Aegean's Airbus Α320 Family

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Το fleet management είναι δυναμική διαδικασία, δεν είναι τόσο απλό. Όπως και οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν.
Όταν η Α3 χρειάστηκε γρήγορα κάποια Α321 τα προμηθεύτηκε από τον lessor μετά από χρόνια υπηρεσία στην Monarch, TACA και Turkish. Αυτά ήταν ποίο παλιά από τα αεροσκάφη που είχε πάρει από την airbus. Οι χειρισμοί καθορίζονται από τις ανάγκες και τις συνθήκες. Δεν είναι σταθεροί, έτσι γιατί μας αρέσει να είμαστε σταθεροί τύποι.
Απλοϊκά αυτό που μετράει είναι οι ώρες και οι κύκλοι, όχι το έτος κατασκευής. Το δεκαετίας είναι γιά αυτοκίνητα ;)
 
Το επερχόμενο SX-NAL έκανε την πρώτη του πτήση στο Αμβούργο. Από τα Α321 μόνο το NAM δεν έχει πετάξει ακόμα.
 
Δεν σας κάνει κάποια εντύπωση που δεν πήρε μερικά από τα Α321Ν σε διαμόρφωση LR, ώστε να τα χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή σε πιό μακρινούς προορισμούς???
 
Όχι καμία εντύπωση αφού δεν έχει τέτοιο πλάνο.
 
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Προ πανδημίας, όταν έγινε η παραγγελία των neo τον Μάρτιο του 2018, ο κ. Βασιλάκης είχε πει μεταξύ άλλων αυτό: "Η αύξηση του στόλου ενισχύει την ανταγωνιστικότητα διεθνώς και μειώνει το λειτουργικό κόστος, ενώ αυξάνει τη δυνατότητα της εταιρείας να πετάει σε πιο μακρινούς προορισμούς".

Πηγή: Aegean: Παραγγελία-μαμούθ 5 δισ. δολαρίων στην Airbus

Ακόμη και αν δεν είχε πλάνο, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να αποκτήσει. Άλλά φαίνεται ότι υπάρχει κάτι στον ορίζοντα για πτήσεις 6 με 7 ώρες ( Ινδία, Νιγηρία κλπ ). Απλά πρέπει να περιμένουμε να κοπάσει η "σκόνη" από την πανδημία.
 
Δε διαφωνώ, απλά δε νομίζω πως χρειάζονται το LR για να τα κάνουν αυτά. Η εμβέλεια προορισμών που σκέφτονται (Ινδίες, Πακιστάν και Αφρικούλα) είναι εντός της ακτίνας του απλού neo (4000 μίλια full tank) καλύπτεται από τα 321neo.
 
Αφού λοιπόν αυτή τη στιγμή και για το προσεχές άμεσο μέλλον δεν υπάρχει τέτοια προοπτική, για ποιο λόγο να πάρει LR ανάμεσα στα αεροσκάφη που παραλαμβάνει τώρα; Ακόμα έχει να λάβει κι άλλα τις προσεχείς χρονιές και έχει και άλλα σε option. Αν χρειαστεί αργότερα για μακρινότερους προορισμούς, πιθανότατα θα πάρει τα τότε προς παράδοση.
 
Δεν σας κάνει κάποια εντύπωση που δεν πήρε μερικά από τα Α321Ν σε διαμόρφωση LR, ώστε να τα χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή σε πιό μακρινούς προορισμούς???
Νομίζω ότι πάντα η Aegean ήταν πολύ προσεκτική όσον αφορά στην επέκταση προς δρομολόγια μακρινών αποστάσεων. Ας θυμηθούμε ότι ιδρύθηκε ως περιφερειακή αεροπορική με επίκεντρο τα δρομολόγια εσωτερικού στην αρχή και αργότερα εντός Ευρώπης. Προφανώς υπάρχουν νοσταλγοί των "μεγαλείων" της Ολυμπιακής με δρομολόγια πρακτικά σε όλο τον κόσμο, αλλά όπως αποδείχτηκε αργότερα όλο αυτό έχει κόστος δυσβάσταχτο έως ασήκωτο (μιλώντας μακροπρόθεσμα, γιατί αν είναι απλώς να κάνουμε το κέφι μας, θα πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να αντέξουμε τα επακόλουθα όπως μνημόνια, ελλείψεις, φτώχεια κλπ.)
Πιθανώς θα δυσαρεστήσω μερικούς αλλά η λογική δεν είναι πάντα ευχάριστη. Γι' αυτό πιστεύω πως η προσεκτική ανάπτυξή της είναι δείγμα ωριμότητας, επαγγελματισμού και ευθύνης, ενώ παρόλα αυτά αισθάνομαι ότι υπάρχουν άνθρωποι στην επιχείρηση αυτή που δεν έχουν χάσει τον ενθουσιασμό και τη χαρά τους. Σίγουρα υπάρχουν και σημεία κριτικής. Προσωπικά δεν ξέρω αν η Ινδία είναι η καλύτερη επιλογή. Είναι μια χώρα με πολύ διαφορετική κουλτούρα και συνήθειες, υποθέτω ότι για να χτιστεί ένα δίκτυο που να διαρκέσει θα έχει μεγάλο υλικό και όχι μόνο κόστος. Το να βρεις τις κατάλληλες εγκαταστάσεις, συνεργάτες, ανθρώπους που να "μιλάτε την ίδια (επαγγελματική και εμπορική) γλώσσα", εννοώ να έχετε παρόμοιες απόψεις όσον αφορά στις δοσοληψίες και το πως να γίνονται τα πράγματα, ίσως να αποδειχτεί πιο προβληματικό από όσο φαντάζεται κανείς. Υπάρχουν σε κάποιες περιοχές της Ινδίας θέματα υγείας. Θα στέλναμε ανθρώπους μας εκεί με ρίσκο της υγείας ή της ζωής τους; Είναι διατεθειμένος κάποιος να μείνει μόνιμα εκεί για να στηρίξει το δρομολόγιο; Τι θα πρέπει να θυσιάσει; Ξέρω, έγραψα πολλά, απλά προσπαθώ να δείξω πόσο περίπλοκη διαδικασία είναι το άνοιγμα ενός νέου δρομολογίου και μάλιστα μακρινού.
 
Δεν σας κάνει κάποια εντύπωση που δεν πήρε μερικά από τα Α321Ν σε διαμόρφωση LR, ώστε να τα χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή σε πιό μακρινούς προορισμούς???
Και όμως 2 από τα καινούρια A321NEO που έχει είναι LR το NAB και το NAF .Έχουν μια επιπλέον δεξαμενή στο μπροστινό cargo compartment από τα φτερά, απλα είναι απενεργοποιημένη μιας και δεν έχει ακόμη βλέψεις για πιο μακρυά και κραταει το βαρος απογείωσης τους όπως στα άλλα NEO. Όποτε θεωρήσει ότι είναι έτοιμη για μακρινές αποστάσεις απλά θα ενεργοποιήσει τι δεξαμενή και θα ανεβάσει το μέγιστο βαρος απογείωσης στους 97 τόνους που είναι το LR. Με επιφύλαξη προς Μουσκατ κοιτάει και Νιγηρία προς το παρών πιθανόν Λάγος.
 
Απόψε αναμένεται ( εκτός απροόπτου ) το «ενοχλητικό» SX-NAG περίπου στις 21.30


ΥΓ. Nag στα αγγλικά σημαίνει ενοχλώ κάποιον επίμονα, όλο του κάνω παράπονα ή του γκρινιάζω…
 
Top