Cyprus Airways News

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Airbus":3nvpq6io said:
διαφορετικά, γιατί να τα αποσύρουν αν είχαν ικανοποιητική πληρότητα; Προφανώς, σε γενικό βαθμό δεν είχαν.
Διότι μόνο η πληρότητα δεν φέρνει την άνοιξη και την κερδοφορία. Το να διατηρεί μια μικρή εταιρεία 2 μεγάλα αεροπλάνα, όση πληρότητα και να έχουν, είναι ασύμφορο.
 
Πριν μερικούς μήνες, τα Α330 έκαναν μια πρωινή και μια απογευματινή πτήση για το Heathrow, το οποίο ήταν και ο κύριος προορισμός των Α330. Ναι μεν μεγαλύτερο αεροσκάφος σημαίνει ταυτόχρονα και πολύ περισσότερα έξοδα, αλλά αν η πληρότητα ήταν μεγάλη, δεδομένου και του όγκου των εμπορευμάτων από Μ.Βρετανία προς Κύπρο, τότε δεν πιστεύω πως θα ήταν ασμύμφορο για τις Κ.Α. να διατηρήσουν τα συγκεκριμένα δρομολόγια με τα Α330.
 
Φίλε Airbus, υπάρχει μια πολύ βασική αρχή η οποία καθορίζει εάν ένα δρομολόγιο θα είναι κερδοφόρο ή όχι: τα Έσοδα να είναι περισσότερα από τα Έξοδα!

Απ ότι φαίνεται, η τιμή στην οποία ήταν ενοικιασμένα τα Α330 ήταν τέτοια που μαζί με όλα τα άλλα έξοδα (καύσιμα, μισθοί, slots, κτλ) καθιστούσαν τις πτήσεις ασύμφορες ακόμα και όταν οι πληρότητες ήταν πολύ μεγάλες.

Παρόμοιο πρόβλημα υπήρχε με τις πτήσεις μέσω Πάφου οι οποίες απ ότι φαίνεται δέν ήταν κερδοφόρες παρόλο που οι πληρότητες ήταν πολύ καλές. Ο λόγος και πάλιν ήταν ότι τα έξοδα ήταν περισσότερα από τα έσοδα πράγμα που αυτόματα καθιστούσε τις πτήσεις ζημιογόνες.

Επίσης, διορθώστε με αν κάνω λάθος, θυμάμαι που διάβαζα ότι οι πτήσεις της π.ΟΑ στην Αυστραλία θα ήταν ζημιογόνες ακόμα και με 100% πληρότητα ακριβώς και πάλι λόγω του συσχετισμού εσόδων - εξόδων.

Προσωπικά θα μου λέιψουν τα Α330 αλλά πιστεύω ότι η λύση με τα Α321 ήταν η καλύτερη εφικτή για εξυπηρέτηση βασικών δρομολογίων όπως LHR, CDG, ATH και ΜΑΝ αλλά και όπου αλλού υπάρξει ζήτηση.
 
Το κακό για εταιρείες όπως οι Κ.Α. είναι ότι πλέον δεν υπάρχει αεροπλάνο στην κατηγορία των 240-250 θέσεων. Θα θυμάστε ότι οι Κ.Α. είχαν τέσσερα Α310 πριν πάρουν τα Α330, με 241 θέσεις τα 3 πρώτα και 248 το 4ο. Αυτά όσο ήταν καινούρια είχαν καλή κερδοφορία, και εξυπηρετούσαν και πολύ περισσότερους προορισμούς από τα Α330. Η αντικατάστασή τους δεν έγινε 1 προς 1, αλλά τα 4 Α310 αντικαταστάθηκαν με 2 Α330 αλλά και 3 Α320 (που επέστρεψαν από την Eurocypria, όπου ήταν νοικιασμένα).

Τώρα, υπάρχει ένα κενό στην γκάμα και των δύο μεγάλων κατασκευαστών. Από το Α321 των 185 περίπου θέσεων (σε κανονική διαμόρφωση, δεν μιλάμε για την πυκνή - τύπου charter - που φτάνει τις 220-230 θέσεις αλλά αισθάνεσαι σαν έμβρυο στην μήτρα της μητέρας σου), πάμε κατευθείαν στα Α330 με 290 θέσεις το λιγότερο σε διαρρύθμιση όπως θέλουν οι Κ.Α. - δηλαδή για εντός Ευρώπης πτήσης.
Αντίστοιχα, η Boeing διακόπτει την παραγωγή των Β757 και Β767 ως επιβατικό, και από το Β737-900 πάμε κατευθείαν στα Β777 και Β787, που όμως είναι αεροπλάνα διηπειρωτικών πτήσεων (το Β767-400 είχε "παίξει" και αυτό ως υποψήφιο για την αντικατάσταση των Α310 των Κ.Α. αλλά προτιμήθηκε το Α330 για ευνόητους λόγους).

Έτσι, μικρές εταιρείες με δίκτυο μόνο εντός Ευρώπης όπως οι Κ.Α. ή θα πρέπει να έχουν ζημιογόνα πολύ μεγάλα αεροπλάνα ή μικρότερα που κάποιες φορές να είναι ανεπαρκή για τις ανάγκες τους. Ειδικά για το Λονδίνο, μόνη λύση είναι η προσθήκη επιπλέον πτήσεων σε περιόδους υψηλής ζήτησης, και με δεδομένη την δυσκολία εξεύρεσης slots στο Heathrow μόνη λύση είναι άλλα αεροδρόμια.
 
Θα συμφωνήσω απόλυτα ότι το "κενό" των Α310 είναι δυσαναπλήρωτο και αυτό δημιουργεί πολλές δυσκολίες στις Κ.Α.

Ίσως, οι κατασκευαστές δημιουργήσουν κάτι σε αυτή την κατηγορία μετά το 2020 αλλά μέχρι τότε οι Κ.Α. θα πρέπει να καταφέρουν να επιβιώσουν με τα υφιστάμενα α/σ και ίσως και α/σ τύπου Α32ΧΝΕΟ που θα κατασκευάζει η Airbus μετά το 2016 και θα έχουν καλύτερες αποδόσεις.
 
Υπάρχει μια πιθανότητα οι Κ.Α. όντως να πάρουν Α320ΝΕΟ στο μέλλον (αν υπάρχουν μέχρι τότε...), γι' αυτό και τα συμβόλαια leasing κάποιων από τα Α320 που προμηθεύτηκαν τώρα έχουν σχετικά σύντομη διάρκεια.
 
Εαν έχω αντιληφθεί σωστά, η οικονομία των Α32ΧΝΕΟ αυξάνεται με την απόσταση που σημαίνει ότι θα είναι πολύ χρήσιμα για τις Κ.Α. δεδομένου ότι, με εξαίρεση την Ελλάδα και χώρες στη Μέση Ανατολή, ο χρόνος πήτσεις για τους περισσότερους προορισμούς ξεπερνά τις 3 ώρες.

Σχετικά με τα Α321, ίσως μια μεσοπρόθεσμη λύση να είναη η χρήση των νέων λεπτών καθισμάτων που ξεκίνησε να χρησιμοποιεί η LH οπότε να αυξηθούν οι προσφερόμενες θέσεις χωρίς να επηρεαστεί ο χώρος μεταξύ καθισμάτων.
 
Συμφωνία με τη RAF για υπενοικίαση των Α 332 μέχρι τον Δεκέμβριο. Γενικότερα, νομίζω ότι ο συγκεκριμένος τύπος είναι περιζήτητος στη διεθνή αεροπορική αγορά και γι' αυτό η ILFC συμφώνησε να τα πάρει νωρίτερα πίσω.

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... a330s.html
 
Πολύ καλά νέα!
Φένεται πως βρήκαν τρόπο εκεί στις Κ.Α. να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τα 330 μέχρι να τα παραδώσουν στην ILFC.Ενδιαφέρον πάντως συμβόλαιο για την εταιρία καθώς πετάει απο αεροδρόμια-στρατιωτικές βάσεις όπως Ακροτήρι,Brize norton και Dubai Αl Minhad air Base.
 
Top