Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
ότι περιστρέφεται λέγεται beacon. Τα παλαιότερα αεροσκάφη τα είχαν κατά κόρον...
Ότι αναβοσβήνει λέγεται strobe. Απλά έχει μείνει η ονομασία beacon από τα παλαιότερα αεροπλάνα και έχει επικρατήσει ως σήμερα.
 
Γιώργο, φαντάζομαι πως εννοεί τα anti-collision lights.
Αντιγράφω από wikipedia:
The LED anti-collision light refers primarily to a flashing LED light assembly installed on the upper and lower fuselage of aircraft. Historically, this item employed rotating incandescent bulbs or flashing xenon flashtubes in order to meet the Federal Aviation Administration requirement for 400 candela output.
Με bold σημειώνω το σημείο όπου αναφέρεται πως μπορεί να είναι και περιστρεφόμενο το συγκεκριμένο φως.
 
μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι ακριβώς ειναι το engine surge? πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι κατά τη διάρκεια της πτήσης?
 
Σου παραθέτω την απάντηση από το βιβλίο "The jet engine" της Rolls Royce. Με bolt σου έχω επισημάνει την εξήγηση & με υπογράμμιση το γιατί είναι επικίνδυνο.

28. Each stage of a multi-stage compressor possesses certain airflow characteristics that are dissimilar from those of its neighbour; thus to design
a workable and efficient compressor, the characteristics of each stage must be carefully matched. This is a relatively simple process to implement for one set of conditions (design mass flow, pressure ratio and rotational speed), but is much more difficult when reasonable matching is to be retained with the compressor operating over a wide range of conditions such as an aircraft engine encounters.

29. If the operating conditions imposed upon the compressor blade departs too far from the design intention, breakdown of airflow and/or aerodynamically
induced vibration will occur. These phenomena may take one of two forms; the blades may stall because the angle of incidence of the air relative to the blade is too high (positive incidence stall) or too low (negative incidence stall). The former is a front stage problem at low speeds and the latter usually affects the rear stages at high speed, either can lead to blade vibration which can induce rapid destruction. If the engine demands a pressure rise from the compressor, which is higher than the blading can sustain, ’surge’ occurs. In this case there is an instantaneous breakdown of flow through the machine and the high pressure air in the combustion system is expelled forward through the compressor with a loud ’bang’ and a resultant loss of engine thrust.

Edit: Είχα βρει παλιότερα την παρακάτω φωτογραφία, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ από που. Για λόγους clopyrights δηλώνω πως δεν είναι δική μου.
 
Καλησπέρα...

Η απορία που έχω είναι για το πως πέρνουν το όνομα τους οι διάδρομοι στα αεροδρόμια.πχ 21,03,15...

Ευχαριστώ. :D
 
Ο αριθμος του διαδρομου ειναι το heading του χωρις το τελευταιο ψηφιο.
Πχ αν ενας διαδρομος εχει heading 166 τοτε θα εχει αριθμο 16, αν εχει 027 τοτε θα εχει αριθμο 02, αν εχει 265 θα εχει 26 κτλ.
Αν το αεροδρομιο εχει παραλληλους διαδρομους τοτε αυτοι θα παρουν και ενα αναγνωριστικο αναλογα με την μερια τους.
πχ αν εχει δυο διαδρομους με heading 143 τοτε ο ενας θα γινει 14L (εκ του left) και ο αλλος 14R ( εκ του right).
Αν εχει και τριτο τοτε ο μεσαιος θα γινει 14C (εκ του center).
Αν τωρα εχει και τεταρτο παραλληλο τοτε δεν γνωριζω χα χα χα :lol:
Οπως καταλαβαινεις αν ερχεσαι απο την αλλη μερια του διαδρομου τα παντα αντιστρεφωνται. Πχ ο 330 (τουτεστιν 33) γινεται 150 (τουτεστιν 15), ο right γινεται left κτλ. Μονο ο center παραμενει center προφανως.
 
Από τον προσανατολισμό τους. Ο αριθμός είναι οι μοίρες χωρίς το τελευταίο 0 και το γράμμα που ακολουθεί χαρακτηρίζει τους διαδρόμους ίδιου προσανατολισμού όταν είναι περισσότεροι από 2 (L=Left, R= Right C= Center) πχ το ΕΛ ΒΕΝ έχει τους 03L/21R και τους αντίστοιχους 03R/21L. Δηλαδή υπάρχουν 2 διάδρομοι με προσανατολισμό 30 μοιρών ο δεξιός κι ο αριστερός. Το Schiphol έχει τους 18R/36L , 18L/36R κι επειδή υπάρχει και 3ος με το ίδιο προσανατολισμό ονομάζεται 18C/36C.

ΥΓ. Πρόλαβε και πόσταρε άλλος πριν από μενα, οπότε αν θετε σβήστε το.
 
από panagios την Σήμερα, 20:20
Ο αριθμος του διαδρομου ειναι το heading του χωρις το τελευταιο ψηφιο.
Πχ αν ενας διαδρομος εχει heading 166 τοτε θα εχει αριθμο 16, αν εχει 027 τοτε θα εχει αριθμο 02, αν εχει 265 θα εχει 26 κτλ

Άμα δεν κάνω λάθος ένα διάδρομο με μαγνητική κατεύθυνση 166 μοίρες θα αριθμηθεί ως 17 και όχι 16. Είναι πάντα βάση μαγνητικής κατεύθυνσης και ανά κάποια χρόνια, όποτε μετακινείται ο μαγνητικός βορράς ώστε η απόκλιση να είναι πάνω από 5 μοίρες, αλλάζει το νούμερο του διαδρόμου.

Εαν είναι 4 παράλληλοι διάδρομοι, ας πούμε με κατεύθυνση 170 μοίρες, τότε οι δυο αριστεροί θα ονομαστούν 17L και 17R, και οι δυο δεξιοί 18L και 18R αντίστοιχα, και ας πέφτουν έξω πάνω από 5 μοίρες.
 
Χμμμ...
Αρα ειναι στρογγυλοποιηση και οχι απλο κοψιμο του τελευταιου ψηφιου...
Ευχαριστω για την διορθωση.
Καλα, υπαρχει αεροδρομιο με παραπανω απο τρεις παραλληλους διαδρομους?
 
CDG και πολλά άλλα.ειδικά στην Αμερίκη γίνεται χαμός
 
Top