AIA (Airlines and Destinations)

  • Thread starter Thread starter ΘΑΝΑΣΗΣ Δ.
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Σωστά.
 
Δεν είμαι σίγουρος ότι κολλαει εδω, αλλά μάλλον ερχεται Α388 για πρωτη φορα μετά το 2019. Λογω του κλεισιματος του ισραηλινου εναεροου χωρου,η UAE 232 φαίνεται να κάνει divert στο Βενιζέλος σύμφωνα με το FR24.
Post automatically merged:

Ορίστε
 

Attachments

  • Screenshot_20250613-042326_Flightradar24.jpg
    Screenshot_20250613-042326_Flightradar24.jpg
    475,2 KB · Προβολές: 36
Ενδιαφέρουσα πληροφορία αν και δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται Α380 στην Αθήνα από το 2019. Μάλιστα πριν λίγα μόνο χρόνια είχε κάνει divert και ένα Α380 της QANTAS το οποίο παρέμεινε για μια περίπου μέρα..

Το πιο ενδιαφέρον για μένα είναι ότι για άλλη μια φορά έκανε divert πάνω από Τουρκία αλλά αντί να πάει στην πιο κοντινή Κωνσταντινούπολη ήρθε στην πιο μακρινή Αθήνα.
EK232

Κάτι παρόμοιο έκανε και η ΕΚ 204 που πάνω από την βόρεια Τουρκία έκανε divert στο Καιρο αφού πρώτα έκατσε να το ξανασκεφτεί πάνω από το Καρανμαρμαρας στην νότια Τουρκία.
EK204
 
Δεν είμαι σίγουρος ότι κολλαει εδω, αλλά μάλλον ερχεται Α388 για πρωτη φορα μετά το 2019.
Πέρυσι, το 2024 που ειχε κλείσει ο εναέριος χωρος στο Ιρακ, απο του πυραυλους που εκτόξευσε το Ιραν με στοχο το Ισραήλ , κανανε diversion 4-5 πτησεις της Emirates στην Αθήνα για ανεφοδιασμό, επειδη επρεπε να κανουν rerouting νότια προς Αιγυπτο και Σαουδικη Αραβία. Σε καποιες απο αυτες τις πτησεις ηταν A380.
 
Συμφωνα με το παρακάτω εκτός από Aegean και IndiGo που έχουν ανακοινώσει ήδη πρόθεση για πτήσεις Ινδία - Αθήνα, η Air Canada μάλλον θα πετάει όλο τον χρόνο προς Αθήνα ενώ το ίδιο θα κάνει και η Delta από Άτλαντα με μια μικρή παύση Ιανουάριο - Φλεβάρη.
Επίσης από 2026 μάλλον θα έχουμε και την Riyadh Air στην Αθήνα!

 
Η Delta προς Αθήνα θα το κρατήσει όλο το χρόνο ;;
 
Ένα άρθρο για το Αθήνα - Αμερική με μερικά στατιστικά.
Με βάση τα στοιχεία της IATA, η επιβατική κίνηση O&D μεταξύ ΗΠΑ και Αθήνας έφτασε τα 1,8 εκατομμύρια επιβάτες μετ' επιστροφής το 2024, καταγράφοντας αύξηση 8% σε σχέση με το 2023.
Για το πρώτο εξάμηνο του έτους, η Αθήνα πέτυχε ανάπτυξη 15%, με πάνω από 800 χιλιάδες επιβάτες μετ' επιστροφής από και προς τις ΗΠΑ, καταγράφοντας την κορυφαία ανάπτυξη μεταξύ των 20 ισχυρότερων ευρωπαϊκών αεροδρομίων στην κίνηση στις ΗΠΑ.
Για τους πρώτους 7 μήνες του 2025, 5 προορισμοί των ΗΠΑ πέτυχαν Συντελεστές Πληρότητας άνω του 90%, με 3 ακόμη πάνω από 80%. Η Σάρλοτ πέτυχε την ΚΟΡΥΦΑΙΑ επίδοση με 94,3%, ακολουθούμενη από το Λος Άντζελες με 92,3%. Η Ατλάντα, το Σικάγο και η Βοστώνη αποτελούν την ομάδα TOP5. Η Νέα Υόρκη, η οποία εξυπηρετείται από 5 αεροπορικές εταιρείες, προσφέροντας συνολικά μισό εκατομμύριο θέσεις την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου, πέτυχε μέσο Συντελεστή Πληρότητας 82%.

Όσο αφορά το Αθήνα - LAX:
Το Λος Άντζελες ήταν μακράν η μεγαλύτερη μη εξυπηρετούμενη διαδρομή της Αθήνας με 106 χιλιάδες αμφίδρομους επιβάτες O&D το 2024, ενώ η 2η μη εξυπηρετούμενη διαδρομή ακολούθησε με 72 χιλιάδες. Η Norse Atlantic αξιοποίησε αυτή την ισχυρή ευκαιρία, και αποφάσισαν να προσθέσουν το LAX από την Αθήνα. Για την περίοδο Ιανουαρίου έως Ιουνίου 2025, η κίνηση επιβατών O&D μεταξύ LAX και ATH αυξάνεται περαιτέρω κατά 15%, μετά από πολύ ισχυρή απόδοση το 2023 και το 2024 με πάνω από 100 χιλιάδες επιβατές O&D κάθε χρόνο.
Όσον αφορά την άμεση κίνηση, σε μόλις 2 μήνες (Ιούνιος & Ιούλιος) η Norse μετέφερε πάνω από 21 χιλιάδες επιβάτες μετ' επιστροφής στη διαδρομή. Αυτό είναι σαν να «κατακτά» το 20% της συνολικής αγοράς O&D μεταξύ LAX και ATH το 2024 σε μόλις 2 μήνες. Επιπλέον, η Norse πέτυχε έναν εντυπωσιακό ισχυρό Συντελεστή Πληρότητας 92,3% στην περίοδο των 2 μηνών.

Εκτός από την ελληνική εγχώρια αγορά, η Κύπρος, η Αλβανία και το Ισραήλ αποτελούν τις κορυφαίες αγορές που συνδέονται μέσω Αθήνας προς ή από τις ΗΠΑ το 2024. Η United Airlines ήταν η κυρίαρχη αεροπορική εταιρεία μάρκετινγκ και λειτουργίας για την κίνηση μέσω Αθήνας, ακολουθούμενη από την Emirates.

Ενώ για τις ευκαιρίες και τους επόμενους προορισμούς που μπορούν να ενταχθούν από την Αθήνα:
Το Σαν Φρανσίσκο είναι πλέον η ΤΟΡ μη εξυπηρετούμενη αγορά στις ΗΠΑ για την Αθήνα με πάνω από 70 χιλιάδες αμφίδρομες πτήσεις O&D πέρυσι, ακολουθούμενη από το Μαϊάμι. Επιπλέον, το Ντένβερ και το Σιάτλ αναφέρονται ως εξίσου σημαντικές ευκαιρίες για απευθείας δρομολόγιο προς την Αθήνα.
764F860B-1161-412B-87A7-E269E6EEFF94_4_5005_c.jpeg

 
Last edited:
Η Norse το καλοκαίρι του ‘25 έρχεται και φεύγει με τρομερές πληρότητες. Πολύ ανεβασμένη σε σχέση με το ‘24.

Επίσης κάτι ακούγεται για σύνδεση ATH- BKK από την εταιρία.

Τέλος άξιο αναφοράς είναι και το οτι έχει δώσει «ψωμί» σε ελληνικά cabin crew.
 
Πάντως θεωρώ ότι όλη η κατάσταση στην μέση ανατολή ευνοεί πολύ την Αθήνα κάτι που επιβεβαιώνεται από τα παραπάνω. Οι αμερικανικές εταιρείες δεν πετάνε στην πόλη οπότε ότι κίνηση έχουν για μέση ανατολή την προωθούν μέσω Αθηνών.

Προσωπικά θεωρώ το Denver πολύ καλή επιλογή γιατί είναι τεράστιο hub της united και βρίσκεται σε εξαιρετική τοποθεσία. Απορώ γιατί δεν πετάνε σε πολλούς ευρωπαϊκούς προορισμούς από εκεί.

Η BKK θα είναι πολύ καλή επιλογή από την στιγμή που η Thai μας έχει γραμμένους.
 
Η Thai κοιτάζει τον θάνατο κατάματα, που να βρει χρόνο να κοιτάξει την Αθήνα.
Αν δεν κάνω λάθος η United εξυπηρετεί τους προορισμούς της Ευρώπης από Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Σικάγο, και San Francisco. Denver παίζει σε domestic + Canada + Central America.
Η προοπτική του Denver, ίσως να κάνει overlapping και να κανιβαλίζει αλλά hubs της United.
@ Οι αμερικανικές εταιρείες δεν πετάνε στην πόλη: είναι που δεν ξέρουν να κάνουν το κεμπάπ το καλό που ξέρει και κάνει η κολπατζού η Yiollari, που να πας έτσι :eek:
 
Top