Γιατί έγινε η ΟΑ κρατική εταιρία το 1974;

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
A

Anonymous

Guest
mehri tora iksera, oti o onassis harise tin OA sto elliniko dimosio / stous ellines pou agapose meta apo ena dystima sto opio sktothike o gios tou alexandros.

prosfata akousa omos mia alli istoria: to oti o onassis anagastike na dosei tin OA sto kratos (diktatoria ?) kathos malose me tin tote kybernisi logo tou stolou. i kybernisi zitouse apo ton onassi tin ananeosi tou „paleou stolou“, kati pou arnithike o onassis.
 
Auto pou exo akousei einai oti logo tis petrelaikis krisis i O.A exane polla xrimata kai o Onassis ithele na tin ksefortothei....o thanatos tou giou tou itan allo ena stoixeio pou ton "ediokse" apo tin aeoporia....Etsi loipon ousiastika ekviase to kratos na tin "agorasei" kathos an den kano lathos tin "ekleise" gia ena xroniko diastima...Auta.
 
Ένα πολύ καλό άρθρο (και πάρα πολύ μεγάλο :!: ) σχετικά με τη πτώση και το θάνατο του Αλέξανδρου Ωνάση!!!

Αξίζει να το διαβάσετε :idea:

κάνε κλικ εδώ :wink:
 
einai megalo alla aksizi.
O Aristotelis Onassis pethane piseuontas oti i CIA skotose ton Alexandro. Meriki alli lene oti o monos logos pou panteftike tin Tzaki Kennedy eitan epidi eithele na thiksi tous amerikanous me tous opious eihe mpleksi ekini tin epohi.


Ama kanis skefti ti ola ginan se autin tin oikogenia, kalytera na mino "ftohos"

Krima gia enan megalo megalo Ellina.................

..................... pou i eteria pou idrise, den dini oute se ena aeroplano tis to onoma tou. Isos ne eine etsi kalytera. Ama o Onassis tha eblepe pos katantise i megali OA tou..........
 
alex, δεν πιστεύω ότι η ΟΑ έχει ξεχάσει τον Ωνάση. Ακριβώς το αντίθετο μάλιστα. Στα περισσότερα γραφεία τους έχουν τη φωτογραφία του και μάλιστα στο γραφείο του προέδρου της ΟΑ υπάρχει σε περίοπτη θέση φωτογραφία του ιδρυτή της εταιρίας, που φαίνεται σε κάθε φωτογράφηση του κάθε προέδρου (βλέπε χαρακτηριστικά τη φωτογραφία από την υπογραφή της σύμβασης με την Gulf Air).

Ας μην ξεχνάμε, πάντως, ότι ο Ωνάσης ήταν πάνω από όλα ένας πολύ πετυχημένος επιχειρηματίας, πολύ σκληρός διαπραγματευτής με το κράτος και πολύ καλός στις δημόσιες σχέσεις. Ωφέλησε την ΟΑ, κάνοντας γνωστό το όνομά της σε όλο τον κόσμο και επεκτείνοντας σημαντικά το δίκτυό της. Όμως, ο Ωνάσης ξόδεψε ελάχιστα χρήματα για την εταιρία, καθώς η Ολυμπιακή του παραχωρήθηκε από το κράτος το '56 και μάλιστα με το προνόμιο να μην πληρώνει φόρους στο κράτος, παρά μόνο ένα πάγιο ποσό επί των εσόδων :!: Ο Ωνάσης, βέβαια, κατάφερνε να παρουσιάζει την εταιρία ελλειματική, εφόσον είχε συστήσει μια εταιρία στον Παναμά που νοίκιαζε τα αεροπλάνα στην ΟΑ με πολύ υψηλές τιμές (κάτι αντίστοιχο πήγε νομίζω να κάνει και ο Θ. Λιακουνάκος της Axon όταν ήθελε να αγοράσει την ΟΑ...), χρέωνε στα έξοδα της ΟΑ τις προσωπικές και οικογενειακές του δαπάνες κ.λ.π.

Το 1974 ο Ωνάσης ζήτησε 45 εκατομμύρια δολλάρια από το ελληνικό κράτος ως επιδότηση λόγω της τότε πετρελαϊκής κρίσης, τα οποία δεν του δώθηκαν. Έτσι, εξανάγκασε σε παραίτηση το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΑ και η τότε κυβέρνηση όρισε άλλη διοίκηση. Ο Ωνάσης πρόσβαλε τη σύμβαση με το κράτος, άρχισαν οι διαπραγματεύσεις εξαγοράς και βρέθηκε τελικά να παίρνει και χρήματα ως "τίμημα εξαγοράς της Ολυμπιακής από το κράτος", χωρίς ο ίδιος να έχει επενδύσει και πολλά χρήματα :!: Και μάλιστα, η ακίνητη περιουσία της ΟΑ εκτός των ορίων του αεροδρομίου έμεινε λίγο-πολύ στα χέρια του (ουρανοξύστης Olympic Towers στη 5th Avenue της Νέας Υόρκης, Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο κ.λ.π. ... )

Το ενδιαφέρον στην υπόθεση της αλλαγής ιδιοκτησίας της Ολυμπιακής, είναι ότι το 1974 φαίνεται πως εκδήλωσαν ενδιαφέρον (μάλλον ανεπίσημο) για την εξαγορά της ΟΑ κάποιες μεγάλες αεροπορικές εταιρίες (μεταξύ άλλων η British Airways και η KLM), αλλά αυτό δεν προχώρησε, γιατί η τότε κυβέρνηση έκρινε πως δεν έπρεπε να πουληθεί σε ξένους ο "εθνικός αερομεταφορέας".

Αυτά -μεταξύ άλλων- αναφέρθηκαν σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπομπή ("Οι φάκελοι") που είχε προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση (στο Mega) το χειμώνα που πέρασε. Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις είναι χρήσιμο το video...
 
prota polla giorgo, na se euharistiso gia ta endiaferon styshia pou mas edoses, ta opia rihnoun ena allo fos se autin tin istora. isos na einai auti i alithini istoria peri tis kratikopiisis tis OA

eiparhoun omos merika stihia ta opia me parakseneuoun:

les oti o Onassis den ksodepse polla lefta gia tin OA: kiomos, i proti douleia pou ekane eitan i anabathmisi tou stolou me DC-6 kai Comet. O stolos eitan gia ekines tis epohes poly mondernos ( edo na po oti kata tin „epohi Onassi“ o stolos eitan panta poly mondernos- kai ohi idietera ftinos).

Afou i OA eihe ena dioikitiko symboulio: den mporouse auto na pi oti i idrisi eterias sto panama einai apati pros to elliniko kratos (PS: O onassis eihe polles eteries edreuon ston panama). Edo pisteuo aploustata oti to elliniko kratos den eihe endiaferon na zitisi lefta apo ton Onassi.

Les oti o Olympic Towers anike stin perousia tis Olympiakis. Auto pou gnorizo ego einai oti anike ston prosopika ston Onassi, kai meta metaferthike san periousiako stihio sto idrima „Alexandros Onassis“.

To „Onassio Kardiohirourgiko Kendro“ htistike stis arhes tis dekaetias tou 90. Edo pera den katalabeno ti shesei ehei auto me tin OA.
 
alex, δυστυχώς δεν έχω σίγουρες απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που πιθανόν δημιουργούνται από όλα αυτά που ανέφερα παραπάνω. Απλώς παρέθεσα τις απόψεις που ακούστηκαν στην εκπομπή και οι οποίες απομυθοποίησαν σε ένα βαθμό το ρόλο του Ωνάση, γιατί πιστεύω ότι πρέπει να ακουστούν και αυτές, μια που ανοίξαμε το θέμα. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της εκπομπής αυτής, δεν ακούστηκε καμία άποψη που να αναιρεί τα παραπάνω. Βέβαια, κανείς δεν αμφισβητεί ότι ο Ωνάσης συντέλεσε σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη και στη δημιουργία της πολύ καλής εικόνας της ΟΑ εκείνη την εποχή και σίγουρα η εταιρία του οφείλει πολλά :!:

Σχετικά με τα ερωτήματα που θέτεις, οι υποθέσεις που κάνω είναι οι εξής:
1. Ο "Olympic Tower" ανήκε στην περιουσία της ΟΑ και πέρασε στα χέρια του Ωνάση όταν η εταιρία έγινε κρατική. Μετά πέρασε στο ίδρυμα...
2. Στην ΟΑ ανήκε το οικόπεδο που βρίσκεται το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο πριν γίνει αυτή κρατική εταιρία
3.Υποθέτω ότι κανένα διοικητικό συμβούλιο (το οποίο διοριζόταν από τον Ωνάση) δε θα είχε το...θράσος να πάει κόντρα στον έλληνα κροίσο :!: και να τον καταγγείλει για την όποια παρατυπία ίσως έκανε στην ΟΑ
4.Σε σχέση με το στόλο (και άλλες δαπάνες), όντως δημιούργησε ένα σύγχρονο στόλο, αλλά τα χρήματα που ξόδεψε για τις όποιες επενδύσεις, τα έλαβε πίσω από τα πραγματικά κέρδη της ΟΑ, τα οποία ποτέ δεν έγιναν γνωστά. Άλλωστε, κανείς δεν έλεγχε το αν τηρούνται (σωστά) τα λογιστικά βιβλία στην εταιρία και η ΟΑ φαινόταν να έχει οριακά κέρδη ή να είναι ζημιογόνος, ώστε να μην πληρώνει φορολογία στο κράτος...

Επαναλαμβάνω ότι τα παραπάνω είναι απλά υποθέσεις, καθώς δεν μπορώ να ξέρω ποια είναι ακριβώς η αλήθεια...

Αυτά προς το παρόν.

Υ.Γ. Τις επόμενες μέρες θα είμαι εκτός Αθηνών και μάλλον δε θα μπορέσω να συμμετέχω στις ενδιαφέρουσες συζητήσεις του forum. Ίσως, λοιπόν, να αργήσω να απαντήσω σε αυτό το θέμα. Θα επανέλθω όμως...
 
mia pou piasame ta peri perousiakon
ematha ta elshs
h oa eixe ( den nomizo na exei akoma ) mia souita sto hotel megalh bretania sthn athina gia epitimous kalesmenous , mai seira apo ksenodoxeia me thn onomasia olympic kai ena soro alla ta opoia den thymame . apo oti ksero apo auta den emeinan tipota .
malista auta ta shzhtousa me enan kathighth mou o opoios htan boss sthn oa se merikous stathmous . dysttyxos logo kalokairiou den ton blepo . pantos an ton do tha sas pliriforiso katallhlos gia auto to thema . aplos tora exo ksexasei kapoia sovara stoixeia mallon . :oops: :oops: :oops:

e ti na kano ? ena myalo einai auto :D 8)
tasosssssssss
 
Re:

George":2x1xump5 said:
4.Σε σχέση με το στόλο (και άλλες δαπάνες), όντως δημιούργησε ένα σύγχρονο στόλο, αλλά τα χρήματα που ξόδεψε για τις όποιες επενδύσεις, τα έλαβε πίσω από τα πραγματικά κέρδη της ΟΑ, τα οποία ποτέ δεν έγιναν γνωστά. Άλλωστε, κανείς δεν έλεγχε το αν τηρούνται (σωστά) τα λογιστικά βιβλία στην εταιρία και η ΟΑ φαινόταν να έχει οριακά κέρδη ή να είναι ζημιογόνος, ώστε να μην πληρώνει φορολογία στο κράτος...
Ξεθάβω αυτό το παλιό θέμα για να πω οτί αυτό που λέγεται, οτί η Ολυμπιακή επί Ωνάσση είχε σύγχρονο στόλο, είναι μάλλον ανακριβές. Δηλαδή:
1 Ο Ωνάσσης δεν απέσυρε ποτέ τα DC-3 από την Ολυμπιακή. Ενδεικτικά το 1970, ήταν 25-30 χρονών και πολύ πίσω τεχνολογικά.
2 Τα DC-6B, τα οποία απέκτησε η Ολυμπιακή μεταξύ των ετών 1957-1959 η πρώτη παρτίδα και 1964-1968 η δεύτερη, σίγουρα δεν ήταν ότι πιο σύγχρονο υπήρχε (Bristol Brittania, Vickers Viscount και μετά το 1959-61 Lockheed Electra και Vickers Vanguard).
3 Ούτε και τα DH Comet ήταν ότι καλύτερο. Τότε οι αιχμές του δόρατος ήσαν τα DC-8 και Β707.
4 Η καραμέλα που ακούγεται οτί η Ολυμπιακή ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ένταξαν το Β747 σε υπηρεσία είναι εντελώς λάθος. Η Ολυμπιακή ενέταξε το 747 σε υπηρεσία το 1973, τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη παράδοσή του, ενώ ήταν η τελευταία ευρωπαϊκή εταιρεία που το παρέλαβε.
 
Ωστόσο,θυμάμαι οτι περίπου στίς αρχές τής δεκαετίας τού '70 ήταν που ο Ωνάσης έφερε τά 707 καί τά 727 στήν ΟΑ (έφερε επίσης τά 720,που όμως ήταν β' χέρι,από την Northwest Orient).

Τά Comet δέν θυμάμαι να τά είχε κρατήσει γιά μεγάλο χρονικό διάστημα η ΟΑ.

Πάντως,αυτό που παραχωρήθηκε στόν Ωνάση ΔΕΝ ήταν η ΟΑ,αλλά η ΤΑΕ (Τεχνικαί Αεροπορικαί Επιχειρήσεις,την οποία οι σκωπτικοί Ελληνες αποκαλούσαν "Τρελλοί Ανεβήτε Επάνω" -εννοώντας τά πεπαλαιωμένα DC3).O Ωνάσης ήταν αυτός που την μετωνόμασε Ολυμπιακή,επιδιώκοντας νά τό συνδέση αυτό μέ πιθανή ανάληψη τών Ολυμπιακών αγώνων από την Ελλάδα κάποια στιγμή.

Ασφαλώς επίσης καί τά DC6 (που "έπεφταν σάν τίς μύγες",όπως ελέγετο τότε) δέν ήταν ό,τι πιό σύγχρονο,άν σκεφτή κανείς οτι ήδη υπήρχαν turboprop από τά τέλη τής δεκαετίας τού '50-η ΟΑ πήρε τά -αποδειχθέντα τελικώς ψιλοπροβληματικά- γιαπωνέζικα YS-11 στίς αρχές τής δεκαετίας τού '70 (θυμάμαι πτήση μου μέ ένα τέτοιο στην Χίο,όπου μάλιστα είχα εντυπωσιαστεί θετικά από τον μειωμένο θόρυβο και από την ύπαρξη θήκης γιά τό ποτηράκι τής πορτοκαλάδας,στό χερούλι τού καθίσματος..)

Γιά το 747 δέν ξέρω άν ήταν η τελευταία ευρωπαϊκή εταιρεία που τό πήρε,πάντως τέσσερα χρόνια από τό launch του δέν είναι και "αργά" ώστε να μήν θεωρήσαι "από τους πρώτους",ειδικά σ'έναν τέτοιο τύπο που γιά τά δεδομένα τής εποχής ήταν επαναστατικός.Καί μήν ξεχνάμε οτι επρόκειτο γιά τό 747-200,ήτοι το πιό "upgraded" μοντέλο τής εποχής (όταν η TWA π.χ. έφερνε στήν Αθήνα τά 100ρια της...)
 
Top