε 4 χρόνια η κατάσταση στον αεροπορικό χώρο να έχει αλλάξει..προς το καλύτερο!
Πιλότος,μηχανικός,ελεγκτής κάτι σχετικό πάντως θα το κυνηγήσω.
 
Όλοι αυτό ελπίζουν , οτι δηλαδή σε 3-4 χρόνια θα αλλάξει η κατάσταση.

Το ίδιο όμως έλεγαν και την προηγούμενη τριετία, και εδώ που βρισκόμαστε τώρα τα πράγματα αντί να καλυτερεύουν, χειροτερεύουν. :(
 
Τρεις προσλήψεις στην Ελλάδα ήταν άνετες από πλευράς ανταγωνισμού και αναγκών:
Ολυμπιακή 1977: 65 υποψήφιοι για 34 θέσεις (η πρώτη πρόσληψη χειριστών που είχαν πάρει πτυχία με δικά τους λεφτά)
ΜΑΕΔΥ 1984 και 1985: 80 υποψήφιοι (όσοι δεν πέρασαν το 1984 ξαναέδωσαν το 1985) για 55 θέσεις.

Μα πέρασαν αντίστοιχα 33 και 25 χρόνια? Γιατί άλλαξε κάτι στη λογική των εταιριών, των προσλήψεων και του ανταγωνισμού και δεν το ξέρουμε?
 
Παίρνοντας αφορμή από τα videos της πρώτης Aviation Career Day να τοποθετηθώ στην πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για το μέλλον του επαγγέλματος.

Με το θέμα ασχολήθηκε κυρίως ο κύριος Μαχαίρας.
Το έλλειμα χειριστών στο οποίο αναφέρθηκε, είναι μεγάλη κουβέντα. Παίρνει σαν κύριο δεδομένο τις παραγγελίες αεροσκαφών, αλλά ξεχνάει πως υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι πιλότοι, με πτυχία σε ισχύ, έτοιμοι να προσληφθούν. Σε αυτούς προστίθενται συνεχώς απόστρατοι χειριστές καθώς και χειριστές που κάνουν χρήση του νέου τους δικαιώματος να πετάνε μέχρι τα 65! Επίσης, οι συγχωνεύσεις για τις οποίες μιλάνε όλοι, θα οδηγήσουν ακόμη περισσότερους έμπειρους χειριστές στην ανεργία, και κατ’ επέκταση στην διάθεση της αγοράς.
Ένα άλλο παραπλανητικό στοιχείο είναι πως "Η Emirates θα προσλάβει 700 νέους πιλότους". Τι νέους με απόλυτο minimum τις 2500 ώρες σε 737, Α320;;
Πώς φτάνεις σε τέτοια επίπεδα εμπειρίας;;
Μία άλλη παρατήρηση είναι πως όλοι μιλάνε για επαγγελματικές ευκαιρίες εκτός Ελλάδος! Εμμέσως ίσως αναγνωρίζουν την κακή κατάσταση της αεροπορίας στη χώρα μας...
Τέλος, όλοι μιλάνε για αεροπορικές εφαρμογές. Αλλά όπως λέει συνέχεια ο 121.5, αυτό αποτελεί μονοπώλιο της ΠΑ στην Ελλάδα. Άρα αεροπορικές εφαρμογές πρακτικά δεν υφίστανται.

Η γνώμη μου επί του θέματος, είναι πως σαφώς όποιος ονειρεύεται να γίνει επαγγελματίας χειριστής και είναι έτοιμος για σκληρή δουλειά μέχρι να φτάσει "μπροστά δεξιά", να το τολμήσει. Όμως τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου εύκολα ειδικά αμέσως μετά το πέρας της εκπαίδευσης και στην Ελλάδα. Όπως προείπε και ο φίλος AOA, ετοιμαστείτε για "παγκόσμιοι πιλότοι"!
 
Top