Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Στο topic για το Α380 γράφτηκε το παρακάτω:
SkyHawk":1f0j38j0 said:
Μου εχει κανει φοβερη εντυπωση διοτι απο οσο γνωριζω απογορευται η απο δεξια χρηση των εξοδων απλα για επιβηβαση αποβηβαση.


Για ποιό λόγο δεν επιτρέπεται?
 
Διοτι στο εδαφος η δεξια πλευρα του αεροπλανου ειναι η service πλευρα δλδ καυσιμα catering κλπ και ειναι επικινδυνο να υπαρχουν και επιβατες. Επισης κατι εχει να κανει και με το evacuation dld ενω μπαινουν οι πειβατες απο την μι πλεωρα κατι συμβει να μην βγαινουν απο την πλευρα που μπηκαν διοτι αλλοι θα μπαινουν αλλοι θα βγαινουν θα γινει πανικος καλυτερα να υπαρχει μια μονο πλευρα που μπαινουν και μια που βγαινουν κατι τετοιο απο οτι ξερω απο τα βιβλια διοτι δεν εχω δουλεψει ποτε με επιβατες.
 
SkyHawk":1it4zed1 said:
Διοτι στο εδαφος η δεξια πλευρα του αεροπλανου ειναι η service πλευρα δλδ καυσιμα catering κλπ και ειναι επικινδυνο να υπαρχουν και επιβατες. Επισης κατι εχει να κανει και με το evacuation dld ενω μπαινουν οι πειβατες απο την μι πλεωρα κατι συμβει να μην βγαινουν απο την πλευρα που μπηκαν διοτι αλλοι θα μπαινουν αλλοι θα βγαινουν θα γινει πανικος καλυτερα να υπαρχει μια μονο πλευρα που μπαινουν και μια που βγαινουν κατι τετοιο απο οτι ξερω απο τα βιβλια διοτι δεν εχω δουλεψει ποτε με επιβατες.

Να συμπηρωσω τον skyhawk με το οτι ο λογος που η δεξια πλευρα ειναι η servicing side, ειναι γιατι οι cargo doors ολων των αεροσκαφων βρισκονται στα δεξια. Οσον αφορα το θεμα της εκκενωσης, αν χρειαστει (κατα τη διαρκεια του turn adound παντα), οι επιβατες θα βγουν απο αριστερα, γιατι αν εκκενωσουν ΚΑΙ απο δεξια θα συναντησουνμηχανηματα φορτωσης, τρακτερ, ενα φλεγομενο bowser, και πολλα αλλα ευχαριστα... Γι αυτο ο γενικος κανονας λεει "επιβατες απο αριστερα - ολα τα αλλα απο δεξια".
 
Για ποιό λόγο όταν πετάμε μακρυά προς ανατολή χρειαζόμαστε λιγότερο χρόνο για να φτάσουμε σε σχέση με το χρόνο που χρειαζόμαστε όταν επιστρέφουμε προς τη δύση?
(Εννοείται ότι μιλάμε για ίδιους τύπους αεροπλάνων)

π.χ.:

Flight: 42
Departs Athens (ATH) 17 March 14:20 Arrives
Bahrain (BAH) 17 March 19:05 Notes
Cabin class: Business
Meal: Lunch
Distance: 2833 km
Stops: non-stop
Flight Time: 3:45
Airbus A320


Flight: 150
Departs Bahrain (BAH) 18 March (Next day) 0:40
Arrives Bangkok, Thailand (BKK) 18 March (Next day) 11:10
Notes
Cabin class: Business
Meal: Breakfast
Distance: 5367 km
Stops: non-stop
Flight Time: 6:30
Airbus A340-300


-----------------------------------------------------------------------------------


Flight: 151
Departs Bangkok, Thailand (BKK) 16 April 15:45
Arrives Bahrain (BAH) 16 April 18:45
Notes
Cabin class: Business
Meal: Dinner
Distance: 5367 km
Stops: non-stop
Flight Time: 7:00
Airbus A340-300

Flight: 41
Departs Bahrain (BAH) 17 April 9:45
Arrives Athens (ATH) 17 April 14:05
Notes
Cabin class: Business
Meal: Breakfast
Distance: 2833 km
Stops: non-stop
Flight Time: 4:20
Airbus A320
 
Η απάντηση είναι ΝΑΙ!Σε long haul πτήσεις μόνο,επειδή όταν πηγαίνεις προς Ανατολή κινείσαι σύμφωνα με την τροχιά της γης,σου παίρνει πιο πολλή ώρα για να φτάσεις(πχ ΒΚΚ 9:30 ωρες).Αντίθετα,όταν γυρίζεις,επειδή ο προορισμός σου "έρχεται" προς τα εσένα,φτάνεις πιο γρήγορα(ΒΚΚ-ΑΤΗ 8:45 ωρες)[παντα με 773 :wink: ]

thats all :wink:
 
Ναι αλλά αν δεις το παράδειγμα που έδωσα παραπάνω θα παρατηρήσεις ότι συμβαίνει το αντίθετο.

Η GF δίνει
προς ανατολή:
ΑΤΗ-ΒΑΗ σε 3 ώρες και 45 λεπτά & ΒΑΗ-ΒΚΚ σε 6 ώρες και 30 λεπτά

ενώ προς δύση:
ΒΚΚ-ΒΑΗ σε 7 ώρες & ΒΑΗ-ΑΤΗ σε 4 ώρες και 20 λεπτά.

:shock: :shock: :shock:
 
ΙΒΑΝ,ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ, ΣΟΒΑΡΕΨΟΥ

Στη διαφορα ωρας οφειλεται. Αν οι ωρες που βλεπεις στο εκαστοτε timetable ειναι local, προκυπτουν αυτες οι διαφορες. Ο χρονος πτησης δεν αλλαζει.
 
επίσης έχει να κάνει και με την θέση του αεροχείμαρου (jet stream) στο ύψος του οποίου κινούνται τα αεροπλάνα και στον οποίο επικρατούν άνεμοι κοντά στους 100 κόμβους με διεύθυνση από ΔΒΔ προς ΑΝΑ στην περιοχή βόρειας Αμερικής-Ατλαντικού-Ευρώπης.
 
Η φορά της γης δεν παίζει κανένα ρολο, ούτε η διαφορά ώρας. Αλλωστε το λεει ξεκάθαρα: Flight time.

Το Jet Stream και μονο οφείλεται για αυτές τις διαφορές. Είναι ένα γνωστό φαινόμενο που ουσιαστικά έχει να κάνει με μεγάλης έντασης αέρα σε μεγάλο υψόμετρο που φυσάει πάντα από τα Δυτικά προς τα Ανατολικά και οφείλεται στη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των Πόλων της γης και του Ισημερινου. Είναι και η αιτία -αν έχετε παρατηρήσει τους μετεωρολογικούς χάρτες- που ο καιρός και τα σύννεφα κινούνται πάντα από τα Δυτικά προς τα Ανατολικά.

Ουσιαστικα όταν το αεροπλάνο είναι εκεί ψηλά η ταχύτητα του προκύπτει από τη διαφορά της απόλυτης ταχύτητας του και της ταχύτητας του αέρα που το περιβάλλει. Έτσι, όταν κινείται από τα Δυτικά προς τα Ανατολικά, η ταχύτητα του προστίθεται σε αυτη του Jet Stream και πηγαίνει πιο γρήγορα σε σχέση με τη γη, ενώ στην αντίστροφη περίπτωση πηγαίνει πιο αργά σε σχέση με τη γη, αφού οι δύο ταχύτητες αφαιρούνται. Φυσικά η ταχύτητα του σε σχέση με τον αέρα που το περιβάλλει είναι πάντα η ίδια.
 
Όντως το φαινόμενο ωφείλεται στα jet streams και ειδικά στο subtropical jet το οποίο κινείται από τα δυτικά προς τα ανατολικά. Γι' αυτό και ο χρόνος ταξιδίου είναι μεγαλύτερος όταν ταξιδεύουμε με δυτική πορεία. Η groundspeed του αεροσκάφους (nautical ground miles/hour) είναι μικρότερη γιατί υπάρχει headwind και συνεπώς "καθυστερούμε να φτάσουμε"!
Το αντίθετο ισχύει για πτήσεις με ανατολική πορεία.




Υ.Γ. Φίλε ivan έγραψες!!! Μου έφτιαξες το απόγευμα!!!

Υ.Γ Με όλο το σεβασμό και επειδή από τα λάθη μας μαθαίνουμε πάντα, να σου πω ότι το αεροπλάνο πετάει εντός της γήινης ατμόσφαιρας και επομένως περιστρέφεται και αυτό μαζί με τη γη. Οπότε άτοπος ο ισχυρισμός!
 
Top