Στην διακοπή της γραμμής της AirChina έχουμε και εμείς ευθύνη, πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας σαν σύνολο, όχι μόνον σαν τουριστική κοινότητα αλλά σαν μια κοινωνία που στηρίζεται στον τουρισμό της.
Πολλά τα λάθη μας στην Τουριστική αγορά της Κίνας. Είναι μια περίεργη αγορά, οι άδειες για ταξίδι στο εξωτερικό δύνονται από το κράτος. Οι τουριστικές περίοδοι συγκεκριμένοι, συνήθως φθινόπωρο παίρνουν την άδειά τους οι Κινέζοι (Οκτώβριο). Αυτό θα μπορούσε να μας βοηθήσει να επιμηκύνουμε την τουριστική μας περίοδο. Οι Κινέζοι που ταξιδεύουν στο εξωτερικό είναι των ανωτέρων τάξεων και οι απαιτήσεις τους πολλές (παράδειγμα, παραπονέθηκαν γιατί στο ΕλΒελ δεν υπήρχαν πινακίδες στα Κινέζικα) αλλά αφήνουν και αρκετό χρήμα. Εκεί που πηγαίνουν απαιτούν τάξη, ευπρέπεια, εξυπηρέτηση. Αν και αγαπούν τον Ελληνικό πολιτισμό, οι Ελληνικές προσφερόμενες υπηρεσίες είναι αρκετά χαμηλές για τα δικά τους επίπεδα. Συνήθως αυτού του επιπέδου οι τουρίστες δεν είναι του ήλιος και θάλασσα. Θέλουν πολιτιστικές εκδηλώσεις επιπέδου και εξυπηρέτηση. Πολιτισμό έχουμε αλλά πάσχουμε στην εξυπηρέτηση (όχι στη δουλοπρέπεια) αλλά στο συνολικό τουριστικό μας πακέτο. Είμαστε επικριτικοί για την AirChina, ήταν το πρώτο εγχείρημα και δεν πέτυχε. Ένας από τους σοβαρούς λόγους ήταν τα επεισόδια πρόπερσι στην Αθήνα, τα οποία σόκαραν την Τουριστική αγορά της Κίνας και οι υπεύθυνοι ήταν σκεπτικοί στο να δώσουν άδειες για να επισπευτούν την χώρα μας. Μπορεί να είχαν και αυτοί επεισόδια στην πλατεία Τιεν Αν Μεν αλλά δεν τα γνωρίζουν μόλις έμαθαν για τα δικά μας – όπου φύγει –φύγει. Έχουμε και εμείς μεγάλες ευθύνες για την αποτυχία της AirChina. Τώρα εάν κατεβάσουμε το επίπεδο των κινέζων τουριστών και το κράτος δώσει άδειες σε εργάτες και μικρομεσαίους να ταξιδεύσουν τότε μπορεί η Capital - Hainan να τα καταφέρει.