Δεκτό το ρίσκο M!ke ώστε να αρχίσει να υπάρχει αναγνωρισιμότητα από τον κόσμο. Όσο πιο πολυ πετάς, ειδικά άγονα, τόσο σε μαθαίνουν. Το θέμα είναι βέβαια, πως σε μαθαίνουν είτε καλά (συνέπεια), είτε ανάποδα (ασυνέπεια). Στην περίπτωση της ZF υπερίσχυσε το 2ο. Ωστόσο, έχω ξαναγράψει, της δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσει κάτι στο μεταβατικό στάδιο των άγονων, είδε τα αποτελέσματα και επανέλαβε τα ίδια λάθη. Δυο-τρεις σημειώσεις μόνο:
Τα προβλήματα στα ER4 υποθέτω υπήρχαν πριν τον Απρίλιο. Άρα είχε το χρόνο να στραφεί σε άλλο τύπο. Άλλωστε μπορούσαν να συγκρίνουν αποδόσεις, συνέπεια κλπ από τα wet lease τους (AT4 & DH3).
Από τη στιγμή που έμεινε με 2 ER4 (Δεκέμβριος 2009), το πρόγραμμα που εξέδωσε για τις νέες αγονες ήταν ανεφάρμοστο. Αυτό βέβαια θα μπορούσε να το ανακαλύψει και η ΥΠΑ πριν καν ξεκινήσουν τα δρομολόγια!
Διεκδίκησε πολλές άγονες, αντί λίγες, σε αεροδρόμια που καλύπτονται από τις δυνατότητες των αεροπλάνων της, με πιο ορθολογικό τίμημα. Ακόμα και εντός Μαϊου, θεωρώ πως θα μπορούσε να προσεγγίσει την ΥΠΑ ή το υπουργείο και να πει πως αδυνατεί να καλύψει το σύνολο του έργου που έχει αναλάβει, ώστε να διαπραγματευόταν τον περιορισμό των άγονων στις απολύτως εφαρμόσιμες και να μην φτάσει σε αυτό το σημείο. Πλέον το πλήγμα στη φήμη και πελατεία της εταιρείας είναι τεράστιο.
Συμπερασματικά, όπως είχε ξαναγράψει, η Athens βιάστηκε να μεγαλώσει, προσπάθησε να γιγαντωθεί και τώρα το πληρώνει. Θα έχει πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε το νέο πρόγραμμα που κάποια στιγμή θα εκδοθεί (Ιουν-Οκτ), αφού εκεί θα φανουν 2 πράγματα: Α) Κατά πόσον θα αποφασίσει να συνεχίσει τα τακτικά δρομολόγια ή θα μετατοπίσει το ενδιαφέρον της στα τσάρτερ και βέβαια με τι αεροσκάφη, Β) Κατά πόσο έχει γίνει κατανοητός ο τρόπος λειτουργίας του χώρου από την ιδιοκτησία και τους συμβούλους της (τους υψηλά ιστάμενους γενικά, δεν γνωρίζω οργανόγραμμα). Ένα νέο εξαντλητικό για τα αεροσκάφη πρόγραμμα ή κάτι πιο στέρεο με περιθώρια κάλυψης των όποιων "μεμονομένων" περιστατικών;
Για να πω πάντως και την καλή μου κουβέντα, την προηγούμενη Τριτη ταξίδεψα για δεύτερη φορά με την ZF. Πιο συγκεκριμένα, ήμουν ένας εκ των δώδεκα μόλις επιβατών της στο ATH-AOK, το οποίο εκτελέστηκε από το DH3 της Medavia. Όμορφο αεροπλάνο, θεωρώ ιδανικό για τον ελληνικό χώρο και ένα εξαιρετικό πλήρωμα (τόσο οι εκ Μάλτας όσο και η ελληνίδα) , χαμογελαστό και χαλαρό (εννοώ όχι αγχωμένο και στην "τσίτα" για να μην παρεξηγηθώ). Η πτήση στο πρόγραμμα ήταν προγραμματισμένη να διαρκέσει 50' και Βεβαίως, το Dash χρειάστηκε 70' για να την κάνει, οπότε υποθέτω όλο το πρόγραμμα της ημέρας θα πήγαινε πίσω. Σαν εμπειρία ωστόσο ήταν συνολικά θετική, απο αυτές που φτιάχνουν όνομα και δεν το χαλάνε. Και έτσι θα έπρεπε να είχε κινηθεί η εταιρεία γενικότερα. Τώρα ίσως τα πράγματα να έχουν περάσει εκείνη την αδιάκριτη διαχωριστική γραμμή που σε στέλνει από την επιτυχία ή την επιβίωση, στην αποτυχία. Οψόμεθα...