Νέα για την Hellas Jet
Δημοσίευμα της εφημερίδας "ΣΗΜΕΡΙΝΗ" το Σάββατο 10-12-2005
Σημ. οι υπογραμμίσεις δικές μου.
Στα χέρια της Air Miles περνά η Hellas Jet
Στο κενό έπεσε πρόταση για εξαγορά του ποσοστού
Τελικά δεν άσκησαν το δικαίωμα επανεξαγοράς του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της οι Κυπριακές Αερογραμμές.
Λ. ΣΑΒΒΙΔΗΣ
Η αρνητική απόφαση οφειλόταν στις αυστηρές υποδείξεις της Ε.Ε. για σμίκρυνση της εταιρείας.
ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ-ΠΑΥΛΙΔΗ
Οριστικά στην Air Miles μένει από την Τρίτη το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellas Jet, αφού προηγήθηκε έντονο παρασκήνιο. Στις 30 Νοεμβρίου, που έληγε το δικαίωμα επανεξαγοράς του ποσοστού αυτού από τις Κυπριακές Αερογραμμές, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ζήτησε και έλαβε παράταση μιας εβδομάδας από την Air Miles για να της απαντήσει.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές της «Σημερινής», φαίνεται ότι οι Yπουργοί Εμπορίου, Εργασίας και Συγκοινωνιών τάσσονται υπέρ της άσκησης του δικαιώματος επανεξαγοράς του μεριδίου της Hellas Jet, καθότι η εταιρεία εισήλθε σε κερδοφόρα πορεία. Ωστόσο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου φέρεται να επηρέασε αρνητικά τον Yπουργό Οικονομικών, ο οποίος τελικά έδωσε οδηγίες στο διοικητικό συμβούλιο να τοποθετηθεί αρνητικά.
Πάντως, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του κρατικού αερομεταφορέα Λάζαρος Σαββίδης δήλωσε στη «Σημερινή» ότι ο λόγος που οδήγησε στην αρνητική απόφαση ήταν οι αυστηρές υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για σμίκρυνση της εταιρείας.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι, σύμφωνα με το συμβόλαιο που υπογράφτηκε με την Air Miles, αν στο τέλος του ερχόμενου Μαΐου, οι Κυπριακές Αερογραμμές αποφασίσουν να πωλήσουν το υπόλοιπο 49% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellas Jet, αυτό θα πρέπει να εξαγοραστεί από τη Miles.
Πρόταση από ιδιώτες μετόχους
Στην ψηφοφορία δεν έλαβαν μέρος οι ιδιώτες διοικητικοί σύμβουλοι, καθότι αυτοί ενεργώντας εκ μέρους όλων των ιδιωτών μετόχων κατέθεσαν πρόταση στο διοικητικό συμβούλιο για εξαγορά του μεριδίου της Hellas Jet. Ωστόσο, ενώ η αρχική πώληση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellas Jet έγινε στα 1,5 εκατομμύρια ευρώ, τους ζητήθηκε να καταθέσουν εγγυητική 5 εκατομμυρίων ευρώ, κάτι που ήταν αδύνατο να γίνει εντός μιας μέρας, με αποτέλεσμα η πρόταση να πέσει στο κενό.
Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, οι αυξημένες εγγυήσεις ζητήθηκαν, διότι στο τέλος του χρόνου οι υποχρεώσεις της Hellas Jet θα έφθαναν αυτό το ποσό.
Πρόταση αποζημιώσεων
Ο κ. Σαββίδης ξεκαθάρισε και τις φήμες που κυκλοφόρησαν για κατάθεση βελτιωμένης πρότασης αποζημιώσεων, λέγοντας ότι η μοναδική πρόταση που υπάρχει είναι αυτή που δόθηκε στο προσωπικό και ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία διαφοροποίηση.
Σήμερα, στις εννέα η ώρα το πρωί, οι αρμόδιοι υπουργοί και διοίκηση θα επανεξετάσουν όλα τα θέματα.
-------------------------------------------
Τελικά φάνηκε ότι το λάθος ήταν η δραστηριοποίηση της Hellas Jet σε μια τόσο περιορισμένη αγορά τακτικών πτήσεων από την αρχή. Τώρα με τις πτήσεις charter φαίνεται ότι τα πράγματα πάνε σαφώς καλλίτερα. Η Hellas Jet εκτελεί ναυλωμένες πτήσεις όχι μόνο από Ελλάδα (κυρίως Ηράκλειο και Ρόδο) αλλά και από Δουβλίνο προς προορισμούς στην Ισπανία.
Σήμερα επίσης στην City Press υπάρχει διαφήμιση για Χριστουγεννιάτικες εκδρομές-πακέτα για Παρίσι και Eurodisney που πάλι περιλαμβάνουν πτήσεις (και) με την Hellas Jet. Επίσης έκανε και Champions League Charters για λογαριασμό της Air Miles.