"Αναγνωριση" αεροπλανων

  • Thread starter Thread starter futAIR
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εγώ πολλές φορές αναγνωρίζω αεροσκάφη και από τον ήχο τους (Εφαρμόζεται κυρίως σε Overfly Spotting).
 
Hastaroth":c7tj3jqq said:
solro":c7tj3jqq said:
Πιστεύω ότι η διαφορά είναι φανερή
767
Α330

Σωστό,αυτό,δέν το είχα προσέξει.

Ομως υπάρχουν πολύ πιό χαρακτηριστικές διαφορές μεταξύ 330 και 767-τα παράθυρα στο κόκπιτ,η ουρά,τα winglets-που επίσης είναι εμφανείς όταν βλέπουμε το αεροπλάνο από το πλάϊ.


Τώρα που αρκετά 767 βάζουν winglets, αρχίζει το πανηγύρι. Σε ό,τι αφορά στους τροχούς, το 767 είναι το μόνο αφ που στο κύριο σύστημα προσγείωσης οι τροχοί είναι σα να 'βουτάνε' προς τα κάτω. Σε όλα τα άλλα, είτε είναι παράλληλοι με την άτρακτο (Α 300, L1011, DC-10) είτε οι πίσω τροχοί από την κάθε ομάδα είναι πιο 'κάτω' ώστε να 'πιάσουν' διάδρομο πρώτοι, και μετά να 'κάτσουν' και οι πιο μπροστινοί, και μετά ο ρινιαίος. Είναι μια ιδιαιτερότητα του 767 και μόνο.
 
Εμένα φίλε futAir που είμαι μόλις 17 με βοήθησε πολύ ο εξομειωτής της Microsoft Flight Simulator X, και αυτό γιατί όπως και μερικοί απο εδώ έκανα και εγώ ζωγραφιές αεροπλάνων (Τις οποίες θα ανεβάσω σύντομα εδώ), στην συνέχεια αγόρασα το πρόγραμμα αυτό και με βοήθησε πολύ στο να βλέπω και να μαθαίνω τα μυστικά του κάθε αεροπλάνου . . . έβαζα τις ζωγραφιές δίπλα απο το παράθυρο του υπολογιστή και στην συνέχεια τα καταλάβαινα . . . άκουγα τον ήχο τους, έβλεπα τα χρώματα κλπ..... στην συνέχεια άρχησα να καταλαβαίνω το Boeing 747 απο τον δεύτερο όροφο του, το concorde απο το στύλ του, τα fokker 100 οπως και τα MDs που έχουν πίσω τους κινητήρες τους κλπ.....στην συνέχεια άρχησα να καταλαβαίνω και τις εκδόσης τους πχ. τα boeing 737-200 απο το boeing 737-400 και το 800 . . . κλπ . . . τώρα μπορώ να καταλαβαίνω αεροπλάνα απο τα COCKPIT τους . . . το Boeing 737-200 έχει το κλασσικό COCKPIT με τα πολλά όργανα παλαιού τύπου ενώ το Boeing 737-300,400,500 έχουν και οθόνες στα αριστερά και δεξιά τους, τα Boeing 737-700,800,900 έχουν ακόμα περισσότερες οθόνες απο τα προηγούμενα καθώς και FMC, Overhead Panel κλπ.....Όλλα με πολύ μεράκι....
 
Εγώ είμαι 14 και το FSX με βοήθησε εξίσου στην αναγνώριση αεροσκαφών, μέχρι και των επιμέρων εκδόσεων.
 
Αν και δεν ασχολούμαι πολύ καιρό με την αεροπορία θα ήθελα να μοιραστώ κάποια ''κόλπα'' που χρησιμοποιώ εγώ.

Διαφορές ανάμεσα σε Α319,Α320 και Α321 δεν υπάρχουν πολλές αλλά μια πολύ χρήσιμη είναι ο αριθμός και η τοποθεσία των εξόδων κινδύνου.
π.χ
Α319: 1 έξοδος στο φτερό
Α320: 2 έξοδοι στο φτερό
Α321: 2 έξοδοι, μια πριν και μια μετά το φτερό.
Φυσικά με τον χρόνο και την εμπειρία η διαφορά που ''προδίδει'' τον τύπο είναι το μήκος..
Εικόνες:
Α319:http://www.airliners.net/photo/US-A...45921/L/&sid=67d90c2af075404090ea5a954c0ec007
Α320: http://www.airliners.net/photo/Brit...08168/L/&sid=1925d1890fd7f848de9e6b65220cf4dd
Α321: http://www.airliners.net/photo/Airt...20261/L/&sid=30cdab6e468504dd0ade20f5f9d64deb

Διαφορές ανάμεσα στους τύπους του 737 δεν υπάρχουν αλλά υπάρχουν ανάμεσα στα Clasic και NG (Next Generation). Η κύρια είναι η ύπαρξη των Winglets στα NG. Για να διακρίνουμε τύπο βασιζόμαστε πάλι στο μήκος.

Τώρα η διαφορά ανάμεσα σε Α320 family και 737 είναι το σχήμα της ''μύτης'' του α/φους.
Εικόνες:
Α320:http://www.airliners.net/photo/Mexi...10353/L/&sid=df7aa50e1da32ab5b5bc10eefef7bb00
737:http://www.airliners.net/photo/Luft...26157/L/&sid=eb85352d1e0e13fe1c645c7bd614e184

Αυτά για τα short haul α/φη.

Για τα Widebodies ενδεικτικά κάποια χαρακτηριστικά για κάθε τύπο:

Α330: 2 κινητήρες, winglets, κύρια σκέλη τροχών με μεγάλη απόσταση ο ένας από τον άλλο.
foto:http://www.airliners.net/photo/Etih...36847/L/&sid=537ee66b41034abf317536ec74695759

A340: 4 κινητήρες, winglets, 3 σκέλη για τους main landing gears, γενικό σχήμα σα του Α330 μόνο με 4 κινητήρες.
φοτο: http://www.airliners.net/photo/Luft...36774/L/&sid=5dbb7bd1ce803f8c84ff693fb58dc661

Β757: Σαν το Α321 μόνο με 4 τροχούς σνά bogey. Μερικές φορές με winglets μερικές χωρίς.
φοτο: http://www.airliners.net/photo/Icel...36527/L/&sid=3bc20f83e233ee4af40792f40450eb62

Β767: Μοιάζει με το Α330 μόνο που οι τροχοί είναι πιο κοντά και οι κινητήρες είναι μισοί με κάλυμα μισοί χωρίς. Μερικές φορές με winglets μερικές χωρίς.
φοτο: http://www.airliners.net/photo/Delt...36741/L/&sid=1fed3942d85930bd94542d6564ced066

Β777: 6 τροχοί ανα σκέλος και τεράστιοι κινητήρες και λεπτή για το σχήμα του ουρά.
φοτο:http://www.airliners.net/photo/Ceib...36829/L/&sid=8c5fa522c08cb9732e9ede695d5df6d0

Τα Β747 και τα Α380 διακρίνονται από τον δεύτερο όροφο τους και το μήκος του.
Β747: http://www.airliners.net/photo/KLM-...36529/L/&sid=185b5f069df2337fc51c1f227e0b294d
Α380:http://www.airliners.net/photo/Kore...36569/L/&sid=a04be5fe18d467fd7e610c4e55317e16

Για να καταλάβω τον υποτύπο του α/φους (πχ Β747-400) προσωπικά καταφεύγω στο μήκος και συγκεκριμένα τα χαρακτηριστικά κάθε τύπου.

Ελπίζω να βοήθησα! 8)
 
GIANNIS ATL":2eknzotc said:
Τώρα η διαφορά ανάμεσα σε Α320 family και 737 είναι το σχήμα της ''μύτης'' του α/φους.
Ιδίως σε συνδυασμό με τα πλαΐνά παράθυρα του πιλοτηρίου.

Όσο για A380, έχω δει μόνο μια φορά τον περασμένο Απρίλιο στο Κορωπί από μακριά και ήταν άμεσα αναγωρίσιμο από μεγάλη απόσταση, τεράστιο και δεν έμοιαζε με τίποτα άλλο.
 
Άλλη μια χτυπητή διαφορά ανάμεσα στα 737 Classic/NG και Α320 family είναι η μορφή της ακμής προσβολής
στο κάθετο σταθερό. Πιο συγκεκριμένα στα Α320 αυτή είναι ευθύγραμμη και σβήνει με μια μικρή καμπυλότητα
πάνω στην άτρακτο, ενώ στα 737 αλλάζει έντονα κλίση ~1.5m πάνω από την άτρακτο.

http://www.airliners.net/photo/Scandina ... 9d383de7f3
 
Όταν ήμουν μικρότερος είχα μάθει να ξεχωρίζω A320 και B737 από την απόσταση που έχουν από το έδαφος. Αν το προσέξετε το 737 είναι πιο χαμηλά από το 320!
 
Αυτό θα έλεγα και εγώ ! Το ύψος έχει πολύ διαφορά, καθώς και τα παράθυρα πχ. του 320 είναι πιο μικρά και στρογγυλά ενώ του 737 πιο μεγάλα και ορθογώνια . . . επίσης το 320 έχει εκείνα τα μοναδικά winglets με το τριγωνικό σχήμα ενό το 737 μερικές φορές έχει και μερικές όχι και αν έχει είναι ένα πολύ μεγάλο κάθετο winglet . . . επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και η ουρά των δύο αυτών αεροσκαφών που έχουν πολλές διαφορές αν τα προσέξεις . . . ελπίζω να σε βοηθάμε πολύ εδω στο στέκι μας :)
 
Επιπλέον, διαφέρουν και οι πόρτες τους και τα καλύμματα των μηχανών τους:

:arrow: Στα Boeing 737 ανοίγουν όπως και στα σπίτια, ενώ στα Airbus Α320 ανοίγουν συρταρωτά όπως στα βαν.

:arrow: Στα Boeing 737 τα καλύμματα των μηχανών τους είναι επίπεδα και σαν κομμένα ενώ των Α320 είναι στρόγγυλα.
(Β737 http://www.airliners.net/photo/Kulu...18653/L/&sid=4e694802a13bf8ee623a87d44a5fc9d0)
(Α320 http://www.airliners.net/photo/Isra...73520/L/&sid=ed2085966fc25fef1aebf5a622ffd362)

Τέλος νομίζω πως ο σχεδιασμός των καλυμμάτων (των μηχανών) επίσης οφείλεται στην διαφορά ύψους.
 
Top