panos81c
Business-Class-Member
- Εγγραφή
- 20/08/2008
- Μηνύματα
- 441
- Likes
- 38
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- CYP
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGAV
Από σήμερα το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι πλέον μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και αυτό θα έχει επιπτώσεις και στις αερομεταφορές. Οι εταιρείες χαμηλού κόστους θα χτυπηθούν περισσότερο από όλες, καθεμία με διαφορετικό τρόπο, αλλά όλες σε σημαντικό βαθμό:
- Η Ryanair δεν θα μπορεί πλέον να πετάει μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και άλλων Ευρωπαϊκών προορισμών, παρά μόνο από/προς Ιρλανδία. Αυτό θα σημάνει κλείσιμο σημαντικών βάσεων, με πρώτο βεβαίως το Λονδίνο (Stansted).
- Στην αντίθετη θέση είναι η easyJet, που είναι Βρετανική. Εκτός αν μεταφέρει την έδρα της σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα και δημιουργήσει στο Η.Β. μια θυγατρική ανάλογη της easyJet Ελβετίας, δεν θα μπορεί να πραγματοποιεί point-to-point πτήσεις εντός Ευρώπης, παρά μόνο από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο.
- Η Aer Lingus δεν θα μπορεί πλέον να εκτελεί εσωτερικές πτήσεις στο Η.Β, αλλά ούτε και πτήσεις από το Belfast προς Ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως έκανε ως τώρα.
Ναι μεν μπορούν θεωρητικά αυτά να ρυθμιστούν με διακρατικές συμβάσεις, ή μπορεί να μην ισχύσει καν αν το Η.Β. παραμείνει στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Περιοχή, όπως η Νορβηγία (εξ' ου και το ότι η Norwegian εκτελεί πτήσεις εντός Ε.Ε. και έχει σημαντικές βάσεις σε Λονδίνο Gatwick και Birmingham), η Ελβετία και η Ισλανδία, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο οι πρώην εταίροι της στην Ε.Ε. θα δεχθούν να εξακολουθήσει να υφίσταται οποιαδήποτε τέτοια σχέση με το Η.Β. ή αν επιθυμήσουν την πλήρη αποκοπή κάθε είδους δεσμού με αυτό (που είναι και το πιθανότερο).
Για τις άλλες εταιρείες (εθνικούς αερομεταφορείς και charter) μπορεί να μην υπάρχουν σημαντικές αλλαγές όσον αφορά το ποιους προορισμούς θα εξυπηρετούν, αλλά πάλι η κατάργηση της ελεύθερης διέλευσης των Βρετανικών συνόρων θα σημάνει αυτόματα και κάθετη μείωση των επιβατών που επισκέπτονταν το Η.Β. ιδίως για τουρισμό και αναψυχή, όπως και των Βρετανών που ταξίδευαν στην Ευρώπη για τον ίδιο λόγο. Λίγοι πλέον θα μπουν στην διαδικασία να εκδίδουν τουριστικές visa, να περνούν από την ανάλογη διαδικασία - και ταλαιπωρία - και να υφίστανται το ανάλογο κόστος, για να πάνε λίγες μέρες στο Λονδίνο ή αλλού.
Ήδη η Στερλίνα υποτιμάται ραγδαία, και αυτό θα εξαλείψει την οικονομική δυνατότητα των Βρετανών να ταξιδεύουν.
Αυτά χωρίς λα λάβουμε υπόψη το ότι ο χάρτης του Η.Β. και της Ε.Ε. μπορεί να αλλάξουν τα επόμενα χρόνια.
Η Σκωτία πλέον φαίνεται αποφασισμένη να αποσχιστεί από το Η.Β. για να παραμείνει στην Ε.Ε., παρότι το δημοψήφισμα πριν 2 χρόνια έδειξε παραμονή στο Η.Β., και παρότι αν η Σκωτία ανεξαρτητοποιηθεί θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή ενταξιακές διαπραγματεύσεις, καθώς διάδοχο κράτος του Η.Β. θα είναι η Αγγλία - Ουαλλία και όχι η Σκωτία.
Όσο για την Βόρεια Ιρλανδία, φουντώνουν τα σενάρια απόσχισής της από το Η.Β. και προσάρτησής της στην Δημοκρατία της Ιρλανδίας (Έιρε).
Επίσης, είναι πλέον πολύ πιθανό και άλλες χώρες να ακολουθήσουν τον δρόμο της Βρετανίας και να αποχωρήσουν από την Ε.Ε., που πλέον ουσιαστικά έχει μια Γερμανία σατράπη με τα τσιράκια της, και όλες τις άλλες χώρες υποταγμένες ωσάν πληβείους. Δανία, Σουηδία και Γαλλία είναι οι πρώτες υποψήφιες.
- Η Ryanair δεν θα μπορεί πλέον να πετάει μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και άλλων Ευρωπαϊκών προορισμών, παρά μόνο από/προς Ιρλανδία. Αυτό θα σημάνει κλείσιμο σημαντικών βάσεων, με πρώτο βεβαίως το Λονδίνο (Stansted).
- Στην αντίθετη θέση είναι η easyJet, που είναι Βρετανική. Εκτός αν μεταφέρει την έδρα της σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα και δημιουργήσει στο Η.Β. μια θυγατρική ανάλογη της easyJet Ελβετίας, δεν θα μπορεί να πραγματοποιεί point-to-point πτήσεις εντός Ευρώπης, παρά μόνο από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο.
- Η Aer Lingus δεν θα μπορεί πλέον να εκτελεί εσωτερικές πτήσεις στο Η.Β, αλλά ούτε και πτήσεις από το Belfast προς Ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως έκανε ως τώρα.
Ναι μεν μπορούν θεωρητικά αυτά να ρυθμιστούν με διακρατικές συμβάσεις, ή μπορεί να μην ισχύσει καν αν το Η.Β. παραμείνει στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Περιοχή, όπως η Νορβηγία (εξ' ου και το ότι η Norwegian εκτελεί πτήσεις εντός Ε.Ε. και έχει σημαντικές βάσεις σε Λονδίνο Gatwick και Birmingham), η Ελβετία και η Ισλανδία, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο οι πρώην εταίροι της στην Ε.Ε. θα δεχθούν να εξακολουθήσει να υφίσταται οποιαδήποτε τέτοια σχέση με το Η.Β. ή αν επιθυμήσουν την πλήρη αποκοπή κάθε είδους δεσμού με αυτό (που είναι και το πιθανότερο).
Για τις άλλες εταιρείες (εθνικούς αερομεταφορείς και charter) μπορεί να μην υπάρχουν σημαντικές αλλαγές όσον αφορά το ποιους προορισμούς θα εξυπηρετούν, αλλά πάλι η κατάργηση της ελεύθερης διέλευσης των Βρετανικών συνόρων θα σημάνει αυτόματα και κάθετη μείωση των επιβατών που επισκέπτονταν το Η.Β. ιδίως για τουρισμό και αναψυχή, όπως και των Βρετανών που ταξίδευαν στην Ευρώπη για τον ίδιο λόγο. Λίγοι πλέον θα μπουν στην διαδικασία να εκδίδουν τουριστικές visa, να περνούν από την ανάλογη διαδικασία - και ταλαιπωρία - και να υφίστανται το ανάλογο κόστος, για να πάνε λίγες μέρες στο Λονδίνο ή αλλού.
Ήδη η Στερλίνα υποτιμάται ραγδαία, και αυτό θα εξαλείψει την οικονομική δυνατότητα των Βρετανών να ταξιδεύουν.
Αυτά χωρίς λα λάβουμε υπόψη το ότι ο χάρτης του Η.Β. και της Ε.Ε. μπορεί να αλλάξουν τα επόμενα χρόνια.
Η Σκωτία πλέον φαίνεται αποφασισμένη να αποσχιστεί από το Η.Β. για να παραμείνει στην Ε.Ε., παρότι το δημοψήφισμα πριν 2 χρόνια έδειξε παραμονή στο Η.Β., και παρότι αν η Σκωτία ανεξαρτητοποιηθεί θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή ενταξιακές διαπραγματεύσεις, καθώς διάδοχο κράτος του Η.Β. θα είναι η Αγγλία - Ουαλλία και όχι η Σκωτία.
Όσο για την Βόρεια Ιρλανδία, φουντώνουν τα σενάρια απόσχισής της από το Η.Β. και προσάρτησής της στην Δημοκρατία της Ιρλανδίας (Έιρε).
Επίσης, είναι πλέον πολύ πιθανό και άλλες χώρες να ακολουθήσουν τον δρόμο της Βρετανίας και να αποχωρήσουν από την Ε.Ε., που πλέον ουσιαστικά έχει μια Γερμανία σατράπη με τα τσιράκια της, και όλες τις άλλες χώρες υποταγμένες ωσάν πληβείους. Δανία, Σουηδία και Γαλλία είναι οι πρώτες υποψήφιες.