Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

satcorfu":2wum3983 said:
Σε 1-2 χρόνια τα slots θα βγαίνουν απο τα ίδια τα α/δ, οπότε θα δούμε κατα πόσον η Ryanair θα μπορεί να πηγαίνει στα 14 ιδιωτικά α/δ , αν οι γερμανοί τους βάζουν σε ώρες μη βολικές...αυτό είναι το πρώτο κρατούμενο...

Αυτο δεν ισχύει. Υπάρχει Ευρωπαϊκος Κανονισμός για τα slot όπως και τα Worldwide Slot Guidelines της IATA σύμφωνα με τα οποία το slot coordination γίνονται από Ανεξάρτητες Αρχές οι οποίες προφανώς δεν σχετίζονται ούτε με τις αεροπορικές εταιρείες, ούτε με τους αερολιμένες.

Στην Ευρώπη οι ανεξάρτητες αρχές είναι μέλη της EUACA. Μπορείς να τις βρεις εδώ:

http://www.euaca.org/FTableList.aspx?list=1

Στην Ελλάδα αυτή η αρχή είναι η HSCA (Hellenic Slot Coordination Authority) ή στα ελληνικά: Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Οι κινέζοι με τα κινέζικα είναι μια περίεργη ιστορία, έχω την εντύπωση ότι απολαμβάνουν -άτυπης ή συμφωνημένης δεν έχει και τόση σημασία- ασυλίας και έχουν ρημάξει την αγορά. Έχω ακούσει διάφορα, ακόμη και Ιταλός μου έλεγε ότι και εκεί είναι τα ίδια και χειρότερα, χθές διάβαζα καπου ότι το ΣΔΟΕ αν θυμάμαι καλά προσπαθεί να βγάλει άκρη με τα κινεζικά προϊόντα που έρχονται Πειραιά και την τιμολόγηση τους απ΄την Κίνα γιατί τους βρωμάει η φάση.

Το θέμα είναι πως κινέζοι και πολυεθνικές έχουν βάλει στη μέση την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και την πάνε για οριστικό και αμετάκλητο λουκέτο. Συνεπικουρούμενοι βέβαια απ' τους ελεεινούς πολιτικούς μας και απ΄την ακόμη ελεεινότερη ΕΕ που έχει μετεξελιχθεί σε νεκροθάφτη των ευρωπαίων πολιτών.

Όσο για την σημερινή και διαχρονική εικόνα λειτουργίας των α/δ, νομίζω ότι απλά αντικατοπτρίζει όλες τις παθογένειες του ελληνικού δημοσίου με πρώτους και καλύτερους βέβαια τα λαμόγια τους πολιτικούς μας. Το σχήμα που ενδεχομένως θα μπορούσε να λειτουργήσει τα α/δ περιλαμβάνοντας κράτος, δήμους, περιφέρειες, επιμελητήρια, ιδιώτες κλπ ίσως να ήταν εφικτό υπο άλλες συνθήκες. Ότι το κράτος, τα ίδια και χειρότερα οι ΟΤΑ και λοιποί οργανισμοί και φορείς αφού επικρατεί κομματοκρατία, διαπλοκή, συμφέροντα, μπάρμπες και λοιπές ομορφιές, άσε που στη χώρα μας όπου λαλούν πολλά κοκόρια όχι μόνο αργεί να ξημερώσει αλλά όταν βγεί το φώς της μέρας αντικρύζουμε καμένη γη και μετά μας στέλνουν και τον λογαριασμό. Το ότι υπάρχει το παράδειγμα του λιμένα Κέρκυρας δεν μου λέει κάτι, μπράβο τους βέβαια ωστόσο άλλο ένας λιμένας και άλλο η διαχείριση 1, 5, 15 αεροδρομίων.

Ομολογώ ότι δεν συμβαδίζουμε φίλτατε satcorfu, ενδεχομένως να φταίω εγώ, τα πιστεύω μου, τα βιώματα μου. Ενώ βρίθεις λογικής δεν κάνεις τον συνδυασμό με τον ρεαλισμό κατα την ταπεινή μου γνώμη, έτσι προκύπτουν και οι διαφορές. Στα περισσότερα συμφωνώ μέσες άκρες μαζί σου αλλά ο ρεαλισμός με υποχρεώνει να είμαι πλέον εντελώς αντίθετος με οποιαδήποτε ανάμειξη του κράτους σε όλες τις μορφές του επιχειρείν κι ας μας ζημιώνει ως κοινωνία - που δεν μας ζημιώνει απ΄τη στιγμή που τα έσοδα πήγαιναν σε αλλότριους σκοπούς. Καλύτερα αντί Χ εσόδων να έχουμε Χ/2,3,4 και ας αρκεστεί το δημόσιο στον ρόλο του ελεγκτή όσο καλύτερα μπορεί, διασφαλίζοντας τα δικά του και δικά μας συμφέροντα, και όταν σοβαρευτούμε όλοι ας το ξανανοίξουμε το θέμα. Μέχρι τότε, αρνούμαι κατηγορηματικά οι φόροι και οι εισφορές μας να γίνονται βορά στα χέρια αλητήριων και ανίκανων διαχειριστών.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Αγαπητέ ΟΑ 701, συμφωνούμε οτι διαφωνούμε. κανένα πρόβλημα !!
Οι ενστάσεις μου ωστόσο σε αυτά που γράφεις είναι
1. το παράδειγμα που έβαλα για το λιμάνι της Κέρκυρας δεν είναι τυχαίο, υπάρχει ενα Δ.Σ που διορίζεται απο το κράτος και ΤΑΙΠΕΔ με συμμετοχή τοπικών φορέων (με οτι αυτό συνεπάγεται), έχει κρουαζιερόπλοια, μεγάλη τουριστική κίνηση και πρέπει να συμπεριφέρεται ακριβώς όπως ένα α/δ... έχει το λειτουργικό του κόσοτς, τις παροχές στους επιβάτες, security, συντηρήσεις, βελτιώσεις κλπ.
Δεν διαφέρει λοιπόν σε τίποτα απο μια ΑΕ αεροδρομίων. ( ξεχωριστή για καθε α/δ, όχι μια για όλα) . Ο νόμος 3913 περιγράφει αρκετά αναλυτικά το πλαίσιο λειτουργίας μιας τέτοιας εταιρείας, είτε μονομετοχική είτε με συμμετοχή τρίτων (φορέων ή/και ιδιωτών).

2.Ενα αεροδρόμιο δεν είναι μια απλή επιχείρηση και με τίποτα δεν εφαρμόζονται οι κανόνες της θεωρίας που μαθαίνουν καποια παιδιά στο πανεπιστήμιο και νομίζουν οτι τα ξέρουν όλα. Δεν έχει ρίσκο, αφού τα έσοδα είναι σχεδόν σίγουρα εκτός εξωγενών παραγόντων που θα ρίξουν την τουριστική κίνηση ( μιλαμε για τα διά μας α/δ και όχι το Hartsfield της Atlanta). Αρα δεν μπορείς να επικαλείσει οτι με τους φόρους και τις εισφορές σου συντηρείς τα κακώς κείμενα στα α/δ. Αυτο μπορεί να το πεί μόνο ο επιβάτης που βάζει 12 ευρώ απο τη τσέπη του στο εισητήριο και με αυτά πληρώνει τη θέρμανση, το φώς, το νερό , τις τουαλέττες (ναι, αυτές που υπολειτουργούν), το security, κλπ.
Αν αρνούμαι λοιπόν κατι είναι τα χρήματα που απομένουν ώς κέρδος αντί να βοηθήσουν κάποιες άλλες ανάγκες του κράτους (αυτό γίνεται σήμερα, με τα έσοδα των α/δ ουσιαστικά να πηγαίνουν στο γενικό κορβανά), να καταλήγουν στις τσέπες κάποιων ξένων "επενδυτών", οι οποίοι δεν ρισκάρουν απολύτως τίποτα. Το λόμπυ των Βρυξελλών δουλεύει μια χαρά για παρτη τους.

3. Βεβαίως και συμφωνώ οτι το δημόσιο με τον τρόπο που λειτουργεί δεν μπορεί να είναι αποδοτικό. Ομως εχουμε φτάσει να είμαστε μια χώρα των άκρων, όπου απο το ένα πάμε κατευθείαν στο άλλο άκρο, χωρίς να σκεφτούμε το ενδιάμεσο. παραδείγματα πλείστα οσα γύρω μας.
4. Θέλω να κοιτάω μακρυά, ώς γονιός 2 παιδιών, θέλω να μπορουν να εξασφαλίσουν μια δουλειά αντάξια των προσδοκιών και των κόπων τους, να μπορούν να ΖΗΣΟΥΝ και όχι να επιβιώσουν. Η μέχρι τώρα πορεία δείχνει δυστυχώς το δεύτερο.

Ελπίζω ειλικρινά να κάνω λάθος και το εγχείρημα των ιδιωτικοποιήσεων να βγεί σε καλό μας. Εδω θα είμαστε και σε 2-3 χρόνια ελπιζω να κανουμε την αποτίμηση !!
LEKPO1A":2k0elram said:
Αυτο δεν ισχύει. Υπάρχει Ευρωπαϊκος Κανονισμός για τα slot όπως και τα Worldwide Slot Guidelines της IATA σύμφωνα με τα οποία το slot coordination γίνονται από Ανεξάρτητες Αρχές οι οποίες προφανώς δεν σχετίζονται ούτε με τις αεροπορικές εταιρείες, ούτε με τους αερολιμένες.

Στην Ευρώπη οι ανεξάρτητες αρχές είναι μέλη της EUACA. Μπορείς να τις βρεις εδώ:

http://www.euaca.org/FTableList.aspx?list=1

Στην Ελλάδα αυτή η αρχή είναι η HSCA (Hellenic Slot Coordination Authority) ή στα ελληνικά: Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων.

Σωστα αυτά που γράφεις... μόνο που οι δικές μου πληροφοριες λένε οτι το πλαίσιο αυτό θα αλλάξει σύντομα και θα περάσει στην ευθύνη κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

LEKPO1A":1p87av4f said:
Αυτο δεν ισχύει. Υπάρχει Ευρωπαϊκος Κανονισμός για τα slot όπως και τα Worldwide Slot Guidelines της IATA σύμφωνα με τα οποία το slot coordination γίνονται από Ανεξάρτητες Αρχές οι οποίες προφανώς δεν σχετίζονται ούτε με τις αεροπορικές εταιρείες, ούτε με τους αερολιμένες.

Στην Ευρώπη οι ανεξάρτητες αρχές είναι μέλη της EUACA. Μπορείς να τις βρεις εδώ:

http://www.euaca.org/FTableList.aspx?list=1

Στην Ελλάδα αυτή η αρχή είναι η HSCA (Hellenic Slot Coordination Authority) ή στα ελληνικά: Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων.

Σωστα αυτά που γράφεις... μόνο που οι δικές μου πληροφοριες λένε οτι το πλαίσιο αυτό θα αλλάξει σύντομα και θα περάσει στην ευθύνη κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Άρα λες ότι θα πάμε κόντρα στον Ευρωπαϊκό κανονισμό... :roll:
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Αγαπητέ satcorfu, ο ΟΑ701 με κάλυψε σχεδόν 100%. Να προσθέσω και κάτι άλλο: δεν έχω πρόβλημα ούτε με το κράτος ούτε με κανέναν δημόσιο υπάλληλο. Έχω πρόβλημα με το να γίνονται εργολαβίες (μάλλον γίνονταν) και να τρώνε ακόμα και ο κατώτερος υπάλληλος. Έχω πρόβλημα με το να δουλεύουν 3 από τους 20+ ηλεκτρονικούς, 2 από τους 8 αερολιμενικούς και 1 από τη διοίκηση. Οι υπόλοιποι που δε δουλεύουν και απαιτούν και απεργούν γιατί δε τους φτάνουν 2χιλιαρικα το μήνα και ζητάνε 2μιση, δεν είναι λαμόγια; Αν γινόταν ΑΕ αυτοδιαχειριζόμενη το αεροδρόμιο της Κέρκυρας (το οποίο ναι, είναι ωραία ιδέα σε έναν ιδανικό κόσμο), θα κράταγες όλους τους τωρινούς υπαλλήλους; Θα τους έλεγες "τέρμα η πλάκα, τώρα πρέπει να δουλέψετε μετά από 30 χρόνια καθισιό" και θα σε άκουγαν εσένα ή τον αερολιμενάρχη ή τον οποιονδήποτε; Παρεπιπτόντως, αν περάσεις πότε και μπεις στα γραφεία του ΟΛΚΕ θα δεις πάνω από τους μισούς να κάθονται. Για να μη μιλήσουμε για τις επιδοτήσεις και τις ημερίδες που έγιναν πρόσφατα για τα υδατοδρόμια που ένας θεός ξέρει που πήγαν. Βγάζει κέρδος ο ΟΛΚΕ; Μάλλον(η αγελάδα που αρμέγεται που έλεγες). Θα μπορούσε να βγάζει πολύ παραπάνω λέω εγώ. Και μεταξύ μας, άλλη δουλειά να κάνεις Safety Management System στο λιμάνι της Κέρκυρας και άλλο να κάνεις στον Γιάν(ν)η Καποδίστρια.
Δυστυχώς ή ευτυχώς οι απόψεις μας διαφέρουν σε πολλά σημεία. Ναι, και εμένα με πονάει να πηγαίνουν τα λεφτά σε παιδικές χαρές στην Έσση και όχι σε παιδικές χαρές στην Κέρκυρα, αλλά προτιμώ να πάνε σε παιδικές χαρές γενικά, παρά σε βίλες και μεγάλα suv παλαιών τμηματαρχών του αεροδρομίου και στην μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού του κράτους. Όπως είπες, εδώ θα είμαστε να τα δούμε!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

βεβαίως εδώ θα είμαστε και θα δούμε...!!
Ισως πιστεύουν μερικοί οτι με έναν ιδιώτη στο τιμόνι, τα λαδώματα, οι υπερτιμολογήσεις για να κρύψουν κέρδη κλπ κλπ θα εκλείψουν. Γιατί? επειδή δεν θα είναι "βρώμικοι" δημόσιοι υπάλληλοι που τα παίρνουν ??? ενώ οι ξένοι managers λειτουργουν με το σταυρό στο χέρι !!
Δύο λέξεις αρκούν για το αντίθετο : Χριστοφοράκος , Siemens
Επίσης οι δηλώσεις Σόιμπλε οταν ρωτήθηκε για το σκάνδαλο Χριστοφοράκου, είναι πραγματικά άξιες να τις ακούσει κανείς με τα αυτιά του για να καταλαβει τα παιγνίδια που παίζονται την κάλυψη που παρέχεται απο κυβέρνησεις και μπροστά τους οι τεμπέληδες ελληνες Δ.Υ. δεν είναι τίποτα !!
Με τις υγείες μας λοιπόν , θα δούμε τις εξελίξεις

βλέπω οτι τις αντιλήψεις μου τις συμμερίζονται και άλλοι, οχι απλά συμπαθούντες την αεροπορία, αλλά επαγγελματίες του χώρου
Μερικά λοιπόν ακόμα επιχειρήματα κόντρα σε αυτό που πάει να γίνει, για όσους θέλουν να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη άποψη και δεν είναι ιδεολογικά τυφλωμένοι
http://agonaskritis.gr/%CE%B7-%CE%B5%CE ... %BA%CF%81/
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

βλέπω οτι τις αντιλήψεις μου τις συμμερίζονται και άλλοι, οχι απλά συμπαθούντες την αεροπορία, αλλά επαγγελματίες του χώρου
Μερικά λοιπόν ακόμα επιχειρήματα κόντρα σε αυτό που πάει να γίνει, για όσους θέλουν να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη άποψη και δεν είναι ιδεολογικά τυφλωμένοι
http://agonaskritis.gr/%CE%B7-%CE%B5%CE ... %BA%CF%81/
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Ναι, η FR είναι ΤΟ παράδειγμα unbiassed επαγγελματία :shock: Να υποθέσω λοιπόν ότι συμφωνείς και με τα κάτωθι;
Νέα «επίθεση» εξαπέλυσε η Ryanair κατά των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Η εταιρεία κάλεσε την γαλλική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβουν άμεσα μέτρα για την αποτροπή ακυρώσεων των πτήσεων χιλιάδων επιβατών, λόγω της απεργίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.
«Η Ryanair έχει επανειλημμένα ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα ώστε οι απεργίες των ΕΕΑ να μην δημιουργούν προβλήματα στους επιβάτες.
Η Ryanair, ξεκίνησε το Keep Europe’s Skies Open, ένα ηλεκτρονικό petition που δίνει την δυνατότητα στους πελάτες να συμβάλλουνε στο αίτημα της Ryanair και να προστατέψουν τους επιβάτες από επανειλημμένες ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων από τα συνδικάτα των ΕΕΚ, με τους παρακάτω τρόπους:

-Αφαιρώντας το δικαίωμα απεργίας στα Ευρωπαϊκά συνδικάτα των ΕΕΚ, όπως ισχύει για διάφορες αστυνομικές και στρατιωτικές αρχές που δεν επιτρέπεται να απεργούν. Στις ΗΠΑ, οι ΕΕΚ απαγορεύεται να απεργούν από τον νόμο. Οι Ευρωπαίοι ΕΕΚ θα μπορούν ακόμα να δημιουργούν συνδικάτα, και να προωθούν τα αιτήματα τους μέσω διαμεσολάβησης ή δεσμευτικής διαιτησίας.
...
Όταν το συγκεκριμένο Ευρωπαϊκό wide petition συγκεντρώσει 1 εκατομμύριο υπογραφές, η Ryanair θα το παρουσιάσει στις Βρυξέλλες, προκειμένου να παρακινήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να λάβουν μέτρα», αναφέρει, σε ανακοίνωσή της.
Όπως είπες, για να διαμορφώσουν όλοι μια άποψη για το ποιοί εκφέρουν τί και γιατί...

Στα λοιπά θέματα-απαντήσεις
satcorfu":2ykwj39c said:
Αρα δεν μπορείς να επικαλείσει οτι με τους φόρους και τις εισφορές σου συντηρείς τα κακώς κείμενα στα α/δ. Αυτο μπορεί να το πεί μόνο ο επιβάτης που βάζει 12 ευρώ απο τη τσέπη του στο εισητήριο και με αυτά πληρώνει τη θέρμανση, το φώς, το νερό , τις τουαλέττες (ναι, αυτές που υπολειτουργούν), το security, κλπ.
Δλδ πρέπει να γράφω για τα αυτονόητα; Εννοείται πώς το σχόλιο μου ήταν γενικό κι όχι συγκεκριμένο πάνω στα α/δ. Τόσο άσχετος δεν είμαι πιά :mrgreen:

Αν αρνούμαι λοιπόν κατι είναι τα χρήματα που απομένουν ώς κέρδος αντί να βοηθήσουν κάποιες άλλες ανάγκες του κράτους (αυτό γίνεται σήμερα, με τα έσοδα των α/δ ουσιαστικά να πηγαίνουν στο γενικό κορβανά), να καταλήγουν στις τσέπες κάποιων ξένων "επενδυτών", οι οποίοι δεν ρισκάρουν απολύτως τίποτα. Το λόμπυ των Βρυξελλών δουλεύει μια χαρά για παρτη τους.
Όχι και δεν ρισκάρουν, το ρίσκο υπάρχει υπο τη μορφή που αναφέρθηκε πρότερα. Ανίκανοι πολιτικοί, ξεχαρβαλωμένη κρατική μηχανή που δεν φτιάχνει σε μια μέρα κ.α. πολλά.

Βεβαίως και συμφωνώ οτι το δημόσιο με τον τρόπο που λειτουργεί δεν μπορεί να είναι αποδοτικό. Ομως εχουμε φτάσει να είμαστε μια χώρα των άκρων, όπου απο το ένα πάμε κατευθείαν στο άλλο άκρο, χωρίς να σκεφτούμε το ενδιάμεσο. παραδείγματα πλείστα οσα γύρω μας.
Ειναι κακό που κοιτάμε την ανταποδοτικότητα; Και δεν μιλάω μόνο για χρήματα, μιλάω για επίπεδο παροχής υπηρεσιών, κατάρτιση, επαγγελματική ευσυνειδησία, ότι κοιτάμε κι όταν απευθυνόμαστε σε έναν ιδιώτη.

Θέλω να κοιτάω μακρυά, ώς γονιός 2 παιδιών, θέλω να μπορουν να εξασφαλίσουν μια δουλειά αντάξια των προσδοκιών και των κόπων τους, να μπορούν να ΖΗΣΟΥΝ και όχι να επιβιώσουν. Η μέχρι τώρα πορεία δείχνει δυστυχώς το δεύτερο.
Όσοι έχουμε παιδιά το ίδιο θέλουμε νομίζω. Προσωπικά απεύχομαι και τρέμω τη στιγμή που μεγάλοι πιά θα γυρίσουν, θα με κοιτάξουν με ένα "γερμανικό" βλέμμα και θα μου πουν φτού σου για τα σκ@τ@ που μας αφήνετε παρακαταθήκη. Εύχομαι να μην έρθει αυτή η στιγμή ποτέ και για κανέναν.

Ελπίζω ειλικρινά να κάνω λάθος και το εγχείρημα των ιδιωτικοποιήσεων να βγεί σε καλό μας. Εδω θα είμαστε και σε 2-3 χρόνια ελπιζω να κανουμε την αποτίμηση !!
Βασικά είναι μονόδρομος απο πολλές απόψεις. Η δυσχερής μας θέση ως ιδιοκτήτες δεν επιτρέπει τη στιγμή αυτή και πολλά, κι εγώ προσπαθώ να πουλήσω ένα μπιτσοσπίτι αλλά πρέπει να το δώσω με τιμές Μογκαντίσου για να φύγει. Έχω επιλογή;
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Νομίζω ότι πλέον η επιχειρηματολογία (και η σοβαρή και η λιγότερο σοβαρή) για τα υπέρ και τα κατά της παραχώρησης των αεροδρομίων ανακυκλώνεται και η συζήτηση αρχίζει να θυμίζει ατέρμονα κοχλία...

Ναι, η εικόνα των αεροδρομίων θα "νοικοκυρευτεί", τα διαθέσιμα τετραγωνικά ανά επιβάτη θα αυξηθούν, οι χρόνοι εξυπηρέτησης θα μετρούνται, ο αριθμός των WC και η θερμοκρασία εντός των terminals θα ακολουθεί διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα και, γενικώς, ο επιβάτης θα βλέπει μια καλύτερη εικόνα. Αυτά θα τα πληρώσει η ιδιωτική εταιρία που θα τα διαχειρίζεται. Επίσης, θα δαπανηθούν χρήματα για απαλλοτριώσεις, ώστε να βελτιωθούν τα επίπεδα ασφάλειας των αεροδρομίων με βάση τα νέα πρότυπα της EASA. Αυτά θα τα πληρώσει κατά κύριο λόγο το κράτος, που θα έπρεπε να το έχει κάνει ήδη, αλλά ως γνωστόν σε όλα λειτουργεί στην κόψη της προθεσμίας...

Δύο ζητήματα δεν έχει θίξει ως τώρα κανείς:

1. Το κράτος δεν θα εισπράττει πλέον τα 12 ευρώ από κάθε αναχωρούντα επιβάτη στα παραχωρημένα αεροδρόμια. Αυτό σημαίνει κατακόρυφη μείωση των διαθέσιμων χρημάτων, τμήμα των οποίων σήμερα χρηματοδοτεί τις επιδοτούμενες ("άγονες") γραμμές. Υποπτεύομαι ότι αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχει ακόμη εγκριθεί η τέλεση διαγωνισμού για το τι θα γίνει μετά τις 31/3/2016 που λήγει η τρέχουσα ανάθεση. Προφανώς θα δούμε σημαντικές ανακατατάξεις σε αυτόν τον τομέα.

2. Οι σημαντικότερες και μεγαλύτερες αεροπορικές δραστηριότητες στη χώρα (αεροπορική εταιρία, αεροδρόμια, συντήρηση αεροσκαφών, επίγεια εξυπηρέτηση) μέσα σε μία δεκαετία πέρασαν από πλήρως κρατικές σε πλήρως ιδιωτικές. Αυτό είχε δύο βασικές συνέπειες: καλύτερη (πιο "consistent") εξυπηρέτηση για τον πελάτη και χειρότερες οικονομικές απολαβές για τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων. Ο αεροπορικός χώρος θεωρούνταν ένας καλός χώρος εργασίας για όλες τις θέσεις εργασίας, είτε κάποιος φόρτωνε αποσκευές σε αμπάρια είτε πετούσε το αεροπλάνο. Η ιδιωτικοποίηση στο χώρο έφερε ένα τεράστιο άνοιγμα της ψαλίδας, με πολύ καλύτερα χρήματα για πολύ πολύ λίγους και μεγάλη μείωση για πολλούς. Κι αν μου πείτε ότι αυτό έχει συμβεί σε όλη τη χώρα, θα απαντήσω ότι οι απαιτήσεις και ευθύνες του αεροπορικού χώρου δύσκολα συγκρίνονται με τις αντίστοιχες σε άλλους χώρους εργασίας. Ακόμη και ο άνθρωπος που φορτώνει αποσκευές σε ένα αεροπλάνο απαιτείται να κατέχει γνωστικά ένα σωρό αντικείμενα και να είναι διαρκώς ικανός σωματικά και σε επαγρύπνηση, σε ένα χώρο (αεροδρόμιο) που αναγνωρίζεται διεθνώς ως πιο επικίνδυνος από π.χ. κατασκευές ή χημικές βιομηχανίες. Αυτό σήμερα στην Ελλάδα φτάνει να πληρώνεται και με 200 ευρώ/μήνα (δεν υπερβάλω). Δε θέλω να αναφέρω πού βρίσκονται οι αποδοχές πληρωμάτων, load controllers, υπαλλήλων security κλπ κλπ κλπ... Και, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, δεν μπορούν όλοι να φύγουν στο εξωτερικό αν αυτό δεν τους αρέσει. Συγχρόνως, άλλοι κυκλοφορούν (ή μπορούν να κυκλοφορήσουν αν θέλουν) με τα προαναφερθέντα suv, γιατί οι τακτικές μηνιαίες απολαβές τους στις ιδιωτικές εταιρίες που εργάζονται είναι απλά απλησίαστες...

Το δικό μου γενικό συμπέρασμα είναι ότι η καλή ή κακή λειτουργία ενός αεροπορικού οργανισμού δεν επαφίεται στους ώμους των υπαλλήλων του. Και σε ιδιωτικές εταιρίες υπάρχουν λιγότερο ικανοί/καταρτισμένοι/αποδοτικοί υπάλληλοι. Αν θέλει μια διοίκηση (ακόμη και πολιτικά ορισμένη) να δει βελτιώσεις, φροντίζει να διατηρεί το προσωπικό της εκπαιδευμένο, να βάζει στόχους και να ελέγχει την τήρησή τους. Κάνοντάς τα αυτά (και μερικά απλά άλλα), μπορεί αν θέλει να δημιουργήσει την κρίσιμη μάζα για να δει αλλαγές και στη συμπεριφορά των υπολοίπων. Δε θα ανακάλυπτε τον τροχό αν το έκανε. Αλλά ποιος δημόσιος οργανισμός στην Ελλάδα λειτουργεί σταθερά έτσι; Αρχίζω να πιστεύω ότι ούτε οι πολιτικοί το επιδιώκουν ούτε όμως και η πλειονότητα της κοινής γνώμης στη χώρα το θέλει.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top