Διαβάζω ότι
η Avolon μετέτρεψε την παραγγελία των 50 Α320neo σε ισάριθμα Α321neo και ρίχνω μια ματιά στα νούμερα των παραγγελιών μέχρι και τον Ιούλιο φέτος για να δω πώς το Α321neo είναι πια το δημοφιλέστερο narrowbody στον κόσμο.
-Η σειρά neo έχει 9.617 παραγγελίες (όλη η σειρά των ceo, από τη δεκαετία του '80 είχε κάπου 8.100).
-Το Α321neo έχει 5.200 παραγγελίες, έναντι 4.300 του 320neo. Για σύγκριση, το Α320ceo είχε 2,5 φορές περισσότερες παραγγελίες από το Α320ceo.
-Αν συνυπολογιστούν οι 800 παραγγελίες του Α220, η Airbus έχει 10.400 παραγγελίες για narrowbody και το backlog είναι 7.000 αεροσκάφη!!
Και επειδή μ' αρέσουν οι γενικότερες συγκρίσεις,
ολόκληρη η σειρά MAX της Boeing έχει 5.600 παραγγελίες (λογικά, σε λίγο θα έχει λιγότερες από του 321neo
μόνο), το
backlog είναι κάτι ανάμεσα σε 3.800 και 4.300 αεροσκάφη, και στην αγορά των narrowbodies δεν έχουμε πια duopoly, αλλά έναν κυρίαρχο κατασκευαστή και έναν που ακολουθεί (65%-35%).
Τέλος, η Airbus άνοιξε το
νέο υπόστεγο συναρμολόγησης του Α321XLR στο Αμβούργο με τα γνωστά ταρατατζούμ, με υπέροχους αυτοματισμούς, sustainability κλπ. Κάπου είδα ένα βίντεο, αλλά δεν το βρίσκω πια. Αν το έχει βρει κάποιος, ας το παραθέσει.
Εδώ με λεπτομέρειες
και ένα ωραίο διάγραμμα.