Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Είμαι λίγο άσχετος με τα αεροπορικά θέματα.

Δηλαδή ραδιοβοήθημα υπάρχει και στη σκόπελο;

Με δυο λόγια τι περίπου κάνει;

Ευχαριστώ !!!!!
 
Ναι υπάρχει ραδιοβοήθημα στην Σκόπελο. Ραδιβοήθηματα δεν υπάρχουν μόνο σε αεροδρόμια (terminal) αλλά και σε άλλα σημεία (en route), ορίζοντας τους αεροδιαδρόμους.
 
To ραδιοβοηθημα στα Σκοπια ειναι το PEP NDB. Το southbound traffic ομως απο εκει θα επρεπε να διερχεται πρωτα απο το Κοσσυφοπεδιο (αν υποθεσουμε οτι ακολουθει τον UB1). Λιγο δυσκολο, αφου εξακολουθει να ειναι no-fly zone. Καποιο direct απο TALAS για νοτια ειναι ισως πιθανοτερο.
 
Χειριστήριο Airbus.

Καλημέρα σε όλους. Θα ήθελα να ρωτήσω σε τι χρησιμεύουν τα κουμπιά στο χειριστήριο (joystick) των Airbus.
 
Μια λειτουργια που ξερω σιγουρα ειναι οτι με παρατεταμενο πατημα ενος απο τα κουμπια, ο χειριστης που εχει εκεινο το stick παιρνει και τον ελεγχο. Σιγουρα κανουν και και αλλο, αλλα το αφηνω σε κανεναν πιο Pro απο εμενα.
 
Στο stick υπάρχει ενα κόκκινο κουμπί το οποίο πατώντας το ο κυβερνήτης απενεργοποιεί τον αυτόματο και έχει ο ίδιος τον έλεγχο..μόλις o αυτόματος απενεργοποιηθεί,ακούγεται η κόρνα απενεργοποιήσης και ξαναπατάει το κόκκινο κουμπί για να σταματήσει..ίδιο στικ υπάρχει και απο την πλευρά του F/Ο
 
Εδώ υπάρχουν όλες οι πληροφορίες περί sidestick συγκεντρωμένες:

 
Πιθανό σύστημα οπλισμού μαχητικών αεροσκαφών

Λοιπόν ξέρετε μου ήρθε μια σκέψη/ιδέα για την οποία και προβληματίστηκα κάπως,

Σκέφτομαι.. Γιατί τα μαχητικά(αυτά που γνωρίζω εγώ τουλάχιστον), έχουν πυραύλους/ρουκέτες/όπλα κτλ τα οποία είναι για στόχους οι οποίοι βρίσκονται μπροστά από το αεροπλάνο? Και σκέφτομαι.. αφού όλα τα μαχητικά τον κίνδυνο τον αντιμετωπίζουν από πίσω(από πίσω αναχαιτίζονται από αντίπαλα αεροπλάνα και τέλος πάντων οι αντίπαλες ρουκέτες πάντα αν τα χτυπήσουν θα τα χτυπήσουν πιθανότατα από πίσω) .. γιατί να μην έχουν και κάποιους πυραύλους οι οποίοι αντίστοιχα θα εκτοξεύονταν προς τα πίσω (δηλαδή προς τα αντίπαλα αεροπλάνα από τα οποία προσπαθούν να ξεφύγουν ή από τα οποία και αναχαιτίστηκαν). Γιατί το μόνο σύστημα άμυνας που έχουν είναι τα flares? φυσικά η δομή του αεροπλάνου είναι τέτοια ώστε να αντέχει όσο το δυνατόν καλύτερα στα χτυπήματα, και σίγουρα θα έχουν και κάποιο άλλο μέσο άμυνας, αλλά το βασικό σύστημα για ένα lockαρισμένο αεροπλάνο να αποφύγει την αντίπαλη ρουκέτα που κατευθύνεται προς τα πάνω του έτοιμη να το καταστρέψει είναι τα flares!

Εγώ το φαντάζομαι δηλαδή να έχουν κάποιες ρουκέτες στραμμένες προς τα πίσω έτοιμες να lockαρουν τα αντίπαλα αεροπλάνα ή να έχουν κάτι το οποίο θα εκτοξεύετε προς τα πίσω και θα προκαλεί ζημιά στα αεροσκάφη που ακολουθούν. :rolleyes:

[λίγο παιδικές σκέψης.. αλλά μου φαίνονται εφικτές να πραγματοποιηθούν και ίσως και πολύ πρακτικές].. :mrgreen:


Περιμένω τις απαντήσεις σας [αν υπάρχει τέτοιο σύστημα του οποίο την ύπαρξη αγνοώ θα ήθελα πολύ να μου το πείτε]
 
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει και δυτικό αεροσκάφος (έστω και πειραματικό) που να έχει τη δυνατότητα εγκλωβισμού και βολής στόχων στο πίσω ημισφαίριo,
αλλά οι Ρώσοι φυσικά και διαθέτουν :cool:
Τσέκαρε το SU-35 :thx:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-35
 
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αδυναμία τοποθέτησης ραντάρ στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, το οποίο θα σαρώνει την αντίστοιχη περιοχή. Επίσης, οι πύραυλοι που χρησιμοποιούνται στην αερομαχία, λειτουργούν με υπέρυθρη καθοδήγηση (ΑΙΜ - 9, IRIS - T κλπ), βλέπωντας τα θερμά σημεία του αεροσκάφους όπως για παράδειγμα το ακροφύσιο του κινητήρα. Συνεπώς, είναι δύσκολο να εγκλωβιστεί ένα αεροσκάφος με μικρή μετωπική επιφάνεια και χαμηλό υπέρυθρο ίχνος.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Ρώσοι έχουν πειραματιστεί με αυτό το ενδεχόμενο στα νεότερα μοντέλα της οικογένειας του Su - 27, αλλά παραμένει άγνωστο αν υπήρξαν αξιόλογα αποτελέσματα. Επίσης, τα αεροσκάφη που ενδέχεται να φέρουν ραντάρ στο "κεντρί", θα αργήσουν αρκετά χρόνια να καταστούν επιχειρησιακά.
 
Top