Ατύχημα σε ATR στο Παλέρμο

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Xtes diavasa sto airliners.net apo kapion oti malon eixan topothetisei sto 72ari endeiktes kausimon apo 42ari me apotelesma to pliroma na eixe lathos eikona gia ta kausima pou telika eixe, kai mou ekane foveri entyposi.Ontos mporei na simvei kati tetio kai an nai ti na leme tora ti mporei na sou epifilasei h tyxh :?: :?: :?: :?: :?: :?: :( sas parapempo http://www.airliners.net/discussions/ge ... n/2313634/
 
εχω το ιδο αισθημα με τοτε που ακουσα το τηλεφωνημα του kevin cosgrove (9/11) (μεσα απο τον πρωτο πυργο οταν αυτος κατερεε)...
 
Μού έκανε και εμένα κατάπληξη η ψυχραιμία τών πιλότων.Σάν νά έκαναν άσκηση στό simulator.Τίποτε δέν πρόδιδε την φοβερή αγωνία που σίγουρα είχαν.Ακόμα και όταν ο ένας από αυτούς ακούγεται να λέη (στά γαλλικά) "ακουμπάμε στη θάλασσα",η φωνή του ήταν σταθερή και ψύχραιμη.

Ομως,μού δημιουργούνται κάποιες απορίες σχετικά μέ τά αίτια τού δυστυχήματος:

1.Σύμφωνα μέ τά όσα είδα στο βίντεο και διάβασα και εδώ,είχαν τοποθετηθεί fuel gauges από 42ρι (ενώ το αεροπλάνο ήταν 72ρι).Πώς δέν έγινε αυτό αντιληπτό από τούς τεχνικούς που επιθεώρησαν το αεροπλάνο πρίν το παραδώσουν γιά πτήση;Καί άν έγινε αντιληπτό,γιατί δέν ενημέρωσαν τούς πιλότους ώστε να έχουν το νού τους;

2.Προφανώς τά fuel gauges τού 42 έχουν μικρότερη κλίμακα ενδείξεων από τού 72 (γιατί οι χωρητικότητες τών δεξαμενών τού 42 είναι μικρότερες).Ομως πώς δέν έγινε αντιληπτό κατά τόν ανεφοδιασμό τού αεροπλάνου οτι είχε πάρει λιγώτερα καύσιμα;(γιατί προφανώς τό gauge στό αεροπλάνο έδειξε full tank όταν ο μετρητής τού bowser-ή τού βυτιοφόρου-έδειχνε λιγώτερη ποσότητα από όση θα έδειχνε άν το gauge τού αεροπλάνου ήταν το σωστό).

3.Και επειδή ώς γνωστόν οι ποσότητες τών καυσίμων στά αεροπλάνα καταγράφονται στο load sheet,πώς δέν πρόσεξε την ανωμαλία ο κυβερνήτης (που είχε καθορίσει πόσα καύσιμα θά έπρεπε να πάρη),ή ο ramp agent (που είχε κανονίσει μέ τον καυσιμά γιά τον ανεφοδιασμό);
 
Hastaroth, θα προσπαθήσω να δώσω μερικές εξηγήσεις στα δικαιολογημένα ερωτήματα που βάζεις.

1) Είναι σίγουρο ότι ούτε οι μηχανικοί είχαν πάρει χαμπάρι το λάθος. Δεν είναι ούτε η πρώτη φορά ούτe δυστυχώς η τελευταία που μπάινουν λάθος ανταλλακτικά σε δύο παρόμοια αεροσκάφη. Θυμίζω το πιό πρόσφατο και χοντρό παράδειγμα της Air Transat, που το Α330 έπαθε μεγάλη διαρροή καυσίμου από αστοχία μίας βαλβίδας η οποία ήταν για Α340. ΤΟ αεροπλάνο έμεινε από κάυσιμα στον Ατλαντικό και ανεμοπόρησε ώς το Lajes.)

2) Τα αεροπλάνα τέτοιυ και μεγαλύτερου μεγέθους, δεν έχουν ενδείκτες καυσίμου όπως του αυτοκινήτου (δηλαδή μία βελόνα με αρχή μέση και τέλος.) Τα καύσιμα εμφανίζονται ώς ποσότητα καυσίμου (αριθμός) σε κιλά .
Αν στο συγκεκριμένο αεροπλάνο και στην συγκεκριμένη πτήση , το πλήρωμα ήθελε να απογειωθεί με (πχ) 4000 κιλά, αυτό θα έδειχναν και οι ενδείξεις. Λόγο του λάθους, στην πραγματικότητα είχε (πχ) 2000.
Στο ερώτημά σου. Ο σωστός τρόπος για αποφυγή τέτοιας λούμπας, είναι να υπολογίζει το πλήρωμα, πόσα καύσιμα πρέπει να του φορτώσει το βυτίο.
Παράδειγμα.
Αν το ΑΤR, προσγειώθηκε με ένδειξη 1200κιλά και ήθελαν να απογειωθούν με 4000κιλά, θα έπρεπε να φορτώσουν 2800 κιλά.
Όλα τα βυτία υγρών καυσίμων (ακόμα και αυτά που φέρνουν το πετρέλαιο στα σπίτια μας), έχουν μετρητές λίτρων και όχι κιλών. Οι χειριστές αν έκαναν μία απλή πράξη και μετέτρεπαν τα κιλά σε λίτρα, θα έβγαζαν 3500λίτρα.
Αν μετά το τέλος του ανεφοδιασμού, ο "καυσιματζής" τους έλεγε ότι βάλανε 2100λίτρα, κάτι δεν θα πήγαινε καλά και θα έβαζε το πλήρωμα σε σκέψεις αξιοπιστίας των μετρητών του αεροπλάνου.
Αυτή η διαδικασία "διπλο-υπολογισμού" του καυσίμου, δεν επιβάλλεται από μερικές εταιρείες και είναι στην διακριτική ευχέρια του πληρώματος. Αυτό το ΄πλήρωμα (προφανώς) δεν έκανε αυτόν τον υπολογισμό.

3) Στο loadsheet (ελληνιστί ...δηλωτικό φόρτωσης), αναγράφονται σε κιλά τα καύσιμα με τα οποία θα απογειωθεί το αεροπλάνο. Αν ο μετρητής δείχνει λάθος (4000κιλά) και το loadsheet λέει 4000κιλά, δεν βαράει "καμπανάκι" σε κανέναν.
 
gonso":1xn97o36 said:
3) Στο loadsheet (ελληνιστί ...δηλωτικό φόρτωσης), αναγράφονται σε κιλά τα καύσιμα με τα οποία θα απογειωθεί το αεροπλάνο. Αν ο μετρητής δείχνει λάθος (4000κιλά) και το loadsheet λέει 4000κιλά, δεν βαράει "καμπανάκι" σε κανέναν.

Σωστα. Yποθετοντας οτι 4 τοννοι ειναι η λαθος ποσοτητα, και ο Κ1 ειχε ζητησει, πχ, 6 τοννους, αυτους τους 6 τοννους (μειον τα taxi fuel) θα εγραφε και το loadsheet, μιας και την πληροφορια αυτη την δινει στον loadcontroller ο ramp agent η ο Κ1 (αναλογα τις εκαστοτε εταιρικες διαδικασιες).
Οποτε, το πληρωμα του cockpit εχει αλλο ενα λαθος εδω: ειχαν (και ενεκριναν, υπογραφοντας το) loadsheet με 6 τοννους, με τους ενδεικτες καυσιμων να "γραφουν" 4 τοννους.
 
Τό πλήρωμα δηλαδή έχει στο δηλωτικό φόρτωσης (ή γιά συντομία......loadsheet) την ποσότητα που θέλει ή την ποσότητα που πραγματικά πήρε;

Γιατί άν είναι έτσι και άν το πλήρωμα είχε ζητήσει μέν π.χ. 6 τόννους,αλλά ήδη στους 4 τόννους οι ενδείκτες λένε οτι τά tanks είναι full,πάλι δέν θα έπρεπε να ψυλλιαστούν οτι κάτι δέν πάει καλά;

Εκτός άν δέν διασταύρωσαν τίς ενδείξεις τού loadsheet μέ τίς ενδείξεις τών μετρητών τους.
 
Hastaroth":10sv2xt0 said:
Τό πλήρωμα δηλαδή έχει στο δηλωτικό φόρτωσης (ή γιά συντομία......loadsheet) την ποσότητα που θέλει ή την ποσότητα που πραγματικά πήρε;

Γιατί άν είναι έτσι και άν το πλήρωμα είχε ζητήσει μέν π.χ. 6 τόννους,αλλά ήδη στους 4 τόννους οι ενδείκτες λένε οτι τά tanks είναι full,πάλι δέν θα έπρεπε να ψυλλιαστούν οτι κάτι δέν πάει καλά;

Εκτός άν δέν διασταύρωσαν τίς ενδείξεις τού loadsheet μέ τίς ενδείξεις τών μετρητών τους.

Στο loadsheet μπαινουν τα καυσιμα που ΘΕΛΕΙ/ΕΧΕΙ ΖΗΤΗΣΕΙ το πληρωμα, οχι αυτη που εχει πραγματικα. Ακριβως αυτο που ειπα, αν δεν διασταυρωσαν το loadsheet με τα οργανα τους (μη γελατε,ρε!) εκαναν σοβαρο λαθος. :?
 
seven4seven":3fpj8pne said:
Οποτε, το πληρωμα του cockpit εχει αλλο ενα λαθος εδω: ειχαν (και ενεκριναν, υπογραφοντας το) loadsheet με 6 τοννους, με τους ενδεικτες καυσιμων να "γραφουν" 4 τοννους.

747, δεν νομίζω ότι έχεις δίκιο σε αυτό. Πιστεύω ότι αυτά τα κάυσιμα που ζήτησε το πλήρωμα, τα έγραφε το loadsheet και τα έδειχνε και το όργανο. Απλά αυτά που έδειχνε ήταν λάθος.

Δηλαδή, θέλανε 4000κιλά. Τo loadsheet έγραφε 4000κιλά, και το όργανο έλεγε 4000κιλά. Οι δεξαμενές όμως, είχαν μέσα μόνο 2000κιλά (οι ποσότητες τελείως υποθετικές, πρός χάριν παραδείγματος).

Hastaroth, το loadsheet δεν δημιουργείται από μία ανεξάρτητη από το πλήρωμα πηγή ώστε να αποτελεί μέθοδο "διπλοτσεκαρίσματος".
Το loadsheet φτιάχνεται από υπολογιστή. Τα δεδομένα που έχει ο υπολογιστής είναι χωρισμένα σε δύο σέτ.
Τα σταθερά δεδομένα (βάσει του νηολογίου του αεροσκάφους, ο υπολογιστής ξέρει πιό είναι το βάρος του αεροπλάνου αυτού άδειου.).
Τα μεταβλητά δεδομένα είναι το βάρος του ωφέλιμου φορτίου όπως προκύπτει από τα στοιχεία του check-in και γίνεται υπολογισμός ώστε να μπεί στην σούμα το βάρος των επιβατών/αποσκευών/cargo.
Επίσης υπάρχουν τα μεταβλητά στοιχεία που προέρχονται από το πλήρωμα. Δηλαδή, το βάρος καυσίμων στην απογείωση και το βάρος καυσίμων που θα χρησιμοποιηθεί στην πτήση, ώστε to loadsheet να υπολογίσει και το βάρος προσγείωσης.

Με άλλα λόγια, αυτοί που είναι υπεύθυνοι για την έκδοση του loadsheet, δεν πάνε από μόνοι τους να μετρήσουν τα "πετρέλαια" ώστε να καταγράψουν το βάρος στο loadsheet. Γράφουν ότι τους πεί το πλήρωμα.
 
Top