Super Puma

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με την ελληνική και κυπριακή πολεμική αεροπορία
Άβαταρ μέλους
makedonas
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5934
Εγγραφή: 06 Σεπ 2003, 14:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDM
Επικοινωνία:

Super Puma

Δημοσίευσηαπό makedonas » 09 Νοέμ 2003, 18:32

Ρε παιδια, πσαχνω να βρω καμμια καλη φωτο του Super Puma (της ΠΑ) και το μονο που βρημα ηταν αυτο εδω... :cry:

:arrow: http://www.planepictures.net/netshow.cgi?125571

Εχει κανεις σας καμμια αλλη προταση :?: :?:

Μερσι
0 x


Άβαταρ μέλους
phantomas
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 800
Εγγραφή: 28 Ιούλ 2003, 17:45
Τοποθεσία: Athens
x 1

Δημοσίευσηαπό phantomas » 10 Νοέμ 2003, 11:43

rikse mia matia sto album :D
0 x

Άβαταρ μέλους
makedonas
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5934
Εγγραφή: 06 Σεπ 2003, 14:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDM
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό makedonas » 10 Νοέμ 2003, 16:30

Merci...

Αλλα ειναι παρα πολυ μικρη φωτο.. :cry:

Πολυ θα ηθελα να μαθω ποιος μουτσος καθοριζει τα χρωματα των... :?
0 x

Άβαταρ μέλους
OA701
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 4079
Εγγραφή: 27 Απρ 2009, 22:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KTTS
x 104

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό OA701 » 02 Ιούλ 2009, 21:54

Μετά απο ένα SAU βρήκα που να εντάξω την ειδησούλα :mrgreen: ...

Η ελληνική κυβέρνηση συμφώνησε με τη Γαλλία για αγορά 15 νέων Super Puma αξίας 400 εκατ. Ευρώ
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1029474&lngDtrID=244

Χρειαζόμαστε τόσα? Vassdel?
0 x
"Well, opinions are like a$$holes. Everybody has one. "
Harold Francis Callahan


121.5
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 168
Εγγραφή: 14 Οκτ 2008, 17:36

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό 121.5 » 03 Ιούλ 2009, 00:18

Και λίγα είναι. Ποιές αεροπορίες αγοράζουν πια ένα τόσο παλιάς τεχνολογίας και υψηλής τιμής ελικόπτερο? Η πίεση για τη δημιουργία οργανικών θέσεων είναι πολύ μεγάλη και τα Super Puma είναι η πιο φτηνή λύση, έρχονται και εκλογές...(Εγώ δεν είμαι κακοήθης να μιλάω για μίζες χωρίς στοιχεία... Αν ήξερα κάτι θα πήγαινα στον εισαγγελέα).
Αλλού είναι το πρόβλημα. Οτι δεν βγαίνει και σε πολιτικό όπως πχ το Agusta 109 (άλλου ρόλου βέβαια αλλά είναι ελικόπτερο συνταξιουχικής καρριέρας). Oπότε πας εξερχόμενος πχ εκ της Πολεμικής Αεροπορίας (δεν ξέρουμε αν θα τα δώσουν όλα στην Πολεμική Αεροπορία ή θα πάρει και το Λιμενικό) πηγαίνοντας για δουλειά δηλ για χειριστής ελικοπτέρου ως συνταξιούχος, θα πρέπει να πληρώσει ο ίδιος ή το αφεντικό του την επί του τύπου εκπαίδευση. Για τους χειριστές λοιπόν που είναι στα πρόθυρα της εξόδου, άνθρακες ο θησαυρός!
0 x

Άβαταρ μέλους
vassdel
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1197
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 13:06
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 4

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό vassdel » 13 Ιούλ 2009, 12:59

121.5, δεν ξέρω ή δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς γράφεις/εννοείς/υπονοείς. Τέλος πάντων.
Στο θέμα μας.
Σύμφωνα με κανόνες ICAO, σύμφωνα με συνθήκες, με συμφωνίες κλπ, η Ελλάδα καλύπτει το ελληνικό FIR με συγκεκριμένο αριθμό μέσων έρευνας διάσωσης. Αυτή την στιγμή, η κάλυψη του χώρου γίνεται από 10 διαφορετικές τοποθεσίες - άρα με 10 ελικόπτερα.
Τα ελικόπτερα μπορούν να είναι διαφόρων προδιαγραφών/δυνατοτήτων και ως προς τον επιθυμητό τύπο ελικοπτέρου, ασχολούνται διάφορες επιτροπές για να καταλήξουν στον κάλλιστο τύπο για τα ελληνικά δεδομένα. Για διάφορους λόγους, ασχέτως αν συμφωνούμε ή όχι μαζί τους, η Ελλάδα φαίνεται πως επιλέγει το Super Puma. (προσωπικά και εν συντομία, θεωρώ πως αν πρέπει να έχουμε ΜΟΝΟ έναν τύπο ελικοπτέρου, για όλες τις δουλειές, για όλες τις συνθήκες και για όλα γενικώς, τότε καλά κάναν και το επέλεξαν. Είναι μεγάλο και ακριβό π.χ. για αεροδιακομιδές, αλλά άψογο για πτήση σε καιρό /end-offtopic).
Τώρα, όσον αφορά τον αριθμό:
10 ελικόπτερα σε υπηρεσία (και με μεγάλο φόρτο εργασίας) απαιτούν και υποστήριξη. Με πρόχειρο υπολογισμό θεωρώ πως χρειάζονται:
10 να είναι σε υπηρεσία.
3-4 να είναι στη mother base/bases για κάλυψη απαιτήσεων εκπαίδευσης νέων χειριστών/πληρωμάτων
3-4 να είναι εν ενεργεία για κάλυψη απαιτήσεων συντήρησης των ήδη υπαρχόντων πληρωμάτων.
2 να είναι standby για ανάληψη υπηρεσίας σε περίπτωση βλάβης ή VIP, ή σε έκτακτες ανάγκες με μεγάλες απαιτήσεις.
6-9 θα βρίσκονται εκτός ενεργείας σε διάφορα στάδια προγραμματισμένων ή απρογραμμάτιστων επισκευών (αισιόδοξος αριθμός με βάση τα όσα έχουμε δει ως τώρα).
Στο σύνολο έχουμε 24-29 ελικόπτερα να απαιτούνται για να καλυφθεί πλήρως το FIR με την ίδια, ή ελαφρώς καλύτερη κάλυψη από ότι ως τώρα, οπότε υπό αυτό το πρίσμα, η παραγγελία είναι σωστή.

Υ.Γ. Ωστόσο ελπίζω πριν να ολοκληρωθεί η παραλαβή του οποιουδήποτε τύπου ελικοπτέρου, να ληφθούν υπόψιν κάποιες διαδικαστικές ασημαντότητες:
:arrow: Τα ελικόπτερα κοστίζουν. Δεν μπορείς να αγοράζεις κάθε 5 χρόνια καινούρια. Ως εκ τούτου, πριν τα πάρεις και τα πετάξεις κάπου να φυλάνε υπηρεσία, αγόρασε με ασήμαντο (για το κράτος, όχι για μένα) κόστος ένα υπόστεγο να τα βάζεις μέσα.
:arrow: Οι χειριστές και τα πληρώματα δεν κοστίζουν. Αλλά είναι δύσκολο να έχεις πάντα πληθώρα από δαύτους. Οπότε, πριν στείλεις 15 νοματέους να σου φυλάξουν υπηρεσία στο Κάτω Πουρναράκι, βάλε τους μια τέντα να κρατάνε το κεφάλι τους στεγνό και σκιερό.
:arrow: Το air-condition στο Ε/Π κοστίζει κάμποσα ευρώ. Αν πάρεις 15, θα σου κάνουν και σκόντο. Σαν ποσό σκέτο ίσως να βγει πολύ, αλλά μέσα στο συνολικό κόστος αγοράς, ή σε αυτά τα ρημάδια τα αντισταθμιστικά οφέλη, χώστο μέσα να χαρείς. Αν κάποιος από τους αποφασίζοντες πιστεύει ότι είναι ανούσιο κόστος, την επόμενη φορά που θα πετάξει το ελικόπτερο μέρα, ας μπει μέσα για βόλτα. 2 ώρες να πετάξεις από Μάιο-Σεπτέμβριο και δεν μπορείς να να δεις από τον ιδρώτα. Με πανάκια και πετσετούλες.
1 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2153
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 322

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό flesland » 13 Ιούλ 2009, 19:24

Κάποια ερωτήματα ακόμα:

γιατί η Eurocopter δεν έχει ανακοινώσει τίποτα?
σε τι ρόλους θα χρησημοποιηθούν (γινόταν φασαρία για την έλλειψη πυροσβεστικών ή όλα μέσα)?
Σκοπεύει η Ελλάδα να πληρώσει τα ΝΗ90 (άρα κ να τα παραλάβει) ή τα Super Puma είναι αντικατάσταση τους (στον medevac ρόλο)?
Η λύση Super Puma είναι προσωρινή μέχρι να αλλάξει κυβέρνηση κ να παραλάβουν τα ΝΗ90 ή αποφάσισαν ότι ο τύπος τους καλύπτει μακροπρόθεσμα?
0 x


Άβαταρ μέλους
vassdel
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1197
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 13:06
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 4

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό vassdel » 13 Ιούλ 2009, 19:52

H όλη υπόθεση έχει να κάνει με την αντικατάσταση των -γερασμένων είναι αλήθεια- ΑΒ-205 (UH-1H) της ΠΑ, σε ρόλο έρευνας-διάσωσης (αλλά και με οψιόν χρήσης τους σε "βοηθητικές" αποστολές, όπως αεροδιακομιδές, επιτήρηση, μεταφορές, VIP, κλπ., μια υπόθεση για την οποία ακούω περίπου 4 χρόνια τώρα. Την είδα και πριν από κάμποσο καιρό σε άλλα site, αλλά επειδή το είχα ξαναακούσει, δεν το ανέφερα στο φόρουμ.
Τα ΝΗ-90, είναι παραγγελία του ΣΞ (Στρατού Ξηράς) σε αντικατάσταση(?)/ενίσχυση του στόλου των Σινούκ. Η παραγγελία των ΝΗ-90 δεν ξέρω αν συνεχίζεται ή σε ποιό στάδιο βρίσκεται. Αλλά δεν έχει καμία σχέση το ένα Ε/Π με το άλλο, ούτε μπορεί το ένα να αντικαταστήσει το άλλο.
Οι αποστολές medevac, καλύπτονται για την ημέρα από τα Ε/Π Α-109, ενώ για μέρα, νύκτα, καιρό, καθώς και για περιπτώσεις περισσοτέρων του ενός ασθενούς, εκτελούνται από AS-332, C-130 & C-27. Η συγκεκριμένη παραγγελία δεν αφορά τον ρόλο αυτό.
Τέλος, μια τέτοια παραγγελία (τέτοιου οικονομικού μεγέθους εννοώ), δεν μπορεί να είναι προσωρινή. Ο τύπος σαφώς και τους/μας καλύπτει μακροπρόθεσμα, καθώς έχει αποδείξει πως είναι ένα Ε/Π πολλαπλών ρόλων που μπορεί να ανταπεξέλθει στην ποικιλία των απαιτήσεων. Το αν είναι το καλύτερο δυνατό ελικόπτερο που μπορεί να αγοράσει η χώρα, είναι μια μεγάλη συζήτηση που απαιτεί την μελέτη πολλών διαφορετικών παραμέτρων. Πάντως, επαναλαμβάνω: Με όσα μπορώ να ξέρω, αν πρέπει να διαλέξουμε μόνο ένα τύπο ελικοπτέρου, τότε το AS-332 είναι το κάλλιστο. Ίσως το AS-532 (Cougar) να είναι καλλίτερο, αλλά δεν ξέρω πόσο κοστίζει και αν συμφέρει.
0 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2153
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 322

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό flesland » 13 Ιούλ 2009, 20:30

Το Cougar ως τι? το AS532 δεν νομίζω οτι θα συνέφερε για ρόλους παρά για CSAR. Παρόλα αυτά είχα δει κάτι φωτογραφίες με Έλληνες φαντάρους σε ένα καινούργιο Cougar (με γαλλικό νηολόγιο) σε φωτογράφιση του ΕΣ. Δεν ξέρω πως κατέληξε η ιστορία.

Για το ΝΗ90: αν δεν κάνω λάθος 4 Ε/Π επι του συνόλου αφορούσαν ρόλους SAR + multi. Γνωρίζω ότι τα κάποια από τα ΝΗ90 είναι κάτω από μια τέντα (σε στυλ τσίρκου, κυριολεκτικά) έτοιμα να παραδωθούν όταν κ εάν αποφασισθεί. Αλλιώς θα πληρώσουμε την ρήτρα.
0 x

ppana
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 16 Δεκ 2008, 01:42

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό ppana » 13 Ιούλ 2009, 22:02

flesland έγραψε:Για το ΝΗ90: αν δεν κάνω λάθος 4 Ε/Π επι του συνόλου αφορούσαν ρόλους SAR + multi.

Τα 4 θα είναι «special operations» + 4 κιτ για medevac
flesland έγραψε:Γνωρίζω ότι τα κάποια από τα ΝΗ90 είναι κάτω από μια τέντα (σε στυλ τσίρκου, κυριολεκτικά) έτοιμα να παραδωθούν όταν κ εάν αποφασισθεί. Αλλιώς θα πληρώσουμε την ρήτρα.

Ποιος θα πληρώσει; Εμείς ή η NHI; :twisted:
Το NH90 οπού έχει παραδοθεί (Γαλλία, Φινλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία) έχει παραδοθεί σε εκπαιδευτική διαμόρφωση. Το πρώτο Γερμανικό NH90 σε αρχική επιχειρησιακή διαμόρφωση (IOC) παραδόθηκε τον Ιούνιο 2009 μετά από χρονια καθυστερήσεων.

Beim Bau des Transporthubschraubers NH90, der durch jahrelange Verzögerungen von sich Reden machte, sei Eurocopter "jetzt in der Spur", sagte Bertling. Vor einer Woche habe Eurocopter, das bislang acht NH90 in der Trainingskonfiguration an das deutsche Heer geliefert hatte, den ersten "Hubschrauber in der operativen Konfiguration" ausgeliefert.


http://www.aero.de/EADS-Tochter_Eurocop ... g_8582.htm

Σε πλήρης επιχειρησιακή διαμόρφωση (FOC) θα είναι μετά το 2012.

The NH90 programme has suffered technical difficulties and has already been delayed to the extent that it will not be fully available before 2012

Jane's Air Forces News Briefs 24/01/2009
http://www.janes.com/articles/Janes-Def ... NH90s.html

Άρα γιατί να τα παραλάβουμε από τώρα αφού δεν πληρούν τις προδιαγραφές;
0 x


Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2153
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 322

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό flesland » 13 Ιούλ 2009, 23:52

ppana έγραψε:Το NH90 οπού έχει παραδοθεί (Γαλλία, Φινλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία) έχει παραδοθεί σε εκπαιδευτική διαμόρφωση. Το πρώτο Γερμανικό NH90 σε αρχική επιχειρησιακή διαμόρφωση (IOC) παραδόθηκε τον Ιούνιο 2009 μετά από χρονια καθυστερήσεων.


Λογικό να παραδίδεται πρώτα η εκπαιδευτική διαμόρφωση (ο προσομοιωτής πλησιάζει το κόστος του Ε/Π για τον συγκεκριμμένο τύπο). Τα πρώτα ΝΗ90 παραδόθηκαν τελη 2006 με 2 χρονια καθυστέρησης αν δεν κάνω λάθος.

Δεν διαφωνώ με τα άλλα καθώς δεν γνωρίζω ποιο είναι το παρασκήνιο. Μου φαίνεται όμως χλωμό σε περίοδο κρίσης, η εταιρεία να μην θέλει να πασάρει τα Ε/Π κ να τα κρατάει κάτω από τέντα (όχι υπόστεγο=όχι διαμορφώσεις). Επίσης για ποιο λόγο η Ελλάδα πήγε στην ίδια εταιρεία που κατά εμάς είναι αναξιόπιστη (μην τηρώντας τους όρους) κ δίνει άλλο ένα πακέτο 400 εκ για τα Super Puma?

Σχετικά με τα γερμανικά, το άρθρο αναφέρεται στα CSAR. Mετά την παράδοση των πρώτων TTH ενεργοποιήθηκε η option +40.
0 x

Άβαταρ μέλους
vassdel
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1197
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 13:06
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 4

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό vassdel » 14 Ιούλ 2009, 12:45

flesland έγραψε:Το Cougar ως τι? το AS532 δεν νομίζω οτι θα συνέφερε για ρόλους παρά για CSAR.

Όπως είπα, επιλέγουμε ΕΝΑΝ τύπο Ε/Π, να τα κάνει όλα. Μέσα στα όλα, είναι και το CSAR. (NATO και Ελλάδα το ζητάνε). Για αυτό το ανέφερα.
flesland έγραψε:Επίσης για ποιο λόγο η Ελλάδα πήγε στην ίδια εταιρεία που κατά εμάς είναι αναξιόπιστη (μην τηρώντας τους όρους) κ δίνει άλλο ένα πακέτο 400 εκ για τα Super Puma?

Μην είσαι και τόσο σίγουρος ότι "πήγε κάπου η Ελλάδα"
Όπως έγραφε το in.gr:
Η ελληνική κυβέρνηση κατέληξε σε συμφωνία, ύψους 400 εκατ. ευρώ, με την Γαλλία για την αγορά 15 ελικοπτέρων Super Puma, κατασκευής EADS, ανέφερε άνωτατο στέλεχος του υπουργείου Εθνικής Άμυνας την Πέμπτη, στο Reuters.

Δηλαδή φέξε μου και γλίστρησα. "Κάποιος" και μάλιστα "ανώτατο στέλεχος", είπε στο Ράδιο Αρβύλα, ότι "θα" πάρουμε 15 ελικόπτερα Super Puma. Όπως είπα και σε προηγούμενο ποστ, αυτή η κολόνια με την αντικατάσταση των ΑΒ-205 κρατάει χρόνια. Να δω μια επίσημη ανακοίνωση, μια υπογραφή, μια κίνηση, και μετά συζητάμε :mrgreen:
0 x

Άβαταρ μέλους
OA701
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 4079
Εγγραφή: 27 Απρ 2009, 22:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KTTS
x 104

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό OA701 » 17 Ιούλ 2009, 19:59

Vassdel thanx για την απάντηση :great: ...

Πάντα είναι χρήσιμο να ακούς και τους insiders ειδικά σε θέματα που δεν κατέχουμε...

Με όσους σχετικούς το έχω μιλήσει, μου έχουν πει το ίδιο πράγμα. Απο τη στιγμή που πετάμε μόνο 1 τύπο Ε/Π τότε αυτός πρέπει να είναι το Puma.

Καλές διακοπές Βασίλη και fly & drive safe 8) :) 8) ...
0 x
"Well, opinions are like a$$holes. Everybody has one. "
Harold Francis Callahan


Άβαταρ μέλους
al.porto
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 306
Εγγραφή: 08 Οκτ 2007, 01:13
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό al.porto » 21 Ιούλ 2009, 14:29

Σήριαλ έχουν γίνει τα ελικόπτερα των ΕΔ/ ΣΑ στην Ελλάδα! Μη ξεχνάτε τα Dauphins του λιμενικού που "σκουριάζουν" αναξιοποίητα από το 2004. Για να δούμε πώς θα καταλήξει αυτό το επεισόδιο.
0 x
Fly on your way, like an eagle,
Fly as high as the sun,
On your way, like an eagle,
Fly and touch the sun

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2153
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 322

Re: Super Puma

Δημοσίευσηαπό flesland » 18 Ιουν 2010, 22:43

Προχτές είδα ένα άρθρο σε γαλλική εφημερίδα το οποίο έγραφε ότι παρόλο τις περικοπές στο αμυντικό μπατζετ, η Ελλάδα συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για προμήθεια Super Puma και αναμένεται η τελική συμφωνία σύντομα. Στην Ελλάδα πάντως δεν έχω ακουσεί κάτι (για ευνόητους λόγους;).

Και ένα βίντεο που δεν γνωρίζω πότε τραβήχτηκε, από επίδειξη Cougar στο Στεφανοβίκειο (στον τίτλο λέει 2000 αλλά ανέβηκε προχτές :? ) :
http://www.youtube.com/watch?v=-XiYeOaj ... _embedded#!
0 x



Επιστροφή σε “Πολεμική Αεροπορία”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης