Re: SAS news
Εγώ θα προτιμούσα να κλείσει η SAS παρά να την αναλάβει και αυτή η Lufthansa.
Όταν σκέφτομαι πόσα μέτωπα έχει παράλληλα ανοιχτά η DLH πελαγώνω. Προσπαθεί να δημιουργήσει έναν όμιλο από 4 brand-names (Lufthansa, Swiss, Brussels, Austrian και ίσως 5 αν τελικά κρατήσει την BMI), με 7-8 hubs και προοπτική να προσθέσει άλλο ένα αν αποφασίσει να υποστηρίξει το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου, με την κοινή γνώμη σε Αυστρία-Ελβετία έτοιμη να αρχίσει να γκρινιάζει αν διαπιστώσει ότι τα τοπικά τους hubs υποβαθμίζονται σε σχέση με τη Φρανγκφούρτη και με τα συνδικάτα να καιροφυλακτούν για απεργίες.
Το προϊόν της δεν είναι σε καμία περίπτωση ομοιογενές (βλ. παροχές εν πτήσει της Brussels και της Austrian σε economy) και πρέπει να κάνει κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς επίσης να αρχίσει να χαράσσει κεντρικά τα δρομολόγια των θυγατρικών και όχι να τις έχει να δρουν η κάθε μια σαν αυτόνομη εταιρία.
Μέσα σε όλο αυτόν τον αχταρμά, καλύτερα να αφήσει την SAS να παραπέει, και απλά να κοιτάξει να επωφεληθεί ταΐζοντας όσο περισσότερους επιβάτες από τις σκανδιναβικές χώρες στα hubs της για long-haul flights, όπως η Aegean τόσα χρόνια επωφελήθηκε από την παραπέουσα κρατική Ολυμπιακή. Το ίδιο κάνει πολύ αποτελεσματικά η Norwegian.
Κατά τη γνώμη μου όποιος αγοράσει την SAS αγοράζει έναν εφιάλτη. Η Lufthansa και η Air France έχουν ήδη πολλά στο κεφάλι τους για να μπλέξουν.
Οι μόνες εταιρίες για τις οποίες θα είχε νόημα η αγορά της SAS είναι κατά τη γνώμη μου η Norwegian (αποκτά μεν έναν εφιάλτη αλλά χάνει τον σημαντικότερο -αν και εξασθενημένο- ανταγωνιστή της), η Ryanair ή η Easyjet (εντελώς τραβηγμένο από τα μαλλιά αλλά πιστεύω ότι μπορούν να την αλλάξουν σε lo-co και να ενσωματώσουν τα hubs της ως κερδοφόρες βάσεις), και ενδεχομένως η Finnair αν βαρεθεί να είναι η καλύτερη μεσαίου μεγέθους εταιρία στην Ευρώπη και αποφασίσει να δοκιμάσει την τύχη της στο club των μεγάλων.