A380

O ιός δεν θα είναι για πάντα, έχουν κατασκευαστεί/παραδοθεί περίπου 240 αεροσκάφη (τα περισσότερα είναι σε νεαρή ηλικία) που θα πετούν για μια δεκαετία ακόμα, η ανάγκη για αεροπορικά ταξίδια πλέον μόνο προς τα πάνω μπορεί να πάει.

Η αεροπορική βιομηχανία σκέπτεται και σχεδιάζει με ορίζοντα δεκαετιών. Μια πανδημία που διαρκεί 2 χρόνια είναι μεν καταστροφικό γεγονός οικονομικά, αλλά τα αεροσκάφη είναι εκεί, ο κόσμος λαχταρά να ξαναζήσει, η ανάκαμψη θα έρθει και τα 200τόσα κομμάτια που θα πετούν θα τα πάνε μια χαρά.

Δεν θεωρώ την καριέρα του αποτυχημένη. Με τα ίδια κριτήρια θα έλεγε κανείς αποτυχημένο το λατρεμένο Concorde. Ξερά λογιστικά, ήταν. Αλλά η καριέρα είναι πολλά περισσότερα από έναν ισολογισμό.
 
O Tim Clark της Emirates λέει ότι η Airbus θα μετανιώσει πικρά που ακύρωσε το A380 (η ζήτηση για θέσεις θα εκτοξευτεί, λέει) και ότι οι AF, LH και ΒΑ φέρθηκαν άτολμα και υποβάθμισαν σε μεγάλο βαθμό την επένδυσή τους.

https://www.airlineratings.com/news/emi ... -use-a380/

Τρία χρόνια μετά από αυτή τη δήλωση (είχε κάνει κι άλλη παρόμοια το 2021 Airlines are nuts not to bring back A380s says Emirates President - Airline Ratings)

και μετά την καταστροφική πανδημία)
η LH ανακοίνωσε ότι επαναφέρει το Α380, για το οποίο είχε πει ότι το αποσύρει οριστικά.

Αν δεν κάνω λάθος, η LH είχε 14 Α380 και τώρα έχει 8.


Σήμερα έχουν επανέλθει σε υπηρεσία 104 αεροσκάφη (προ πανδημίας ήταν πάνω από 200), αλλά η επιβατική ζήτηση είναι τόσο πιεστική και η καθυστέρηση του 777X τόσο μεγάλη, που οι μεγάλοι carriers βιάζονται να τα επαναφέρουν.
 
Last edited:
Και η Korean Air επαναφέρει το Α380 για το καλοκαίρι (το είχε ανακοινώσει από τον Μάρτιο) και τα δρομολογεί σε (μεταξύ άλλων) σε JFK, ATL, LAX, HNL και αλλού.

Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο του 2021 είχε ανακοινώσει ότι θα τα αποσύρει οριστικά μέχρι το 2024. Δεν είναι γνωστό αν θα επιμείνει σε αυτήν την απόφαση.
 
Η British Airways επαναφέρει και το τελευταίο Α380 που ήταν σε μακρά αποθήκευση και πλέον θα πετάει ολόκληρο τον προ της πανδημίας στόλο της, κυρίως σε ΗΠΑ και Καναδά.


Έχουν επανέλθει σε υπηρεσία 129 αεροσκάφη (προ πανδημίας ήταν πάνω από 200) από AΝΑ, Asiana, BA, China Southern, Emirates, Korean, Qantas, Qatar και Singapore, ενώ η LH έχει ανακοινώσει ότι θα τα επαναφέρει μέσα στο 2023.

 
H Emirates πετάει καθημερινά 80 από τα 118 Α380 της και αναμένει πλήρη επιστροφή και των 118 μέχρι την άνοιξη.

"Ξεκινήσαμε τον περασμένο Οκτώβριο να στέλνουμε έξι Α380 την ημέρα στο LHR, και από τότε πετούν χωρίς ούτε μία θέση άδεια", λέει ο Τιμ Κλαρκ και επαναλαμβάνει ότι η αγορά μεγαλώνει συνεχώς και χρειάζεται πολύ μεγάλα αεροσκάφη.

"Το μεγαλύτερο αναμενόμενο αεροσκάφος είναι το 777-9 με 364 θέσεις, έναντι 484 των σημερινών Α380 της ΕΚ (η προηγούμενη διαμόρφωσή τους χωρούσε 519). Αντιλαμβάνεστε το κενό που υπάρχει" συνέχισε ο Κλαρκ.

 
Άρα σε μερικά χρόνια θα έχουμε ερωτήσεις λογικής σε εισαγωγικές εξετάσεις οικονομικών σχολών του τύπου:

Το 757 ήταν για τη Boeing όπως το (κενό) για την Airbus:

α)320
β)330
γ)350
δ)380

Αν και η πανδημία δεν ήταν που σκότωσε το 380, όπως το 9/11 το 757.
 
Η Luftansa ανακοίνωσε ότι ενεργοποιεί άλλα δύο Α380 μέσα στο 2024 με 2025, έτσι και τα οκτώ της αεροσκάφη (προ-Covid είχε 14, πούλησε τα 6) θα επιχειρούν από το MUC. Προς το παρόν πετάει τρία.
Η LH αποδίδει την πλήρη επιστροφή στην πολύ αυξημένη ζήτηση για ταξίδια, αλλά και στη μεγάλη καθυστέρηση του 777Χ που δεν προβλέπεται να μπει σε υπηρεσία για 2 χρόνια ακόμα.

Στο μεταξύ, ο αντιπρόεδρος της Emirates δήλωσε ότι το Α380 θα πετάει με την εταιρεία σίγουρα ως τα τέλη της δεκαετίας του 2030, ίσως και στις αρχές του 2040, δηλαδή σχεδόν άλλα 20 χρόνια.

Κάποιοι βιάστηκαν να ανακοινώσουν το τέλος του γίγαντα...
 
θα πετάει με την εταιρεία σίγουρα ως τα τέλη της δεκαετίας του 2030, ίσως και στις αρχές του 2040
The year is 2040.

Δηλαδή λίγο πριν ολοκληρωθεί το roll out της "νέας" καμπίνας Allegris της Lufthansa και την αγορά απόκτηση του 28ου αστεριού Skytrax.
>Την ίδια χρονιά η Qatar ανακοινώνει την νέα έκδοση των Qsuites, με ενσωματωμένη πισίνα, προτζέκτορα, 8.4 Surround ήχο και δείπνο με 74 courses.
>Η Emirates ανακοινώνει την ολοκλήρωση της νέας Premium Economy με καθίσματα από ατόφιο χρυσάφι, καθώς και το νέο Seventh-freedom CHQ-HER (με 777-300ER για αρχή) καθώς ο ΒΟΑΚ βρίσκεται ακόμα στη φάση του διαγωνισμού.
>Η Ryanair έχει κάνει τα 737 της 9-accross, και το πλήρωμα έχει οδηγίες κατευθείαν από τον Ο'Λίγδη να βρίζει όλους τους επιβάτες κανονικά, με φάπες σε όσους δεν έχουν πληρώσει priority.
>Αναζωπυρώνεται το Thread για Long-Haul της Aegean με φήμη ότι σκέφτεται να προχωρήσει πιλοτικά με 1 πτήση το εξάμηνο ATH-JFK με ATR-42. Η Aegean εν τω μεταξύ ανακοινώνει ότι το Schengen Lounge πλέον είναι μόνο για όσους είναι πάνω από 80 χρόνια σερί *A Gold και έχουν First Class εισιτήρια (η Aegean δεν πουλάει First Class εισιτήρια).
>Το 77X είναι "99% έτοιμο" κατά την Boeing και σίγουρα θα πετάξει μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 2040 (φιλάει και σταυρό).
>Η Airbus σταματάει επισήμως τον σχεδιασμό καινούργιων αεροπλάνων, καθώς το Α321SDUXLR (SuperDuperUltra Xtra Long Range) τις έχει δώσει άλλες 400χιλιάδες παραγγελίες.
>Tο LGAV έχει ξεπεράσει τα 150εκ σε κίνηση, και αποφασίζει να ανοίξει 1 Gate στο Satellite terminal.
>Όλα τα ελληνικά αεροδρόμια ανήκουν στη Fraport. Όλα; Όχι. Το πεδίο προσγείωσης Πολιχνίτου Λέσβου αντιστέκεται και θα αντιστέκεται για πάντα στους εισβολείς.
 
Top