alex, δεν πιστεύω ότι η ΟΑ έχει ξεχάσει τον Ωνάση. Ακριβώς το αντίθετο μάλιστα. Στα περισσότερα γραφεία τους έχουν τη φωτογραφία του και μάλιστα στο γραφείο του προέδρου της ΟΑ υπάρχει σε περίοπτη θέση φωτογραφία του ιδρυτή της εταιρίας, που φαίνεται σε κάθε φωτογράφηση του κάθε προέδρου (βλέπε χαρακτηριστικά τη φωτογραφία από την υπογραφή της σύμβασης με την Gulf Air).
Ας μην ξεχνάμε, πάντως, ότι ο Ωνάσης ήταν πάνω από όλα ένας πολύ πετυχημένος επιχειρηματίας, πολύ σκληρός διαπραγματευτής με το κράτος και πολύ καλός στις δημόσιες σχέσεις.
Ωφέλησε την ΟΑ, κάνοντας γνωστό το όνομά της σε όλο τον κόσμο και επεκτείνοντας σημαντικά το δίκτυό της. Όμως, ο Ωνάσης ξόδεψε ελάχιστα χρήματα για την εταιρία, καθώς η Ολυμπιακή του
παραχωρήθηκε από το κράτος το '56 και μάλιστα με το προνόμιο να μην πληρώνει φόρους στο κράτος, παρά μόνο ένα πάγιο ποσό επί των εσόδων

Ο Ωνάσης, βέβαια, κατάφερνε να παρουσιάζει την εταιρία ελλειματική, εφόσον είχε συστήσει μια εταιρία στον Παναμά που νοίκιαζε τα αεροπλάνα στην ΟΑ με πολύ υψηλές τιμές (κάτι αντίστοιχο πήγε νομίζω να κάνει και ο Θ. Λιακουνάκος της Axon όταν ήθελε να αγοράσει την ΟΑ...), χρέωνε στα έξοδα της ΟΑ τις προσωπικές και οικογενειακές του δαπάνες κ.λ.π.
Το 1974 ο Ωνάσης ζήτησε 45 εκατομμύρια δολλάρια από το ελληνικό κράτος ως επιδότηση λόγω της τότε πετρελαϊκής κρίσης, τα οποία δεν του δώθηκαν. Έτσι, εξανάγκασε σε παραίτηση το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΑ και η τότε κυβέρνηση όρισε άλλη διοίκηση. Ο Ωνάσης πρόσβαλε τη σύμβαση με το κράτος, άρχισαν οι διαπραγματεύσεις εξαγοράς και βρέθηκε τελικά να παίρνει και χρήματα ως "τίμημα εξαγοράς της Ολυμπιακής από το κράτος", χωρίς ο ίδιος να έχει επενδύσει και πολλά χρήματα

Και μάλιστα, η ακίνητη περιουσία της ΟΑ εκτός των ορίων του αεροδρομίου έμεινε λίγο-πολύ στα χέρια του (ουρανοξύστης Olympic Towers στη 5th Avenue της Νέας Υόρκης, Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο κ.λ.π. ... )
Το ενδιαφέρον στην υπόθεση της αλλαγής ιδιοκτησίας της Ολυμπιακής, είναι ότι το 1974 φαίνεται πως εκδήλωσαν ενδιαφέρον (μάλλον ανεπίσημο) για την εξαγορά της ΟΑ κάποιες μεγάλες αεροπορικές εταιρίες (μεταξύ άλλων η British Airways και η KLM), αλλά αυτό δεν προχώρησε, γιατί η τότε κυβέρνηση έκρινε πως δεν έπρεπε να πουληθεί σε ξένους ο "εθνικός αερομεταφορέας".
Αυτά -μεταξύ άλλων- αναφέρθηκαν σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπομπή ("Οι φάκελοι") που είχε προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση (στο Mega) το χειμώνα που πέρασε. Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις είναι χρήσιμο το video...