Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Πρόκειται για τα Runway Centerline Lighting System (RCLS). Χρησιμοποιούνται σε διαδρόμους που παρέχουν προσέγγιση ακριβείας συνήθως με ILS κατά βάση. Δες και εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Runway#Runway_lighting

lights embedded into the surface of the runway at 50 ft (15 m) intervals along the runway centerline on some precision instrument runways. White except the last 3,000 ft (914 m), alternate white and red for next 2,000 ft (610 m) and red for last 1,000 ft (305 m)
Όχι κανένα πρόβλημα τα φώτα αυτά είναι εμφωλευμένα μέσα στο διάδρομο και δε δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα.
 
Ποιος ο ρόλος αυτών των μεταλλικών κατασκευών σε άσπρο και κόκκινο χρώμα που φαίνονται στην παρακάτω φωτογραφία;

http://img851.imageshack.us/img851/3758/p7240028d.jpg
 
Καλησπέρα.

Οι μεταλλικές κατασκευές είναι εκτροπείς καυσαερίων,ώστε τα οχήματα που σταθμεύουν περιμετρικά τής θέσης στάθμευσης τού αεροπλάνου να μήν ανατραπούν από την μεγάλη ισχύ τών εξερχομένων αερίων
 
Έτσι όπως τα λέει ο Hastaroth είναι στη συγκεκριμένη φωτογραφία απλά μια μικρή προσθήκη. Προστατεύει και κτιριακές εγκαταστάσεις για τον ίδιο λόγο συνήθως σε αεροδρόμια που οι θέσεις στάθμευσης γειτνιάζουν με τα terminal και δεν ακολουθείται η διαδικασία του push back. Tέτοια ελληνικά παραδείγματα που μου έρχονται στο μυαλό τώρα είναι η Ρόδος και αν θυμάμαι καλά και η Σκιάθος.
Η επίσημη ονομασία αυτών στα αγγλικά είναι blast fences (πιο συχνά χρησιμοποιούμενη) ή και jet blast deflectors.
 
Και στο Δασκαλογιάννης Στα Χανιά είναι έτσι. Α/φοι παρκάρουν ούτε 100μ από τις πύλες και τα σημεία στάθμευσης των οχημάτων, οπότε και τα blast fences είναι απαραίτητα.
 
Και η Χίος μου έρχεται στο μυαλό με αντίστοιχες κατασκευές, αλλά κάτι με προβληματίζει:
Έχω καιρό να περάσω από Χίο, ή να χαζέψω το Διαγόρα οπότε μπορεί να θυμάμαι και λάθος... Η γωνία που σχηματίζουν αυτά τα deflectors, δεν σας φαίνεται σαν να είναι "ανάποδα"; Δεν μοιάζει σαν να ωθούν τα καυσαέρια προς τα κάτω, αντί προς τα πάνω (για λόγους εκτόνωσης); Δεν μπορώ να κάτσω να το σχεδιάζω τώρα, αλλά πάντα σκεφτόμουν πως αν ήταν για τα καυσαέρια, θα έπρεπε να ήταν βαλμένα "ανάποδα"...
 
Το παρακάτω κείμενο είναι από το wikipedia.

Jet blast deflectors began to appear at airports in the 1950s. Airports in the 1960s used jet blast deflectors with a height of 6 to 8 feet (1.8 to 2.4 m), but airports in the 1990s needed ones that were twice as high, and even up to 35 feet (11 m) high for jet airliners such as the McDonnell Douglas DC-10 and MD-11 with engines mounted in the tail above the fuselage. Airports often place their blast fences at the beginnings of runways, especially when roadways or structures are adjacent. Airports that are in dense urban areas often have blast fences between taxiways and airport borders. Jet blast deflectors usually direct exhaust gases upward However, a low-pressure zone can form behind the blast fence, causing ambient air and debris to be drawn upward with the jet exhaust, and hot, toxic gases to circulate behind the blast fence. Jet blast deflectors have been designed to counteract this problem by using multiple panels and various angles, and by using slotted panel surfaces.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_blast_deflector

Αυτό στην φωτογραφία το παρατήρησα και εγώ. Θα υπάρχει πιστεύω κάποια λογική πίσω από την τοποθέτηση τους. Δεν θέλω να πιστεύω ότι κατά λάθος τοποθετήθηκαν έτσι. Επειδή παρατηρώ αεροσκάφη και από τις 2 πλευρές των Blast Deflectors, υποθέτω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα το έχουν με τα αεροσκάφη που μετά από push back πρέπει να μετακινηθούν υπό την βοήθεια των κινητήρων, και γιαυτό είναι έτσι η τοποθέτηση, ώστε να προστατεύονται τα διάφορα αντικείμενα πίσω από τα deflectors, καθώς και άλλα αεροσκάφη παρκαρισμένα εκεί.
 
vassdel":yxjkt3tj said:
...Η γωνία που σχηματίζουν αυτά τα deflectors, δεν σας φαίνεται σαν να είναι "ανάποδα"; Δεν μοιάζει σαν να ωθούν τα καυσαέρια προς τα κάτω, αντί προς τα πάνω (για λόγους εκτόνωσης);...
Τα deflectors της φωτογραφίας (http://img851.imageshack.us/img851/3758/p7240028d.jpg) χρησιμεύουν για την εκτόνωση των καυσαερίων των αεροσκαφών που φαίνονται στο βάθος.
 
Πάντως ένα μικρό τμήμα πρός τα αριστερά τού εκτροπέα (μισο-κρύβεται από τον Νο.1 κινητήρα τού 340 απ'το οποίο ελήφθη η φωτογραφία) έχει κλίση αντίθετη απ'τό δεξί τμήμα,ώστε να προστατεύη και το...βάθος όπου βρίσκονται τα άλλα αεροπλάνα,από τα καυσαέρια τού συγκεκριμένου (σε περίπτωση που θα στρίψη δεξιά).
 
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ DASH 8

Παιδιά μια ερώτηση θα ήθελα να εκφράσω.Στα dash 8 100 400 της ΟΑ αλλά φαντάζομαι και σε όλα στο κόσμο,τα κόκκινα φώτα που φέρουν (υποθέτω τα bcn lights) δεν αναβοσβήνουν αλλα μοιάζουν να περιστρέφονται σαν σειρήνες.Πώς λέγονται λοιπόν?
 
Top