aakunz":1mc21t97 said:
Το έγραψες και την προηγούμενη εβδομάδα. Έχεις πηγή;
Αφενός αν δεις το άρθρο της Ελευθεροτυπίας "Πτήση στο άγνωστο για τις Κυπριακές Αερογραμμές" (βλ. link παραπάνω) αναφέρει ότι υπάρχει ο κίνδυνος να κλείσουν μέχρι τον Απρίλιο.
Αφετέρου ό,τι μέτρο και να λάβουν πια φαίνεται ότι δεν μπορεί να αποδόσει και με κάνει να σκέφτομαι ότι το μοιραίο είναι πλέον αναπόφευκτο. Κάποτε σκεφτόμουν ότι τα καταφέραμε στην εισβολή με όλο τον στόλο εκτός χρήσης, 2 από τα 5 αεροπλάνα κατεστραμμένα και τα άλλα 3 εγκλωβισμένα, 9 μήνες χωρίς βάση και μετά για πολλά χρόνια με μία υποτυπώδη, γιατί να μην τα καταφέρουμε τώρα που έχουμε ένα από τα καλλίτερα αεροδρόμια και από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.
Τώρα όμως πλέον δεν σκέφτομαι έτσι καθώς:
- Υπάρχει παγκόσμια ύφεση, και η Κύπρος επηρεάζεται σημαντικά, ειδικά λόγω των στενών δεσμών με την Ελλάδα.
- Η κρίση στην Ελλάδα που είναι μία από τις δύο σημαντικότερες αγορές για τις Κ.Α. σημαίνει ότι αναπόφευκτα η κίνηση μεταξύ των δύο χωρών θα μειωθεί. Οι συνεχείς γενικές απεργίες στην Ελλάδα επίσης δεν βοηθούν.
- Υπάρχει πλέον έντονος ανταγωνισμός στο δρομολόγιο της Αθήνας. Κάποτε υπήρχαν ουσιαστικά μόνο οι Κ.Α. μιας και η Ο.Α. ήταν λύση ανάγκης καθώς έχαιρε εμπιστοσύνης μόνο από τους φανατισμένους Έλληνες πατριώτες. Τώρα όμως υπάρχει η Aegean Airlines με ένα αξιόλογο προϊόν προς τους πελάτες και μια σοβαρή Olympic Air.
- Στο Λονδίνο ο ανταγωνισμός επίσης γίνεται εντονότερος. Μπορούν οι Κ.Α. να συναγωνιστούν τις τιμές π.χ. της Monarch, που εκτελεί τακτικές πτήσεις προς την Κύπρο και όχι μόνο charter; Απ' ότι φαίνεται όχι, κάτι που μαρτυρά η αναστολή των πτήσεων προς Birmingham και προς Λονδίνο/Stansted (που όταν ξεκίνησε ήταν ένα πολλά υποσχόμενο δρομολόγιο καθώς το Stansted είναι πολύ βολικό αεροδρόμιο και κοντά στο βόρειο Λονδίνο που αποτελεί την καρδιά της Κυπριακής παροικίας, η οποία αριθμεί πάνω από 250.000 άτομα), αλλά και η μείωση της χωρητικότητας και προς το Heathrow (με χρήση πλέον Α320 και ακόμα και Α319 αντί των Α330). Η δημογραφική εξέλιξη της παροικίας, που οι νεότερες γενιές χάνουν την εθνική τους ταυτότητα και πλέον όλο και λιγότεροι Αγγλοκύπριοι επισκέπτονται την Κύπρο, επίσης δεν βοηθά.
- Οι τιμές των καυσίμων έχουν πάρει την ανιούσα.
- Το νέο αεροδρόμιο της Λάρνακας μπορεί να είναι σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το παλιό αλλά το κόστος χρήσης του είναι σημαντικά μεγαλύτερο. Πόσο δε όταν πρόκειται για εταιρεία που εδρεύει εκεί.
- Ακόμα και δρομολόγια προς νέους προορισμούς σε χώρες που οι σχέσεις τους με την Κύπρο ενδυναμώνονται (π.χ. Ρωσία) δεν μπορούν να είναι κερδοφόρα λόγω του ότι πρέπει να ακολουθούν μακρύτερη διαδρομή αφού δεν μπορούν να εισέλθουν στον τουρκικό εναέριο χώρο, με το όποιο κόστος.
- Στην κατάσταση που βρίσκονται οι Κ.Α., καμία αεροπορική συμμαχία δεν θα ενδιαφερθεί να τις εντάξει ως μέλος. Μόνο με μεμονωμένες συμφωνίες με άλλες εταιρείες μπορεί να γίνει κάτι, αλλά κι αυτό είναι λίγο.
Άρα σε τι μπορούμε να ελπίζουμε πλέον; Θαύματα δεν γίνονται. Ακόμα κι ο Θεός κάνει περικοπές...