Air Sea Lines

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Μέσα στο μήνα θα «πετάξουν» τα υδροπλάνα

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2006 07:00

ΜΕΣΑ στο Μάρτιο θα αρχίσουν οι πτήσεις υδροπλάνων από την Πάτρα προς την Κέρκυρα και τανάπαλιν. Η πρώτη πτήση είχε προγραμματιστεί να γίνει την περασμένη Παρασκευή, 10 Μαρτίου και είχαν κλεισθεί και τα εισιτήρια διαπιστώθηκε όμως ότι υπήρχε κάποιο γραφειοκρατικό πρόβλημα σχετικά με τη δημοσίευση της άδειας στο ΦΕΚ και έτσι το πρώτο ταξίδι αναβλήθηκε μέχρι την τακτοποίηση του ζητήματος αυτού.
Να σημειωθεί πως υπάρχει ήδη ενδιαφέρον για κρατήσεις θέσεων τόσο από Πάτρα όσο και από την Κέρκυρα. Είναι κυρίως άτομα που έχουν επαγγελματικούς λόγους να βρεθούν γρήγορα στην Κέρκυρα, δεδομένου ότι το ταξίδι με υδροπλάνο θα διαρκεί σαράντα λεπτά, ενώ από την Κέρκυρα προς την Πάτρα οι πτήσεις προτιμούνται από μονίμους κατοίκους του νησιού. Ενδιαφέρον εκδηλώνεται και από φοιτητές που μετακινούνται μεταξύ των δύο περιοχών.
Το εισιτήριο κοστίζει 80 ευρώ. Τα υδροπλάνα που θα χρησιμοποιούνται στη γραμμή είναι ελικοφόρα των 19 θέσεων και μπορούν να πετούν από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου.
Προς το παρόν θα αποθαλασσώνονται από την πρώτη λεκάνη της μαρίνας της Πάτρας ενώ από τον οργανισμό Λιμένα Πατρών έχει διατεθεί χώρος για μόνιμες εγκαταστάσεις στη μαρίνα.
 
Εγώ εξακολουθώ να έχω τίς απορίες μου σχετικά μέ το πώς θα γίνεται το traffic control (route clearances,flight plans,άδεια απο/προσθαλάσσωσης,μετεωρολογικά briefings κλπ κλπ) τών υδροπλάνων στά λιμάνια και στίς λίμνες τής χώρας....

Γνωρίζουν άραγε οι λιμενάρχες/λιμενικοί και οι αγροφύλακες από aviation weather ή ATC;

Επίσης μού προξενεί απορία αυτό το δρομολόγιο Κέρκυρα-Ιωάννινα μέ υδροπλάνα,την στιγμή που αμφότερες οι πόλεις διαθέτουν αεροδρόμια.......

Τέλος,βρίσκω οτι οι τιμές είναι αρκετά τσουκτερές,ιδίως γιά τους φοιτητές,πρός τους οποίους λένε οτι απευθύνονται οι πτήσεις μέ τα υδροπλάνα (μέ τα μισά λεφτά σχεδόν,πάς από Πάτρα στην Κέρκυρα μέ ωραιότατον πλοίο,έχεις και internet εν πλώ,παίρνεις και το αυτοκίνητό σου μαζί,έχει νοστιμώτατα φαγητά κλπ κλπ και επίσης ρίχνεις κι'έναν υπνάκο καθότι το ταξίδι είναι βραδυνό και φτάνεις το πρωϊ φρέσκος-φρέσκος...)
 
Σύμφωνοι, και οι δύο πόλεις διαθέτουν αεροδρόμια. Αλλά δεν υπάρχει ...πτήση μεταξύ των δύο αεροδρομίων. Όταν λέμε 'Αεροδρόμιο Πάτρας' εννοούμε ...Άραξο, όχι ακριβώς Πάτρα. Άλλο πράγμα είναι να φτάνεις ακριβώς στο κέντρο της πόλης, στο λιμάνι της και άλλο να έχεις το επιπλέον ταξίδι στην Άραξο.

Τώρα τα άλλα θέματα που θέτεις είναι ουσιαστικά θέμα ποιότητας κράτους. Αυτά τα ερωτήματα έπρεπε να είχαν απαντηθεί μήνες τώρα. Ο κ. Λιάπης πήγε βόλτα με το Υδροπλάνο και έκανε περιχαρής δηλώσεις. Καιρός να δούμε αν πράγματι έθεσε σε λειτουργία τις υπηρεσίες που ελέγχει ώστε να έχουν κάνει τη δουλειά τους.

Και τέλος, το εισητήριο. Ξέρει κανείς σε τί ...υποδιαιρείται (φόροι κλπ). Θα ήταν ενδιαφέρον να εξετάσουμε πόσος φόρος 'αεροδρομίου' αντιστοιχεί στην πτήση αυτή. Πάντως όσο μικρότερο είναι ένα ΑΦ τόσο λιγότερο οικονομικό γίνεται ανά επιβάτη, και αυτό πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν.

Γ.
 
απ όσο θυμάμαι δεν χρεώνονται φόροι αεροδρομίων , καθώς η εταιρεία δεν χρησιμοποιεί αεροδρόμια ....
 
To θέμα είναι να ξέρουμε με πραγματικά γεγονότα. Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν φόροι 'αεροδρομίων' αλλά ο (φορολογικός) διάβολος έχει ...πολλά ποδάρια. Αν για μια πτήση one-way Αθήνα Θεσσαλονίκη πληρώνω €19 για το εισητήριο και € 25 για φόρους, τότε τί στο καλό δικαιολογεί το €60 -χωρίς φόρους...- για το Πάτρα-Κέρκυρα?
 
Η διαφορα μεγεθους των εν λογω εταιρειων, τα αεροσκαφη ως τυποι, οι χρονοι πτησεως απο το Α στο Β, τα turns/ημερα δηλαδη, για να αναφερω μερικα παραδειγματα
 
Σίγουρα, αλλά αν ο σκοπός είναι να κάνεις break-even από την πρώτη πτήση τότε είναι ουτοπιστικός... Πρώτα δημιουργείς ζήτηση, εξοικειώνεις το πελατειακό κοινό με το προϊόν που προσφέρεις, δημιουργείες βάση πελατών κλπ κλπ. Όλα αυτά είναι ευρω-βόρα (πρώην δραχμο-βόρα), και αν δεν τα λάβεις υπ' όψιν σου τότε η αεροπορική αγορά δεν είναι για σένα...
 
george_a":2oa9vm5x said:
To θέμα είναι να ξέρουμε με πραγματικά γεγονότα. Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν φόροι 'αεροδρομίων' αλλά ο (φορολογικός) διάβολος έχει ...πολλά ποδάρια.
Μην τους βάζεις ιδέες... Γιατί υπάρχουν και οι σεβαστοί και πανταχού παρόντες εφοπλιστές μας, που δε θέλουν και πολύ να το προωθήσουν...
 
george_a":2ts4a8l1 said:
Σύμφωνοι, και οι δύο πόλεις διαθέτουν αεροδρόμια. Αλλά δεν υπάρχει ...πτήση μεταξύ των δύο αεροδρομίων.

Δέν νομίζω να είναι ιδιαιτέρως δύσκολο νά βάλη π.χ. η ΟΑ ένα DASH8 νά κάνη ATH-KRK-IOA ή ATH-IOA-KRK....Η υποδομή υπάρχει όμως,κι'αυτό είναι το σημαντικό.

Όταν λέμε 'Αεροδρόμιο Πάτρας' εννοούμε ...Άραξο, όχι ακριβώς Πάτρα. Άλλο πράγμα είναι να φτάνεις ακριβώς στο κέντρο της πόλης, στο λιμάνι της και άλλο να έχεις το επιπλέον ταξίδι στην Άραξο.

Πόση ώρα διαδρομή είναι η Αραξος από την Πάτρα;Φαντάζομαι όχι τόσο μεγάλη ώστε να μήν μπορή να την κάνη κάποιο ΚΤΕΛ τής Πάτρας.Εδώ εγώ όταν είχα πάει στην Καβάλα (δηλαδή στην Χρυσούπολη όπου είναι το αεροδρόμιο,κοντά 80 χιλόμετρα από το κέντρο τής πόλης) μάς τσουβάλιασε η ΟΑ σέ ένα πούλμαν και μάς κατέβασε στην κεντρική πλατεία τής Καβάλας.

Τώρα τα άλλα θέματα που θέτεις είναι ουσιαστικά θέμα ποιότητας κράτους. Αυτά τα ερωτήματα έπρεπε να είχαν απαντηθεί μήνες τώρα. Ο κ. Λιάπης πήγε βόλτα με το Υδροπλάνο και έκανε περιχαρής δηλώσεις. Καιρός να δούμε αν πράγματι έθεσε σε λειτουργία τις υπηρεσίες που ελέγχει ώστε να έχουν κάνει τη δουλειά τους.

Συμφωνώ οτι είναι θέμα ποιότητας κράτους αλλά είναι και θέμα "πρακτικού μυαλού".Αν θυμάμαι καλά είχα ξανακάνει εδώ -όπως καί στο shipfriends.gr όπου είχε τεθεί επίσης θέμα συζήτησης περί υδροπλάνων- αυτή την κουβέντα περί air traffic control κλπ.Η γενική μου εντύπωση είναι οτι οι εν Ελλάδι "αρμόδιοι" θεωρούν πως τα υδροπλάνα είναι...βαπόρια μέ φτερά και όχι αεροπλάνα,που απαιτούν τελείως ξεχωριστές εγκαταστάσεις και χώρο ελιγμών.
Παρεμπιπτόντως,μιά και γίνεται κουβέντα και περί Φαλήρου ώς τόπου αναχωρήσεως γιά τα υδροπλάνα,είδα πρό ολίγου μιά φωτό τού jerry από την απογείωση γιά το ταξίδι τού SXM,όπου φαίνεται το επί εποχής Ολυμπιακών αγώνων κωπηλατοδρόμιο τού Σχοινιά.Μήπως σού θυμίζει κάτι η δομή αυτού τού έργου;

Και τέλος, το εισητήριο. Ξέρει κανείς σε τί ...υποδιαιρείται (φόροι κλπ). Θα ήταν ενδιαφέρον να εξετάσουμε πόσος φόρος 'αεροδρομίου' αντιστοιχεί στην πτήση αυτή. Πάντως όσο μικρότερο είναι ένα ΑΦ τόσο λιγότερο οικονομικό γίνεται ανά επιβάτη, και αυτό πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν.
Γ.

Εδώ θά παραθέσω μία παραλλαγή γνωστού αναρχικού συνθήματος:"Το αεροδρόμιο τών Πατρών (πρέπει να) ανήκει στά.....ψάρια του" :D
 
Hastaroth":gatt3qmr said:
Πόση ώρα διαδρομή είναι η Αραξος από την Πάτρα;Φαντάζομαι όχι τόσο μεγάλη ώστε να μήν μπορή να την κάνη κάποιο ΚΤΕΛ τής Πάτρας.Εδώ εγώ όταν είχα πάει στην Καβάλα (δηλαδή στην Χρυσούπολη όπου είναι το αεροδρόμιο,κοντά 80 χιλόμετρα από το κέντρο τής πόλης) μάς τσουβάλιασε η ΟΑ σέ ένα πούλμαν και μάς κατέβασε στην κεντρική πλατεία τής Καβάλας.

8 km isos 80 me kamia panagia :D ektos an enoeis tin Ksanthi
 
Top