A380

  • Thread starter Thread starter dtrach
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
plekkas":2n9jpuhl said:
Simfona me to arthro to A380 tha metaferi 1900 epivates stous 2 orofous tou!

Tha milane vevea gia tin giaponeziki ekdoxi .

Είναι το μοντέλο που έχει παραγγείλει η Aegean, ειδικό για μεταφορά ζώων. Η Ολυμπιακή δεν έχει παραγγείλει αφού δεν θα υπάρχει όταν αρχίσουν οι παραδόσεις του 380.
 
Από άλλο forum βρήκα ένα βιντεάκι για crosswind test του a380....νομίζω ότι θα σας αρέσει...

http://www.mbl.is/mblvideo/157.wmv

Εντυπωσιάστηκα στην σκηνή με το 737 δίπλα στο A380...φοβερή διαφορά μεγέθους.

Χαιρετισμούς σε όλους,

Κασωτάκης Γιάννης
 
Οποιος έχει NOVA:

ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Airbus A380
Το εντυπωσιακό αλλά και κομψό Airbus A380 υπόσχεται μια επανάσταση στις εναέριες μεταφορές. Γνωρίστε τις περίπλοκες κι εντυπωσιακές διαδικασίες που απαιτούνται για την κατασκευή αυτού του μοναδικού, μήκους 73 και πλάτους 80 μέτρων, αεροσκάφους.

NATIONAL GEOGRAPHIC:
Τετάρτη 15/11 : 11:00, 16:00

(edit για να βάλω τις σωστές ώρες)
 
Δε βλέπω να έχει αναφερθεί κάπου (αν και δεν είναι καινούργιο) :

Η FedEx ακύρωσε την παραγγελία της για 10 Α380 (Freighters), ενώ η Qantas παρήγγειλε άλλα 8 Α380. Αν έχετε και το κουράγιο, διαβάστε το θέμα παρακάτω αναλυτικά.

Ενδιαφέροντα σημεία: η UPS μελετάει τη δική της παραγγελία για Α380F μετά την ακύρωση της FedEx και η Qantas λέει σχεδόν ξεκάθαρα ότι η νέα παραγγελία της (σε συνδυασμό με μερικά νέα Α332) έγινε με δεδομένη τη δύσκολη κατάσταση της Airbus (άρα και το κόστος κτήσης τους είναι ανάλογα μειωμένο). Η Qantas επαινεί τα προσόντα του 380, αλλά έχει κι ένα καλό λόγο να πει και για την Boeing (σημειώνοντας και τις παραγγελίες της για 787 και νέα 738).

FedEx cancels Airbus order to buy Boeing

By LAURENCE FROST
AP BUSINESS WRITER
Tuesday, November 7, 2006 · Last updated 3:44 p.m. PT

PARIS -- Boeing scored a victory in the airliner wars Tuesday when FedEx became the first customer to cancel an order for Airbus's much delayed A380 superjumbo jets and said it instead will buy Boeing 777s.

FedEx Corp., the world's largest express transportation company, cited production delays for its decision to retract an order for 10 of the new double-decker A380s. Its FedEx Express unit has ordered 15 Boeing Co. 777 freighters with a list price of $3.5 billion and taken options on an additional 15.

"The availability and delivery timing of this aircraft, coupled with its attractive payload range and economics, make this choice the best decision for FedEx," said Frederick W. Smith, chairman and CEO of the Memphis-based company.

The A380 cancellations leave just 15 superjumbo freighter orders on the Airbus books - from UPS Inc. and International Lease Finance Corp. - and 142 orders for the plane's passenger version. A spokesman for UPS said late Tuesday the Atlanta-based company it is still reviewing its options.

Boeing Co.'s stock rose more than 5 percent on the news - its biggest one-day jump since June 14, when an earlier announcement of A380 delays sent its shares up 6.5 percent. Boeing shares have more than tripled since March of 2003, driven in part by the strength of the aerospace company's commercial jet business - which stands in stark contrast to rival Airbus's woes.

Shares of Airbus parent European Aeronautic Defense & Space Co. fell 3 percent in Paris.

Airbus regrets the decision by FedEx, company spokeswoman Barbara Kracht said, "but we understand their need to urgently address their capacity growth."

Airbus shocked investors and customers in June by blaming wiring problems for pushing back delivery of the 555-seater A380's production delay by a year. Then in early October it doubled the holdup to a total of two years and said it would cost parent company EADS $6 billion in lost profits over four years.



To streamline production, Airbus announced Monday that it will slash the number of suppliers it uses from 3,000 to 500.

Emirates, which has ordered 45 of the A380s and is the program's largest customer, said last month it would send a team of technicians to France to assess the accuracy of promised delivery dates for the A380 superjumbo.

Virgin Atlantic Airways also said last month it would defer the delivery of the first of its six Airbus A380 superjumbo jets until 2013.

FedEx said it did not expect the shift in aircraft purchases to adversely affect its operations. Spokesman Maury Lane said that while the Boeing 777s carry slightly smaller payloads that Airbus A380s, "we believe that we have created advantages in more nonstop, point-to-point transoceanic routes that have shorter flight times."

FedEx expects to get four of the 777s in 2009, eight in 2010 and the rest the following year.

Boeing launched the cargo version of the long-range, twin-engine 777 in mid-2005, after winning an order from Air France. Boeing spokesman Bob Saling declined to say how far out it has booked 777 orders, saying only that it had some positions available in 2009 that it was able to make available to FedEx.

It will assemble the freighter version of the 777 on the same production line, in Everett, north of Seattle, as the passenger version of the airplane.

UPS spokesman Norm Black said the world's largest shipping carrier is conducting an internal review about whether to stick by or cancel its order for 10 A380s. "I can't tell you exactly how long it is going to take," he said.

UPS, also known as United Parcel Service Inc., had been expecting its first A380 delivery in September 2009, but has been told by Airbus not to expect the first one until May 2010 at the earliest, with delivery of the other nine to be completed by the end of 2012, Black said.

Boeing shares surged $4.37, or 5.4 percent, to $84.85 on the New York Stock Exchange Tuesday, making them the top gainer in the Dow Jones Industrial Average, and FedEx shares rose $1.07 to $115.01. Shares in EADS fell to 20.66 euros ($26.26) in Paris.

The surge in Boeing's share price marks a stark turnaround from the spring of 2003, when Boeing shares hovered in the mid-20s amid concerns that Airbus was seeing more success winning commercial airplane customers. Boeing also was battered by a defense contracting scandal and the ouster of former CEOs Phil Condit and Harry Stonecipher, who himself had been brought back from retirement in 2003 to erase the taint from a string of defense scandals.

But now Airbus is seeing its share of hard times. Chris Lozier, an associate director at Morningstar, said the jump in Boeing's stock price Tuesday was indicative of the troubles the A380 program faces, and the relative strength of Boeing's commercial jet operations.

"Overall, the commercial part of Boeing's business, it still looks great from an investor point of view," Lozier said.

---

AP Business Writers Allison Linn in Seattle, Woody Baird in Memphis and Harry Weber in Atlanta contributed to this report.
από http://seattlepi.nwsource.com/business/ ... irbus.html

Qantas Orders Additional A380 Aircraft Latest News
Sydney, 29 October 2006

Qantas Airways announced today that it had placed firm orders for eight more Airbus A380s, the world’s largest passenger aircraft.

The Chief Executive Officer of Qantas, Mr Geoff Dixon, said the order increased the airline’s commitment to the A380 to 20 aircraft, to be delivered between August 2008 and 2015.

Mr Dixon said the A380 was clearly the most suitable aircraft for Qantas to deploy on dense longhaul routes from Australia to the United States, the United Kingdom, Continental Europe and possibly the Middle East.

"Our decision to increase our order has been made after an extensive review of the recent problems at Airbus and the delivery schedule delays of the A380.

"We are convinced that these problems relate to industrialisation issues at Airbus and will be remedied, and in no way relate to the technical capacity of the A380.

"The A380 has breakthrough technology and everything we have seen reinforces our view that it is the best available aircraft for Qantas.

"It will provide unprecedented comfort and space, as well as meeting our payload and range requirements."

Mr Dixon said Qantas had made an original order for 12 A380s with options for a further 12 aircraft in 2000.

"We have negotiated an attractive ‘package’ to firm up an additional eight A380s. The package also includes an additional four A330-200 aircraft which will help Qantas mitigate capacity concerns associated with the delay of the airline’s first A380s.

"The four A330-200s will be delivered between December 2007 and December 2008."

Mr Dixon said the terms of the new contract provided, among other things, protection against any further delay in the A380 delivery schedule and slide rights in the event of changed circumstances.

He said the Qantas Board believed the new aircraft order gave the Qantas Group long term certainty of supply of the world’s most up to date aircraft.

"In parallel with the A380 order, we have a contract with Boeing for the supply from 2008 of up to 115 B787 new generation aircraft, which also have the very latest technology for aircraft in the 300 seater range.

"The Boeing 787 and the Airbus A380 both have up to 20 per cent lower operating costs than existing aircraft and will form the nucleus of the fleets out to 2015 for Qantas and our low cost airline Jetstar."

Mr Dixon said Qantas would use a combination of outright purchase and operating leases in acquiring the aircraft.

"All the costs of these new aircraft will be met by operating cash flows," he said.

Mr Dixon said Qantas had also decided to buy five more Boeing 737-800 aircraft for delivery from February 2008.

"The Boeing 737-800s will be used along with our existing 33 B737-800s in Australian domestic operations and will replace older B737-400s. The B737-400s will be sold, redeployed or converted to dedicated freighter aircraft."

The Qantas Airways Group has a fleet of 219 aircraft.
από http://www.qantas.com.au/regions/dyn/au ... oct06/3498
 
Προσγειώθηκε στο Πεκίνο το αεροσκάφος Airbus A380

Προσγειώθηκε χθες στο Πεκίνο το αεροσκάφος Airbus A380 στο πλαίσιο τελικών δοκιμαστικών πτήσεων, οι οποίες έχουν σκοπό να διαπιστωθεί η αξιοπιστία του στους αιθέρες έως τα τέλη του τρέχοντος έτους. Το Airbus A380 με 555 θέσεις προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της κινεζικής πρωτεύουσας χθες το πρωί και το απόγευμα επρόκειτο να «πετάξει» στη Σαγκάη. Η Αirbus έχει λάβει 166 «παραγγελίες» για το σούπερ τζάμπο Α380 από διάφορες αεροπορικές εταιρείες συμπεριλαμβανομένων και πέντε αεροσκαφών της κατηγορίας αυτής από την China Southern Airlines. H Singapore Airlines είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία η οποία θα πετάξει το «σουπερτζάμπο» τον Οκτώβριο του 2007, όπως έχει προγραμματισθεί, με ένα χρόνο καθυστέρηση. Η Αirbus και η μητρική της EADS για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις του εν λόγω αεροσκάφους επικαλούνται τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί η κερδοφορία τους με 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

πηγη: kathimerini.gr
 
σύμφωνα με το site της Airbus το Α380 ολοκλήρωσε όλα τα τεστ για την "περιοδεία ανά τον κόσμο". Εντύπωση μου κάνει ότι στην Αμερικάνικη ήπειρο πάτησε μόνο στον Καναδά. Μάλλον το αντίπαλον δέος δεν θέλησε να λάβει μέρος σε αυτά τα τεστ παρόλο που αφορούν και την συμβατότητα ως προς τις υπηρεσίες εδάφους. Νομίζς ότι κάποια από τα αεροσκάφη που θα αγοραστούν θα κάνουν δρομολόγια και USA.

Θέλοντας να γίνω προφήτης και βλέποντας ότι η Boeing δεν πουλά πλέον 747 σε αριθμό περασμένων ετών, το Α380 το περιμένουν πολλοί και βλέπω να το υιοθετεί η Κίνα ή η Ρωσία για συναρμολόγηση στο έδαφός τους. Το ενδιαφέρον των Ρώσων δεν είναι τυχαίο.
Εάν για μερικούς τα παραπάνω ακούγονται υπερβολικά μη ξεχνάμε ότι δεν έχει να κάνει το θέμα μόνο με την αεροναυτική αλλά κυρίως με την πολιτική.
 
Ο nikitas εγραψε:
Θέλοντας να γίνω προφήτης και βλέποντας ότι η Boeing δεν πουλά πλέον 747 σε αριθμό περασμένων ετών

Παραγει ακομα 747 η Boeing??Πως εχω την εντυπωση οτι σταματησε η παραγωγη τους? :roll:

Ο nikitas εγραψε:
Θέλοντας να γίνω προφήτης και βλέποντας ότι η Boeing δεν πουλά πλέον 747 σε αριθμό περασμένων ετών, το Α380 το περιμένουν πολλοί και βλέπω να το υιοθετεί η Κίνα ή η Ρωσία για συναρμολόγηση στο έδαφός τους. Το ενδιαφέρον των Ρώσων δεν είναι τυχαίο.
Εάν για μερικούς τα παραπάνω ακούγονται υπερβολικά μη ξεχνάμε ότι δεν έχει να κάνει το θέμα μόνο με την αεροναυτική αλλά κυρίως με την πολιτική.

Δεν πιστευω φιλε μου Νικιτα να ανοιξει η Αirbus γραμμη παραγωγης του Α380 στην Κινα η τη Ρωσια..Αυτες οι χωρες που ανεφερες,ουτε τις εγκαταστασεις εχουν για την κατασκευη ενος τετοιου α/φους , ουτε την τεχνογνωσια για το συγκεκριμενο α/φος..Εξαλλου ειναι κατι ασυμφορο και για τις δυο πλευρες για εναν μικρο αριθμο Α380.
Και ποτε η Αirbus δεν εχει δωσει συμπαραγωγη α/φων της σε αλλες χωρες..
Ουτε η Boeing νομιζω..
Αλλο τα μαχητικα αεροσκαφη και αλλο τα πολιτικα...
Στα μαχητικα που γινονται παραγγελιες μεγαλων αριθμων συμφερει η συμπαραγωγη...
 
Ίσως δεν ξέρεις ότι η embraer εχει ήδη εργοστάσιο στην Κίνα, γιατί όχι και οι υπόλοιποι. Σκέψου ότι η εξειδίκευση αποκτάται... και δεν μιλάμε για εργαζομένους των 30$ το μήνα.
Η Κίνα μετά τις USA και την ΕΕ επενδύει πολύ στην έρευνα και τεχνολογία. Οι μισοί φοιτητές στις USA είναι κινέζοι και κορεάτες 8) συν ότι τα κινεζικά πανεπιστήμια έχουν και αυτά καλές επιδόσεις στην παραγωγή εξειδικευμένων φοιτητών.

άλλωστε για προφητεία μίλησα... 8)
 
Αν εχεις καταλαβει η Αirbus ανηκει στην EADS η οποια ειναι ευρωπαικη κοινοπραξια (αποτελουμενη απο την Γαλια,Γερμανια,Ισπανια και την Αγγλια.)
Ολες αυτες οι χωρες εχουν αναλαβει καποιο υποκατασκευαστικο εργο της κοινοπραξιας στις αεροπορικες βιομηχανιες τους...Οπως καταλαβαινεις και αυτοι δινουν ''μεροκαματα''..και δεν νομιζω να δωσουν μεροκαματα και στους κινεζους η στους ρωσους..Γι αυτο και τα μερη του Α380 κατασκευαζονται σε ολες τις παραπανω χωρες και η τελικη συναρμολογηση του γινεται στηνΤουλουζη..

Η EADS με λιγα λογια ειναι κλειστο γκετο.. :wink:
 
Top