Aegean / Olympic Air ATR42/72

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Aegean ξανά με ATR72

Ας κλείνουν όμως οι off topic συζητήσεις!
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

πότε μας έρχονται??
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

Για Δευτέρα ακούω...
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

Η είδηση αυτή μου δημιουργεί δύο συμπεράσματα που θέλω να μοιραστώ μαζί σας:

1) Τελικά δικαιώνονται οι επιλογές της κρατικής ΟΑ ότι τα ελικοφόρα είναι καλύτερη επιλογή στην Ελλάδα για εσωτερικούς προορισμούς, ως οικονομικότερα και φθηνότερα. Αποδεικνύεται ότι αυτά που διέδιδε η ΑΙΓΑΙΟΥ όταν πρωτοέβαλε τα ΑVRΟ κατά των ελικοφόρων ήταν λασπολογία, δεν ήταν επιστημονικά και τεχνολογικά σωστά, και είχαν μόνο στόχο να αποσπάσουν πελατεία από την ΟΑ.

2) Χαίρομαι για τους πιλότους, τους μηχανικούς και τα πληρώματα της ΟΑ των ΑΤR που δεν θέλουν/δεν μπορούν να εκπαιδευτούν σε άλλο τύπο, και μάλλον θα απορροφηθούν από την ΑΙΓΑΙΟΥ. Λογικά και τα σέρβις των ΑΤR της ΑΙΓΑΙΑΟΥ θα (μπορούν να) γίνονται από την τεχνική βάση της ΟΑ που έχει την σχετική τεχνική εμπειρία εδώ και χρόνια.
Γενικά σαν Έλληνας χαίρομαι που η τεχνογνωσία και το εκπαιδευμένο σε ΑΤR αεροπορικό προσωπικό της χώρας μου δεν θα χαθεί λoγω της αλλαγής τύπου στην ΟΑ, αλλά θα μπορέσει να αξιοποιήσει τις γνώσεις του στην Ελλάδα, σε άλλο αερομεταφορέα !

:!:
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

rotomano":30etsrtz said:
1) Τελικά δικαιώνονται οι επιλογές της κρατικής ΟΑ ότι τα ελικοφόρα είναι καλύτερη επιλογή στην Ελλάδα για εσωτερικούς προορισμούς, ως οικονομικότερα και φθηνότερα. Αποδεικνύεται ότι αυτά που διέδιδε η ΑΙΓΑΙΟΥ όταν πρωτοέβαλε τα ΑVRΟ κατά των ελικοφόρων ήταν λασπολογία, δεν ήταν επιστημονικά και τεχνολογικά σωστά, και είχαν μόνο στόχο να αποσπάσουν πελατεία από την ΟΑ.
:!:

Τί ακριβώς διέδιδε για τα ελικοφόρα και τα AVRO η A3; γιατί δεν θυμάμαι.
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

rotomano":1h0glc8b said:
Η είδηση αυτή μου δημιουργεί δύο συμπεράσματα που θέλω να μοιραστώ μαζί σας:
1) Τελικά δικαιώνονται οι επιλογές της κρατικής ΟΑ ότι τα ελικοφόρα είναι καλύτερη επιλογή στην Ελλάδα για εσωτερικούς προορισμούς, ως οικονομικότερα και φθηνότερα. Αποδεικνύεται ότι αυτά που διέδιδε η ΑΙΓΑΙΟΥ όταν πρωτοέβαλε τα ΑVRΟ κατά των ελικοφόρων ήταν λασπολογία, δεν ήταν επιστημονικά και τεχνολογικά σωστά, και είχαν μόνο στόχο να αποσπάσουν πελατεία από την ΟΑ.

Κάθε επιλογή τύπου ΑΦ κρίνεται από το χρονικό πλαίσιο στο οποίο λαμβάνεται:
(α) από τη διαθεσιμότητα ΑΦ τη συγκεκριμένη στιγμή
(β) από τα οικονομικά στοιχεία (κόστος αγοράς, λειτουργίας, απόδοσης κλπ)
(γ) το λειτουργικό πλαίσιο (προορισμοί - συχνότητα) της εταιρείας.

Πάμε πίσω στο 1990, όταν η 'κρατική ΟΑ' αποκτούσε τα ATR. Τί άλλο υπήρχε τότε στην κατηγορία αυτή; Ουσιαστικά τα βρετανικά ATP. Τότε, τα ATR φαινόταν δεκαετίες μπροστά από τον ανταγωνισμό. Τί αντικατέστησαν τα ATR; Τα 737-200. Η σύγκριση οικονομικών στοιχείων μεταξύ των 737-200 και ATR ήταν συντριπτική υπέρ των ΑΤR. Άρα καλώς ήρθαν.

Ας έρθουμε στο 2009. Σήμερα τα μικρά-οικονομικά jet είναι πανταχού παρόντα. Ήδη εδώ και 10 χρόνια τα ERJ, CRJ, και τα 'συν αυτώ' έχουν κυριαρχήσει στην αγορά των commuter και long-thin routes. Η εικόνα της 'κρατικής ΟΑ' με ATR 20ετίας να προσπαθεί να βγάλει δρομολόγια σε Κω, Μυτιλήνη, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, και ακόμα χειρότερα, Κων/λη, Τίρανα, Σόφια, ήταν τραγική. Τόσο τεχνολογικά, όσο και επιχειρησιακά. Μην κουράζεσαι λοιπόν. Ακόμα και τα όχι και τόσο efficient ARJ (από οικονομικής απόψεως) ήταν πολύ, μα πολύ μπροστά από τα ATR της 'κρατικής ΟΑ'.

Σήμερα, για ορισμένους εσωτερικούς προορισμούς (όχι όλους, βέβαια) πράγματι, σύγχρονα ελικοφόρα παρέχουν το συνδυασμό οικονομικών και τεχνικών δεδομένων που τα καθιστά πιο ελκυστικά ακόμα και από σύγχρονα jet. Ϊσως αυτά να μην είναι τώρα τα νέας τεχνολογίας ATR, ίσως και να είναι. Κάθε επιλογή κρίνεται από το αποτέλεσμα. Κατ' εμέ η κίνηση της Aegean είναι μάλλον βεβιασμένη, και έχει 'κοντά ποδάρια' μιας και πιθανότατα στοχεύει στο να φέρει σε δύσκολη θέση τον όποιον θέλει προκαταβολικά να αποκλείσει την Aegean από την παχιά αγελάδα που λέγεται επιδότηση άγονων γραμμών. Σε μια πιο λογική βάση, ίσως η Aegean θα έπρεπε να σκεφθεί την απόκτηση small jets για regional long thin routes με αυξημένη συχνότητα (π.χ. καθημερινά δρομολόγια με small jets για Geneve, Zurich, πόλεις της Μέσης Ανατολής κλπ) και ταυτόχρονα δρομολόγια όπως Θεσσαλονίκη - Ηράκλειο, Ρόδος, Χανιά, Κυκλάδες).

rotomano":1h0glc8b said:
2) Χαίρομαι για τους πιλότους, τους μηχανικούς και τα πληρώματα της ΟΑ των ΑΤR που δεν θέλουν/δεν μπορούν να εκπαιδευτούν σε άλλο τύπο, και μάλλον θα απορροφηθούν από την ΑΙΓΑΙΟΥ. Λογικά και τα σέρβις των ΑΤR της ΑΙΓΑΙΑΟΥ θα (μπορούν να) γίνονται από την τεχνική βάση της ΟΑ που έχει την σχετική τεχνική εμπειρία εδώ και χρόνια.

Αλοίμονο στους πιλότους, μηχανικούς και πληρώματα οποιασδήποτε εταιρείας που δεν θέλουν/δεν μπορούν (????) να εκπαιδευτούν σε άλλο τύπο. Ειδικά το 'δεν μπορούν'. Θα πετάγαμε ακόμα με τα DC-6.

rotomano":1h0glc8b said:
Γενικά σαν Έλληνας χαίρομαι που η τεχνογνωσία και το εκπαιδευμένο σε ΑΤR αεροπορικό προσωπικό της χώρας μου δεν θα χαθεί λoγω της αλλαγής τύπου στην ΟΑ, αλλά θα μπορέσει να αξιοποιήσει τις γνώσεις του στην Ελλάδα, σε άλλο αερομεταφορέα !
:!:
Kάτι πρέπει να πεις εδώ για την 'τεχνογνωσία και το εκπαιδευμένο σε 737-200 αεροπορικό προσωπικό της χώρας', 'τεχνογνωσία και το εκπαιδευμένο σε 727-200 αεροπορικό προσωπικό της χώρας', 'τεχνογνωσία και το εκπαιδευμένο σε 747-200 αεροπορικό προσωπικό της χώρας' , κλπ, κλπ, που χάθηκε. Κρίμα. Μήπως θα έπρεπε να ξαναφέρουμε και τα ΥS-11?
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

george_a":1xgwyuz0 said:
Kάτι πρέπει να πεις εδώ για την 'τεχνογνωσία και το εκπαιδευμένο σε 737-200 αεροπορικό προσωπικό της χώρας', 'τεχνογνωσία και το εκπαιδευμένο σε 727-200 αεροπορικό προσωπικό της χώρας', 'τεχνογνωσία και το εκπαιδευμένο σε 747-200 αεροπορικό προσωπικό της χώρας' , κλπ, κλπ, που χάθηκε. Κρίμα. Μήπως θα έπρεπε να ξαναφέρουμε και τα ΥS-11?

1) η τεχνογνωσία για τα 747, έχει επανέλθει λόγω της ΗΙΑ και του στόλου των 747

2) Τα ελικοφόρα παραμένουν η καλύτερη επιλογή από άποψη ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ κάτι που [κατά κανόνα] σημαίνει φτηνότερους ναύλους για τους επιβάτες. Οι περισσότεροι επιβάτες σήμερα αυτό θέλουν, να πάνε από το σημείο Α στο Β με το φθηνότερο κόστος, και τούτο αποδεικνύεται από το ότι σήμερα στην ΕΛΛΑΔΑ η αεροπορική εταιρεία με τους περισσότερους διεθνείς προορισμούς είναι η EASYJET τουλάχιστον το καλοκαίρι, και πρέπει ν είναι και η ξένη αεροπορική εταιρία που φέρνει τους περισσότερους επιβάτες. Γιατί; επειδή είναι φθηνή !

3) Τώρα με την κρίση του πετρελαίου, που οι τιμές είναι και θα παραμείνουν υψηλές, τα ελικοφόρα έχουν πολύ μέλλον μπροστά τους, γι'αυτό και η EADS έβγαλε νέο τύπο το ATR 600 ¨:
http://www.atraircraft.com/public/atr/h ... hp?aid=814
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

Φίλε rotomano με όλο το θάρρος,νομίζω ότι αυτά που λες είναι κάπως ασυνάρτητα..
Ελικοφόρα δε σημαίνει και φθηνότερα ναύλα,γιατί σκέψου ότι στη συνάρτηση εμπεριέχεται και η μεταβλητή της χωρητικότητας των αεροσκαφών..Γιατί νομίζεις η Aegean δίνει φθηνά εισητήρια?Εν μέρει γιατί έχει χώρο στα Α320 να διαθέσει..Επιπλέον,ενώ υποστηρίζεις τα ελικοφόρα,αυτοαναιρείσαι αναφέροντας την Easyjet η οποία χρησιμοποιεί αποκλειστικά...jet!
Πάντως πιστεύω ότι ένα δίκτυο τύπου "regional","link","connect" ή "express" θα μπορούσε να επιβίώσει στην Ελλάδα αν βασιζόταν κυρίως στα επαγγελματικά ταξίδια και κυρίως στους προορισμούς που πολύ εύστοχα αναφέρθηκαν παραπάνω..
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

rotomano":3nah14vk said:
2) Τα ελικοφόρα παραμένουν η καλύτερη επιλογή από άποψη ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ κάτι που [κατά κανόνα] σημαίνει φτηνότερους ναύλους για τους επιβάτες. Οι περισσότεροι επιβάτες σήμερα αυτό θέλουν, να πάνε από το σημείο Α στο Β με το φθηνότερο κόστος, και τούτο αποδεικνύεται από το ότι σήμερα στην ΕΛΛΑΔΑ η αεροπορική εταιρεία με τους περισσότερους διεθνείς προορισμούς είναι η EASYJET τουλάχιστον το καλοκαίρι, και πρέπει ν είναι και η ξένη αεροπορική εταιρία που φέρνει τους περισσότερους επιβάτες. Γιατί; επειδή είναι φθηνή !

Θα συμφωνήσω με τον dab4coins. Η σύγκριση σου είναι κάπως άκυρη. Όσοι περισσότεροι επιβάτες μεταφέρονται με ένα αεροσκάφος τόσο μεγαλύτερος ο λόγος της αξίας προς το κόστος. Με άλλα λόγια ένα A380 θα υπερκαλύπτει τα κόστη του πάντα σε μεγαλύτερο βαθμό απ'ότι ένα ATR42 παρ'ότι το το ATR42 έχει κατά πολύ χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Τα regional αεροσκάφη - είτε jet, είτε ελικοφόρα - δεν χρησιμοποιούνται γιατί είναι πιο φθηνά αλλά για να καλύψουν διαδρομές με χαμηλότερη ζήτηση ή να κάνουν συχνότερα δρομολόγια απ'ότι τα μεγαλύτερα αεροσκάφη σε off-peak ώρες. Βέβαια στις άγονες γραμμές ισχύει η πρώτη απ'αυτές τις δυο περιπτώσεις.

Έπιπλέον, όσο η απόσταση μεγαλώνει τόσο μεγαλώνει κι η ανάγκη για ταχύτητα. Γι' αυτό, αν και ένα ελικοφόρο είναι γενικά πιο οικονομικό απ'ότι ένα jet, εφόσον οι προορισμοί απέχουν αρκετά μεταξύ τους μια εταιρία με regional jets θα μπορέσει να χωρέσει περισσότερα δρομολόγια στο ημερήσιο της πρόγραμμα με λιγότερα αεροσκάφη απ'ότι μία με ελικοφόρα κι επομένως θα έχει μεγαλύτερα κέρδη. Αναρωτιέμαι λοιπόν αν όντως τα ATR72 έρχονται σαν αντικαταστάτες των RJ100. Άλλωστε εκείνα μεταφέρουν και 30 επιβάτες παραπάνω.

Tο regional δίκτυο που ανέφερε ο dab4coins ήδη εφαρμόζεται από την athens airways. Πιστεύεις ότι υπάρχει χώρος για δεύτερο;

Τώρα όσο για τα εκπαιδευτικά της ΟΑ, αρκεί να σκεφτείς ότι σ'εκείνα λείπουν όλοι οι αυτοματισμοί που βρίσκονται σε αεροσκάφη της δεκατίας του 90 και μετά, τo glass cockpit (σε περίπτωση που δεν καταλαβαίνεις εννοώ τις οθόνες που στο πιλοτήριο αντικαθιστούν όλους τους αναλογικούς μετρητές) και άλλες καινοτομίες που έχουν εφαρμοστεί και στα ATR σειράς 500 για τις οποίες προφανώς ο πιλοτος ούτως ή άλλως θα χρειαστεί αρκετά εκτενή μετεκπαίδευση. Κατά τη γνώμη μου αυτή η εκπαίδευση είναι πλέον λανθασμένη επένδυση.
 
Re: Aegean ξανά με ATR72

rotomano":1igytnw0 said:
1) η τεχνογνωσία για τα 747, έχει επανέλθει λόγω της ΗΙΑ και του στόλου των 747

Εξαρτάται τι εννοεί κανείς "τεχνογνωσία".
Aν π.χ θεωρείται τεχνογνωσία το "σφιχτό" παρκάρισμα πολλών 747 στο LGAV τότε ναι !!!
Άλλη τεχνογνωσία δεν βλέπω αφού η ΗΙΑ τα Heavy Maintenance τα κάνει στην Ινδονησία
 
Top