«Έκπτωτη» η Athens Airways

  • Thread starter Thread starter vasada
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
ToSofoPaidi":24tz1t0x said:
Σαν εμπειρία ωστόσο ήταν συνολικά θετική, απο αυτές που φτιάχνουν όνομα και δεν το χαλάνε. Και έτσι θα έπρεπε να είχε κινηθεί η εταιρεία γενικότερα. Τώρα ίσως τα πράγματα να έχουν περάσει εκείνη την αδιάκριτη διαχωριστική γραμμή που σε στέλνει από την επιτυχία ή την επιβίωση, στην αποτυχία. Οψόμεθα...

Αυτή φαίνεται πως ήταν η επιθετική στρατηγική της εταιρίας στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως και δεν έχει τίποτα το "καινοτομικό", αφού έχει εφαρμοστεί σε άλλες χώρες με επιτυχία. Η athens επέλεξε να ποντάρει (όλα ή τίποτα!) στις εντυπώσεις με την καλή εξυπηρέτηση και με το πλήθος δρομολογίων. Συμφωνώ με τα όσα λέτε για τα Dash 8 και τα ATR, όμως το erj-145 ήταν μέρος αυτής της στρατηγικής κι αν για μια στιγμή ξεχάσετε τα όσα γνωρίζετε περί jet και turboprop και κρίνετε ως απλοί επιβάτες θα δείτε τη διαφορά. Φίλε alex96, νομίζω υπερτιμάς το επιβατικό κοινό. Όταν ο επιβάτης έχει μάθει μόνο το atr, τις καθυστερήσεις και το "ξινό" δημοσιουπαλληλικό πρόσωπο της πΟΑ φυσικό είναι να εντυπωσιαστεί μπαίνοντας σε κάτι που μοιάζει με bussiness jet και όταν προσφέρονται χαμόγελα και σοκολατάκια. Άλλωστε η εταιρία διαφήμισε αεροσκάφη ΣΑΝ bussiness jet.

Επίσης δεν βλέπω κανένα λόγο που δεν θα ήταν καλή ιδέα για να χρησιμοποιούνται τα ERJ στα δρομολόγια που διάλεξε η Athens. Η Embraer σχεδίασε αυτά τα αεροσκάφη για οικονομική και συχνή λειτουργία έτσι ώστε να μπορούν να καλύπτουν περισσότερα δρομολόγια ανά μέρα ούτως ώστε να αντισταθμίζεται το κόστος λειτουργίας, που ούτως ή άλλως δεν είναι πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με κάποιο turboprop feederliner. Ακόμα και στα μικρά αεροδρόμια των Κυθήρων και της Ικαρίας τα erj μπορούν να επιχειρούν άνετα αρκεί να έχουν την απαραίτητη διαμόρφωση. Εδώ βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία θα μπορούσε να είχε αντιμετωπίσει εκ των προτέρων τα εμπόδια που βρήκε μπροστά της με τα μικρότερα αεροδρόμια. Αντ' αυτού η εταιρία επέλεξε να κάνει "test-drives" με τα γνωστά αποτελέσματα. Το χειρότερο από αυτά, κατά την άποψή μου, ήταν το ότι μετά την έναρξη δρομολογίων στην Κοζάνη η εταιρία "ανακάλυψε" ότι τα αεροσκάφη της, όντας jets, απαιτούν ανώτερο επίπεδο πυρασφάλειας. :wall:

(Όλα αυτά βέβαια σύμφωνα με ειδησεογραφικά άρθρα, με όσα έχουν γραφτεί σ'αυτό το φόρουμ και σύμφωνα με ενδείξεις, αφού οι περισσότερες λεπτομέριες σχετικά με τα τεχνικά προβλήματα των embraer μου διαφεύγουν.)
 
Και μετά,το 145 αποδείχθηκε ασύμφορο.....
Και μετά ήρθαν τα Q400.....
Και μετά η A3 ξαναχρησιμοποίησε ATR....
Tι να το κάνω αν οι υπάλληλοι της ΟΑ είχαν ξινό,δημοσιο-υπαλληλίστικο ύφος;Αυτό θα έκανε τα δρομολόγια της ZF κερδοφόρα;
Σχετικά με τα αφη,ας σημειωθεί οτι η χωρητικότητά τους είναι πενήντα (50) θέσεων και η εταιρεία χρησιμοποιούσε δυο μέλη πληρώματος ενώ μπορούσε μόνο ένα.Ε,όταν το Q400 ΄εχει εβδομήντα-οκτώ θέσεις (78),μεγαλύτερα αμπάρια και κινητήρες turboprop καταλαβαίνεις τη διαφορά.Εξάλλου η FLYBE απέσυρε τα 145 για λόγους κόστους...και τα πήρε η ZF.
Η οποία βλακωδώς "πόνταρε" στο οτι η επιβάτες θα τα επέλεγαν σε σχέση με τα ATR της ΟΑ και το επερχόμενο τότε τέλος της και θα ανταγωνίζοταν την Α3.
Κουτοπονηριές με κακό τέλος.Και αναφέρομαι σε αυτό το "ΣΑΝ" που έγραψε ο M!ke.(Όχι δική σου,της εταιρείας)
Α,και κάτι για τους θιασώτες και υποστηρικτές της ιδιωτικής πρωτοβουλίας:Υπάρχουν διάφοροι τύποι.Κάποιοι που ξορκίζουν το κράτος,το κρίνουν αλλά είναι ειλικρινής στη σχέση τους μαζί του και κάποιοι άλλοι που το βρίζουν,ισχυρίζονται οτι δε πήραν ποτέ τίποτα (χρήματα δηλαδή) απο αυτό&είναι αυτοδημιούργητοι αλλά όταν έρθει η ώρα θέλουν "άγονες" γραμμές.Δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη όμως δε χωράνε.-
 
Δεν νομίζω ότι η flybe και το δίκτυο στο οποίο λειτουργεί συγκρίνονται με την athens ή τα εσωτερικά δίκτυα της aegean και της olympic. Επιπλέον, εκτός από regional είναι και low-cost αεροπορική εταιρία. Το Q400 απλά την εξυπηρετεί καλύτερα. Φυσικά και δεν συγκρίνεται με τα υπόλοιπα regional airliners... είναι συνάμα γρήγορο, οικονομικό και αποδοτικό και αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του. Ωστόσω, η εταιρία που λειτουργεί με τέτοιο αεροσκάφος θα πρέπει και να γεμίζει ογδόντα θέσεις σε κάθε δρομολόγιο.

Όπως εξήγησα προηγουμένως τα erj και γενικά τα regional jets έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα. Είναι στο χέρι της κάθε εταιρίας που χρησιμοποιεί τέτοια αεροσκάφη να αξιοποιήσει αυτά τα πλεονεκτήματα. Όπως είδαμε και έχουμε πει και ξαναπεί η athens έκανε κάποια λάθη με τα erj, κάποια από τα οποία κατά την άποψή μου ήταν τραγικά. Ίσως βέβαια και να ατύχησε σε κάποιο βαθμό με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

Εσύ θεωρείς κουτοπονηριά το marketing της κάθε εταιρίας που πιστεύεις ότι με τις διαφημίσεις της προσβάλλει την νοημοσύνη σου; Σε ρωτάω γιατί εγώ έτσι αισθάνομαι τις περισσότερες φορές που βλέπω μια διαφήμιση. :roll:

Όσο για τις άγονες γραμμές είναι νομίζω πια αφελές να αμφισβητίσουμε το ολοφάνερο: ότι δηλαδή η εταιρία τις διάλεξε για να επιβιώσει. Το τι καυχιέται ο κάθε επιχειρηματίας δεν έχει καμμία σημασία όταν η αποτυχία του δείχνει την πραγματική του αξία. Πάντως βλέπουμε ότι ο ανοικτός διαγωνισμός για τις άγονες μαζί με την επιτήρηση της ΥΠΑ ανεβάζουν ποιοτικά την εξυπηρέτηση.
 
Η Αthens δηλαδή δεν είναι regional αλλά η ΟΑ που τα χρησιμοποιεί είναι;
Και απο πότε ενα αφος σχεδιάζεται σε σχέση με το αν κάποια εταιρία είναι low-cost;
Τουλάχιστον στη συγκεκριμένη περίπτωση το θεωρώ κουτοπονηριά.Σίγουρα γίνεται και σε άλλες περιπτώσεις-διαφημίσεις.
Η κουτοπονηριά όμως της εν λόγω εταιρείας αποδεικνύεται&απο άλλα πράγματα.Όπως οτι κατέθεσε προσφορά για την αγορά της ΟΑ (γέλασε και το παρδαλόχρωμο ερίφιο) αλλά και με τις θέσεις στάθμευσης που χρησιμοποιούσε:Στη περιοχή που σταθμεύουν τα εμπορευματικά (cargo) αφη.
 
Κι'επειδή εγώ είμαι "θιασώτης καί υποστηρικτής τής ιδιωτικής πρωτοβουλίας",να πώ εδώ ότι "ιδιωτική πρωτοβουλία" δέν σημαίνει "πουλάω φύκια γιά μεταξωτές κορδέλλες".

Δέν μπορεί να λέη ό άλλος ότι "εμείς θά σάς πηγαίνουμε μέ business class service σέ τιμές οικονομικής" και να καταλήγη στο πρά-πρά και μάλιστα να θές τον μάντη Κάλχα να σού πή άν θα πάς τελικά στον προορισμό σου ή όχι.

Η συγκεκριμένη εταιρεία έδωσε πολλές υποσχέσεις τίς οποίες δέν μπορούσε να τηρήση,γι'αυτό και "ξεφούσκωσε".
 
alex96 με παρερμηνεύεις... εννοούσα ότι η flybe είναι low-cost (όχι βέβαια στα πρότυπα της easyjet ή της ryanair). Γι'αυτό και έγραψα ότι το Q400 την εξυπηρετεί καλύτερα. Έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, αντίστοιχη (σχεδόν) των Bae 146 και Fokker 70/100 που χρησιμοποιούνται αρκετά στη βορειοδυτική Ευρώπη, χωρίς να καίει πολλά καύσιμα και χωρίς να υστερεί ιδιαίτερα σε ταχύτητα.

Τα εσωτερικά δίκτυα της Ελλάδας είναι μια άλλη ιστορία: υπάρχει ένα πυκνό δίκτυο με συχνά δρομολόγια σε πολλούς διαφορετικούς προορισμούς και όλα αυτά απαιτούνται από ένα μικρό επιβατικό κοινό.Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να μεταφέρεις λίγους επιβάτες με λίγα αεροσκάφη σε πολλούς προορισμούς με συχνά δρομολόγια...; Αν το καλοσκεφτείς οι ιδέες της Athens δεν ήταν και τόσο άσχημες.

Έπειτα πουθενά δεν έγραψα για κάποιο αεροσκάφος σχεδιασμένο για low-cost εταιρίες. Το low-cost είναι επιχειρηματικό μοντέλο κι όχι σχεδιαστική φιλοσοφία.

Την κουτοπονηριά της εταιρίας απλά δεν την διακρίνω στις διαφημίσεις. "Μπαρούφες" θα δεις στις διαφημίσεις και των πιο επιτυχημένων εταιριών, όπως η flybe στην οποία αναφερθήκαμε. Από εκεί και πέρα συμφωνούμε, ειδικά μετά το τελευταίο δελτίο τύπου. Μάλιστα αναρωτιέμαι τί νομίζουν ότι θα καταφέρουν τώρα που θα κινηθούν δικαστικά εναντίον της ΥΠΑ.
 
Νομίζω πως η νομική διαδικασία περισσότερο έχει να κάνει με τις εντυπώσεις που θα προσπαθήσει να αφήσει στον κόσμο την ώρα που το ρεπορτάζ στις τηλεοράσεις θα λέει πως η ΥΠΑ πήρε πίσω τις άγονες γραμμές από την Athens κλπ. Ώστε δηλαδή να υπάρχει ένας αντίλογος εντυπώσεων ώστε να διατηρηθεί η δυναμική του ονόματος επικοινωνιακά. Τώρα το πόσο το καταφέρνει δεν το γνωρίζω, ωστόσο γι' αυτό πιστεύω πως έγινε, ενώ δεν θεωρώ πως η εταιρεία θα αναλάβει το κόστος να το κυνηγήσει. Έχει πολλές άλλες σκοτούρες και έξοδα αυτή την εποχή.

M!ke δεν διαφωνώ γενικά για τα όσα αναφέρεις για το erj-145, ωστόσο δε νομίζω πως το πρόβλημα είχε να κάνει με το μοντέλο αυτό καθ' αυτό, αλλά με τη χρήση του, τα εξοντωτικά προγράμματα (θυμίζω πως ακόμα και όταν είχε 4, το πρόγραμμα ήταν οριακό και για τα 4) και τα τεχνικά προβλήματα που παρουσίασε. Κάθε μοντέλο είναι σωστό αν ο προγραμματισμός που το ακολουθεί είναι επίσης σωστός. Το θέμα είναι ωστόσο τι θα κάνει από εδώ και πέρα! Εφόσον ανταπεξέλθει οικονομικά στα έκτακτα έξοδα που της προέκυψαν, θα τα κρατήσει και θα βασίσει ένα πρόγραμμα πιο λογικό πάνω τους; θα τα αντικαταστήσει με κάποιον άλλο τύπο (να θυμίσω την φήμη που κυκλοφορούσε προ καιρού για τα F50 της Hellas Aviation); αν ναι, μήπως είναι αργά για μια τέτοια αλλαγή; θεωρώ λογικότερο να υπάρξει μια επανατοποθέτηση στόχων και μεθόδων στην ZF. Αν δεν το πράξουν και πάρουν αποφάσεις εν θερμώ, μάλλον η όποια αλλαγή θα αποτελέσει μεγαλύτερο ρίσκο για την εταιρεία.

ΥΓ: Τα ERJ-145 με τα χρώματα της πάντως παραμένουν από τα πιο όμορφα ελληνικά αεροπλάνα!
 
Έχω την αίσθηση οτι η ZF όπως και οι άλλες εταιρείες της χώρας δε χρησιμοποίησαν (και καλώς) τη λογική του "μικρού κοινού,M!ke.Και η απόδειξη είναι η συγχώνευση με την εκλογίκευση και συντονισμό των δρομολογίων και εξορθολογισμό στο τύπο του αφους ανάλογα με τη ζήτηση.Σε αυτό το περιβάλλον ο τρόπος λειτουργίας της ZF ήταν παταγωδώς άστοχος.
Αναφέρθηκα επίσης στη κουτοπονηριά όχι μόνο στις διαφημίσεις αλλά και στο σύστημα κρατήσεων και check-in και στις θέσεις στάθμευσης και στο service εν πτήσει.Όχι μόνο δε προσέφερε κάτι περισσότερο ή διαφορετικό (προς το καλύτερο) απο τις άλλες αλλά ουσιαστικά προσέφερε λιγότερα.Αυτά είναι κουτοπονηριά με στοιχεία.Δεν είναι απλά η αίσθηση.
Και κάτι που νομίζω οτι κάποιοι "επιχειρησιακοί" ξεχνάνε:Το πόσο συμφέρει ένα αεροπλάνο κρίνεται οχι μόνο απο τα πόσα ξοδεύει σε κάυσιμα κλπ αλλά και απο το πόσα εισπράττει ταυτόχρονα.Ήταν συμφέρον λοιπόν σε σχέση με τους ναύλους που μπορούσε να πληρώσει το επιβατικό κοινό της συγκεκριμένης αγοράς;ΟΧΙ,ΔΕΝ ΗΤΑΝ.Ένα μαγαζί είναι και αυτό.
Υ.Γ.:Το πόσα ξόδευε βέβαια για ενοικίαση αφων για την εξυπηρέτηση των δρομολογίων της&αν αυτό είχε οποιαδήποτε λογική φαντάζομαι οτι δε θέλετε να το συζητήσουμε.....Είναι μια απο τις αιτίες γα τις οποίες και η κρατική ΟΑ απέτυχε.
 
Σίγουρα βρέθηκε σε δύσκολη θέση όταν προσπάθησε να ανταγωνιστεί τις OAir και Aegean, απ'την άλλη βέβαια και αυτές οι εταιρίες "υπέφεραν" από τον ανταγωνισμό το 2009. Από τη στιγμή όμως που η Athens αποφάσισε να αφοσιωθεί στα δρομολόγια των άγονων γραμμών δεν τίθονταν πια θέμα ναύλων.

Το πόσα ξόδευε για τα ACMI δεν το γνωρίζω, αλλά όσον αφορά το ACMI της Hemus Air πιστεύω πως δεν άξιζε δεκάρα!
 
Νέο δελτίο τύπου της εταιρείας.

Η εταιρεία δηλώνει πως θα δρομολογήσει 2 Fokker 50. Είναι λυπηρό, να πρέπει να φτάσουν σε αυτό το σημείο για να καταλάβουν πως πρέπει να πάρουν αεροπλάνα.

Κατά τα άλλα προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Μέχρι την ηφαιστειακή τέφρα κατηγόρησαν για την καθυστέρηση προμήθειας ανταλλακτικών.

p.s. Επίσης πρώτη φορά βλέπω δελτίο τύπου εταιρείας να τελειώνει με 5 "τελείες". Είναι κοινή πρακτική αυτή σε τέτοιες περιπτώσεις ή η εταιρεία πάλι πρωτοτυπεί; Ας μας ενημερώσουν οι άνθρωποι των μέσων.

p.s.2 Ακόμα πάντως και την τελευταία μέρα της εκτέλεσης δρομολογίων η εταιρεία δεν κατάφερε να τηρήσει το πρόγραμμά της :

Αφίξεις :
Skiathos Athens Airways ZF 297 31/5/2010 18:55 31/5/2010 16:40 Arrived
Kithira Athens Airways ZF 243 31/5/2010 19:40 31/5/2010 19:10 Arrived
Ενώ και το πρωί υπήρξε επίσης καθυστέρηση στην πτήση της Καρπάθου.
 
Top