Οι προκλήσεις στη δημιουργία της επόμενης γενιάς αεροσκαφών
ΟΙ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ κατασκευαστές αεροσκαφών στον κόσμο αντιμετωπίζουν προκλήσεις στη δημιουργία της επόμενης γενιάς αεροσκαφών, με την Boeing να προβαίνει σε κινήσεις για να ξεπεράσει τα προβλήματα που θα μπορούσαν να απειλήσουν την προγραμματισμένη παράδοση της σειράς «Dreamliner» 787. Την ίδια στιγμή, η ανταγωνίστρια Airbus θα πρέπει σύντομα να αποφασίσει πότε θα κατασκευάσει ανταγωνιστικό αεροσκάφος.
Καθώς απομένει λιγότερο από ένα έτος από την προγραμματισμένη πρώτη δοκιμαστική πτήση του Dreamliner, η Boeing ανακοίνωσε πρόσφατα ότι αύξησε τον προϋπολογισμό της στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης κατά 600 εκατ. δολάρια, με περίπου το ήμισυ από τα χρήματα αυτά να προορίζονται για το νέο αεροσκάφος. Πρόκειται για τη δεύτερη αύξηση φέτος - στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου ενίσχυσε τις δαπάνες της κατά 500 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 335 εκατ. δολάρια προορίζονται για το 787.
Σύμφωνα με πηγές, ορισμένοι προμηθευτές του Dreamliner προηγούνται αρκετές εβδομάδες του χρονοδιαγράμματος. Επίσης, η Boeing έχει ανακοινώσει ότι οι κίνδυνοι που συνδέονται με την κατασκευή ενός αεροσκάφους κυρίως από ανθεκτικά πλαστικά συστατικά μέρη παρά από αλουμίνιο που χρησιμοποιείται παραδοσιακά, έχουν ήδη ξεπεραστεί. Αξιωματούχοι δε, της εταιρείας επιμένουν ότι το Dreamliner θα παραδοθεί όπως έχει προγραμματιστεί το Μάιο του 2008 και τα περισσότερα τμήματα της κατασκευής του προηγούνται ελαφρώς του χρονοδιαγράμματος.
Είναι ζωτικής σημασίας τόσο για τη Boeing όσο και για την Airbus να αποφύγουν καθυστερήσεις στην αγορά των αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων, επειδή αναμένεται να εκπροσωπήσει περίπου 1,2 τρισ. δολάρια στις αγορές αεροσκαφών την προσεχή 20ετία. Μέχρι στιγμής, η Boeing προηγείται περίπου κατά τρία έτη από την Airbus σε νέο αεροσκάφος, έχοντας δεχθεί 432 παραγγελίες για το Dreamliner από 34 πελάτες.
Το διοικητικό συμβούλιο της μητρικής της Airbus, EADS αναμένεται να αρχίσει την προσεχή εβδομάδα συζητήσεις σχετικά με το χρόνο κατασκευής ανταγωνιστικού αεροσκάφους. Πρόκειται για μία απόφαση που θα κοστίσει στην εταιρεία περίπου 10 δισ. ευρώ και παράλληλα θα διαμορφώσει την ανταγωνιστική θέση του Ευρωπαίου κατασκευαστή έναντι της Boeing για τις αρκετές δεκαετίες.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ