Αποχωρεί η SWISS από τη Θεσσαλονίκη

  • Thread starter Thread starter osc4r
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ομολογουμένως δεν είναι να μας κάνουν εντύπωση αυτά πλέον. Όσο η χώρα πέφτει, τόσο πέφτουν και οι συνδέσεις. Αν δεν αρχίσει επιχειρηματική άνοδος (οπότε και άνοδος σε business tickets και flex economy, αλλά και γενικότερη αύξηση ζήτησης) δε θα αλλάξουν προς το καλύτερο τα δρομολόγια. Τώρα πέραν αυτού, άλλο ζήτημα είναι, πέραν της τιμής που πληρώνει ο επιβάτης, και το τι κάνει αφού φτάσει όπου προσγειώνεται το αεροπλάνο. Άλλο να έχεις ένα αεροπλάνο με επιβάτες που πάνε Ελβετία και άλλο ένα αεροπλάνο με επιβάτες που πάνε πχ. Αμερική μέσω Ελβετίας. Είναι πολλοί οι παράγοντες για να το απλουστεύουμε τόσο, νομίζω.
 
Πόσοι Ελβετοί ταξιδεύουν Θεσσαλονίκη;;; Αυτή είναι η λογική. Ως προς τους Έλληνες που ταξιδεύουν, το νούμερο είναι πτωτικό, και σε περίπτωση περαιτέρω οικονομικής επιδείνωσης (άτακτη πτώχευση κτλ.) ο αριθμός αυτός θα περιορισθεί σε νούμερα δεκαετίας 50-60! Επομένως για πιο λόγο, ειδικά χειμερινούς μήνες, να διατηρηθεί μια τέτοια πτήση, όταν το ίδιο αεροσκάφος θα το διαθέσει για άλλο προορισμό με πολύ μεγαλύτερες πληρότητες με συνέχεια. Όταν καταρτισθούν τα δρομολόγια για το καλοκαίρι 2013, και ανάλογα με την κατάσταση που θα βρισκόμαστε, πιστεύω ότι οι περισσότερες από τις Ευρωπαϊκές εταιρίες που περιόρισαν πτήσεις, θα κάνουν reconsidering τα δρομολόγιά τους και τους προορισμούς. Για να είμαι ειλικρινής κάτι τέτοιο θα το περίμενα μετά το 2014!

Ως προς τον προηγούμενο φίλο που μιλά για τον Μπούταρη και την κατάσταση της Θεσσαλονίκης, ως εμπορικού κέντρου, χωρίς να τον γνωρίζω και χωρίς να ανήκω πολιτικά στον χώρο που τον εξέλεξε, δεν νομίζω ότι και ο προηγούμενος δήμαρχος ή ο τέως νομάρχης Θεσσαλονίκης μετέτρεψαν την Θεσσαλονίκη σε διεθνές κέντρο εμπορίου και τώρα ξαφνικά καταστράφηκε...
 
Φίλε spy1, δεν μπήκα καν στη διαδικασία να συγκρίνω τις προηγούμενες διοικήσεις, γιατί ήταν και διαφορετικές οι συνθήκες τότε. Ο Μπουτάρης εκλέχθηκε με την αισιόδοξη προοπτική να φέρει νέο αέρα στην πόλη. Αντ' αυτού, το μόνο με το οποίο ασχολούνται εδω και 2 χρόνια είναι οι διαγραμμίσεις των τραπεζοκαθισμάτων στην Ικτίνου, οι πινακίδες των καταστημάτων, εβδομαδιαία ταξίδια στην Τουρκία και το Gay Pride. Δεν ξέρω αν κινείσαι ή όχι στην Θεσσαλονίκη, αλλά 3 στα 5 φανάρια στους δρόμους είναι καμένα, η πόλη βουλιάζει στα σκουπίδια, ο καθένας κάνει ότι θέλει, όταν θέλει, χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο, απόλυτη ανομία όσον αφορά παρεμπόριο, τσιγγάνους, καροτσάκια σούπερ μάρκετ, στάθμευση...δεν γίνεται καμία προσπάθεια τόνωσης της ζωής της πόλης, τα τέλη στα καταστήματα παραμένουν τα ίδια, τα πάντα βαμμένα, σπασμένα και κατεστραμμένα, ταξί παρκαρισμένα παντού, άθλιες συνθήκες κίνησης και κυκλοφορίας, καμένες λάμπες στους δρόμους, ακλάδευτα δέντρα που θυμίζουν Βόρνεο σε πολλά σημεία, σήματα και πινακίδες κατεστραμμένες. Η ΔΕΘ καταρρέει χρόνο με τον χρόνο όπως και οι κλαδικές, το λιμάνι δεν έχει επιβατηγά καράβια για το Αιγαίο πλην νομίζω 2, και αυτά μέχρι τη Χίο νομίζω, (με επιφυλαξη), το μετρό θα τελειώσει το 2037, και ενας δήμος 400,000 κατοίκων ασχολείται ακόμα με το πόσα σκαμπώ βγάζει το Νουβώ στην Αριστοτέλους...

Δεν λέω οτι δεν έβαλε και το χεράκι της η κρίση για όλα αυτά. Δεν λέω οτι ο Παπαγεωργόπουλος δεν έφαγε πόρους ή οτι ήταν το καλό παιδί. Αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ξυπνήσει ο Δήμαρχος Μπουτάρης και αντί να ξοδεύει, όσα ξοδεύει, σε απελπισμένες υποψηφιότητες τύπου 'Ευρωπαικη Πρωτεύουσα Περιβάλλοντος (!!!) ή 'Ευρωπαικη Πρωτεύουσα Νεολαίας και Gay Pride, καλά θα κάνει να βάλει κανένα φράγκο στην άκρη και να σουλουπώσει λίγο την πόλη γιατί σαν να έχει πάρει λίγο λάθος τις προτεραιότητες μου φαίνεται. Δεν λέω, καλές οι πολιτιστικές δράσεις, αλλά αν λες οτι δεν έχεις λεφτά για λάμπες, ανταλλακτικά απορριματοφόρων και καμμένα φανάρια, βάζοντας σε κίνδυνο την κυκλοφορία και την ασφάλεια, μην τα ξοδεύεις προκλητικά σε ρομαντικές ενέργειες και ταξίδια προσέλκυσης τουριστών...οι οποίοι τουρίστες, ερχόμενοι εδω, βλέπουν μια πόλη που συγκρίνεται πλέον με το Κάϊρο σε πάρα πολλά πράγματα.

Συγγνώμη για την παρένθεση, μου έδωσε το ερέθισμα ο φίλος πριν, αλλά πραγματικά η Θεσσαλονίκη δεν ήταν ποτέ σε τόσο άσχημο επίπεδο σχεδόν σε όλους τους τομείς - να δω, Δήμαρχε, με τι αεροπλάνα θα έρθουν οι ξένοι για την Ευρωπαικη Πρωτευουσα Νεολαιας...συνέχισε έτσι, μέχρι να αρχίσουν να φυτρώνουν δέντρα μέσα στην Εγνατία απο την βρωμιά, καούν όλα τα φανάρια και γίνονται 200 ατυχήματα την ημέρα...μπορεί βεβαια, μέχρι τότε, να έχουμε διαγραμμίσεις για τα τραπεζοκαθίσματα, (ασχετα με το αν θα σβηστούν με την πρωτη βροχή), οπότε αυτό απο ότι φαίνεται θα είναι και το σημαντικότερο έργο της θητείας Μπουτάρη... και μην ακούσω τίποτα για την ανάπλαση της παραλίας κλπ, αυτά ήταν ήδη δρομολογημένα να γίνουν...

Συγγνώμη και πάλι και ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
 
Δεν ξέρω πόσο ευθύνη μπορούμε να ρίξουμε στον Μπουτάρη για την φυγή της SWISS. Προσωπικά το θεωρώ άσχετο και το ότι ο ίδιος έφερε την ΤΗΥ, όπως την έφερε και την περίοδο που την έφερε, είναι καθόλα θετικό κατά την γνώμη μου. Δεν γνωρίζω επίσης αν η Ryanair ήρθε λόγω του ίδιου Δημάρχου ή του Επιμελητηρίου ή του Υπουργού. Πάντως τα Gay Pride, τα οικολογικά και τα πολιτισμικά είναι αυτά που δυνητικά θα προσελκύσουν Ελβετούς και τους ομοίους τους, όσο και αν δεν συγκινούν τους ντόπιους. Αν το δρομολόγιο πήγαινε όντως καλά όπως γράφουν πολλά μέλη παραπάνω, βλέπω και εγώ ότι μάλλον θυσιάστηκε για άλλες υποχρεώσεις της Αστροσυμμαχίας.
 
Καταλαβαίνω ότι δεν μετράει μόνο η ποσότητα, αλλά και η ποιότητα των εισιτηρίων. Αλλά

- Από την εμπειρία μου θα έλεγα ότι κατά μέσον όρον είχε ίσως γύρο στα 5-7 άτομα στην Business Class. Τώρα το καλοκαίρι συχνά και παραπάνω. Τις τελευταίες φορές που πήγαινα και οι πρώτες τρεις σειρές Business ήτανε (σχεδόν) γεμάτο. Δεν ξέρω πως ήτανε από Ελλάδα (εγώ αγοράζω εισιτήριο από το εξωτερικό), αλλά η Swiss μέχρι πριν από λίγο είχε σχετικά φθηνές τιμές στα Business, συχνά promotions κλπ.

- Η (σχεδόν) άδεια Business Class δεν είναι φαινόμενο μόνο αυτής της πτήσης. Πήγα με τη Swiss και Λισαβόνα, Πράγα, Βουκουρέστι κλπ., και ακριβώς το ίδιο.

- Η αλήθεια είναι ότι σε μία στιγμή που και οι περισσότερες εταιρίες, οργανισμοί κλπ. – τουλάχιστον για πτήσεις εντός Ευρώπης - πληρώνουν μόνο Economy στους υπαλλήλους τους, σε πολλές πτήσεις η Business Class περιορίζεται σε κάποια άτομα με ανταπόκριση από / προς υπερατλαντικές κλπ. πτήσεις.

- Συχνά δεν υπήρχαν πια φθηνά εισιτήρια. Ιδιαίτερα όταν δεν μπορούσατε να κλείσετε εισιτήριο από μήνες πριν. Τώρα το καλοκαίρι συχνά πήρα ακόμα Business Class, γιατί η διαφορά στο πιο φθηνό διαθέσιμο Economy ήτανε σχετικά μικρή…
Που σημαίνει ότι και σε αυτήν την πτήση υπάρχει κόσμος που είναι διατιθέμενος να πληρώσει κάτι παραπάνω από 100 Ευρώ….

Ένα πρόβλημα ίσως είναι ότι είναι ελάχιστα άτομα που πηγαίνουν μόνο Θεσσαλονίκη – Ζυρίχη. Και σε μία στιγμή που το εισιτήριο Βρυξέλλες / Λονδίνο / Παρίσι κλπ – Ζυρίχη είναι πιο ακριβο απ΄ότι Βρυξέλλες / Λονδίνο / Παρίσι κλπ – Ζυρίχη – Θεσσαλονίκη δεν ξέρω πώς υπολογίζεται το κέρδος μιας τέτοιας πτήσης.
Εκτός από αυτά όμως και εγώ νομίζω ότι μάλλον υπήρχαν και άλλοι λόγοι (στρατηγικής, αναδιάρθρωση του δικτύου κλπ.), όχι μόνο οικονομικά.
 
Το μεγάλο θέμα σε όλη αυτήν την κατάσταση δεν είναι το ΓΙΑΤΙ κόβεται το δρομολόγιο . Αυτό μόνο οι CEO της Swiss και της "μαμας" Lufthansa το γνωρίζουν. Με το να κάνουμε υποθέσεις και πολιτική δε βγάζει πουθενά. Το βασικότερα ζήτημα είναι η αποκοπή της ήδη αποκομμένης Θεσσαλονίκης από τον υπόλοιπο κόσμο. Πλέον για τη μετάβαση στο εξωτερικό υπάρχει μόνο το δίπολο Α3/LH και η ΤΚ. Αυτό όσον αφορά τα year around δρομολόγια γιατί στα seasonal υπάρχει η ΑΖ, ΒΑ, ΑΒ κλπ κλπ.
Ο συνδυασμμός Α3/LH (που μάλλον είναι η αιτία του κακού) έχει σαν αποτέλεσμα μια αύξηση στην τιμή του εισητηρίου από 130-400/500 € (αναλογα με τον προορισμό) σε σχέση με τη Swiss. Αυτό είναι έγκυρο γιατί όσες φoρές έψαχνα εισητήρια, κατέληγα στη Swiss για τον παραπάνω λόγο. Ενα άλλο ζήτημα είναι τα connections. Με δεδομένες τις 2 πτήσεις της Α3 για Μόναχο και μόνο μια (κι αυτή μεσημεριανή) για FRA , οι βολικοί συνδυασμοί περιορίζονται κατά πολύ. Με δεδομένη την FRA ως κύριο αεροδρόμιο της LH για ΟΛΟΝ τον κόσμο, πράπει κάποιος να πάει από την προηγούμενη στην Φρανκφούρτη και να επιβαρυνθει με ξενοδοχείο ή αν γίνει μέσω Μονάχου θα καταλήξει σε πολλές πτήσεις (όχι κακό !!!) και με άβολα connections. Όλα αυτά + οι τσουχτερές τιμές εισητηρίων καθιστούν αυτή την επιλογή, ασύμφορη εν τη γεννέση της και ίσως την καταδικάζουν κιόλας.
Η άλλη εναλλακτική της ΤΚ, προσφέρει σχετικά καλύτερες τιμές, στα επίπεδα της Swiss πάνω κάτω, αλλά με ΦΡΙΚΤΑ, μιλάμε για ΑΘΛΙΑ connections. Όταν η πτήση για IST φεύγει στις 15:00 περίπου και φτάνει γύρω στις 17:00 στην Κων/πολη , τι επιλογές έχει ό έρμος ο επιβάτης ? Να μείνει ένα βραδυ στην Πόλη, άρα ξενοδοχείο και στην επιστροφή να φτάσει 2 , ναι 2, μέρες μετά λόγω των άσχημων ωραρίων. Δοκιμάστε μαι εικονική κράτηση, για Ευρώπη. Μιλάμε για συνολικό χρόνο ταξιδιού 24 ώρες ανα κατευθυνση. Απλά, απαράδεκτο.

Τι μας μένει λοιπόν ? Μα να ταϊζουμε τους γλάρους, να κατεβαίνουμε στην Αθήνα από το προηγούμενο βράδυ άρα ξενοδοχείο ή ταλαιπωρία στον Βενεζουέλο και να πετάμε σαν...."ανθρωποι"
 
Καταλαβαίνω ότι είναι λυπηρό ότι άλλη μια αεροπορική εταιρεία εγκαταλείπει το SKG, δεν καταλαβαίνω όμως τον οδυρμό για την LX και την κατακραυγή της Α3.
Άμα είναι ακριβή η Α3 και δεν βολεύουν τα δρομολόγια της ΤΚ υπάρχει και η Jat.
Ιδιαίτερα το δρομολόγιο της Δευτέρας JU445 στις 06:45-07:15 προλαβαίνει το AMS στις 08:20, TXL στις 08:15, BRU στις 08:05, LHR στις 10:35, CDG στις 09:20. Το δρομολόγιο της Παρασκευής, προλαβαίνει το MXP στις 16:00 και Τετάρτη & Πέμπτη προλαβαίνει το FCO στις 18:30.
Για την επιστροφή υπάρχουν 4 μέρες την εβδομάδα, δεν μπορεί να μην σας βολεύουν.
Αν όμως δεν σας βολεύει η Jat, υπάρχει και η Tarom, άντε και στα δύσκολα και η Aerosvit.
H αποχώρηση της LX είναι λυπηρό γεγονός, όχι όμως και για οδυρμό. Ας δουλέψουν οι υπόλοιπες αεροπορικές, δεν είναι μόνο η Αστροσυμμαχία στον κόσμο.
 
Ελπίζω πριν να γράψεις, πως το σκέφτηκες λίγο ή το έψαξες λίγο... Ή μαλλον κάνεις πλάκα για να περάσεις την ώρα σου.

Μιλάς για εταιρίες που ΔΕΝ προσφέρουν connections σε υπερατλαντικούς προορισμούς ή προς την Ανατολή και τα ενδοευρωπαϊκά τους δρομολόγια είναι περιορισμένα. Επιπλέον δεν ανοίκουν σε alliances (με εξαίρεση την TAROM) , άρα ΔΕΝ επιτρέπουν codsharing flights. Επιπλέον, επειδή στα πλαίσια ψαξίματος για πτήσεις με "off the beaten track" εταιρίες έψαξα και τις τρεις που προτείνεις, σε πληροφορώ ότι ΚΑΜΙΑ, ΜΑ ΚΑΜΙΑ δεν επέτρεπε κλεισιμο δρομολογιόυ απο Θεσσαλονίκη, πρεος τον τελικό προορισμό. Για να πειστείς, κάνε μια προσπάθεια να κλεισεις το SKG-LHR με τη JAT για 29-31/10, δηλαδή αμέσως μετά το σταμάτημα της Swiss. Άμα τα καταφέρεις εγώ θα σου πληρώσω το εισητήριο σε Business Class. Το ίδιο και με την Tarom, το ίδιο και με την Aerosvit που μάλιστα είναι και seasonal.
Σύμφωνα λοιπόν, με τη δική σου λογική, κάποιος πρέπει να πληρώσει 250-300€ (στην καλύτερη) για BEG, OTP ή KIV και μετά να πληρώσεις άλλα τόσα και περισσότερα για να πάει π.χ στο ΑMS. Αμα, είναι έτσι δίνει από την αρχή 300-400 στην Α3/LH και πάει χωρίς άγχος για βαλίτσες, short connections

Για να τα λέω αυτά σημαίνει ότι το έχω ψάξει πάρα πολύ το θέμα, αρκετό καιρό πριν ανακοινωθει η διακοπή των πτήσεων της Swiss. Καλό είναι λοιπόν, πριν γράψουμε κάτι, να το ψάξουμε αρκετά.
 
Τιμωρήστε τις εναρμονισμένες πρακτικές, που σας ζητούν 500 για να πάτε Ευρώπη ή σας υποχρεώνουν να πάτε μέσω Αθηνών και αναγκάστε τους να "προσγειωθούν". Κοιτάξτε το συμφέρον σας λοιπόν, έστω κι αυτό λέγεται ΤΗΥ.
 
@Flying Doc

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Το κύριο πρόβλημα για μένα δεν είναι το γιατί, αλλά ότι από κι και πέρα δύσκολο θα μπορέσω πια να περάσω τα Σαββατοκύριακα μου στο σπίτι μου (δουλεύω στο Εξωτερικό), ή τουλάχιστον όχι τόσο συχνά.

Γιατί είτε πρέπει να πάρω μισή μέρα άδεια Παρασκευή απόγευμα για να προλάβω τη LH / A3 Codeshare μέσω Μονάχου (και εφόσον την βρω σε λογική τιμή – στη δική μου ανταπόκριση σε πολλές ημερομηνίες μου δίνει τιμές των 600 Ευρώ (!) και πάνω, για Semiflex Economy - σε τέτοιες τιμές με την Swiss πήρα full flex ή Business). Κάτι που μπορώ να κάνω ίσως λίγες φορές, αλλά όχι τακτικά….

Είτε να φύγω Σάββατο πρωί για να φτάσω μεσημέρι. Που μπορώ να κάνω όταν έχω κάποιες μέρες άδεια, αλλά όχι για ένα Σαββατοκύριακο. Και τιμή δεν έψαξα.

Είτε να πάω μέχρι Αθήνα, να διανυκτερεύσω εκεί και Σάββατο πρωί με την πρώτη πτήση για Θεσσαλονίκη…

Και για την επιστροφή παρόμοιο πρόβλημα. Για ένα Σαββατοκύριακο οι άλλες πτήσεις απλά δεν είναι εναλλακτική λύση…Και φυσικά, κι εγώ έχω ψάξει κατά καιρούς για άλλες δυνατότητες. Ούτε ταξιδεύω μόνο με μια συμμαχία…

Μόνο φέτος πήγαινα με αυτή τη πτήση της Swiss τουλάχιστον 15 φορές μέχρι τώρα. Δεν περιμένω τιμές στο επίπεδο των Low cost carrier (αν και υπάρχουν κάποια όρια…), εκτιμάω και τις υπηρεσίες, και ιδιαίτερα με τη Swiss ήμουνα – και είμαι – πολύ ευχαριστημένη. Από άποψη αξιοπιστίας, ποιότητας, υπηρεσιών…
 
Top