United στην Αθηνα

  • Thread starter rad
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Έτσι όπως προστέθηκε το δρομολόγιο αργά και όχι στο πλαίσιο της ανακοίνωσης του προγράμματος της εταιρίας για το καλοκαίρι όπως συνήθως γίνεται, υποθέτω πως η κίνηση μπορεί να είναι ευκαιριακή, για να χρησιμοποιηθεί αεροπλάνο που αλλιώς θα πετούσε Τελ Αβίβ. Δίκη μου θεωρία.
Αυτό σημαίνει πως ίσως δε μείνει απαραίτητα μόνιμα, ανάλογα βέβαια πώς θα πάει και τι διαθεσιμότητα αεροσκαφών θα έχει η εταιρία τα ερχόμενα χρόνια.
 
Ευτυχώς πρόλαβε η United. Τρέμω στην ιδέα να έκανε αυτό το δρομολόγιο η Aegean και να έβγαινε από το κλαμπάκι των regional. Τι βραβεία θα κέρδιζε μετά; :rolleyes:
 
Γιατί τόση άρνηση; ήταν καλύτερη η
Hellenic Imperial και άλλες; ο καθένας κάνει την προσπάθειά του με τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει. Η United είναι μια παραδοσιακή αεροπορική. Προσωπικά δεν πέταξα ποτέ μαζί τους αλλά έχω διαβάσει τόσο θετικά όσο και αρνητικά σχόλια. Η αλήθεια είναι ότι προς το παρόν η Aegean δεν έχει εμπειρία σε μακρινά δρομολόγια. Πολλοί όμως από τους εργαζόμενούς της προέρχονται από την πρώην ΟΑ που ήταν ενεργή σε Αμερική, Αυστραλία, Αφρική και Ασία πέραν της Ευρώπης. Ένα type rating χρειάζεται, κάποιες εκπαιδεύσεις και το ανάλογο προσωπικό και άδειες. Το θέμα είναι αν τολμούν και αν έχουν στήριξη. Τα τελευταία χρόνια επιδεικνύουν μια πιο επιφυλακτική, σχεδόν φοβισμένη στάση. Δεν καταλαβαίνω το γιατί. Όσο για τα βραβεία, δεν είναι αυτοσκοπός. Αλλά έτσι για την περιέργεια, ανάλογα με τους δείκτες της πτητικής απόδοσης, μπορεί να βραβευτεί για πολλά: γεύματα, στολές, ασφάλεια, άνεση, on time performance, in-flight entertainment system, πρωτοεμφανιζόμενος αερομεταφορέας στο αντίστοιχο (μακρινό) δρομολόγιο, καλύτερη πληρότητα, καλύτερη σχέση τιμής-επιπέδου υπηρεσιών, φιλικότητα ιπτάμενου προσωπικού, τήρηση προδιαγραφών υγιεινής, χώρος στα ντουλάπια και πολλά πολλά άλλα. Αυτό πιο πολύ το αποφασίζουν οι επιβάτες, καθώς αυτοί είναι οι αποδέκτες των υπηρεσιών και ο καθένας δίνει βαρύτητα σε κάτι διαφορετικό.
Βγήκα λίγο εκτός θέματος, αλλά από όσο διαβάζω ίσως να έχει προγραμματιστεί υπερβολικός αριθμός πτήσεων μεταξύ Αθήνας και Αμερικής. Αναρωτιέμαι μήπως οδηγηθούμε σε εξοντωτικό ανταγωνισμό.
 
Last edited:
Επειδή μπαίνω από κινητό και μου είναι δύσκολο να παρακολουθήσω όλη τη συζήτηση, εκτός αυτού η αναζήτηση δε με βοήθησε, μπορεί κάποιος να μας κάνει μια σύνοψη όλων των μέχρι τώρα προγραμματισμένων πτήσεων μεταξύ Αθήνας και Αμερικής για το καλοκαίρι 2024;
 
Την περίοδο με τις περισσότερες πτήσεις (που ως φαίνεται θα είναι αρχές/μέσα Ιουλίου) θα έχουμε (εβδομαδιαίες συχνότητες και τύπος αεροσκάφους ανά εταιρία):

ATL
DL 7x 359

BOS
DL 7x 333

EWR
EK 7x 77W
UA 7x 781

IAD
UA 7x 788

JFK
AA 7x 772
DL 7x 333 & 7x 339
N0 5x 789

ORD
AA 7x 789
UA 7x 788

PHL
AA 7x 788

YUL
AC 7x 77W & 3x 788
TS 4x 332

YYZ
AC 7x 77W & 1x 788
TS 4x 332
 
Ευχαριστούμε A3ATH. Δεν είναι και λίγα. Εμένα μου χτυπάει στο μάτι ότι λείπει μια εταιρία ελληνική αλλά δε βαριέσαι. Από την εμπειρία σας επειδή δεν έχω άποψη για τη συγκεκριμένη αγορά, ποιο ποσοστό των προγραμματισμένων πτήσεων πραγματοποιείται όντως; από πιο παλιές εποχές νομίζω ότι υπήρχε ιστορικό υψηλών ακυρώσεων ειδικά σε αμερικανικές εταιρίες. Συγκεκριμένα η UA σε αυτό τον τομέα πως τα πάει;
 
  • Like
Reactions: SGM
Εν τω μεταξύ τον χειμώνα μόνο η Emirates πετάει. Αυτό δείχνει την πολύ μεγάλη εποχικότητα που έχει η αγορά της Ελλάδας. Έτσι και προς την Ασία, τον χειμώνα δεν έχουμε τίποτα ενώ το καλοκαίρι έχει πτήσεις και για Σιγκαπούρη και για Κίνα αλλά και για Μέση Ανατολή οι πτήσεις πολλαπλασιάζονται. Για αυτό είναι επιφυλακτική η Aegean στο να ξεκινήσει μακρινά δρομολόγια. Τον χειμώνα τι θα κάνουν τα αεροπλάνα της, θα πετάνε άδεια η θα κάθονται τα 8 από τα 10; Το κόστος είναι πολύ μεγάλο και πρέπει να έχει εξασφαλιστεί ότι θα δουλεύουν όλο τον χρόνο. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε δίπλα την Turkish Airlines που είναι παντοδύναμη και ασυναγώνιστη και έχει όλη την κίνηση της περιοχής. Είναι πολύ δύσκολα να μπεις στα χωράφια τους.
 
Η ελληνική αγορά είναι όντως έντονα εποχική για ευνόητους λόγους αλλά η κατάσταση δεν είναι τόσο ακραία.
Εκτός από την ΕΚ, η DL πετάει πλέον για JFK όλο το χρόνο (μια καθημερινή) με εξαίρεση την περίοδο από αρχές Ιανουαρίου έως αρχές Μαρτίου (2 μήνες περίπου). Η AC (YUL & YYZ) αλλά και η UA (EWR) πετούν πλέον από τέλη Μαρτίου / αρχές Απριλίου έως τέλη Νοέμβρη / αρχές Δεκέμβρη.
Επίσης η Air China και η Scoot πετούν όλο το χρόνο, κι αυτό προβλέπεται και για τη Juneyao.
 
Αυτό αντανακλά τη νοοτροπία μερικών που θέλουν δύο μήνες το χρόνο να δουλεύουν, δέκα να κάθονται και να εισπράττουν, να τρώνε, να πίνουν, να κοιμούνται, να κόβουν βόλτες, να "περνάνε καλά".
Η συζήτηση για επέκταση του τουρισμού στην Ελλάδα και το χειμώνα είναι παλιά, από τότε που θυμάμαι να ασχολούμαι με αυτόν. Σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο, αλλά υπάρχουν πολύ περισσότερα εργατικά χέρια και διαφορετικές συνθήκες και κυρίως προθυμία.
Η αλήθεια είναι ότι σε κάποια σημεία μάς λείπουν οι υποδομές, η τεχνογνωσία, τα υλικά, το ανθρώπινο δυναμικό, η χρηματοδότηση κλπ. για να πραγματοποιήσουμε τους στόχους μας. Για μένα δεν είναι σαφές ότι όλοι ή έστω οι περισσότεροι θέλουν, μπορούν και είναι πρόθυμοι να δεχτούν τα καλά αλλά και τα αρνητικά μιας διευρυμένης τουριστικής περιόδου. Αν πρώτα συμφωνήσουμε σε αυτό, θα πρέπει στη συνέχεια να μπει ένα σχέδιο με χρονοδιαγράμματα κλπ.

@CaptainChris: το λάθος που πολλές φορές γίνεται κατά τη γνώμη μου στην Α3 είναι ότι όταν μιλάμε για μακρινό δρομολόγιο το 99.9% κάνει συνειρμό με τη Νέα Υόρκη, λες και είναι ο μοναδικός μακρινός (από την Αθήνα) προορισμός του κόσμου. Οι αναπτυγμένες αγορές ξέρουν να αξιοποιούν με ελάχιστο κόστος σε χρόνο και χρήμα το στόλο τους. Για παράδειγμα, μια έρευνα αγοράς μπορεί να υποδείξει προορισμούς στην "αδύναμη" χειμερινή περίοδο. Εδώ θα μπορούσαν να περιλαμβάνονται προορισμοί που όταν έχει χειμώνα η Ελλάδα έχουν πιο θερμό κλίμα αν πρόκειται για τουριστικό προορισμό (όπως η Αυστραλία ή η Αφρική και κάποιες ασιατικές χώρες) ή αεροδρόμια με ειδικό επαγγελματικό, πολιτιστικό, εκπαιδευτικό, τεχνολογικό ενδιαφέρον (π.χ. Χιλή, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη) αν και διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις για τις ασιατικές χώρες όσον αφορά την κατάσταση μετά την πανδημία και τις διαφορές στη γλώσσα, την επικοινωνία και την κουλτούρα γενικότερα. Άλλη μια λύση είναι η χρησιμοποίηση του στόλου όσο τον χρειάζεσαι και το υπόλοιπο διάστημα η ενοικίασή του σε χώρες του εξωτερικού που υπάρχει περισσότερη ανάγκη (συνήθως Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία κλπ). Δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο που λέει και το σλόγκαν.

Edit:
Να συμπληρώσω ότι υπάρχουν πολύ μικρότερες αγορές της Ελλάδας όπως Σερβία, Γροιλανδία, Ισλανδία κλπ. που έχουν ή είχαν απευθείας διηπειρωτικές συνδέσεις. Δεν είναι τόσο μεγάλο θέμα, απλά διστάζουμε. Εναλλακτικές βέβαια υπάρχουν, το ερώτημα είναι αν θέλουμε και μπορούμε να αντέξουμε τον ανταγωνισμό. Αλλά όποιος θέλει να συνεχίσει την κουβέντα καλύτερα να μου στείλει προσωπικό μήνυμα ή να το πάμε στο νήμα "δρομολόγια Aegean", εδώ το θέμα είναι United στην Αθήνα.
 
Last edited:
Top