- Εγγραφή
- 04/09/2003
- Μηνύματα
- 3.836
- Likes
- 219
ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ ΤΟ AIRBUS A380.........
LIZA":10epnkgs said:Το Airbus A380, το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος του κόσμου, απογειώθηκε τη Δευτέρα για την πρώτη δοκιμή με επιβάτες, συνολικά 474 υπαλλήλους της εταιρείας που επιλέχθηκαν με κλήρωση.
Το καμάρι της Airbus, κόστους 13 δισ. δολαρίων, απογειώθηκε από την Τουλούζη για την πρώτη από τις τέσσερις δοκιμαστικές πτήσεις που προγραμματίζονται για αυτή την εβδομάδα, με στόχο να ελεγχθεί το περιβάλλον της καμπίνας επιβατών. Περίπου 25 τεχνικοί έλεγξαν εν πτήσει κάθε σύστημα στις τρεις θέσεις του αεροσκάφους, από τον κλιματισμό μέχρι τη λειτουργία της τουαλέτας.
Στο μεταξύ, όμως, η Airbus ανακοίνωσε ότι αντικαθιστά τον επικεφαλής του προγράμματος A380, το οποίο έχει πληγεί από αλεπάλληλες καθυστερήσεις. Ο Τσαρλς Τσάμπιον αντικαθίσταται από τον Μάριο Χάινεν, μέχρι σήμερα επικεφαλής του προγράμματος A320.
Η εταιρεία εκτιμά πάντως ότι θα παραδόσει έγκαιρα τα πρώτα A380 στη Sigapore Airlines, γύρω στα τέλη του έτους, και παρά τις εξάμηνες καθυστερήσεις στις επόμενες παραγγελίες που έχει αναλάβει.
Αν και το διώροφο αεροσκάφος χωράει έως και 555 καθίσματα χωρισμένα σε τρεις θέσεις, η Singapore θα προτιμήσει τη διαμόρφωση των 474 καθισμάτων που χρησιμοποεί και η Airbus στις δοκιμές.
Η ευρωπαϊκή εταιρεία επενδύει στις εκτιμήσεις της ότι στο μέλλον θα υπάρχει μεγάλη ζήτηση για πολύ μεγάλα αεροσκάφη που πετούν μεταξύ μεγάλων προορισμών. H Boeing, αντίθετα, επενδύει στο μεσαίου μεγέθους αεροσκάφος νέας γενιάς 787 Dreamliner, σχεδιασμένο να συνδέει περισσότερους προορισμούς με απευθείας πτήσεις.
H Airbus θα έχει ένα ακόμα εμπόδιο να ξεπεράσει το Νοέμβριο, όταν δημοσιοποιηθεί η έκθεση της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας σχετικά με τις ατμοσφαιρικές αναταράξεις που αφήνει πίσω του το A380 και οι οποίες θεωρητικά δημιουργούν κίνδυνο για τα αεροπλάνα που πετούν πίσω του σε μικρή απόσταση.
Ως προληπτικό μέτρο, η Οργάνωση έχει αυξήσει προσωρινά το όριο απόστασης για τα αεροσκάφη που πετούν πίσω από το Α380 ή γύρω από τα τζάμπο Boeing 747.
Αν εφαρμοστεί σε μόνιμη βάση, το μέτρο αυτό θα καθυστερεί την κίνηση των αεροδρομίων πίσω από τα A380 και θα μειώσει έτσι την αποδοτικότητά του.