Επειδή το χειρότερο σε ένα φόρουμ είναι όταν ένας θέλει να εμφανίζεται ως σχετικός χωρίς να είναι, και προκειμένου να αποκαταστήσουμε μερικά πράγματα που γράφονται τόσο εύκολα εδώ θέτω υπόψη τα ακόλουθα:
Class C περιοχή : Η είσοδος - υπέρπτηση έξοδος από την εναέρια περιοχή απαιτεί επικοινωνία με το ATC και παροχή άδειας διέλευσης, καθώς και άδειας είτε για προσγείωση είτε για απογείωση. Η προσγείωση και η απογείωση γίνεται από καθορισμένα σημεία που αναφέρει το ATC στον πιλότο και όχι όπου θέλει ο πιλότος.
Δηλαδή ακόμη και αν δεν υπάρχει ένδειξη με το H, το ελικόπτερο, ή το αεροσκάφος γενικής αεροπορίας θα σταθμεύσει στο σημείο που θα καθορίσει ο ελεγκτής και όχι αυτοβούλως ο πιλότος (δεν μιλάμε για τα αεροδρόμια αερολεσχών) αλλά για τα αεροδρόμια όπου φιλοξενούν και λοιπή κίνηση.
Επομένως να προσγειωθεί ένα ελικόπτεο δίπλα σε ένα αεροσκάφος που επιβιβάζει ή αποβιβάζει χωρίς άδεια του ελεγκτή δεν είναι δυντό .... δεν επιτρέπεται. Αν τώρα κάποιος παρά τους περιορισμούς το κάνει, τότε δεν μπορείς να το ορίσεις, όπως δεν μπορούσες να ορίσεις το κτύπημα στο ισραηλινό αεροσκάφος με μπαζούκας από τρομοκράτες στο αεροδρόμιο του Ελληνικού τα τέλη της δεκαετίας του 80 όπου οι δράστες βρισκόντουσαν έξω από το αεροδρόμιο!!
Στην Ελλάδα όλα τα αεροδρόμια είναι Class C
Class Ε, στην Αμερική και όπου αλλού προβλέπεται τέτοια περιοχή, για την είσοδο, έξοδο και υπέρπτηση αυτής δεν απαιτείται ούτε καν επικοινωνία με κάποιο ελεγκτή. Η είσοδος έξοδος, διέλευση, προσγείωση και απογείωση είναι απολύτως ελεύθερη και στην κρίση του πιλότου. Επομένως ναι, μπορεί να σηκωθεί από όποιο χωράφι ή από όποιο αεροδρόμιο που βρίσκεται σε αντίστοιχο χαρακτηρισμένο χώρο χωρίς την όποια επικοινωνία, τόσο απλά.
Τέλος υπάρχουν και άλλες κατηγορίες οι οποίες προβλέπουν συγκεκριμένους περιορισμούς ή ελευθερίες στην κίνηση των VFR πτήσεων.
Επομένως όχι δεν μπορεί ένα ελικόπτερο να προσγειωθεί σε ελληνικό αεροδρόμιο όπου θέλει χωρίς άδεια του ελεγκτή, ούτε μπορεί να σταθμεύσει σε σημείο που δεν θα υποδείξει ο ελεγκτής. Αυτό προς γνώση και για να μην λέει ο καθένας ότι θέλει.
Περαιτέρω σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια της Ελλάδας, όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση, απαγορεύεται και η υπέρπτηση από αυτά, τέτοια δε υπέρπτηση μπορεί να γίνει μόνο κατόπιν εξουσιοδότησης από τον Πύργο. Σε διαφορετική περίπτωση ο πιλότος είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τις συγκεκριμένες διαδρομές και τα συγκεκριμένα ανώτατα ή κατώτατα όρια πτήσεις για να περάσει την περιοχή του αεροδρομίου. Μια πτήση από το Τατόι για παράδειγμα προς την Μύκονο, δεν μπορεί να διέλθει πάνω από το LGAV γιατί οι σχεδιασμένες υποχρεωτικές πορείες θα το φέρουν από τον Αγ. Θωμά περίπου, Μαραθώνα, Λόφο και θα τον κατεβάσουν προς την Κέα μέσω Σουνίου, γεγονός που αυξάνει την πτήση κατά 40 περίπου λεπτά σε σχέση με την κανονική της διάρκεια.
Τέλος αν μας αρέσει να αναθεματίζουμε ότιδήποτε συμβαίνει με την λογική "πονάει κεφάλι-κόβει κεφάλι " αυτή είναι η πιο απλοϊκή και λανθασμένη μέθοδος αντιμετώπισης ενός προβλήματος. Επειδή ο Παλαιοκώστας ή ο Βλαστός ήθελαν να διαφύγουν με ελικόπτερο, και επειδή οι αρχές στην πρώτη περίπτωση ήταν παντελώς απροετοίμαστε δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να απαγορευτεί η πτήση ελικοπτέρων. Με την ίδια λογική σωρεί τρομοκρατικών ενεργειών και εγκληματικών ενεργειών (πολύ περισσοτέρων από την συγκεκριμένη απόδραση') έχουν γίνει με ιδιωτικά αυτοκίνητα. Άρα πρέπει να απαγορευθεί η κίνηση αυτοκινήτων γύρω από φυλακές, Δημόσιες Υπηρεσίες, Υπουργεία - Βουλή, Τράπεζες κτλ. Αντίστοιχα θα πρέπει να απαγορευθεί και η κυκολοφορία πεζών γιατί και αυτοί μπορεί να είναι ύποπτοι ως φέροντες όπλα.
Για να θυμηθούμε λίγο τι είπε και ο φιλόσοφος- πολιτικός και νομικός Ceasare Beccaria
"False is the idea of utility that sacrifices a thousand real advantages for one imaginary or trifling inconvenience; that would take fire from men because it burns, and water because one may drown in it; that it has no remedy for evils, except destruction..."